<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104. |
tibcsibácsi | Adatlap | 719760 | 2024. január 30. 21:23 | ![]() | |||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 719731 | 2024. január 30. 12:22 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Igen, ezért írtam oda, hogy nekem új képek... A mezőn ácsingózó sok T-27 megvolt, de a többi, amit feltettem, eddig nem, pedig tényleg egy régebbi aukcióban árulták őket a Darabanthon. A KV meg egyszerűen azért volt új nekem, mert arról egyáltalán nem gyűjtöttem képeket (eddig). Node hogy nem csak a szót szaporítsam, itt van még egy szintén nekem új kép: a moszkvai zsákmánykiállítás Nimródja full (bal) oldalnézetben, így erről a járgányról már minden szögből van kép, ha esetleg ezt a különleges mintázatú példányt akarnánk megépíteni: | |||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 719699 | 2024. január 29. 21:03 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Első blikkre hiányzik egy halom láda a plató alól (az ACE 917-ese ilyen, de az 1:72), és az az egy ami van, sem jó (ez az Opel Blitzé). A prizmaháromszög a magyaroknál mindig le volt hajtva mert nem használták. Tank szállításhoz szinte biztos hogy Marmon-hidas 4x4-es verziót használtak, így a tengelyek is cserére szorulnak. (Dnepro Model gyártja a Marmon-hidat) Jelzésileg valószínű, hogy ez is a felderítő zlj. villámát viselte, menetirány szerinti jobb sárvédőn. Rendszámot acélfölkés verzióhoz csak 1A- sorozattal láttam. | |||||||||||||||||||||||||
tibcsibácsi | Adatlap | 719665 | 2024. január 29. 16:50 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Sziasztok! Ha 39M FordG917T, akkor ez építhető az ICM 35413-as készletéből magyar verzióra? Gondolom a jelzéseket kell módosítani, de van-e más különbség? Köszi Üdv Tibor | |||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 719662 | 2024. január 29. 15:50 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Nocsak, a B-971 borulását most egyenként kezdik eladni? :D Plusz a zsákmányos sorozat sem új, mikor felkerült, volt mellette mégy halom T-27 is. Új jószágnak van Puch 250, és egy régebbi forrásból beazonosított szovjet traktorral húzott szekérsor | |||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 719661 | 2024. január 29. 15:25 | ![]() | |||||||||||||||||||||
39M Ford G917T, magas platós. Rendszám sajnos nem látszik, még jobb minőségű képen sem. Hogy zárt, vagy nyitott fülkés, az sem megállapítható, de mindenképp gyárilag katonai, nem civilből behozott. Ha jól tudom egyébként, a teherautós szállítás nem nagyon vált be az Ansaldokhoz, mert a V8-as Ford eleve nem volt túl erős jószág, ez meg túlterhelte. Persze ha muszáj volt, nem volt más. | |||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 719645 | 2024. január 29. 11:57 | ![]() | |||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 719643 | 2024. január 29. 11:53 | ![]() | |||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 719642 | 2024. január 29. 11:51 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 719607 | 2024. január 28. 23:39 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 719528 | 2024. január 27. 21:33 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 719527 | 2024. január 27. 21:32 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Elvileg ez már nem magyar híd, de korábban odatettem az usztecskói képek közé - bizonyára tévesen. A korlát hasonló, mint az usztecskói pontonhídon, de a pontonok orra a németekére hasonlít. Ez most is csak egy halvány tipp, de ez talán Novysko-nál állt. Sajnos innen nem találtam jó képeket, de a néhány felismerhető tereprészlet hasonló. A kép bal szélén egy patak torkolata lehet, mögötte megy az út. Ha ott van, ahol gondolom, balra lehetnek a híd roncsai. Ez is fontos átkelő volt a háború idején, most is áll itt híd. Az akkori harcokra hősi emlékmű (pl. egy löveg) emlékeztet. | |||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 719384 | 2024. január 24. 16:35 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Na ez is megvan akkor! Légvonalban 40 km van a két híd közt. Ez alapján teljesen elképzelhetőnek tartom, hogy a kerékpáros egységek a Nizniownál lévő hídon keltek át, a nehezebb alakulatok pedig Uscieczko mellett építettek egy pontonhidat ahol nem 200 méter széles a Dnyszeter hanem csak 120. (Semmilyen alapom nincs erre, csupán educated guess) | |||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 719377 | 2024. január 24. 16:11 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Megvan a kerékpáros híd is. Ez még ma is áll Nizsniv és Dibrova között. A jelek szerint az eredeti szerkezetet javíthatták ki és építették vissza. A híd fából készült elődje 1909-ben omlott össze, utána négy év alatt épült meg az új. A két háború között ez is Lengyelország területe volt. Fontos átkelőhely lehetett, mert a közúti hídtól 250m-re állt egy vasúti híd is, amelyen egy kelet-nyugat irányú vonal haladt át. Ezt a németek 1944-ben rombolták le, ma csak egy tábla emlékeztet rá. Szerintem a kép konkrétan itt készülhetett, a jobbparttól a harmadik pillérnél. A többi pillér megközelíthető földnyelvekről, legalábbis napjainkban. maps.app.goo.gl/tm9UTXNHoB89ZBXN6 | |||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 719358 | 2024. január 24. 11:45 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Persze, azért írtam, hogy nem kizárt, csak kétlem. Nekem gyanús, hogy a fotós, a masina sem ugyanaz. A Dnyeszter meg oda van írva, de szerintem valaki talált képeket, ahol kerékpáros honvédek kelnek át egy leszakadt hídon, és mindet egybevette. Azért nem kezelném forrásként. Ha megnézed az utolsó posztomban linkelt két tanulmányt, látszik, hogy akkoriban nagyon elterjedtek voltak ezek a szegecselt gerendahidak. Igaz, a Dnyeszteren eddig kettőből kettő A-tartós volt, nem kizárt, hogy ez a harmadik is ezen a folyón ívelt át. | |||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 719354 | 2024. január 24. 11:17 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Na igen, azt hiszem ezek a képek voltak a tudatalattimban, mikor azt írtam, hogy még lerombolva is "járható" lehetett. Hogy a dátum téves, abban nem lennék biztos. Mivel láthatóan két különböző hídról van szó, nem kizárt, hogy azonos napon több hídon is történt átkelés. Hasonló híd meg biztos volt még a Dyneszteren, mert már találtunk. Úgy tűnik ez a szerkezet eléggé bevált megoldás volt arrafelé akkor. | |||||||||||||||||||||||||
Miggyuri | Adatlap | 719330 | 2024. január 23. 22:02 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 719321 | 2024. január 23. 20:09 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Illetve az acélszerkezetek is egyértelműen különböznek a két hídon. | |||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 719318 | 2024. január 23. 19:52 | ![]() | |||||||||||||||||||||
A többi kép közül három azonos, esetleg a Karai feliratú külön lett levilágítva. A legelső, keretes a legteljesebb közülük. Ez vajon az a Karai (Sándor?), akinek a képeiből annak idején készült egy Modell és Makett album? Hátha ott, vagy a hagyatékában van még kép? Az biztos, hogy ez a három kép azonos, minden felismerhető a világos és a sötét létra. Viszont ezek nem a mi hidunkat mutatják, nem a Mihalcse és Usztecskó köztit. A hídpillérek teteje különbözik. Nálunk a pillér tetejének két végén van egy kis perem, a kerékpáros képeken teljes szélességben fut egy vastag perem. Nálunk a pillérek végig egyforma méretű kövekből készültek, a kerékpáros képeken a pillérek szélei dupla méretű kövekből állnak. Különbözik az a pont, ahol a hídszerkezet a pillérre terhelődik. A képeken látszik, hogy a háttérben messzebb van a domb, talán alacsonyabb is. Mihalcsénél mindkét oldal közel van és magas. Azt kellene tisztázni, hogy az egység megjelölése, a dátum és a helyszín (Dnyeszter) közül melyik melyik képpel jött. Mert ha ezek is a Dnyeszteren készültek, akkor van még egy hasonló híd. | |||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 719317 | 2024. január 23. 19:39 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Köszönöm, ez az! Viszont ezeken két különböző híd látható. Közülük csak egy ábrázolja a miénket, az Usztecskó és Mihalcse közti hidat. Minden képnél 1941. július 6-i dátum szerepel, de ez valószínűleg téves, legalábbis a két helyszín közül az egyik bizonyára nem ekkor lett megörökítve. Talán ez a kép már a légvédelmi ágyús után készült, mert itt már építettek pallót a híd roncsaira. A roncsok elhelyezkedéséből és a pillér éles (folyás felőli) oldalából látszik, hogy ez a balpartról készült, és a háttérben a jobbparti dombvonulat is felismerhető. | |||||||||||||||||||||||||
pmarton | Adatlap | 719300 | 2024. január 23. 18:30 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Sziasztok! Alábbiakat találtam: Üdv: M | |||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 719289 | 2024. január 23. 17:07 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Igen, de egyelőre én sem találom... | |||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 719213 | 2024. január 22. 21:53 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Fel tudnád tenni a kerékpáros képet? Ismerem, de sehol sem találom. | |||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 719212 | 2024. január 22. 21:50 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Újra elolvastam, amit írtál. Szerintem csak azt nem érted, amit Elnar is próbált megoldani. Az általad említett két képen a híd két különböző végét látni. Felraktam pár képet időrendben. Ezután tényleg elengedem a témát, ígérem. :) | |||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 719210 | 2024. január 22. 20:46 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Elolvastam, nem segített a zavaromon. De ne aggódj, majd megoldom. | |||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 719205 | 2024. január 22. 18:12 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Ezt néztem én is. Először a 30. karckocsiezred rombuszának tűnt, de minél tovább néztem annál inkább pajzsnak látszik. Kétszeresre nagyítva már határozottan olyan mintha egy kar és kard látszódna. A hídról szólva pedig szerintem azt a legkisebb részt eltávolították, hogy ne lehessen átkelni gyalog sem a leszakadt hídon | |||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 719202 | 2024. január 22. 17:38 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Légyszíves olvasd el az utolsó kommentemet (719156). Ott egyértelműen látszik, hogy adott egy híd, amiről van két képünk. Az egyik képen látszanak a leszakadt roncsok (gépágyús kép), a másikon nem (Fortepan 22764). Az utóbbi kép hídja pedig azonosítható a Fortepan 75447-tel. | |||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 719193 | 2024. január 22. 15:58 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Még mindig zavar, hogy hova tűnt az k-N oldalról a k a 447 végű képen. Viszont felrémlett, hogy lehet itt készült az a fotó, amin kerékpáros honvédek kelnek át egy leszakadt hídon. | |||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 719192 | 2024. január 22. 15:46 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Itt is felteszem a kérdést, hogy a Toldin tényleg a Kinizsi jelvénye van? | |||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 719183 | 2024. január 22. 10:45 | ![]() | |||||||||||||||||||||
A híd pillérei (kicsi-Nagy) k-k-N-k. A dupla kicsi az indulási oldal. A gépágyú mögött az érkezési oldal látszik, félig leszakadt kicsi és teljesen leszakadt nagy állással. A Fortepan 75447 és 22764 képe az induló oldalt mutatja az induló ép, és a követő berobbantott szakasszal. Ekkorra már ki lehetett szedve a túlsó két elem, mivel ha ezt a két infót összerakjuk, kijön, hogy a híd valószínűleg továbbra is viszonylag ép (javítható) maradt, és nem kizárt, gyalogosan (a pilléreket megkerülve) még használható is. A terepviszonyok is megerősítik nekem az egyezést. Berajzoltam a híd tönkremeneteli ábráját (tükrözve a fotót, mert minden lerombolt kép erről nézve készült) | |||||||||||||||||||||||||
Miggyuri | Adatlap | 719168 | 2024. január 22. 05:22 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 719156 | 2024. január 21. 21:44 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Ez először engem is elbizonytalanított, amíg meg nem találtam Ungváry képét (Fortepan 22764, az előző kommentem utolsó képe). Itt már egyértelműen a kevesebb hídroncs látható, de a háttérben látható dombvonulat összeköti a gépágyús képpel. Még a facsoport is egyezik a képeken. Ezért feltételezem, hogy időközben a roncsok nagy részét kiemelték, esetleg felrobbantották, vagy a zajló jég elsodorta (Ungváry képe néhol 1942-es évvel szerepel). | |||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 719154 | 2024. január 21. 21:17 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Nem mondom, hogy összeáll a kép. A gépágyú mögött a híd közepe még egyben van (a vízben) a partra vezető szakasza leszakadt. A Fortepan 75447-en a középső elem már nagyon nincs egyben a partra vezető szakasz ép és előtte van egy leszakadt szakasz. | |||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 719123 | 2024. január 21. 18:31 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Bezárult a kör, találtam a Fortepanon pár képet. Közülük kettő Teller Ferenc adománya 1941-ből. Az egyik a legutóbbi pontról ábrázolja, de már a lerombolt hidat. Érdekes, hogy a roncsok egy része itt már el lett távolítva, vagy tovább lett robbantva. A másik kép a lerombolt híd közelében épített pontonhiadt mutatja 1941-ben, a helyszín is meg van adva, és egyezik. A pontonhidat a "Török Ignác" II. utászzászlóaljépítette Mihalcse és Usztecsko között, a lerombolt híd mellett. A harmadik Ungváry Krisztián adománya, és a pontonhíd jobbparti végénél készült. A képleírással ellentétben a híd nem épül, hanem láthatóan már használatban van. | |||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 719100 | 2024. január 21. 12:56 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Itt van végre egy kép egy teljesen új szögből, a jobbpartról, és a folyásnak felfelé. A dátum szerint ez 1930-ban készült. A túlparton már a dombra is rá lehet ismerni, legalábbis a lejtés és a kopaszsága itt már visszaköszön a magyar képről. allegrolokalnie.pl/oferta/gdynia-widok-ogolny-vkn | |||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 719099 | 2024. január 21. 12:44 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Nagyon jó, vége van képünk a hídról! Közben teljesen véletlenül én is találtam két képet, köztük a képeslapod eredetijét. Végig ott voltak a GoogleMaps-en, csak nem vettem észre. Valaki két hete töltötte fel őket. Nagyjából a nyári képen a híd mögött látható földnyelven lehetett az ideiglenes híd hídfője és a magyar légvédelmi üteg. A képeslapod is rávilágított valamire. A terület a két háború között Lengyelországhoz tartozott, a híd két lengyel megyét kötött össze. Gyanítom, hogy már a lengyelek építették. Talán érdemes lenne kifejezetten lengyel forrásokban rákeresni. | |||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 719058 | 2024. január 20. 17:30 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Megvan. A Google helyzet alapján a Hungaricanán találtam részletes térképet 1938-ból. Ustechko falu van legközelebb, Uscieczko írással. Rákerestem képekre, hátha kiad valami megemlítést. Helyette találtam egy képeslapot a hídról! Szinte úgy néz ki ahogy rekonstruáltad, annyi különbséggel hogy egyik oldalt csak egy elem van (ez látszik a lerombolt képen). Még a hídpillérhez levezető út is ott van. archiwum.allegro.pl/oferta/uscieczko-widok-mostu-na-dniestrze-i7613492333.html | |||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 718989 | 2024. január 19. 13:50 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Persze, én sem vagyok biztos, hogy azonos a két helyszín, abban még bizonytalanabb vagyok, hogy a másik kép is ugyanott készült. Az archív képen látható híd középső eleme jóval nagyobb fesztávú, mint a hídfőnél lévő. A kép alapján gyanítom, összesen két pillér tarthatta. A ma látható hídpillérek is ugyanilyen elosztást sejtetnek: két kis fesztávű elem a partoknál, egy nagy a folyó fölött. Vannak még a folyóban romok, de úgy tűnik, azok nem pillérek voltak. A megjelölt hely Kárpátaljától keletre van, azaz a "magyar irányban". Az azonosítható román hidak a Dnyeszteren pedig délebbre vannak, Moldáviában. Illetve amennyire meg tudom állapítani, ez a híd nem olyan rácsos, mint az összes, románok által épített híd. Persze ebben nem túl jó a kép. Azért mondom ezt, mert ez megtámogatná, hogy ez a híd a kérdéses folyószakaszon lehetett, még ha nem is pont itt. A vonulási utak megvizsgálása jó ötlet, de ebben elindulni sem tudok. Bár azt gyanítom, hogy minden utat igénybe vettek, amin ekkora híd volt. | |||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 718988 | 2024. január 19. 13:29 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Bevallom, ezt csúnyán benéztem. Annyira megfogott a két híd hasonlósága, hogy a környezet eltérését észre sem vettem. Mea maxima culpa Egyébként a fotók alapján tényleg esélyes, hogy az a helyszín, amit találtál, de biztosabbhoz sajnos nem elég ennyi információ. Talán, ha összevetnénk korabeli térképekkel és/vagy vonulási útvonalakkal, ha vannak. | |||||||||||||||||||||||||
Miggyuri | Adatlap | 718985 | 2024. január 19. 11:56 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Igen. El is hangzik, hogy "meghalsz". | |||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 718982 | 2024. január 19. 11:07 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Ahogy romsitsa is utalt rá, ez másik híd. Ma is áll, Bender mellett, Moldáviában. Abban egyetértek, hogy a szerkezetet mindkettőnél A-alakban elhelyezett gerendák tartják. Azonban a benderi híd két egyforma méretű gerendaszakaszból és a partoknál két betonlemezes tagból áll. Az archív képen látható hídroncsnál a parton is gerendaszerkezet van, ráadásul sokkal kisebb, mint a szomszédos tag. A benderi híd vasúti, míg a lerombolt hídnál biztos nincs helye a túlparton a vasútnak. maps.app.goo.gl/bZporWxp7XhtgvKJA | |||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 718980 | 2024. január 19. 10:35 | ![]() | |||||||||||||||||||||
A Horváth Domonkos fotó hátterében a roncs? Nekem úgy tűnik, hogy a híd a túlparton közvetlen egy a parttal párhuzamos földútba fut bele, nem látom hogyan és hova kanyarodna le a sínpár. | |||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 718974 | 2024. január 19. 09:16 | ![]() | |||||||||||||||||||||
A felrobbantott híd nekem a vasútinak tűnik. Legalábbis a mellékelt dokumentum 68-as számú képén, ami 1963-ból való, pontosan olyan hídszerkezet képe van. A felrobbantott fotón látszik, hogy a tagok épek, csak a rögzítésük pusztult el. Nem tartom kizártnak, hogy egy az egybe vissza lettek építve a háború után. A pontonokhoz, bevallom, nem értek | |||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 718968 | 2024. január 19. 01:26 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Mellékelek még néhány képet a Dnyeszter pontonhídjairól. Ezek valószínűleg mind román hidak. A pontonok hasonlóak a mieinkhez, bár ez megtévesztő lehet. Találtam olyan képet, amin a ponton egyik vége hasonló, a másik vége nem. Abban mind megegyezik, hogy a hidelemeknek rácsos merevítése van. Ez élesen elkülöníti őket a magyar képtől és a gyaníthatóan ugyanott készült, németként jelölt hídtól. (Gyanítom, az sem német, mert a pontonok nem hasonlítanak a németekéhez.) Itt van sok kép a Dnyeszter pontonhídjairól: multiurok.ru/files/issledovatelskaia-rabota-v-sektsii-arkhitektura-i.html | |||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 718967 | 2024. január 19. 01:10 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Van egy gyanúm, hogy megtaláltam a helyszínt. Bár a Dnyeszter híres ezekről a magas partszakaszokról, van néhány egyezés a helyszínnel. Az archív kép hátterében látható a felrobbantott híd. A helyszínen ma is vannak hídpillérek, a balparti kettő pillér hasonló is, amennyire ki lehet venni. A túloldalon a híd egy útba csatlakozik, ami a hídfő szintjéről lejön a parthoz. A drónpanorámán és az archív képen is úgy látszik, hogy a hídról lejövő út véget ér a pontonhídnál - amennyiben azonos a helyszín. A parti domb lejtése jobb felé hasonló. Sajnos a felrobbantott hídról nem találtam képet. Találtam egy másik képet, ami olyan, mintha a túloldalról készült volna. Ezt erősíti a terep és a pontonhíd hasonlósága, bár különbségek is gyaníthatók. Olyan, mintha itt 200 méterrel feljebb lenne a híd. A leírás alapján német mérnökök hídját ábrázolna a Dnyeszteren, 1941 júniusában. Az általam feltételezett helyszín Mykhalche és Ustechko között: maps.app.goo.gl/jyLmSTE562QYzMX3A | |||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 718965 | 2024. január 19. 00:07 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Annyi volt az infó hogy a Dnyeszteren átkelés előtt készült. Pontoncsónakokról szerencsére vannak ennél jobb képeim is már, sőt, mivel egyszer valaki oldalanként adta el az utász szabályzat mellékleteit, alkalmazási mintám is lett | |||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 718964 | 2024. január 18. 23:36 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Az utolsó képen jó sok ponton látható a háttérben, kerestem még pár képet ezekről. A helyszín elég jellegzetesnek tűnik. Nem azonosították még? | |||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 718963 | 2024. január 18. 22:57 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Körbenéztem megint a Facebook egyenruhás csoportjában :D Van itt ismét minden a SPA 38-tól Fordon át Botondig, egy nagy halom tüzérségi jószággal együtt. Lassan már az egyenruhás képek lesznek a ritkák :) Minden forrás és tulajdonos a fájlnevekben, kérem ezekkel együtt kezelni! | |||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 718867 | 2024. január 16. 21:28 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Mindig tanulok valami újat, kösz! A képről mit lehet tudni? A nádtetős ház sokat sejtet a háttérben, de a hely meghatározásában vajmi keveset segíthet sajnos. | |||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 718864 | 2024. január 16. 21:12 | ![]() | |||||||||||||||||||||
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104. |
Köszönöm a választ. Nem tűnik vészesnek a híd cseréje. Lehet hozzá gyűjtögetni a cuccokat.
Üdv
Tibor