Revell Trabant 601 s limusine

Trabant 601S

1:24, Revell
Jó napot makettezők! Régen nekünk is volt egy pont ugyanilyen szinű Trabantunk, mint a maketem. 6 évig jártunk vele, aztán egy napon nem akart indulni, mert elromlott valami a motorban. Utána eladtuk alkatrésznek.
2011 juniusában elterveztem, hogy veszek egy Trabant makettet. Egy héttel később találtam egy weboldalt, ahol volt egy. Születésnapom után meg is rendeltem a netről a makettet, és pár nap alatt házhoz is hozták.
Két hét után elkészültem vele, és nagyon büszke vagyok rá. Tovább beszéljenek a képek...

A Trabant története:

Trabant kelet-német gépkocsitípus, melyet a német VEB Sachsenring gyártott. Az első Trabant 1957. november 7-én gurult le a futószalagról, a legelterjedtebb autó volt Kelet-Németországban, és a többi szocialista országba is exportáltak belőle. Szülő hazájának szimbólumává vált e kétütemű autó, melyből 3 096 099 példányt gyártottak, és jó néhány még a mai napig is járja az utakat.

P70 (1955–1959) A legelső sorozatban gyártott modell,az IFA F8 alapjaira építve. Összesen 36 786 db készült belőle. Motorja 2 ütemű, vízhűtéses, 690 ccm-es. Alvázas autó, az alvázra favázra szerelt duroplast karosszériát szereltek, az utastérben a padlózat is fából készült. Többféle kivitelben volt kapható: limousine, kombi, coupé – ezekből csak kevés készült.

P50 (1957–1962) Az első Trabant-típus, bár a legelső szériák még az AWZ P50-es jelzést és emblémát viselték. Az ezek után következő széria már Trabant-típusú volt és az a bizonyos S betű lett a jele is. Ezeken a sorozatokon még nem volt díszléc oldalt, az ablaktörlő pedig jobbra állt. Ezek után került gyártásra a már ismeretes ívelt díszléces modell. Az első darabokat az NDK-ban 8360 márkáért árulták. Összesen 131 434 db készült belőlük.

500 (1960–1963) A már jól bevált forma csak egyetlen egyenes díszléccel. Megjelennek az első kombiverziók is, valamint az úgynevezett camping modell, amely elhúzható tetővel bírt. Motorikusan történt némi továbbfejlesztés.

600 (1963–1964) A 600-as széria új, 100 cm3-vel nagyobb motort kapott. Külsőleg csupán annyi változás történt, hogy dupla díszléc került az oldalára.

601 (1964–1989) Ez lett a legismertebb és legtovább gyártott széria. Összesen: 2 774 821 db készült belőle. Az első sorozatot még díszléccel álmodták meg a tervezők, ám ez nem valósult meg. Ezek után rengeteg apróbb változtatáson esett át az autó. Külsőleg a kerek lökhárítókat szögletesek váltották fel, a vékonyoszlopot vastag oszlopra cserélik ám a kombikon marad a vékony, a homloklemez másik díszrácsot kap, műanyag kilincsek, fekete gumilapok, többlyukas felni. Szerkezetileg: kétkörös fékrendszer, új első futómű, 6 V-os elektromos rendszer, elektromos gyújtás és egyéb extrák. 1989-re szinte minden megváltozott benne. A 601-esből készült az úgynevezett Tramp is, amely kabrió volt, és eredetileg a határőrség számára gyártották.

1.1 (1989–1991) A kor igényeihez igazodva megalkottak egy négyütemű szériát. Műszakilag teljes átalakításon ment keresztül, kivétel a hátsó felfüggesztés. Motorját kicserélték egy kisebb típusú Volkswagen Polo motorjára, mely egy 1043 cm³-es 4 ütemű gép. Botváltós lett, előlre tárcsafék, új osztókörű felni, új műanyag lökhárítók, hátsólámpa, műszerfal kerültek. Ebből is gyártották a Tramp-et, amelyet már az átlagpolgár is megvehetett. Újdonságnak számított viszont a Pick-Up, amiből összesen 2 darabot gyártottak. A négyüteműekből összesen 38 122 db-ot gyártottak le. Négyütemű lett a 3 000 000. Trabant is.
PIC_1168
PIC_1168
PIC_1169
PIC_1169
PIC_1170
PIC_1170
PIC_1171
PIC_1171
PIC_1173
PIC_1173
PIC_1176
PIC_1176
PIC_1178
PIC_1178
PIC_1179
PIC_1179
PIC_1180
PIC_1180
PIC_1182
PIC_1182
DSC00027
DSC00027
2011.06.29.
Utolsó módosítás: 2011.07.05.
voivod, Kaposkelecsény
Márton István
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
Luthor
2011.07.12. 07:26:58
Zsír verda megvan, minek mennék a szigetre?!
baumi94
2011.07.12. 11:19:38
Szia nagyon szép lett! nekünk is volt egy kék Trabink.
Egy jó tanács: ugyan jó lett, de szerintem ez a két hét kevés arra, hogy
kifinomúlt munkát végezzél ezért azt javasolom legközelebb ügyelj kicsit jobban a részletekre és szánj picit több időt az építésre, amúgy meg pöpec verda!
cilus
2011.07.12. 13:44:33
Szerintem fotózási alapnak nem pont egy kuka felel meg.Nem szeretnék kötözködni nagyon mutatós lett a járgány!!
voivod
2011.07.12. 14:07:54
elnézést a kukáért de nem tudtam máshol fotózni
voivod
2011.07.12. 14:09:00
amúgy hogy jöttél rá hogy egy kukán van?:D
Kamovos
2011.07.12. 15:55:07
Szia!

Szépre sikeredett a Trabi!
Miénk is ilyen volt.
A lemez kuka tetők mindenütt így néznek ki az országban! :)
Milyen nemzetiséget jelent a hátúlján az a HUN az ovális formában?

Üdv: kamovos
voivod
2011.07.12. 16:37:59
a HUN jelzás az magyar de egy kicsit elnézte a revel(H nak kéne lenni
voivod
2011.07.12. 16:39:27
a HUN jelzás az magyar de egy kicsit elnézte a revel(H nak kéne lenni)
cilus
2011.07.12. 18:04:47
Engem nem zavar a kuka, látom a fedelén.
Gabcsi
2011.07.13. 09:29:35
Szia!
Pöpec lett a Trabi, grat! Direkt készült ilyen vegyesre,mint ahogy a képek mutatják, vagy csak egy picit kapkodtál vele az összerakásnál? Van néhány apró hiba, amit elkövettél, de nem vészes, csak szakavatottak veszik észre. A már említett HUN- jelzés, a rendszámtábla ( a régen használatos, a mai méretű alapon), és belső tér (kormány, és ülések).
Viszont a kaszni hibái, ezek a Revell hibái: a csomagtartó fedélen alakítani kell a lámpák melletti ívet(mélyíteni kell), és az egészet jobban lekerekíteni. A tető mérete sem az igazi, viszont a legnagyobb hiba a gyártó részéről, az a tűzfal a motortérben. Valójában ez lépcsőzetes kialakítású, amire a tank és az akksi rá van ültetve, ez a maketten egyenes.
Én is egy német oldalon vettem észre ezt először, ott a kolléga elhárította a hibát, részletesen dokumentálva azt.
Összességében ez a készlet fényévekkel jobb kidolgozású lett a 20 éve piacra dobott régi makett átdolgozása után. Mindenkinek ajánlani tudom, de ennél is van mit rádolgozni.

Üdvözlettel: Gabcsi
ősember 2000
2011.07.13. 11:45:48
Nagyon király egy trabant, grat!!De van egy megjegyezni valóm,az hogy ha az eredetiben az alváz alvázvédővel van lefujva az alja akkor amotor is fekete (alul).
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció