U.S.S. Constellation (Charles H.Bell 1797)

U.S.S. Constellation (Charles H.Bell 1797) Konföderációs fregatt

1:50, Sajátépítés (2007)
Pintér György - Múzeumi krimik A hajó bemutatása előtt előzményként lépjetek az alábbi honlapra:

Információk filmes illusztrálásokban:
http://www.constellation.org/indexmain.html===================)))

Nézzétek meg a filmet,érdemes...


A U.S.S.CONSTELLATION ÉPÍTÉSE:

A hajómodell méretaránya : 1:50
• A hajómodell hossza :120 cm
• A hajómodell magassága : 95cm
• A hajómodell szélessége :24 cm








A cikkem elejére azoknak a terveknek a részleteit tettem,amelyek egy részéből építésre kerül a hajó. (lásd U.s.s.Constellation tervek 1-7)

Egy kép a Constellationrol!(lásd kép1)


A Baltimore kikötö lágyan ringató vizén…(lásd kép2)

A 32 db tarackágyú félelmetes tűzerőt képezett a hajó védelmében…(lásd kép3)



A kezdetek!

Az épitést azzal kezdem,hogy a bordát építem a gerincre,gondos
eljárásal,szerkesztési folyamattal.Az anyagszükséglet az megvan bútorlap formájában.(lásd kép4)

Ime itt már oldalnézetben a teljesen kialakitott hajótest,erre már felraktam az alsó ütegfedélzetet és a felső üteget is.A fedélzeti lejárók egy részét is kialakitottam.(lásd kép5)

A fedélzeti ütegen szemléltetem a mellvédpalánk-gerenda nyúlványait.(lásd kép6)

Rá kell térjek arra is,hogy a padlózást valamilyen azonosíthatatlan
egzotikus fábol készítettem,ugyancsak decorlap alapra helyezve azokat.Most a felsőfedélzeti elemeket mutatom be!(lásd kép7)

Az üteg alsó szintjén a belső mellvéd palánkjait ragasztom fel.(lásd kép8)

Közelebröl látszik a munka aprólékos kivitele.(lásd kép9)

Közben elkészűltek a felsőütegek elemei.Felcsiszolva,kimarva ragasztásra készen!(lásd kép10)

Az előárboc erősített tőketalapzata közelebről.(lásd kép11)

A főárbocé is, de itt rátérek a nemlátható ütegre.Mivel teljesen burkolva lesz,nem tartom szükségét a teljeságyús kivitelnek,így beragasztottam az ágyúcsőnek a tartóit,és csak a csövek lesznek beragasztva.(lásd kép12)

Megkezdtem a palánkozás műveletét felülről.A lehúzó segédszegeket a ragasztás kötése után eltávolítom.(lásd kép13)

Gőzölés nélkűl nehézkesebb volt a taton a ráívelési művelet.(lásd kép14)

Szépen halad a munka, a kormánylapát környékén erős ívelések vannak.(lásd kép15)

Hamarosan összezárok, de már látom lelki szemeimmel,mi vár rám!Szeletekkel kell majd a héjalást lezárni.(lásd kép16)

Lám, elkészült és már kapott egy durvacsiszolást is a felület.(lásd kép17)

Elkezdtem felrakni a felső ütegfedélzeteket,ez itt pontosan az átjárórész.(lásd kép18)

És készen áll!(lásd kép19)

Felragasztottam a szegélyek egy részét és előtte megszíneztem
diópác oldatban az elemeit.(lásd kép20)

A pácolás műveletével megkezdődik a hajó színezése,
a tömítést már előzőleg elvégeztem rajta,és a mellvédpalánkozást is kivágtam.(lásd kép21)

A fehér tartományú részen még most marom ki az ágyúablak lőréseit,az imént ezt jelöltem rá!(lásd kép22)

8mm-es fenékfúróval kifúrtam a nagyolás végett.(lásd kép23)

Itt elővettem a jó öreg lengyelpiaci minireszelő-készletemet,és kireszeltem a kockaalakotmegytől-egyig mindet.(lásd kép24)

Az orrcsúcson elhelyeztem azt a nyelv alakú izét.(lásd kép25)

A mellvédkönyöklő.(lásd kép26)

Elkezdtem előkészíteni az akrilos festéshez a hajótestet,előtte jól beeresztettem a fatest minden részét növényiolajos beeresztővel.(lásd kép27)

Íme a mélybarna színezés a hajó felső harmadában.Ez is a jó kis diópácos módszerrel készült.(lásd kép28)

A fehér és a világosbarna szín is felkerült.A fehérrel megszenvedtem ,mire az a tökéleteset mutatta nekem.Szemléltetve a méretet a mérőszalaggal!!!(lásd kép29)

A fedélzeti lejáróknál készülgetnek a szegők.(lásd kép30)

Az ágyúgolyóknak a speciális heveder (kalodák).(lásd kép31)

Felragasztva a horgonydaru és a szerelvényei(rögzítőbakok).(lásd kép32)

Az oldalkabinzsebek, na ezzel egy-két órát eltöltöttem,mire ilyen lett-(lásd kép33)

A helyén van...(lásd kép34)

A hajótest szerintem makulátlan lett..."Gyönyörködöm!!!"(lásd kép35)

A tatrész is alakot ölt, feltettem a dörzsfákat mindenhova.(lásd kép36)

A csuklóveretes kormánylapát,ami működőképes állapotban vagyon.(lásd kép37)

Feltettem az orrcsúcson lévő bordaalapot a gallionhoz.(lásd kép38)

Fenn a gallionkáva és le is festettem.Ez a fehér szín kiakaszt...(lásd kép39)

Kész a gallion orrdís, melyet a kis marógépemmel készítettem el!
(lásd kép40)

A horgonyleeresztő-blokk a hajón díszeleg, tölgyfából készült rajta a két gyűrű.(lásd kép41)

A Constellation az első lakkozás után.A fedélzet lesz az utolsó,mert az kap egy mély okkerszerű színezést is a lakkozás előtt.(lásd kép42)

A tatgalérián felragasztgattam a csipesz segédletével az ablakokat,és feketére szineztem.(lásd kép43)

A sas és a csillagok is fennvannak a taton,és még kapott egy dekorarany festést is.(lásd kép44)

Felszerkesztés után kifúrtam az árbocok helyét.Gondosan eljárva inkább 3féle növekvési rendben választottam meg a fúrók méretét ,nehogy kárt tegyek a már felcsiszolt fedélzetben.(lásd kép45)

A horgonycsőrlő, kompasz, és az előárboc körüli kötélbak együttese.(lásd kép46)

A hajókormány, szellőzők, a parancsnoki híd felöli bábos korlát, és a hajóharang az állványával is készen áll a helyéretételük előtt.(lásd kép47)

A veretes kormánylapát félnapos munkám gyümölcse.(lásd kép48)

A fele dolgot,melyeket közelről szemléltettem,már a helyükön
tudhatom.(lásd kép49)

A különböző létrák gyártását kezdem meg!(lásd kép50)

A 12 fontos ágyúim megérkeztek és a helyükön vannak már.(lásd kép51)

A létrákat is a rendeltetési helyükre tettem.(lásd kép52)

Az átjáron ott díszeleg a kötélkorlát.(lásd kép53)

Minden a hajóra került szerkezet,kormány működik,a horgonycsörlő szintén, és még az ágyúablak nyílásaihoz is felragasztottam az ajtócskákat.Egyetlen a bibi velük,hogy azok fixesek.(lásd kép54)

A második és a harmadik lakkozás utáni állapot a hajótesten.Előtte már a fedélzetet is megszineztem,és le lett lakkozva kétszer.Ez utóbbit fújtam akrillakk aerosol anyaggal.Aztán feltettem a párkányokat és a veretes macskafejeket.(lásd kép55)

A munka már itt előrehaladott állapotban van,teljesen kész a
szerelt terebek,és a kötélhágcsó is készenáll.Ez eddig a legtöbb munkaórámat igényelte.(lásd kép56)

Az egysoros kötélcsigák (blokkok) készítése folyik.(lásd kép57)

Kicsit közelebbről!(lásd kép58)

A csarnak és a tereb.(lásd kép59)

Az összes állókötélzet kész a hajón.(lásd kép60)

Oldalrol az előárbóctörzs tarcskötelei és a hágcsók.(lásd kép61)

A modelltartó álvány.(lásd kép62)

Ugyanez,csak felülnézetből.(lásd kép63)

A tarcskötélen elhelyezkedő blokkok a fordítóköteleket fogják vezérelni.(lásd kép64)

A dupla előtarcskötélzet.(lásd kép65)

Távolabbi nézet a Constellation állókötélzetéről.(lásd kép66)

Az orrárboc állókötélzete.(lásd kép67)

Elkészültek a vitorlarudak akácfábol és rajta a szerelt fém
nyakló és a többi szerelvénye.(lásd kép68)

Ime ismét...(lásd kép69)

Fel lett szerelve a karkötélzet és a fordítókötélzet blokkjai,a
bevonókötélzetet ezután szerelem rájuk.(lásd kép70)

No comment! Ez egy mentőcsónak lenne.(lásd kép71)

Szinte az összes kötélzet a helyén van,elkezdtem varni a vitorlázatokat a bark, latin, és a gaff stb...darabokat.(lásd kép72)

A faron elhelyezkedő csónakdaru és a csónak. A többi elvileg a belső ütegeken volt raktározva.(lásd kép73)

A vitorlázat előtti állapotok.(lásd kép74)

Felszereltem az összes vitorlát a bugdáló, ágaskötelek és a bevónó
kötelek sokaságával tűzdelve.(lásd kép75)

U.S.S.Constellation Confederation modellship 1798.(lásd kép76)

U.S.S. Constellation Képmontázs!!!------)))))






A HAJÓ KRONOLOGIÁJA

Ez a hírneves hajó a világ legromantikusabb, ám egyben legveszélyesebb küldetéseit és kikötőit járta meg az évek során. A hajó a "Mediterrán Hajórajban" szolgált, majd az illegális rabszolga-kereskedelem megállítására létrehozott "Afrikai Hajóraj" zászlóshajója lett. Így az afrikai partok mentén őrjáratozva 1859 és 1861 között a Kongó folyó torkolatánál három rabszolgaszállító hajót is sikerült elkapnia. A Constellationt 1862-ben a polgárháborús események miatt vezényelték haza - a múzeumi feljegyzések szerint azért, hogy megvédelmezze az északiak hajóit a konföderációs fosztogatóktól. 1871 és 1893 között a Tengerészeti Akadémia gyakorlóhajójaként szolgált tovább. Érdekesség, hogy nem ez volt az első Constellation, ugyanis már korábban is kihajózott egy kisebb hajó ezen a néven, melyet 1797-ben építettek. Ezt a USS Constitution testvéreként tervezték meg, mely ma a legrégebbi még mindig hajózásképes hadihajó. Ez a hajó 36 ágyút hordozott, Tripoli blokádjánál harcolt a Berber háborúban, az 1812-es háborúban a Csendes-óceánon őrjáratozott, és így körbeutazta a világot. 1854-ben azonban zátonyra futott, így gerendái egy részét felhasználták az új, most említett Constellation megépítésénél.

U.S.S. Constellation. 1798-as amerikai fregatt.Méretek: 1035 mm hosszú, 1:85 méretarányú.Ez a kép a dobozáról készült.Egy rövid leírás: "A vitorláshajók történetében nincs még egy hajó, melynek a tevékenységi köre ilyen kiterjedt lett volna.A U.S Constellation 1798-ban kezdte szolgálatát, és 1955-ben vonták vissza. A hajó küldetései magukba foglalták sok ellenséges hajó elfoglalását, és 1843-ban a Hawaii szigetek megvédését a Brit megszállástól, élelmiszer szállítását Írországba az 1845-től 1849-ig tartó nagy éhínség idején. Ez volt az első hadihajó, amely 1842-ben eljutott Kínáig, később, 1871-ben gyakorlóhajó lett. Ma, évente több tízezer turista látogatja a Baltimore-i kikotoben.
kép2
kép2
Admiral Charles H.Bell 1862
Admiral Charles H.…
Információk filmes illusztrációbol
Információk filmes…
U.S.S.Constellation tervek2
U.S.S.Constellation…
U.S.S.Constellation tervek1
U.S.S.Constellation…
U.S.S.Constellation tervek3
U.S.S.Constellation…
U.S.S.Constellation tervek4
U.S.S.Constellation…
U.S.S.Constellation tervek5
U.S.S.Constellation…
U.S.S.Constellation tervek6
U.S.S.Constellation…
U.S.S.Constellation
U.S.S.Constellation
kép1
kép1
kép3
kép3
kép56
kép56
kép57
kép57
kép58
kép58
kép59
kép59
kép60
kép60
kép61
kép61
kép62
kép62
kép63
kép63
kép64
kép64
Kép65
Kép65
kép66
kép66
kép67
kép67
kép68
kép68
kép69
kép69
kép70
kép70
kép71
kép71
kép72
kép72
kép73
kép73
kép74
kép74
kép75
kép75
kép76
kép76
U.S.S.Constellation konföderációs sórhajó 1862
U.S.S.Constellation…
2009.11.28.
Utolsó módosítás: 2010.10.17.
Exodus, Székesfehérvár
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
Hornet102
2010.05.17. 10:48:29
Hát ez valami elképesztően gyönyörű lett!
Respect kifejezés,túl egyszerű és sekélyes egy ilyen munka méltatásához!
Versenyre vele, ha már szoktál versenyre járni ezzel és a többi remek hajóddal!
Néhány kérdést engedj meg nekem:
Mennyi idő egy ilyen szépség elkészítése?
Modern hajókkat 1914től nem szoktál készíteni?
Milyen anyagokat lehetne felhasznánli egy kissé "szögletes" hajó elkészítéséhez?
Írok egy linket: http://www.google.hu/imgres?imgurl=http://www.starshipmodeler.com/b5/lt_omg_bow01.jpg&imgrefurl=http://www.starshipmodeler.com/b5/lt_omg.htm&h=532&w=350&sz=74&tbnid=vhNs0cGaihKYSM:&tbnh=132&tbnw=87&prev=/images%3Fq%3Domega%2Bdestroyer&hl=hu&usg=__N1ldH_CJ8RgEO-SmaPVbL3VykCA=&ei=QALxS5XRBMz2OZipuaQI&sa=X&oi=image_result&resnum=4&ct=image&ved=0CAwQ9QEwAw
Tudom, hogy nem épp egy "klasszikus hajó", de szeretném, Hozzád hasonlóan magam előállítani!
Aki tudd ezzel kapcsolatban tippet adni, annak megköszönöm!:)
Még egyszer millió gratuláció a Csillagképhez!:)
p-51
2010.05.17. 12:05:57
Szia!
Szép nagyon meg minden, csak a címben nagy badarság van.
Sorhajók minimum 60 ágyúsak, bár a Connie építése idején már azok is gyengének számítottak, inkább 74 ágyútól felfelé voltak legtöbbször 120-ig
Ez a hajó FREGATT, ahogy a cikkben később írod is.
Üdv
p-51
Exodus
2010.05.17. 16:26:26
Kedves p-51

Igazán nagyon köszi a pontos építő kritikát ezt "elkurtam" utána fogok járni ennek, mert ez a hajó a polgárháború idején tényleg csak
tényleg csak 50 körüli ágyúkkal volt főlfejlesztve.Igazad van!
És igazán örülök a rálátásod pontosságára.
De hát ezért jó hogy ennyi jó építeni szerető emberke van ebben a nagyszerű csapatban.
Tényleg köszi...
Most mint láttad a trinidadra vagyok fókuszálva az viszont a maga négy ütegében hordoz 120 ágyút, és kemény dió az építése.
Most nyáron egy kicsit elhanyagoltabb az építésre szánt programom ehez, de az ősszel biztos újj erőre kapok ez ügyből kifolyolag.

Modellezői üdv: Exodus
Exodus
2010.05.17. 17:11:14
Szia Hornet102

Nagyon szépen köszönöm a dícséreteidet, de túldícsérsz engem.
Sajnos csak a vitorlások szerelmese vagyok, mert szerintem fenségesek és beszél a tőrténelem ha csak egyre is pillantást vehetek főleg ha az jó replikája az eredetinek na de ahoz múzeumi kivitelt kell szerintem elérni ami nem egyszerű mérce.
Az építési idő az szerintem a kézügyesség fügvénye is egyben!
Én például a tervek legyűjtésével hónapokat el tudok bívelődni mire a maximálisnak mondott leegyeztetés után neki merek álni egy hajónak.
Nem beszélve arrol hogy én ahoz mérem magam, hogy mire lehetek képes.Meg tudom e építeni az adott modelt!
Én mivel, hogy mindent a saját kezemmel építek egy 1:50 es arányú kb 90-100 cm hosszú hajót negyed vagy fél után tudok megcsodálni mint saját létre hozott építésemet...
Például a most építés alatt lévő "Santisima Trinidad" azt már mos látom, hogy másfél évig is el fog tartani.
A kissebb hajótestek pl mint a karakok,karavellák azok szerintem olyan másfél hónapos munkát a gályák pedig akár 15 napos munkát igényelhetnek.
Én nem szeretem kritizálni az építődobozokat, de szerintem azok némelyik igen pontatlanok, ha igazán utána néz az ember a dolgoknak, ezért építem saját magam a hajóimat.
Anyagait vélve a gerinc és a bordázatok azok decor rétegelt lemezből vannak a többi pedig csak is nemes fákból.
Előszeretettel használom a kőris, akác, bük, tőlgy, bambusz, körte fákat.
Kedvenc hazai modellező nagyságom Marjai Imre, na az ő könyvei az alapok a számomra...Érdemes elolvasgatni őket.De halkan teszem hozzá, hogy a kis körünkben is vannak komoly építők a hajó építés terén.
A mesterhez visszatérve azt írta az egyik könyvébe idézem: A modellezőnek hajótöröttként kell megélni azt a tőrténelmet,hogy sikeres építéseket hozhasson létre.
Bátran vágj bele és bízz a képességeidben!

Modellezői üdv: Exodus
Hornet102
2010.05.17. 17:46:38
Szia Exodus!

Csak az igazat írtam! Ami mesteri, az mesteri!:)
Marjai Imrétől egy könyvem van:Hogyan építsünk hajómodellt.
Amúgy amit szeretnék építeni, az inkább műanyagokból lehet összehozni, mint fából!
De azért majd igyekszem, törni a fejem, hogyan lehet megvalósítani ezt a dolgot... Tervrajzok és háttérinfok már vannak, csak mivel egy "scifi" rombolóról van szó, nem lesz könnyű!
De vannak dolgok amik terén nagyon makacs vagyok!
Még egyszer köszönöm, hogy írtál!
További jó hajó építést!

Üdv:Hornet102
Kalóz
2010.05.21. 18:27:54
Szia, Exodus! Ezúttal nem az épített makettel kapcsolatban írnék, hanem a bemutatkozásoddal. A nemzetközi minősítő intézet u.i. T.Ü.V. és nem T.Ü.F., mint írtad.Nem nagy eltérés, de lényeges!
Kalóz
Exodus
2010.05.22. 08:34:10
Szia kedves Kalóz!

Biztosan igazad van! Figyelmetlen voltam.
És lényeges a pontosság!
Ezuttal engedd meg, hogy elismerjem azt a profi fordittási munkádat melyel megajándékoztál bennünket ez egy igazi uttörő munka volt.
Arrol az orosz oldalrol már sok mindenről sikeredett informálódnom.
Hála neked és még sok más barátainknak.

üdv: Szépréti István
goljancsi
2010.06.06. 19:04:55
A hajóhoz én is gratulálnék, csak hát van egy kis probléma, egészen pontosan az, h. a mellékelt képeken (kép4-kép55-ig) szereplő hajót egyik barátom építette, a képek és az építési leírás jelenleg is megtalálható a www.hajomekett.hu oldalon, ahol publikálva lett.
http://hajomakett.hu/content/view/585/114/lang,hu/
Lehet h. az 56.-képtől látható hajó az amit te építettél (a képek alapján is látható h. az egy teljesen más építés), de ezt meg kellett volna ha említened a fenti irásodban...
J.
goljancsi
2010.06.06. 19:05:32
A hajóhoz én is gratulálnék, csak hát van egy kis probléma, egészen pontosan az, h. a mellékelt képeken (kép4-kép55-ig) szereplő hajót egyik barátom építette, a képek és az építési leírás jelenleg is megtalálható a www.hajomekett.hu oldalon, ahol publikálva lett.
http://hajomakett.hu/content/view/585/114/lang,hu/
Lehet h. az 56.-képtől látható hajó az amit te építettél (a képek alapján is látható h. az egy teljesen más építés), de ezt meg kellett volna ha említened a fenti irásodban...
J.
Exodus
2010.06.06. 23:48:33
Szia goljancsi!

Igen jo a meglátásod, mert sajnos ennél a hajómnál nagyon keményen mondott csütörtököt a technika így csak pontosan az eleje és az 53 as kép az eredeti építésé na meg az is dilemmás volt hogy ezt a hajómat át kellett alakítanom nem kis munkával...
Az illető barátod hajója a "roncstemető" rovatban kapóra jött mert így fel tudtam használni a hasonlókép meg épített testről a képeket
A kollégának a nick neve "L" betűvel kezdődik csak ezt itt nem írom teljesen le, ha gondolod e-mailen értekezhetünk erről.

Bocsi a mulasztásomért, azért örülök hogy tetszik a munkám...

Modellezői üdv!
goljancsi
2010.06.07. 07:33:58
Szia,

nincs azzal semmi probléma hogy felhasználsz az interneten talált, szabadon letölthető képeket, ha odaírod hogy honnan van...csak kicsit furcsa volt olvasni a kommenteket pl. "A hajótest szerintem makulátlan lett..."Gyönyörködöm!!!"(lásd kép35)" és a képen nem az általad épített hajó van...
fizimokus
2010.09.28. 08:56:18
Kedves makettinfo olvasók, tagok!

Az itt látható munka Berényi Péter (lefty) munkája, a képek 75%-a az ő épitését tükrözi. Az eredeti cikk: http://hajomakett.hu/content/view/585/131/lang,hu/ Ha mások munkáját illusztrációként szeretnénk felhasználni, akkor hivatkozni szoktunk a szerzőre, s általában néhány kép erejéig tesszük ezt. Az itt közölt 55 kép egyikénél sem történt meg ez, SŐT, ezen cikk szerzője az eredeti szerző képei mellé, mint saját munkája mellé kisérő szöveget irt, telejesen egyértelmű módon. Ezen cikk szerzőjének munkája a maradék 10 képen látható (56-65), teljesen egyértelműen köszönő viszonyban sincs az előtte bemutatott 55 fotóval. Akinek tetszik Berényi Péter munkája, kérem, olvassa el a fenti linken található eredeti cikket. Azt pedig, hogy ezen cikk szerzőjének tettéről mit gondolok, nem részletezem itt. Üdvözlettel: Tóth Gyula (hajomakett.hu)
Luthor
2010.09.28. 09:40:18
Azért ez nagyon ecet...
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció