/ Fórumok /

Magyar Királyi Honvédség szárazföldi járművei

A topik témája az 1945-ig létezett Magyar Királyi Honvédség, annak harcjárművei, autói, és egyéb hadi anyagai.
Tegyetek fel minél több képet!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97.
Elnar 678855 2020. november 11. 10:31
Válasz erre
Elnar 678854 2020. november 11. 10:19
Válasz erre
Lyézusmárilya!
Évek óta kerestem erről infót, de még csak azts em tudta senki megmondani, hogy Kecelen van (volt?) Pláne, hogy lövegmozdony is van hozzá, ami eleve ritka dolog.
Kamovos 678852 2020. november 11. 10:01
Válasz erre
Horthy István kormányzóhelyettes temetése 1942
Horthy István korm...

Szia téglatesó!

Idézlek!
"Szégyen hogy fejjel lefelé van "kiállítva" a lövegtalp... "

Nos!
Ez nem ígyvan ahogy írod!
Akkor lenne állításod igaz, ha ezen állapotában rá eszkábálták volna a löveget is!

De mit is látunk a képen?

Én egy 40M lövegtalpat látok ünnepélyes temetéshez előkészítve.
Ezen funkciójában át kell fordítani mert a felső része alkalmatlan erre a feladatra.
Átfordítva viszont egy egyenes felületet kapunk, amire a koporsó és koszorú tartót fel lehet helyezni.
Na most!
Nem szeretnék összeesküvés elméletet gyártani, főleg nem bele magyarázni egy képbe a tartalmat!
DE!
Horti István Kormányzóhelyettest is pont így temették.
Megfordított lövegtalpon volt a koporsója.

Üdv: kamovos
téglatesó 678850 2020. november 11. 09:21
Válasz erre
DSC05672
DSC05672
DSC05673
DSC05673

És ha már a jómúltkor szóba került a 10.5cm 40M akkor itt az utolsó mohikán Kecelről. Szégyen hogy fejjel lefelé van "kiállítva" a lövegtalp... (Mellette talán egy szem Toldi-lánctalp?)
téglatesó 678848 2020. november 11. 09:09
Válasz erre
nagy-meretu-korai-horthy-foto-bakak-telj-felszer-honvedsegi-teherautoval-320b_1_big
nagy-meretu-korai-...

Ez is egy jópofa képecske, nemtom megvan-e már (asszem Rába V van rajta).
Elnar 678819 2020. november 10. 11:17
Válasz erre
Pontosítás 2.0: a közelebbi a H-L Express, és a hátsó B 1000 is a Postáé, ha jól látom a koronát az ajtón.
Elnar 678817 2020. november 10. 11:07
Válasz erre
Pontosítás: a B1000-es a Posta járműve, nem a Honvéelmi Gépjármű embléma van az ajtaján, hanem a postakürt.
Elnar 678807 2020. november 9. 23:23
Válasz erre
Krupp L2H242 = makettinfo - sanyi
Krupp L2H242 =...
Praga RV - gk vezetői tanfolyam - 1941-12-xx = vatera
Praga RV - gk vezet...
Praga RV - = mvh-0961-06+
Praga RV - = mvh-...
B 1000 = Magyar páncél FB
B 1000 = Magyar pá...
PF 518 Lazik = roncskutatas - miska
PF 518 Lazik =...
PF 518 Mazur = makettinfo - Wrecker
PF 518 Mazur =...

Az "egyszermajdmeglesz" albumból újabb csodák bukkantak felszínre:

Krupp L2H242, és Praga RV (és egy valószínűsíthetően magyar is a Don felé), egy Borgward B1000, a tesójával a Hansa-Lloyd Expressel - szépen mutatva a különbséget köztük), meg 2 alváltozata a PF 518-nak
Elnar 678756 2020. november 8. 12:09
Válasz erre
Én ezt minél tovább nézem, annál pontatlanabb...

A vezető homloklemeze nem is új. A kitekintője alatti csavarok nem látszódnak az eredetin (gondolom a rátét páncél alatt vannak), és a géppuska körüli részen az útmutató szerint el kell távolítani a 41M csavarjait, hogy a páncélgallért felrakd. A kitekintő motorja emiatt jobban kiáll, úgy mint a 41M-nél, és nem süllyed bele a rátét páncélba.

Részletes ez, meg szép, csak nem pontos.
romsitsa 678739 2020. november 8. 08:29
Válasz erre
A vezető homloklemez új volt, jobban megnézve. Azt nem tudom eldónteni, hogy nagyobbak a felfogató csavarok, vagy kintebb fúrták a lyukakat, de a 43M-en a lemez élénél fut a csavarsor és a vezető kitektintője alatt/mellett hiányzik kettő.
És ha vastagabb lett a lemez, akkor a vezető ajtajának a zsanérja is szélesebb kellene, hogy legyen.

Üdv

Á
romsitsa 678738 2020. november 8. 08:24
Válasz erre
Safranek 678729 2020. november 7. 23:04
Válasz erre
köszönöm.
A Zrínyin is ugyanilyen volt?
romsitsa 678721 2020. november 7. 19:48
Válasz erre
A Bronco maratásban adja, a meghajtókerék elé ragasztandó lemez az.

Üdv

Á
Safranek 678720 2020. november 7. 17:58
Válasz erre
Köszönöm.
A sárkaparóról, lehet vhol fényképet/adatot találni?
romsitsa 678719 2020. november 7. 16:30
Válasz erre
Nem a futómű verte fel, az lefelé tolta a sarat, szerintem ezért is volt két állása a köténynek. Ha jobban megnézed, a foltok homogének, de ott is lyukaknak kellene lenniük. Árnyalatra meg stimmelnek a kötény peremén végigfutó, szintén tömör, csíkkal.
Lehet, hogy nem sár, azt biztosra veszem, hogy kívülről kenték rá és a világos foltokban nincsenek lyukak a lemezben.

Üdv

Á
Elnar 678717 2020. november 7. 15:03
Válasz erre
Nekem nem látszanak tisztának a görgők, csak nincs rajtuk darabokban a sár, mert sárkaparó kialakítású a futómű. Az mondjuk mindenképpen furcsa, hogy felül sarasabb (?) a kötény.
A rendszámhoz még annyit, hogy egy képen sem ismerhető fel, viszont a homlokgéppuska páncélgallérja miatt már nem fért volna el a szokásos helyére, így én a másik sarokba tenném.
A motorháztető ajtaján lévő kereszt meg valószínűleg ugyanúgy takarásba kerül mint a TuránII-n, de már ott sem zavarta őket
Safranek 678716 2020. november 7. 14:07
Válasz erre
Elsőre nekem is a sár ugrott be, de a futóművet elnézve, szerintem nem az (a görgők nagyon tisztának tűnnek).
Kicsit egyhangúnak tartom a zöld festést - bár vlsz, h mégis zöld lesz. Megrendeltem a csővet, azt várom.
Nem akarok változtatni a járművön, max. minimális dolgok.
Köszönöm a segítségeteket.

A 41.M Turan II- lesz komolyabb project :P
romsitsa 678715 2020. november 7. 13:12
Válasz erre
Ez erősen hasonlít a Bíró-Sárhidai könyv leírására. Bár részletes, de nem biztos, hogy megbízható. A lövegsín pl. teljes fikció.

A kötényezett kocsin a foltok szerintem sárfoltok, ami kitömíti a köténylemeze lyukait, ezért ott világosabbnak tűnik a lemez.
Én sima zöldre festeném, az oldalán 1-1 kereszttel, a motorházon felül egy nagy kereszt és talán elöl-hátul rendszám.

Üdv

Á
Elnar 678714 2020. november 7. 13:08
Válasz erre
43M Turán III - toronymetszet
43M Turán III -...
43M Turán III - toronyrajz
43M Turán III -...

Na most már kicsit jobban belemélyedtem én is

Az alkatrészek itt vannak (egész tűrhetően) befotózva.
www.armorama.com/modules.php
A Bíró-féle rajzon van 60 mm írva kupolának, gondolom onnan vették a méretet.

A lemezvastagságokban tényleg igazad van, most, hogy jobban megnéztem. A kupola biztos vékony, a teknő alsó frontpáncélja nem látszik, a vezető frontpáncélja talán tényleg vékonyabb. A torony frontpáncél talán jó, de nem látni rendesen.
Összeépített fotót még nem találtam.
Ami még feltűnt, hogy homlokgéppuska peremező páncél csavarjai szemmel láthatóan kicsik, és a Bíró-rajzhoz képest a kupola sokkal nyújtottabb (bár még azon is vékonyabb a kupola eleje a fotóknál).

Az alkatrészbontás miatt elég jól orvosolhatónak tűnnek a problémák, legtöbbször elég egy adott részt újragyártani (és csavarozni...)
romsitsa 678713 2020. november 7. 12:45
Válasz erre
Safranek 678712 2020. november 7. 12:28
Válasz erre
Eddig ez a legrészletesebb, amit találtam:
forum.warthunder.com/index.php

A bejegyzésedben látható páncélost szeretném elkészíteni, - bár a festési utasítás szerint zöld/fehér foltos.
Déé 678711 2020. november 7. 11:54
Válasz erre
121704738_181254560232096_2257856686501579919_n
121704738_1812545602...

"A Pak 40-et gyártottuk licencben, az a 43M páncéltörő ágyú"
Iratok szerint 7,5 cm 40M pct ágyú.
romsitsa 678709 2020. november 7. 10:58
Válasz erre
post-1-1106412833
post-1-1106412833

A Pak 40-et gyártottuk licencben, az a 43M páncéltörő ágyú. A 43M hk. ágyú "saját" fejlesztés, de erősen megihlette a tervezőt az L/43-as KwK 40 és annak lőszere.

A műanyagot még nem láttam, de ezek a vastagságok nagyon nem stimmelnek:
www.1999.co.jp/eng/image/10535044/10/1 www.1999.co.jp/eng/image/10535044/30/3

A pk-i kupola és a torony front azonos vastagságú, a vezető lemeze talán stimmel, de inkább vékony, az alsó frontról hiányzik a rátét lemez.
Az számomra kétséges, hogy 60 mm-es lett volna a pk-i kupola, mert emlékeim szerint 25, 30 és 75 mm-es Ajax lemezeket gyártottak.

Üdv

Á
Safranek 678708 2020. november 7. 10:33
Válasz erre
Elnar 678701 2020. november 7. 00:32
Válasz erre
Szerintem a plusz lemezzel vastagított frontáncélra gondol Romsitsa.
Viszont én úgy látom, hogy a Bronco nem vacakolt, és egy teljesen új homlokpáncélt készített, eleve vastagabbra.
Safranek 678696 2020. november 6. 21:27
Válasz erre
Köszönöm.
Amennyiben jól olvastam, licencbe gyártottuk volna a német 75-öst. Ebből 2 példány biztos elkészült, egy ment a Turan III-ba, egy a Zrínyi I-be.
Utolsó: úgy rémlik a Bronco lefelejtette a test rátét páncélzatát és a toronygéppuska páncélja is igen fura lett.
ezt nem értem, rátét páncélzat?
Kicsi 678640 2020. november 5. 18:49
Válasz erre
JhSznLB
JhSznLB

van angol is...
romsitsa 678633 2020. november 5. 16:23
Válasz erre
zhzbrvrv
zhzbrvrv
zbrbrveev
zbrbrveev
vdvvscscsdc
vdvvscscsdc
scsdabtb
scsdabtb

A T-70 vontató, valószínűleg Vateráról.

Üdv

Á
romsitsa 678626 2020. november 5. 12:55
Válasz erre
Jó az, a németek valószínűleg tokától bokáig mérték a löveget.
Az angol riport szerint az Ausf. G lövegcsöve 127 inch (3225 mm), ebből a huzagolt rész 97,5 inch (2476,5 mm).
Ha ezeket osztom 75-el, akkor a csőhossz pont 43, a huzagolt hossz meg 33,02.

www.matrixgames.com/forums/tm.asp

Ha L/43 a huzagolt hossz, akkor L/55 a teljes löveg, ami elég feltűnő lenne.

Üdv

Á
Elnar 678622 2020. november 5. 12:27
Válasz erre
Üdv!

Az L/43-as kaliberhosszból számítottam vissza 75 milis űrméretre viszonyítva, azért írtam 3225 mm csőhosszt. Ezek szerint valamit nem jól tudok.
romsitsa 678620 2020. november 5. 12:13
Válasz erre
Utolsó: úgy rémlik a Bronco lefelejtette a test rátét páncélzatát és a toronygéppuska páncélja is igen fura lett.
romsitsa 678619 2020. november 5. 12:03
Válasz erre
Úgy emlékszem a 3225 mm-es huzagolt hosszal jön ki a teljes löveg L/55-re (Lsd. Bíró-Sárhidai), ami teljesen fiktív.

Üdv

Á
romsitsa 678618 2020. november 5. 11:59
Válasz erre
Hello!

A torony fotója tudtommal a 43M harckocsilöveg kezelési utasításában szerepel (a csőszájfék is). Sajnos abból a példányból, amit kijegyzeteltem, hiányzott.
Nagyon valószínű, hogy a protót nem vetették be, mert a magyar lőszer nem volt biztonságos. De átszerelt gyutaccsal a német lőszert is lőhette (a lőtáblázat szerint).
Másrészt az sem biztos, hogy a homloklemez és a torony páncéllemezekből állt (a Bíró-Sárhidai könyv vas tornyról ír a H-830-as kocsin).

A Pz IV F2/G és Stug III F2 csöve a jó, a későbbi modellek lövege már L/48.
A csőszájfék emlékeim jó a HB készletében, leginkább egy korai és késői Ausf J keveréke.
A 43M hk. löveg leírása alapján a cső huzagolásának hossza 33 űrméret, ez 2475 mm, erre jön a csőszájfék és a töltényűr (centire stimmel a német L/43 huzagolt hosszával). A 3225 mm a löveg teljes hossza, máshogy nem jön ki a matek.

Üdv

Á
Safranek 678594 2020. november 4. 20:26
Válasz erre
Köszönöm.
az utolsó képet nem ismertem.
Lehetséges, h éles bevetésen vett részt? pl.: Budapest környékén?
Elnar 678586 2020. november 4. 18:18
Válasz erre
43M Turán III+++
43M Turán III
43M Turán III++++
43M Turán III
43M Turán III - torony
43M Turán III -...

Az első és a negyedik kép csak a valódi torony. A többina rétegelt lemez torony van, fa lövegimitációval.

A festési utasításban az alakulatok elképzeltnek vannak írva (imagine painting).
Egyetlen hiteles, nem gyárudvaron készült kép ez, a terepi próbáról. Ebből sem látszódik sok, csak annyi, hogy valószínűleg egyszínű zöld (Option 1, Turan III Prototype, 1943).
Csatolom még az ismeretlen eredetű képemet a toronyról.
Safranek 678585 2020. november 4. 18:07
Válasz erre
Tutan=Turan
Safranek 678584 2020. november 4. 18:06
Válasz erre
Szia!
Köszönöm. Ezek szerint a Bronco ezt benézte (pár érdekes festés és alakulat feltüntetése miatt).
Ezeket a képeket találtam: https://firearmcentral.fandom.com/wiki/43M_Tur%C3%A1n_III
katt a képre a többiért
Ahol a katona áll a Tutan mellett - gondoltam az lehet a másik
Elnar 678574 2020. november 4. 16:36
Válasz erre
Szia!

Turán III-ból csak 1 db prototípus készült, ha a 2H-012-n bemutatott rétegelt lemez tornyot nem számítjuk. A 75 mm-es 43 M löveg L/43 kaliberhosszúságú volt (3225 mm huzagolt csőhossz, csőszájfék és lövegfar nélkül).
L/43-as 75 milis löveg a KwK 40 volt, így méretben az felel meg. Ez a Pz VI és a StuG III hosszú csövű lövege. A csőszájfékről egyetlen képem van (rejtély, hogy hol készült). Az alapján olyasmi, mint a Pz IV.

Úgyhogy én egy Panzer IV lövegcsöet tennék be.
Safranek 678569 2020. november 4. 13:39
Válasz erre
Sziasztok!

A 43m Turan III-ról kérnék némi segítséget (Bronco: 35126) Ebből a típusból, csak a 2db készült? illetve műanyagcsövet (75mm), melyik 1/35-ös készletből lehetne pótolni?
m7priests 678541 2020. november 3. 11:02
Válasz erre
Sziasztok!
A szovjetek nem festették át a kapott járműveket. Maradtak, ahogy jöttek. Mivel ez elég korai gyártású/átadású Valentine, valószínüleg khaki green no.3 vagy SSC2 brown. Az árnyalat különbség, miszerint világosabb a felségjelnél, mindkettőre áll. Szerintem. De nyugodtan cáfoljatok, ha mást gondoltok.
Kicsi 678540 2020. november 3. 10:35
Válasz erre
Nem tudok semmit róla, véletlen találtam a neten, nem ezt kerestem :)
Szerintem is ez orosz zöld - jól írja Elnar, a felségjel zöldjénél világosabb.
Elnar 678538 2020. november 3. 10:24
Válasz erre
T-28 - 41-08-05 = vatera+
T-28 - 41-08-05 =...
Valentine Mk. I = vatera
Valentine Mk. I =...
Valentine Mk. I+ = vatera
Valentine Mk. I+ =...
Valentine Mk. I++ = vatera
Valentine Mk. I++ =...
Valentine Mk. I+++ = vatera
Valentine Mk. I...
Valentine Mk. I++++ = vatera
Valentine Mk. I...

A Beutepanzer JAG-6-osát (a videó címe a jó) pont tegnapelőtt vettem észre. A 0948-08 azonosítójú Világhíradóban van, Harkovban kirakodáskor.

A Valentine II-es szinte biztos hogy ruszki zöld. A felségjel színe eltér, még a zöld részen is, szemmel láthatóan, mint a T-28-asnál.

Közben szépen alakul a 61-es Valentine I életútja is
Varjúbácsi 678535 2020. november 3. 09:50
Válasz erre
Kicsi!
Arról lehet tudni valamit, hogy a Valentine milyen színű volt? Gondolom orosz zsákmány lehet, esetleg ruszki zöld?
téglatesó 678532 2020. november 3. 08:46
Válasz erre
007
007
Névtelen
Névtelen

Szia Elnar Ha már T-26 itt van még egy, ezt is valami korabeli újságból ollóztam ki (persze csak digitálisan), nem tudom, volt-e már.
A képekért bocsi, a teherótókat nem figyelem, ezek is csak úgy megtetszettek, azért löktem fel őket ide... :)
Van itt egy rövidke film, a Beutepanzeren találtam, (állítólag, nemtom, nem értek hozzá) JAG-10:
beutepanzer.ru/Beutepanzer/su/Hungarian/hungary_10.html
Kicsi, cuki ez a magyar Valentine, még nem volt meg, megy gyűjtibe, köszi!
Kicsi 678529 2020. november 2. 21:58
Válasz erre
64726562_2288551281234435_6655502998581542912_o
64726562_22885512812...

hátha nm volt még
Elnar 678519 2020. november 2. 20:38
Válasz erre
C4P = fortepan_78278
C4P = fortepan_78278
C4P = MVH 0940-10
C4P = MVH 0940-10
C4P lengyel AA vontató
C4P lengyel AA...

Ééés még mindig pontosítanom kell: Nem PF 621, hanem C4P féllánctalpas. Azért volt fura a sárvédője, mert a korai változat.

A Fortepan 78278-as kép szerint minimum 4(5) db C4P jött ide a lengyel menekültekkel, és a 0940-10 jelzésű híradó szerint '42-ben ki is mentek a keleti frontra a honvédekkel. (A jellegzetes ponyvaablakról ismerni fel)
Elnar 678508 2020. november 2. 18:30
Válasz erre
T26C = ebay
T26C = ebay
T26C = ebay+
T26C = ebay
T26C = ebay++
T26C = ebay

Annyira jó az a hóláncos Botond, hogy még azt is elnézem, hogy a többinek a felét egy hete tettem ki :D

amúgymeg ebay: T-26C honvédekkel, gyanúsan épnek látszódóan ahhoz, hogy zsákmány legyen és ne "kilőttankkalpózolás #n+3"
téglatesó 678496 2020. november 2. 13:17
Válasz erre
ii-vh-s-magyar-eredeti-foto-keleti-front-teherauto-3e0b _big
ii-vh-s-magyar-...
ii-vh-s-magyar-eredeti-foto-keleti-front-teherauto-3e0b_1_big
ii-vh-s-magyar-...
ii-vh-s-magyar-eredeti-foto-keleti-front-teherauto-3eb_1_big
ii-vh-s-magyar-...
ii-vh-s-magyar-eredeti-foto-keleti-front-teherauto-4e0b_2_big
ii-vh-s-magyar-...
images
images
eredeti-foto-2-vh-legvedelmi-agyu-9x6cm-431b_1_big
eredeti-foto-2-vh-...
eredeti-foto-2-vh-karpatalja-uzsok-a-magyar-lengyel-hatarnal-hoesesben-teherauto-agyu-9x6cm-431b_1_big
eredeti-foto-2-vh-...
eredeti-foto-2-vh-erdely-maramarossziget-bevonulas-11-5x8cm-431b_1_big
eredeti-foto-2-vh-...

Pár új találat a Vateráról.
Elnar 678482 2020. november 1. 22:53
Válasz erre
Pontosítás: Nem Skoda 1100 az utolsó, hanem Adler 2 liter Cb2 (kétajtós kabrió)
Elnar 678445 2020. november 1. 08:42
Válasz erre
Természetesen 1934-es Ford Reinland az, csak elnéztem.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97.