Pintér György - Múzeumi krimik
Létezik a világon egy légitársaság aki nem mindennapi színvilággal látta el régi nagyvas gépeit. Mivel külsőleg valami lélegzetelállító színvilággal rendelkezik, így nagyon régóta fontolgattam hogy megépítem a Balkan Holidays társaság Tu154M gépét.
Alapja a Zvezda gyár remekre sikerült makettje, amely mostanában keresett árucikk lett a makettboltokban. Az építkezés menetét nyomon lehet majd követni már csak azért is mert olyan külső festésről, és légitársaságról van szó amelyhez semmilyen formában nem lehet beszerezni sem matricát sem semmi mást. Így a teljes feladat, hogy ez a remek gép létrejöjjön rám vár.
06.17
Elkezdtem idő közben az építést. Mivel ugyan ezen cég Tu154 esét már egyszer összeraktam, így a jelenlegi már valamivel gördülékenyebben megy. A makett eredeti ablaksora megmarad, és mivel nem jól nézne ki pilóta kabin ablak matricával így az is maradni fog az eredeti plexit. Jelenleg a szárnyak, a géptest van összeállítva, tömítve, csiszolva. A hajtóművek szintén össze vannak állítva, azok már a testhez vannak erősítve.
06.22
Megtörtént a futóművek festése, amely nem egyszerű mutatvány, de a képek magukért beszélnek.
A géptestbe bekerült a pilótafülke ablaka. A modell tervezője adott egy nem egyszerű feladatot vele. Sajnos úgy agyalták ki hogy a kabin tető és a ablakok egybe vannak, és természetesen közel sem illeszkedik ahogy kellene. Kezdésnek aprólékos tömítéssel és csiszolással munkálkodtam az elég durva illesztések helyreállításában. Viszont az egyik csiszolásnál, megsérült az ablak fénye, az bemattult, összekarcolódott. Mérgemben telibe tömítettem, mondván matrica lesz. amikor felcsiszoltam az egész ablaksort, (ezzel eltüntetve az előző sérüléseket) arra gondoltam mi van ha polírozom. Végül is bejött a dolog mert elég csillogó ablakot kaptam mint a képen látni. Már csak azt bánom hogy előtte nem fotóztam le. :)
07.01
Elkészültek a pilótakabin ablak maszkoló darabjai.
Egy egész napi munka árán remekre sikerült.
Kép alapján vágtam ki pengével egy etikett matricából a takaróelemeket.
Majd egyesével a kabintetőre próbálgatva, milliméterről, milliméterre pontosan a megfelelő méretű ablakokat vágtam szintén pengével.
A felragasztás már csak hab volt a tortán ahhoz képest hogy milliméteres kis ablakokat farigcsáltam. A festéstől kicsit félek, mert ilyen kis méreteknél a leg minimálisabb eltérés is elég szembetűnő, illetve abban is kételkedem, hogy a kipolírozott plexi kabintetőn megtapad e a festés, vagy a maszkkal együtt lehúzom.... Ezért csiszolópapírral az ablakok közötti kis réseket megpróbálom festés előtt felcsiszolni.
Idő közben persze a vízszintes vezérsíkok is a helyükre kerültek így kezd alakot ölteni.
07.22
Megtörtént az alap fehér festés.
Elég nagy izgalomban húztam le a kabin maszkoló elemeit. Nem 100% os az ablakok alakja, de a kép magáért beszél.
A farok rész is megkapta a sötétkék festést. viszont az íveknél kis eltérés van, és gyanítom hogy a többi színnel is ez lesz :S
Erről is került fel kép.
09.16
Idő közben elég kevés időm jutott a dologra.
A tervezett festési maszkok projektje nem vált be. Megtörtént az alsó 2 szín (citromsárga, narancssárga) festése, de azok nem hozták a hozzájuk fűzött reményt, így félretettem pár hétre a gépet.
Lecsiszoltam a félresikerült festéseket és uj elgondolással, újra festettem az alsó 3 színt, amelyek már egész jók lettek.
HA minden jól megy a napokban kerülnek fel képek, és ha nagyobb bakit nem követek el, akkor e hónap végére a végeredményt is meg lehet majd csodálni. :)
09.27
Valami hihetetlen türelemmel végül megszületett a festés nagyrésze.
Nem gondoltam hogy sikerül, mivel elég idegtépő volt a maszkolásokat megcsinálni, hogy minél jobban hasonlítson az eredetire.
Teszek fel pár képet ma is. Jelenleg megkapta a kerekeit, és a hátán pihenve várja a ragadást :)
A héten várhatóan elkészül a felírat, illetve az ajtókeretek.
01.24
Sok sok idő után elkészültek a matricák Bandee (tervezés) és a HAD (nyomtatás) jóvoltából.
Nem sejtettem hogy ennyire jól fog sikerülni.
Készült pár kép hirtelenjében.
05.02 Nos elkészült.
Lakkozva.