/ Fórumok /

Magyar Királyi Honvédség szárazföldi járművei

A topik témája az 1945-ig létezett Magyar Királyi Honvédség, annak harcjárművei, autói, és egyéb hadi anyagai.
Tegyetek fel minél több képet!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97.
romsitsa 597945 2015. december 16. 02:12
Válasz erre
Hello,

Emerick elmagyarázta egyszer, hátha megint megteszi. Emlékeim szerint két verzió volt a rajkocsi platójából, egy jobbra-balra nyíló hátsó ajtós és egy részbn fém, balra-jobbra és lefelé is nyíló. Talán a mi felepítményeinket is a németek gyártották, az biztos, hogy az ajtós vezetőtér náluk is létezett, csak nem rendszeresítették. A vontatón én nm találtam különbséget a némethez képes, a parancsnoki karosszéria teljesen magyar fejlesztés.

Üdv

Á
romsitsa 597944 2015. december 16. 02:08
Válasz erre
Szia,

még nagyobb, mert három oldala ismert a kocsinak, terepezett volt. A fegyverzete meg egy Schwarzlose egyedi kazamatában.
A Fortepanon a gépkocsiszertár sorozatból keresd ki azt, amin Ansaldok állnak sorban, van egy amin a kazamatán egy kör kivágás látható, az a CV-33.

Üdv

Á
Kamovos 597920 2015. december 15. 15:34
Válasz erre
Ansaldo
Ansaldo

Szia!

Nem viszem a makettjeimet versenyre.
Viszont kiállításra igen.

Az egyszínű homok, sárga, zöld egyéb árnyalatai, is megfelelők és hitelesek, épp úgy mint a Magyar Királyi Honvédség külföldi gyártású páncélosai 1920-1945 című (Nagy Mesekönyv) kiadvány! :D
Mindaddig még elő nem kerül róla hiteles adat, mely tartalmazza milyen színűre, és kik festették!

Tehát ha elkészítem az egy szem CV-33 (L3/33) H-169-es rendszámmal homokszínűre, akkor azt el kell fogadják olyannak, ha te zöldben készíted el, és az enyém mellé rakod akkor azt is.
Tudni illik mindkét színben és még más egyébben is létezett.

Bizonyíték ként pedig épp elég a doboz borító képe, vagy az összeállítási rajzon megadott festék kód.

Tekintettel arra, hogy olasz példányok voltak, és jelenlegi tudásunk szerint az átvétel és kipróbálás után szertárba került, és sehol nem említik, hogy átfestették volna. :)

Üdv: kamovos
Willi 597919 2015. december 15. 14:21
Válasz erre
Üdv!
Egy dolgot kell eldöntened, versenyre akarod vinni, vagy pusztán jól akarod érezni magad. Ha az utóbbi, nyugodtan festheted lilára is.
Csak megjegyzésként, még a képhamisítók sem tudták tökéletesen ugyanazt a képet megfesteni, amit másoltak, de tovább megyek, pénzt sem tudtak tökéletesre másolni. Valami apróság mindig hibázni fog, és emiatt, ne légy magad alatt.
Kamovos 597915 2015. december 15. 12:37
Válasz erre
Fiat Ansaldo  CV33
Fiat Ansaldo CV33

Szia!

Köszönöm a válaszod!

Esetleg valami tippetek lenne arra, hogy az egy szem CV-33 (L3/33)a H-169 milyen színű lehetett?
Istentől elragaszkodott bűn lenne, ha információ hiányában homok színűre festeném?

Üdv: kamovos
Ha megjöttem keresek képeket magyar Kruppról.
Muzzy 597910 2015. december 15. 09:25
Válasz erre
Ha kapsz több infód, akkor kérlek oszd meg velem is, mert engem is érdekel. :)
Az ajtó mindkét oldalon volt, a plató magassága is mintha más lenne.
Sajnos én sem láttam használható rajzot, képet a különbségekről.
Messziről készített fotót láttam, de abból nem lehet kiindulni. (pl. Feriheygi út mentén 3 színű platós)
Állítólag a lövegvontató is egy kicsit eltér a némettől, ennek a felépítménye is hazai gyárakban készült.
Üdv
Muzzy
téglatesó 597851 2015. december 14. 17:19
Válasz erre
Ja, egy kérdés a magam ügyében is: a magyar használatú Krupp Protze L2H143 Kfz.70 (a platós félraj kivitel, nem a vontató) járgányok tudtommal 1-2 részletben különböztek a németek által használtaktól a felépítményüket tekintve. Van valakinek használható fényképe(i), vagy rajza, ahol kivehető, hogy mik ezek a különbségek? Úgy tudom, a magyar példányokon volt ajtó a vezetőtérnél, a németeknél nem volt, csak felcsatolható ponyva, de mi más különbség volt még? Nem titkolom: magyar Krupp Protzét szeretnék építeni.
téglatesó 597850 2015. december 14. 17:12
Válasz erre
Szia Kamovos!
Valóban van ellentmondás. "A M.K.H. hazai gyártású p.c. harcjárművei" könyv végén található rendszám-regiszter táblázat szerint az egy szem CV-33 (L3/33) a H-169, a kölcsön kapott lángszórós példány (L3 Lanciaflamme) pedig a H-252 rendszámot kapta, míg a "A M.K.H. külföldi gyártású p.c. harcjárművei" könyv szerint pedig valóban a CV-33 a H-168, a lángszórós meg a H-160, ahogy írod.
Az ellentmondás gyökerét abban látom, hogy az általad idézett könyv 2006-ban, a másik 2012-ben jelent meg. A két időpont között nyilván előkerült pár új adat, ezeket az újabb könyvbe már belevették, szerintem azt vedd alapnak, ha referenciát keresel az építéshez.
Ha tovább akarom bonyolítani, érdekesség, hogy a fent említett rendszám-regiszterben a H-160-ast a 101. Vegyiharc Zászlóalj járművének írják...
A fénykép -ha jól rémlik- 1939-ben készült a Kárpátaljai bevonuláskor, a háttérben látható is a Huszti vár a hegy tetején.
Amúgy a "FIA" páncélautók kutatásával jutottál már valamire?
Kamovos 597846 2015. december 14. 16:25
Válasz erre
Ansaldo_CV33_hun
Ansaldo_CV33_hun

Sziasztok!

kevéske segítségere lenne szükségem, mert ismét tele zuttyant az összes némi szervem.

A magyar Királyi Honvédség nagy mesekönyve 13. oldalon ezt írja!

"A H-168 rendszámú egyetlen CV 33-as típusú jármű fegyverzet nélküli a Ludovikára került, kiképző harckocsiként, s a Magyarországra mintakocsiként küldött és véletlenül itt maradt lángszórós változatú Ansadoval (H-160) a harckocsi szertárban nyertek elhelyezést.(E két járművet feltehetőleg a Szovjet csapatok hadizsákmány ként elszállították!"

Nos nekem már felhívták a figyelmemet arra, hogy ne használjam rá a nagy mese könyv megnevezést, mert ez nem igaz, és sértő a könyv íróira nézve!

Na de, ha nem mesekönyv akkor mi?

A fenti szövegből kiragadnám ami miatt kissé ideges lettem, lévén erre hagyatkozva az egyetlen lángszóróst megépítve elláttam a H-160-as rendszámmal.
Tehát mit is írt?

Magyarországra mintakocsiként küldött és véletlenül itt maradt lángszórós változatú Ansadoval (H-160) a harckocsi szertárban nyertek elhelyezést.

Ebből én annyit értettem meg, hogy a rendszáma H-160 és a harckocsi szertárban pihizik!

De akkor, hogy lehet az, hogy ezen a képen nem lángszórós van, nem a szertárban pihizik és H-160 a rendszáma?

Kérdésem az lenne, hogy most akkor, mi volt végül is annak az egyetlen egy lángszórósnak a rendszáma?

Segítségeteket előre is köszönöm.

Üdv: kamovos
Ui: Kép a Cseszlovákiában készül, és a Fortepan.hu oldalról származik (azt hiszem)
PeKo Publishing 597705 2015. december 12. 19:43
Válasz erre
Ööööö... igen, meg nem.

Pz. IV alvázon széleskörűen két légvédelmi páncélos került rendszerbe és állt szolgálatba:
"Möbelwagen" - 1 x 3,7 cm-es lgv.gá.
"Wirbelwind" - 4 x 2 cm-es lgv.gá. ("Vierling")

Az "Ostwind-ből"készült kb. 20-22 darab, nem igazán nevezhető elterjedtnek. :-)

A “Möbelwagent” ugyan korábban kezdték gyártani (1944 március), mint a “Wirbelwindet”, de az előbbinek teljesen új felépítményt terveztek – és ezeket nem vonták be zimmerittel. A “Wirbelwindek” (1944 július) ugyanakkor már elkészült Pz. IV páncéltestre kerültek, amelyek között volt ilyen is, meg olyan is.
spenot 597678 2015. december 12. 15:01
Válasz erre
Kedves kollégák!

A Flakvierling "Mőbelwagen", vagyis a lehajtható páncéllemezekkel épített változat csak egy prototípus volt, de sorozatban nem gyártották, ebben közmegegyezés látszik. Nem kisebb cég mint a Tamiya futott bele ebbe a csapdába, amikor, még nagyon régen, kiadták ezt a változatot. És csak sokkal később, az egycsövű Flakkal szerelt változatot, pedig ez volt a jellemzőbb. Itt a makettinfon is árulta vki nemrég a prototípus régi makettjét.

Amúgy abban lehet vmi, hogy Wirbelwind volt zimmeritezve (már amelyik) mert ez jött korábban és akkor sok korábban épített és Zimmeritezett P IV-est építettek át, Wirbelwindnek, később Ostwindnek, míg az egycsövű Möbelwagenek is késői gyártásúak, amikor a Zimmeritezésről (is) letettek már.

Üdv:

Spenot
Muzzy 597674 2015. december 12. 14:13
Válasz erre
Szia Peti!
Nagyon szépen köszönöm az infókat! Az utolsó képen a 37-es flakkal szerelt möbelwagen van, nekem meg a 4X20-as van meg.
A vierlinges mőbelwagenről nincs infód?
Ezek lehettek sima sárga festésűek, vagy terepezve voltak?
Köszönettel
Muzzy
PeKo Publishing 597665 2015. december 12. 11:05
Válasz erre
...a Wirbelwindek között volt ilyen is, olyan is, a Möbeleken már nem volt zimmeritezés.
PeKo Publishing 597663 2015. december 12. 10:59
Válasz erre
0029
0029
0081a
0081a
0091a
0091a
mob
mob

Szia Muzzy!

Möbelwagen és Wirbelwind akadt szép számmal, Flakpanzer 38(t) azonban nem valószínű - de nem kizárható (a 12. "HJ" SS-páncéloshadosztálynak papíron még volt belőle, de nem tudni, hogy magukkal hozták-e Magyarországra).
A nálunk harcoló mindhárom nehézpáncélos-osztály rendelkezett légvédelmi páncélosokkal, illetve több páncéloshadosztálynak is volt belőlük.

ELméletileg a páncélosezredek, illetve páncélososztályok törzsének légvédelmi századába tartoztak, papíron 4-4 Möbelwagen és Wirbelwind.

Az alábbi alakulatok biztos rendelkeztek 1944-45-ben FlakPz. IV-sel Magyarországon:
- 6. páncéloshadosztály
- 13. páncéloshadosztály
- 20. páncéloshadosztály
- "FHH" páncéloshadosztály
- 503. nehézpáncélos-osztály
- 509. neházpáncélososztály
- 1. "LSSAH" SS-páncéloshadosztály
- 2. "DR" SS-páncéloshadosztály
- 9. "H" SS-páncéloshadosztály
- 12. "HJ" SS-páncéloshadosztály
- 501. SS-nehézpáncélos-osztály

Volt zimmeritezett is, meg zimmerit nélküli is.

üdv
bp
Muzzy 597661 2015. december 12. 09:09
Válasz erre
Sziasztok!
Tudtok arról, hogy hazánk területén alkalmazásra kerültek Flakpanzer IV \"Mobelwagen\" 2 cm Flak-Vierling 38 járművek? Esetleg ezekről fénykép hol található? Festésük, jelzésükről infót hol lehet találni? (Lényeges még, hogy zimmeritezve volt, vagy nem?)
Segítségeteket előre is köszönöm
Muzzy
balaton 597507 2015. december 9. 23:41
Válasz erre
Toldi petrack 03
Toldi petrack 03

Sziasztok,

Elkészült maratott Toldi lánctalpunk. Mától rendelhető.
dkp 597502 2015. december 9. 22:23
Válasz erre
Köszönöm, majd meglátjuk ...
romsitsa 597500 2015. december 9. 22:07
Válasz erre
Hello,

35186, de kell még a löveg alá a tálca.

Üdv

Á
dkp 597460 2015. december 9. 11:39
Válasz erre
Üdvözlet!

Szerintetek az AFV Club 40mm Bofors - Replicában kapható - sorozatából melyik alakítható legkönnyebben magyarrá?

35163 USA
35186 német
35187 angol

Előre is köszönöm a segítséget.
Kamovos 597383 2015. december 7. 22:13
Válasz erre
Szia jacksson!

Ezt nézzed meg!
Meg mindenki mert jó!
Nekem tetszik, és vannak benne zöldek is. :)

tenyekerodje.blogspot.hu/2013/01/magyar-harckocsik-ii-vilagahboruban.html

Üdv: kamovos
Kamovos 597357 2015. december 7. 18:44
Válasz erre
Szia jacksson!

Ezt nézzed meg!
Meg mindenki mert jó!
Nekem tetszik, és vannak benne zöldek is. :)

tenyekerodje.blogspot.hu/2013/01/magyar-harckocsik-ii-vilagahboruban.html

Üdv: kamovos
romsitsa 596878 2015. november 30. 11:12
Válasz erre
Egész pontosan a Carden-Loyd szovjet verziója, a T-27.
Üdv

Á
Kamovos 596843 2015. november 29. 20:56
Válasz erre
Bocs a BA-20 át csúszott, az is még az első sorba tartozik.
Kamovos 596842 2015. november 29. 20:44
Válasz erre
Szia téglatesó!

Köszönöm a segítségedet ez a soviet FAI eszembe sem jutott. :(
Írtam mindenféle páncélautót, páncélozott járművet de ez a soviet eszembe nem jutott! :(

Gaz M1, Gaz-11-73, GAZ 61-73, és társi alvázára épített, "páncélozott" felderítő járműnek készült a FIA FIA-M.

Gaz AAA teherautó alvázára a BA-1, BA-3, BA-6, BA-9, BA-10, Ba-20 épült

Köszi még egyszer a segítségedet.

Üdv: kamovos
téglatesó 596819 2015. november 29. 15:52
Válasz erre
FAI & FAI-M
FAI & FAI-M

Szia!
Szerintem, ha úgy próbálod, hogy "soviet FAI armored car", vagy "soviet FAI-M armored car" akkor találsz választ. FIA és FIA-M páncélautóról még nem hallottam.
Kamovos 596810 2015. november 29. 13:49
Válasz erre
Sziasztok!

Kérdésem az lenne hozzátok, hogy a Magyar Királyi Honvédség által zsákmányolt FIA illetve a FIA-M között mi a különbség?
Sajnos Google barátom nem dobot ki nekem találatot. :(

Segítségeteket előre is köszönöm.

Üdv: kamovos
TAMÁS78 596765 2015. november 29. 09:34
Válasz erre
téglatesó 596760 2015. november 29. 09:07
Válasz erre
IAWEm3z
IAWEm3z

Üdv! Kérdésem: a kapcsolt képen milyen jármű mellett állnak a honvédek?
jacksson 596607 2015. november 26. 19:10
Válasz erre
Köszönöm Urak! Nekem igazán a " heliogén kékből zöld" tetszik (a beszerzési nehézségek miatt :) akartam is írni a kérdésemben lent, hogy "zöld" idézőjelben... van libazöld eredeti sisakom, meg kaptam Veszprémből nagyon rendes emberektől ma kevert festéket, de, ezek közt is elég jelentős eltérés van hiába a RAL kódolás :) a kettő közt a legerőteljesebb különbség, hogy az eredeti színnek van egy olyan tulajdonsága, hogy el is nyeli a fényt és vissza is veri. A környezetéből rávetülő színeket visszaveri, hozzájuk igazodik a szem... elég érdekes... a mai szín nem tud ilyet pl. de, a kis benzineskannákon tényleg nagyon jó, és egy Zrinyi is jól mutat így, nyilván érdemes mindkét színvariációban készíteni, ha van rá anyagi lehetőség. a levéltári leírásnak mindenképpen tudok hinni, mivel egyelőre ez a bázis, egy fundamentum szvsz. Jó lenne ha egyszer előkerülne egy eredeti színű (nem rozsdaréteges, páncél vagy köténylemez)
romsitsa 596569 2015. november 26. 10:04
Válasz erre
1938-ban két zöld színt definiáltak a terepszínekhez, a tábori zöldet és a szürkészöldet. Ez utóbbi nevezhető világosabbnak, de hogy mennyire volt elterjedt járműveken a használata, rejtély.
Az első csavar a történetben, hogy az alapvető zöld szín a tábori zöld, de egy harckocsit és pl. egy szintén tábori zöld rohamsisakot egymás mellé téve hatalmas a különbség.
A második csavar, hogy a gépkocsik festését tábori zöldről megváltoztatták tehergépjármű zöldre, talán 1943-ban, de ennek az árnyalata ismeretlen illetve az is, hogy ez a váltás más technikát is érintett-e.
A harmadik csavar, hogy a Z63 által linkelt dokumentum egy javaslat, a rendszeresítéséről tudtommal még nem került elő irat.

A jelenleg ismert dokumentumok és fotók alapján szvsz. eldönthetetlen, hogy a különbségek egy festék gyártási tűrésére vagy különböző árnyalatok használatára vezethetők-e vissza.

Üdv

Á
Safranek 596545 2015. november 25. 22:59
Válasz erre
erdőszerű zöld és árnyékbarna!
Wow
migi 596544 2015. november 25. 22:50
Válasz erre
Szia Zoli
De rég olvastam ilyesmit , mi még ezt a keverést tanultuk , rég volt .
Z63 596542 2015. november 25. 22:26
Válasz erre
Gyártási utasítás rejtőszínekhez 001
Gyártási utasítá...
Gyártási utasítás rejtőszínekhez 002
Gyártási utasítá...

Szia jacksson!
Ezek a színek egy 1943-as utasításban szerepelnek, tehát, elvileg lehet az egyik zöld a többi között és legalább hiteles. Ilyen színek most is beazonosíthatók, tehát, nem gond kikeverni őket.
Üdv, Z63
jacksson 596506 2015. november 25. 10:56
Válasz erre
oké, látom itt időnként a vitákat, de, akkor most egyezményesen világosítson már fel valaki, hogy akkor (a terepszín NEM érdekel) a sötétebb zöld helyett világosabb zöldet is használtak Zrínyiken ? (a toldiról is lehet szó de, elsősorban előbbi érdekel-ne)és most nem a modernkori foto-retus érdekel...és nem az, hogy juj, "kifakul egy nyár alatt"... :))) Köszönet/üdv.
Kamovos 596501 2015. november 25. 10:13
Válasz erre
Színes képek!
Nézzétek szorgalmasan, mert vannak érdekes képek közöttük.
Nekem némelyik új. :)

www.keptelenseg.hu/keptelenseg/magyar-katonak-es-jarmuveik-106593
téglatesó 596174 2015. november 20. 13:54
Válasz erre
Igaz! Köszönöm a kiigazítást! A "frontpáncél-erősítést" én is úgy gondoltam, ahogy leírtad. A társisak, a festés, meg a felségjel kérdésében valóban tévedtem, mert kissé általánosítottam. Ráadásul még a B40 lövegének típusjelzését is elírtam: helyesen 37/42M volt, nem 37/40M.
Sorry. Remélem nem zavartam össze nagyon BToomi kollégát a kotnyeleskedésemmel...
romsitsa 596134 2015. november 19. 20:15
Válasz erre
A B40-nél megerősítették a lövegpajzsot, a pk-i kupola homloklemezét és a vezető lemezeit is, nem csak a srég orrlemezt. Még nem került elő olyan fotó amin nehézpuskás kocsi lenne gp. tár sisak nélkül.
Nem minden nehézpuskás kocsi volt terepezve és nem minden löveges volt egyszín zöld. A felségjel és altípus között végképp nincs összefüggés, nézd meg pl.a Ludovika kocsijait.

Üdv

Á
BToomi 596128 2015. november 19. 18:48
Válasz erre
Köszönöm mindenkinek ezt a sok információt.Sokat segítettetek.
téglatesó 596118 2015. november 19. 15:51
Válasz erre
Kis kiegészítés.
A Toldi II/A (B40) jellegzetességei:
- átalakított (rövidebb csövű, rövidebb csőszájfékes) 37/40M 40mm-es löveg,
- toronyputtony,
- vastagabb frontpáncélzat (ez a maketten nem látszik),
- nagyobb méretű, ágterelők nélküli lámpák,
- a test homloklemezéről eltűnik a reflektor és ennek a helyét valamint a váltómű szellőzőrácsét egy-egy lemez felcsavarozásával fedik le.
A Toldi A20 és B20 szériák mint terepszínűek voltak, egyszínű zöld példányok a B40 szériánál voltak.
Az A20 és B20 szériák a háromszínű (trikolor) felségjelzést kapták, a B40-nél pedig már az 1942 novemberében bevezetett fekete négyzetben fehér keresztes felségjelzést alkalmazták.
téglatesó 596117 2015. november 19. 15:39
Válasz erre
Pontosan. Az IGB mérnökei valamit kicsit benéztek. A Toldi I. (A20) és a Toldi II. (B20) lényegében ugyanaz a típus, néhány apró eltéréssel: a B20 (vagyis a második, 110db-os széria) az alábbiakban különbözött az A20 (az első, 80db-os széria) változattól:
- a toronygéppuska táras helyett hevederes (ezért megszüntették a kis kupolát a géppuska fölött, (ezt nem érdemes levágni, mert volt olyan B20, amin meghagyták),
- szalagantenna helyett botantennát kapott, (ezt "kötelező" megjeleníteni a maketten),
- erősebb torziós rugókat kapott (de ez a maketten nem megjeleníthető).
Amúgy mindkét szériát 20mm-es 36M nehézpuskával fegyverezték fel (ezért a két változat megjelölésében a "20" szám), a test homloklemezén ugyanúgy megvolt a reflektor és a váltómű szellőztetőrácsa.
A makett ebben a formájában valóban nem létezett, mert az egy példányban megépített Toldi IIa prototípusnál (nem tévesztendő össze a széria Toldi II/A B40-nel!):
- a beépített fegyver az eredeti, hosszabb csövű, hosszabb csőszéjfékes 37M 40mm löveg,
- a homloklemezen megvannak a donorjárműről a reflektor és a hűtőrács,
- a torony hátulján még nincs toronyputtony.
Tehát toronyputtonyos + 20mm-es nehézpuskás változat nem volt (még prototípus-szinten sem).
Ha jól rémlik, az egy szem Toldi IIa prototípus is terepszínű volt.
A Toldi II/A B40 változatot (80db) pedig a Toldi II B20 szériából építették át.
romsitsa 596099 2015. november 19. 08:37
Válasz erre
Szervusz,

úgy, ahogy a doboztetőn megfestették, nem létezett. De, ha jól látom, a dobozban a löveg és a korábbi homloklemez is benne van, át lehet alakítani B20-ra vagy B40-re.
Egyszín zöld lehetett mindkét altípus, csak a fekete keretes kereszt jelzést rakd fel rá.

Üdv

Á
BToomi 596094 2015. november 19. 05:24
Válasz erre
958126-17918-75
958126-17918-75
958129-17918-80
958129-17918-80
958131-17918-98
958131-17918-98
958132-17918-74
958132-17918-74

Szia

Az IBG ezt a négy Toldit adta ki.Tehát amit Toldi 2-es ként (72028) kiadtak az nem is létezett ilyen formában?
romsitsa 596090 2015. november 18. 22:09
Válasz erre
Hello,

azt akarod mondani, hogy a makett úgy néz ki mint a festési rajzon? Nehézpuskával van szerelve és toronydoboza van? Ilyen nem létezett a tudomány mai állása szerint.

Vagy leszeded a toronydobozt és átalakítod az orrlemezt így lesz belőle egy B20, vagy a nehézpuska csövét kicseréled egy 40 mm-es ágyúra és levágod a géppuska páncélzatát a toronytetőről, így lenne egy B40.

Üdv

Á
BToomi 596066 2015. november 18. 17:45
Válasz erre
Ezt a képet én is láttam.A szín stimmel de nekem nem 2a-m van hanem sima 2-es Toldim.Más a fegyverzet.De természetesen köszönöm hogy vetted a fáradságot és foglalkoztál a problémámmal.
téglatesó 596043 2015. november 18. 10:07
Válasz erre
BToomi 596018 2015. november 17. 20:18
Válasz erre
5
5

Sziasztok

Elkezdtem egy Toldi 2-es építését.A festésnél egy kicsit elakadtam.
A képen látható egyszínű zöld festést szeretném megcsinálni.Létezhetett ez a páncélos ezzel a festéssel vagy csak a tereptarkával?

Előre is köszönöm.
romsitsa 595870 2015. november 15. 09:47
Válasz erre
Harmincas évek, egészen pontosat Emerick tudna mondani, hátha idelátogat.

Üdv

Á
tomaso 595771 2015. november 13. 16:07
Válasz erre
Köszönöm.És a Henschel típus kb. mikortól volt szolgálatban?
Üdv
romsitsa 595759 2015. november 13. 08:49
Válasz erre
Hello,

eddig csak Henschel alvázú rádiós kocsival találkoztam.

Üdv

Á
tomaso 595744 2015. november 12. 20:59
Válasz erre
Sziasztok!

Segítséget kérnék,hogy a Mercedes LG 3000 rádiós kocsit használták-e a magyarok és ha igen kb. mikortól.Köszönöm.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97.