Tito utolsó bosszúja

SOKO G-4 Super Galeb

1:72, Aeropoxy
Pintér György - Múzeumi krimik Körülbelül egy évtizedig kergettem a típust, mire sikerült műgyanta makettként megszerezzem. Még fröccsöntött YuMo képében szerettem bele, aztán így sikerült a dolog. Közben meglett, igaz eddig csak dobozban egy BAe Hawk, a kínai másolata, a JL-8, és most már a jugoszláv másolat is megvan. Ennél bővebb típusbemutatóval nem is szaporítanám a sorokat, akit érdekel úgyis utána tud nézni.

A doboz
A doboz
Jól megválasztott borító, elsőre hívogató.


Előre leszögezem, hogy tényekkel vegyes véleményeket olvashattok tőlem most.
Első testi kapcsolatom a készlettel a doboz kézhezvétele volt. Ebbe éppen hogy belefér. Vannak előremutató dolgok, illetve figyelmességek a készletben, mint például az a zöld kabinkeret, amire rá kell jöjjek, hogy hogyan fogok használni, illetve a CD. Utóbbi talán egy kicsit túlhaladott is, lévén úgyis Interneten keresztül tudsz a készlethez hozzájutni (jó, kivéve börzén, kéz alól), le is töltheted az oldalukról. Már, ha tényleg elérhető lenne...

Van egy szöveges bemutatónk a típusról, rendben. Egy festési útmutató, pipa. Mondjuk még egy-két festési variáció, esetleg ugyan ezzel a mintával de más oldalszámmal beleférhetett volna. Van továbbá egy összerakási útmutatónk. Ebbe szerintem pont annyi energiát feccöltek, hogy legyen valami, ami alapján nagyjából el lehet igazodni. Igazán rászánhattak volna a dologra még vagy két oldalt. Szerintem.

Maga az öntvény, hát, Schrödinger macskája után szabadon Gyatlov sugárzási értéke jut eszembe. Csak ez egyszerre jó és tragikus.
A képen látható állapotok már némileg konszolidáltabbak, egy szűk maréknyival kevesebb sorja látható, min eredetileg. Úgy látszik, mintha a szárny kicsit el is csavarodott volna. Az illesztésekről sokat nem tudok mondani, de sok jót nem várok.
Ellenben a felület egész jó! Buborékkal nem találkoztam, a panelvonalak határozottan vésettek, vékonyak, egyenesek.



A kabin sajnos nem büszkélkedhet finom, gazdag részletekkel. Kb. a '90-es évek Italeri színvonala. Ez a rész igazán elbírt volna jó néhány maratott alkatrészt, illetve a szárny terelőlemezei is egészen nyugodtan készülhettek volna abból. Erre szokták azt mondani egyesek, hogy a makett hagy helyet a feljavításoknak. Köszönöm, de igazán nem kellett volna. :D

A többi alkatrészről egyelőre nem tudok többet mondani, mint ami a képeken is látszik. Száraz próbákhoz először is ki kell faragni az összeset, ezt egyedül a törzsfelekkel és a szárnnyal csináltam meg. Bőven hagy kívánnivalót maga után a dolog. A törzsfelek határa elég bizonytalan, ezért alaposan meg kell gondolni, hogy miből hol és mennyit kell lecsiszolni. Aztán az is kérdéses, hogy majd hol és mennyit kell visszaépíteni az illesztések eldolgozásánál?

Először is rá kellene jönni, hogy pontosan hol a makett vége
Először is rá kellene jönni, hogy pontosan hol a makett vége


Első ránézésre látszik, hogy elég idegölő és körülményes építés lesz, éppen ezért csak haladóknak ajánlom a készletet, viszont egy igazi ritkaságra tehetünk szert, ezért szerintem megérheti a vesződség.
A doboz
A doboz
A doboz tartalma
A doboz tartalma
Útmutatók
Útmutatók
...egy festési útmutatót, és...
...egy festési útmutatót, és...
...egy igen igénytelen összerakási skiccet
...egy igen igénytelen összerakási skiccet
A teljes alkatrészhalom
A teljes alkatrészhalom
Nézzük meg egy kicsit közelebbről az alkatrészeket
Nézzük meg egy kicsit közelebbről az alkatrészeket
Ilyen, amikor a gyanta katapultüléssel azért annyira nem vagy kisegítve
Ilyen, amikor a gyanta katapultüléssel azért annyira nem vagy kisegítve
Hö-hö :D
Hö-hö :D
Egész szép lett a függőleges vezérsík
Egész szép lett a függőleges vezérsík
Vízszintes stabilizátorok, két műszerfal, két terelőlemez a szárnyra, egy a farok aljára
Vízszintes stabilizátorok, két műszerfal, két terelőlemez a szárnyra, egy a farok aljára
Azt mondja meg nekem valaki, hogy hol a makett vége, és hol kezdődik a sorja?
Azt mondja meg nekem valaki, hogy hol a makett vége, és hol kezdődik a sorja?
Nem tudom, mit kell majd ide önteni, de abból sokat
Nem tudom, mit kell majd ide önteni, de abból sokat
Izé...
Izé...
Először is rá kellene jönni, hogy pontosan hol a makett vége
Először is rá kellene jönni, hogy pontosan hol a makett vége
Úgyszint'!
Úgyszint'!
Törzs-szárny csatlakozás
Törzs-szárny csatlakozás
2019.10.09.
borisz
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
pmheros
2019.10.10. 07:33:56
Le a kalappal azok előtt, akik gyantából tudnak makettet építeni. Én idáig eggyel próbálkoztam, de gyorsan rájöttem, hogy az nem az én világom.

A CD egyébként nem hülyeség. Valójában én el is várnám minden makettgyártótól, hogy az általuk választott gép festéséhez (akár a saját weboldalukon is) biztosítsák az eredeti fotókat, ami alapján elkészíthetném a lehető leghitelesebbre az ő terméküket.

Üdv.: pmheros
szezsolt
2019.10.10. 10:39:04
Ez a makett a YUMO alkatrészeinek műgyanta másolata sajnos. Nem értem miért nem adja ki senki az eredeti YUMO makettet, szerintem lenne rá igény és még mindig megállná a helyét, dobozból is szépet lehet építeni, de jó alap egy komolyabb feljavításhoz. Sok sikert hozzá, nekem az ORAO-k vannak meg az Aeroproxy-tól, valamikor belevágok!
borisz
2019.10.10. 17:00:16
Sziasztok!
PM: Nekikezdeni még én sem mertem. Azt se tudom például, hogy mivel érdemes tömíteni? Nem örülnék neki, ha másik műgyantával összeveszne, teszem azt.

Zsolt: Én is reménykedtem, de eddig semmi. Ha esetleg belevágnál egy ORAO-ba, szólj, húzhatnánk egymást. :)
tyimosenko
2019.10.10. 23:35:30
Szia,
Ketkomponensu putty szerintem alkalmas. Legutobb green stuff-fal tomitettem az ilyesmi hezagokat a mugyantan. Nagyon jo tulajdonsagu anyag, jol tapad, gyorsan szarad, jol csiszolhato. Az Alteco A+B putty is hasonloan jo.
Udv
Mekett
2025.09.12. 00:16:04
Kész horror... Mi lett a vége?
borisz
2025.09.12. 13:49:16
Várja, hogy nyugdíjas legyek.
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció