Robosztus szépség

MIG-23s Flogger

1:72, Academy
A makettet tavaly júniusban szereztem be.
Dobozbontás után csalódott lettem, mert a kidolgozás igen puritán. A pilótafülke szinte semmi, öntési hibák és sorják az alkatrészeken.
Az összeszerelésről csak annyit említenék, hogy nagyon sok tömítőanyagra, csiszolópapírra és időre volt szükségem.
Ezután a félkész makett pihenőre kényszerült. Hónapok múlva elővéve az interneten találtam ezt a festést.
A színeket a fénykép alapján sikerült kikevernem, bár a foltok nem mindenhol eredethűek. Száradást követően paneleztem, koszoltam, fakítottam a színeket. Ezeket a munkafolyamatokat még nem alkalmaztam egy makettemen sem ( aki megnézte őket, annak tetszett, de " olyan újszerű, mintha most jött volna ki a gyártósorról, nem elég élethű" véleményt alkotott ), így ez amolyan tesztféle lett.
A végeredmény számomra tetszetősre sikerült.
Ami kicsit bosszantott, hogy a kabintető a szárazpróba után valamiért nem ült be a helyére a ragasztásnál, illetve az oldalszámok a lakkozásnál megsérültek. A számok javítása még csak-csak sikerült, de a kabin egyik oldala picit hézagos maradt.
A beömlők takarólemezeit maradék műanyagdarabokból csináltam meg.
Az alap elkészültével a gépet rá kellett ragasztanom, mivel fenékre ülős lett.Ezt az apróságot nem jelölték az összeszerelési útmutatón,
hogy az elejébe súlyt kellene helyezni.
A végeredmény nekem és a környezetemnek is tetszett, mert most sikerült először egy igénybe vett, használt madarat készítenem.
Várom hozzászólásaitokat és építőjellegű észrevételeiteket.
Jó makettezést kívánok mindenkinek!
Mig-23
Mig-23
Mig-23
Mig-23
Mig-23
Mig-23
Mig-23
Mig-23
Mig-23
Mig-23
Mig-23
Mig-23
2014.01.10.
István40, Budapest
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
Zoli
2014.01.12. 08:06:55
Szia,
Alapjaiban tetszik a végeredmény, szép lett.
A szám nagyon ferde rajta, ez ilyen volt az eredetin is?
Az eltakart kabin és beömlők számomra alibi megoldások, bár utóbbiak általában helyesek, csak akkor a kiömlőre is kellett volna kupak. Ha üres a kabin, és nincs hozzá kiegészítőd, akkor is inkább képek alapján készítsd el a nagyját (sztirollap, tejfölösdoboz stb), és ha nyitott helyzetben ragasztod fel a tetőt, akkor az illeszkedéssel sincs gond.
A súly szükségességének kérdését általában az ideiglenesen berakott futóművekkel meg lehet válaszolni, illetve általában egy kép alapján is el lehet dönteni, hogy kell-e majd bele súly? Jobb biztosra menni és akkor is tenni bele, ha azt az útmutató nem jelzi. De ha véletlen kimarad, akkor meg kell próbálni utólagosan megoldani a problémát, pl ennél a típusnál az orr letörésével/levágásával. (Én most szedtem szét az enyémet, ami sokkal rosszabbul sikerült, és gond nélkül lejött az orr.)
Még valami: ha profi makettet szeretnél építeni, ne zárkózz el a méret- és alakhibák javításától! A méretadatok elérhetőek, rengeteg nézeti rajz is, amik közül ki kell szelektálni a rosszakat, illetve fotókkal is hasonlítsd össze a kitet!
Sok sikert a következőhöz, így tovább!
z
Szu-22
2014.01.12. 15:33:12
Szia!
A típus nekem egyik nagy kedvencem! Személyes élményem, hogy láttam repülni magyar gépeket. Az építésük már nem volt olyan egyszerű, s volt amire kemény kritikát kaptam, volt amire senki nem írt. A kritika mindamellett mindíg építő, úgy kell felfogni, én is erre törekszem. Az előző írással egyetértek. Javaslatom a súlyozás megállapításával viszont az, hogy elég nálam annyi, a két kezem két ujját aláteszem vízszintesen az orrfutó és a főfutók alá, s az a billenésből is megmutatja, hogy farnehéz lesz-e!
Munkáidhoz további sok sikert, a makett alapjában véve tetszik nekem is!
Üdv: Józsi
totoo85
2014.01.12. 15:54:40
Szia!
A képek nem túl élesek,de a kiömlő nekem kifejezetten tetszik.. Szerintem a 72es méret nem feltétlenül arról szól hogy mennyire kidolgozott. Nem mindíg használ ha tuningolunk :) Sokan kedvüket vesztik a kidolgozások miatt.. Csak te tudhatod mit akarsz megmutatni. Sok sikert!
István40
2014.01.13. 08:49:38
Kedves Zoli!
Eredetiben a számozás nem ferde,csak a lakkozásnál sérültek és így tudtam helyreállítani festékkel,lakkal,ragasztóval.
Szu-22! Én még a vöróscsillagos mig-ket láttam repkedni az iskolánk környékén. A tanitást alig lehetett megtartani, amikor berepülést végeztek, vagy gyakorlatoztak. Aztán volt lehetőségem bemenni a PGGy-ba, de már akkor csak szervizeltek a magyarok. Beülhettünk egy ezüst 21-be és egy Mi-24-be. Sajnos akkor még mobilok nem voltak,fényképezőt se vittünk,de hatalmas élmény volt. Az érdeklődés akkor kezdődött irántuk. A sulypont kereséshez az ötletet köszönöm, alalazni fogom. Tottoo85 hozzászólását is köszönöm. A takarólekezekkel igazándiból csak a makettet akartam feldobni a szinek miatt. További sok sikert nektek.
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció