/ Fórumok /

Magyar Királyi Honvédség Harcjárművei, autói.

Szóljon ez a topik, a Magyar Királyi Honvédség Harcjárműveiről, autóiról, és egyéb hadi anyagáról.
Tegyetek fel minél több képet.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59.
romsitsa 669156 2020. február 16. 13:04
Válasz erre
Valószínűleg az történt, hogy géppuskás és löveges mod 30-at vettünk, amiket (legalább hármat) valamikor kiegészítették az 1935-ös megerősített futóművel.
Gyantából van mod 30 szánom és egy teli mgehajtókerekem, ha nem akarod azokat is kifaragni.

Üdv

Á
romsitsa 669151 2020. február 16. 12:09
Válasz erre
Fiat 1_zpsgxdnjwih
Fiat 1_zpsgxdnjwih
Fiat 3000_zpsk0bljxge
Fiat...
FIAT
FIAT

Az elég érdekes, hogy 1931-ben jöttek a Fiatok, viszont három kocsi 1935-ös modell.
A rajz a löveges mod 35, ebből volt egy (utolsó fotó).
A háromnézeti fotó a mod 30 mod 21 toronnyal, ilyen áll a hajmáskéri fotó bal oldalán.
A hajmáskéri jobb oldali kocsi löveges mod 30 (tornya a rajz szerint).
A jászberényi H-8 és H-9 1935-ös mod 21 toronnyal.
Ha valóban fegyverzet nélkül érkeztek, akkor a löveges kocsikba mi barkácsoltunk lövegcsövet (kicsit kétlem).

Üdv

Á
romsitsa 669132 2020. február 16. 00:12
Válasz erre
Túl sok minden nem derült ki, amikor kerestem. A mod 30 futóműve végig volt lemezelve, a meghajtó kereket fedő lemez valószínűleg levehető volt, mert valahol fent van, valahol nincs.
A mod 21 serie II-től kezdődően a meghajtókerék nem áttört küllős, hanem teli lemez bordákkal.
A mod 30 alapvetően löveges kocsi volt, ezek új tornyot kaptak, kivéve néhány géppuskás kocsi, ami a mod 21 serie II tornyát örökölte.
A mod 30 erősebb motort kapott, e miatt más a motortér teteje és megváltoztatták a csúszófarok szerkezetét is. És a szerszámok helye is változott, de már régen volt, nem emlékszem...
A 35-ös kivitelnél megerősítették a görgőzsámolyokat, ez a négy perforált lemez a szánon, ilyenek a jászberényi kocsik, a hajmáskériek szerintem korábbiak. A futóműve a 35-ösnek is fedett, valószínűleg olyan képet találtál, amin éppen leszerelték a lemezt.
Kb. ennyi.

Üdv

Á
KarBal 669131 2020. február 15. 23:33
Válasz erre
romsitsa - akkora tudást mutatsz a témában! Segítenél nekem anyagokkal privátban? Az emailem - nomennescio82 k u k a c gmail p o n t com

Például az alapján, amit a neten látok, a mod21-hez képest a 30-nál a fő külső különbség a görgőknél a ferde fedőlap. De a legutolsó 35-ös változatnál visszatértek volna a 21-es-felé lapos fedőhöz?

Balázs
romsitsa 669130 2020. február 15. 22:39
Válasz erre
A Tauro mod 21 serie I vagy serie II lehet, a magyar kocsik mod 30-ak. A mod 30 géppuskás kocsik mod 30 testek voltak mod 21 toronnyal. Mondjuk a Tauro annyira silány makett, hogy a hibák javítása mellett az átépítés már nem jár túl sok plusz munkával.

Mind az öt a Ruisknál kezdte a pályafutását, kezdetben kékek voltak a jászberényiek is.

Üdv

Á
KarBal 669124 2020. február 15. 19:37
Válasz erre
1932-ben
1932-ben

Van egy Tauro Fiat 3000-em, ebből szeretnék valami olyat alkotni (fénykép alapján), ami olyan állapotban mutatja be, ami jellemző volt rá Magyarországon. Ez szerint leginkább a RUISK-os kék lenne. A Tauro futóműve viszont nem olyan, mint a csoportképen.

Csak arról a jászberényi párosról létezik kép ilyen futóművel? Kár, hogy ezen terepszínnel vannak. Valakinek megvan jó minőségben ez a kép esetleg?

Az 1932-es RUISK-os képen, ha jól látom, szintén olyan futómű van, mint a csoportképen.

Balázs
romsitsa 669100 2020. február 14. 22:03
Válasz erre
1936-ig szvsz. nincs zöld és vagy terepszín harckocsi, mert nem lehetett harckocsizó fegyverneme a Honvédségnek.

A Fiat kapcsán a RUISK csoportképen a bal oldali kocsi géppuskás, a jobb oldali löveges, a futóművük korai. A jászberényi kocsik késői futóművesek, valószínűleg mindkettő géppuskás, és van még egy kiállított, ami szintén késő futóműves és löveges, így elméletileg mind az öt megvan csak más-más időpillanatban.

üdv

Á
KarBal 669088 2020. február 14. 17:57
Válasz erre
Kedves Freddy, msanyi és romsitsa, köszönöm a válaszokat.

A ProModell adott számát beszerzem akkor. Legalább az építéshez jól jön majd.

Sajnos A magyar páncélosalakulatok története nincs meg nekem, de A Magyar Király Honvédség külföldi gyártású páncélos járművei könyvben szerintem azt az említett képet találtam meg. Sajnos szörnyű a minősége, szóval, ha megvan valakinek jó minőségben, azt megköszönném. Főleg, mert semmit sem látok az én képemen a torony részleteiből.

Próbáltam utánajárni, hogy mikor szentelték fel a Szent Kristóf szobrot, de sajnos nagyon ellentmondásos. Talán 1939 lenne? Azzal érthető lenne a terepszín.

Vajon a hajmáskéri LK-II a képen szintén kék lenne? Ha valóban 1930-as a kép, akkor nem lehet honvédségi még...

Ha a FIAT 3000-esek 1931-ben érkeztek, akkor szintén a kék RUISK lenne a legautentikusabb festés? (tehát olyan színű volt a leghosszabb ideig)

Balázs
romsitsa 669076 2020. február 14. 14:26
Válasz erre
Fiat 3000: ha megnézed a képeket, géppuskás és löveges kocsink is volt, a legendával ellentétben. A Jászberényben fényképezett kocsi homlokpáncélja (torony) szerintem átépítés a Schwarzlose gépuskához, mert az olasz csavarkiosztása nagyon más.
Az egyszín sötét kocsik még a Ruisk állományában vannak, sötétkékre festve, mert "rendőrök" voltak. A terepszínű már Honvédségi állományban, magyar terepmintával, talán 1936-os a kép (amin nem tudom hol van az egységes gépjármű embléma).

LK-II: a Ruisk állományában szintén sötétkékek voltak, előtte meg darabokban dugdosták őket, majdnem mindegy, hogy milyen színük volt (hogy 1928 és 1930 között mi történt velük, számomra nem ismert).

Üdv

Á
msanyi 669056 2020. február 13. 14:05
Válasz erre
A MAGYAR PÁNCÉLOSALAKULATOK TÖRTÉNETE című könyv 50-ik oldalán van egy kép, amelyen a H-9 és H-8 rendszámú FIAT 3000B vannak. Ezek terepszínűek. A kép felírása alapján Jászberény 1942 a hely és az évszám. A fegyvereket a négyszögletes lappal együtt szerelték ki belőlük.
Freddy 669035 2020. február 12. 11:03
Válasz erre
ProModellben volt egyszer egy LKII-es, az egyszínű zöld volt. Én is olyanra festeném.
KarBal 669028 2020. február 12. 08:52
Válasz erre
És még egy kérdés. Az LK-II-eseken látszik egyértelműen, de vajon a Fiat 3000-eseknél hogy oldották meg a fegyverek kiszerelését? A nyílást szabadon hagyták, vagy befedték egy fémlappal?
KarBal 669026 2020. február 12. 08:50
Válasz erre
hajmáskéri LK-II
hajmáskéri LK-II
a hercegprímás és a Fiat 3000
a hercegprímás és...
LK-II-esek és Fiat 3000-esek
LK-II-esek és Fiat...

Sziasztok!

Segítséget kérnék a rejtett időszakban, a RUISK-ba beosztott magyar LK-II-esek és Fiat 3000-esek festésével kapcsolatban. Vannak ugyan fényképek, de a '20-as és '30-as évek képei olyan minőségűek, hogy túl sok nem látszik rajtuk.

Az LK-II-esek szerintem valami egyszínű festéssel bírtak. Már csak azért is, mert megvettük alkatrészként, aztán összeszerelve, valószínűleg csak lefestették egy színnel. De mivel? Zöld lehet, vagy simán csak szürke? A Hajmáskéren készült kép szerint világos. A Fiat 3000-ekkel közös képen inkább sötét. Sőt még akár terepszínt is belelátok. Vagy csak árnyék esik a motorháztetőre?

A Fiat 3000-esek ugyanazon a képen szintén sötétek. Talán egyszínűek? A hercegprímással készült képen az elvonuló Fiat egyértelműen terepszínű. De vajon mikori a kép? Fegyvere nincs, tehát ez is még a rejtett időszakban készült. És milyen terepszín lehet? Az olasz eredeti, vagy már a magyar tarka előzménye?

Vannak ezeken a képeken kívül más képek esetleg?

Előre is köszönöm szépen a válaszokat.
Balázs
Freddy 667579 2020. január 7. 10:28
Válasz erre
Köszi, arról többször volt szó, hogy az átvett német technikát szürkében használták, akár javítás után is, de ez már régebben volt, ilyenkor szokott az lenni, hogy megépíti az ember, és 5 perccel utána betolja valaki, hogy ja nem is.
Mindegy, szóval akkor aki zöldet akar, építsen háború utáni csehszlovákot :)
Emerick 667531 2020. január 6. 20:00
Válasz erre
Üdv!

Szerintem egyszer itt említettem, hogy szürke.
Sőt, most fejből nem emlékszem, de szerintem a seregszemle két utolsó számában megjelent tanulmányomban is szó eshetett róla. ;)

I.
Freddy 667481 2020. január 6. 01:35
Válasz erre
1540170_57449_72259
1540170_57449_72259

Sziasztok!

Kérdés: zöld vagy szürke?
TAMÁS78 666693 2019. december 13. 21:33
Válasz erre
Tudtommal a dreadnoughtjainkat is az olasz csatahajókhoz méreteztük a tervezés során, szövetségi rendszer ide vagy oda, ez a mém nagyon élesen élt a Monarchiában, és lám, később be is igazolódott. Az osztrák és a német politikai és katonai vezetésnek is mindvégig erős kételyei voltak az olaszokkal kapcsolatban.
Freddy 666683 2019. december 13. 18:13
Válasz erre
Nem konkrétan az Olaszország néven ismert politikai entitás ellen készülődtek. Az egységes Olaszország 1911-ben alig múlt harmincéves, előtte a Római Birodalom idején volt utoljára egységes. Az északi része pedig hagyományosan a Habsburgok fennhatósága alatt állt, a XIX. század második felében vesztették el sok harc után: Solferino, Lissa, Radetzky, bresciai hiéna, stb.
Ha újra szétesett volna, a Habsburgok újra versenybe szálltak volna az elvesztett Észak-Itáliáért, így gondolkoztak. Ahogy mi 1941-ben: Jugoszláviával örök barátsági szerződés, de a szétesése után azonnal támadás a Délvidék visszaszerzésért. A katonák egyenruhája is azért volt világosszürke: az észak-itáliai táj és a dalmát tengerpart sziklái olyanok.
Gabusch 666676 2019. december 13. 12:10
Válasz erre
Igen, Olaszországban szinte biztosan nem szükséges a talp használata. Viszont használták, többek között Kal Koritnicánál Szlovéniában biztosan, valamint a Hét Község Fennsíkon lévő Fort Verenába is sikeresen belőttek vele, ha jól emlékszem 44 halottat eredményezve, mert felrobbant a lőszerük. a Nagyháború blogon közölt visszaemlékezések kapcsán a Doberdó vonzáskörzetében is - itt olvasható egy érdekesség, hoyg nem tudták, hogy a házfal túloldalán egy ilyen áll és amikor lőtt, ész nélkül kirohantak, mert azt hitték, hogy találat érte őket.

Én építettem magamnak egyet, műgyantából kiöntve egy eredeti rézmakett maradványait (voltaképpen a cső és annak a tartója a kerek talpig bezárólag, a többi szkreccs) úgy festve, mintha egy eredeti, a sok játéktól leharcolt példány lenne. Elsősorban azért, mert bajban vagyok a színekkel. Lehetett zöld, de a HGM-ben van egy inkább barnás, talán 26 cm-es löveg, a diósgyőri ágyú leginkább zöldesszürke volt a régi kiállításon, van kimondottan sárga hegyiágyú, a marha nagy ágyújuk megint zöld, az M11 makettje kimondottan zöld, aztán legyen az ember okos. :)

Abban sem vagyok biztos, hogy a Hármas szövetség kapcsán az olaszok lettek volna a fő ellenség a háború előtt, hiszen csak 1915-ben, némi területi viták kapcsán üzentek hadat, de a téma szempontjából ez irreleváns.
Freddy 666672 2019. december 13. 09:01
Válasz erre
Ezeket a nagy lövegeket mindig beásták,a 42cm-essel napokig kellett dolgozni. A Monarchia viszont fő harctérnek Olaszországot tekintette a háború előtt, ott, a hegyekben sziklás a talaj, én ott tudom elképzelni, hogy nem kell a talppal kínlódni.

A védőlemezt én több képen is láttam, a makettre azért nem raktam rá, mert szerintem nem szép, és a 2. vh-s képeken (azon a kevésen) tényleg nincs rajta.
Gabusch 666630 2019. december 12. 15:29
Válasz erre
skoda305bonhamprice315560
skoda305bonhamprice3...

Ne csak pofázzak róla, ilyen a rézmakett, talán kompletten (nem látom, hiányzik-e valami apróság róla).
Gabusch 666629 2019. december 12. 15:23
Válasz erre
Nem tudom, a Takomnak mennyire jött be az M16 löveg üzletileg, biztos, hogy az M11 bonyolultabb készlet lenne, cserébe még mindig csak kb. a harmada lenne árban a CMK készletnek.

Tudom, hogy I. VH, de ha bedobják a köztudatba, hogy egyfelől a németek az I. VH-ban kölcsönkértek pár darabot a belga erődök bombázásához, valamint, hogy a II. VH-ban elvitték a bécsi múzeumi példányt is és kijavítva bevetették, szerintem el tudnának adni pár darabot.
Gabusch 666628 2019. december 12. 15:19
Válasz erre
Köszi, majd elolvasom.

A képen egy Skoda M16 van (Bukarestben van egy darab, több se, ha jól tudom). Sokkal kevésbé dekoratív, mint az M11/16, cserébe olcsó a Takom-féle makett. :)
Déé 666622 2019. december 12. 14:13
Válasz erre
30,5 cm.jpgn
30,5 cm.jpgn

Hatala András Lövegcső-cserével továbbfejlesztett magyar tüzérségi eszközök 1945-ig I-II rész.

honvedelem.hu/files/files/55342/ht_2013-6_teljes_red.pdf
real-j.mtak.hu/11407/1/HT_2014-1_teljes_red.pdf
Gabusch 666620 2019. december 12. 11:33
Válasz erre
Találkoztam olyan képpel, amin a talapzat be volt ásva a földbe. Talán azért, hogy ne másszon el oldalra a lövésektől.
Persze lehet, hogy belenyomták a lövések, esetleg túl puha volt a talaj és belesüppedt magától.

Ám, mivel a telepítése úgy történt, hogy letették a talpat, ráálltak a lafettás kocsival, emelőkkel megtartották a lafettát, kivették a kerekeit, leengedték a szerkezetet, beleálltak a csőszállítóval, bekurblizták a csövet a lafettába, kihúzták a kocsit, rögzítették a csövet és felrakták "fittingeket", simán el tudom képzelni, hogy beásták a talpat, mert különben nehézkes lett volna kissé a tömör fém kerekes kocsikat mozgatni rajta.

Ebben az esetben viszont lehet, hogy van talpa a képen lévőnek is, csak a képen nem látszik, mert teszem azt, ott áll két napja és már eléggé földes.
Bár, mivel az alsó résznek a szinte csak a felső pereme látszik, még az első kerekeket támasztó idomok sem, hajlanék arra, hogy ezt gyorsan telepítették és tényleg belenyomták a lövések. Mondjuk azt nem hiszem, hogy jó volt, ha megdőlt esetleg a lövésektől. Mivel forgatható volt (a későbbi verzió már 360 fokban), nem feltétlenül ugyanúgy érte mindig az erőhatás.

Ami a CMK makettben van, de én egyetlen képen láttam eddig, vélhetően csapatpróbán vagy bemutatón, az az irányzót védő lemez. Sőt, az még a rézmakettnek sem volt tartozéka.
Sennás 666617 2019. december 12. 11:04
Válasz erre
Freddy 666616 2019. december 12. 11:00
Válasz erre
Talapzatról, de szilárd talajon bizonyos korlátozásokkal talapzat nélkül is lehetett vele lőni. A képen nem szilárd talaj látható :)
CMK kiadta 35-ben, meg is építettem, fenn van a képem között. Ott látszik a talapzat.
Gabusch 666601 2019. december 11. 21:32
Válasz erre
Nincs mit, a kedvenc lövegem.

A három megmaradt példányból a bukarestinek van kétharmad talpa. Elég valószínű, hogy meg tudta tartani lövés közben is. A másik két példány Belgrádban és Roveretoban látható.

www.passioncompassion1418.com/Canons/ImagesCanons/Autriche/Lourde/305mmSkodaM11.jpg
Sennás 666596 2019. december 11. 19:46
Válasz erre
Köszönöm!
Gabusch 666590 2019. december 11. 17:55
Válasz erre
Gabusch 666589 2019. december 11. 17:54
Válasz erre
Ez a böszme egy Skoda M11/16 30,5 cm-es ostrommozsár.

Alapvetően egy M12 vontató cibálta három kocsira pakolva, egy a lafettát, egy a csövet, egy pedig a talpat vitte.
50 perc alatt hozták tűzkész állapotba, 5-6 percenként tudott 287, vagy 384 kg-os lövedékeket lőni.
Még a II. VH-ban is használták.

Az I. VH alatt a Skoda-gyár (ha jól tudom, akkor a hadiipart komolyan támogatóknak) készített belőle 1:30-as maketteket rézből, amelyből egy komplett példány látható Bécsben a HTM-ben, illetve van egy enyhén hiányos példány a Hadtörténetiben, valamint feltűnik a Svejk filmben is.
Kompletten utoljára 4000 euróért láttam valami aukciós oldalon.

Egy kép a szállításáról:

www.rainerregiment.at/joomla/images/museumundforschung/moerser/Risszeichnung%20Transportfahrzeuge%20f%C3%BCr%2030,5%20cm%20M%C3%B6rser.jpg
Sennás 666588 2019. december 11. 17:29
Válasz erre
ah159b
ah159b

"Galicia"
Ezt a böszmét hogy viszik oda? Keréken biztos(?) de hogy veszik le róla ,be van ez ásva a földbe? 6 lövés beássa magát egy méter melyre:)
Z63 665870 2019. november 26. 23:19
Válasz erre
És tudja és tudja!
Köszönet Á!
Üdv, Z
romsitsa 665853 2019. november 26. 13:51
Válasz erre
4 van mindkettőn, ugyan az a kocsi.

Üdv

Á
Sennás 665850 2019. november 26. 13:32
Válasz erre
Ez is jó de ez "4 króm" csíkos a képen meg 2 van.
romsitsa 665847 2019. november 26. 12:45
Válasz erre
Varjúbácsi 665840 2019. november 26. 09:03
Válasz erre
Sennás 665837 2019. november 26. 08:40
Válasz erre
Screenshot_20191126-083803
Screenshot_20191126-...

Sárvédő kicsit máshogy "áll". Mégse(?)
Sennás 665836 2019. november 26. 08:35
Válasz erre
romsitsa 665834 2019. november 25. 23:29
Válasz erre
Polski Fiat, de mélyebben nem ismerem.

Üdv

Á
Z63 665822 2019. november 25. 19:56
Válasz erre
Szia Wrecker!
Valamilyen Maybach-Zeppelin luxusautó átalakítva terepi verzióra. Pont ugyanilyet nem találtam elsőre, de nagyon hasonlót igen. Jellegzetes a sárvédőív formája, a hűtő, a lámpák.
Üdv, Z63
Wrecker 665819 2019. november 25. 19:09
Válasz erre
MKH jármű
MKH járm

Üdv!

Milyen jármű van a képen?
Pacy 665798 2019. november 25. 08:25
Válasz erre
Szia!
A Haditechnika magazin 2003-as különszáma foglalkozik 7 és fél oldalon a Csabával és elődeivel. Szerző Sárhidai Gyula.
Paci
Emerick 665725 2019. november 22. 18:14
Válasz erre
Pontosan! :) Így történt.
romsitsa 665718 2019. november 22. 16:23
Válasz erre
Akkor 1 AC II, 1 39M proto és 8 vas kocsi? Ezer köszi!
És az AC II honvédségi állományba került, de a 39M proto nem? Majdnem értem...

Köszi

Á
Emerick 665716 2019. november 22. 15:34
Válasz erre
Szia!

Az A-012 próbarendszámos kocsi nem kapott honvédségi rendszámot. A nyolc vaskocsi szériában készült, nem volt közük a prototípusokhoz. :)

I.
romsitsa 665687 2019. november 21. 14:55
Válasz erre
A-012
A-012
A-012_2
A-012_2
Pc_unknown
Pc_unknown

Szervusz Emerick,
A-012: AC II
A-012: vas 39M
Pc-19: AC II
Pc-019: AC II
Pc-101: vas 39M, nem egyezik az A-012-vel
Pc-102: vas 39M, nem egyezik az A-012-vel
Pc-103: vas 39M, nem egyezik az A-012-vel
Pc-104: vas 39M, ismeretlen
Pc-105: vas 39M, nem egyezik az A-012-vel
Pc-106: vas 39M, ismeretlen
Pc-107: vas 39M, ismeretlen
Pc-108: vas 39M, ismeretlen

A fotóim alapján az A-012 (39M) nem lehet a Pc-101, 102, 103, 105, marad a 104, 106, 107, 108.
Az "ismeretlen" kocsi tornya megegyezik a Pc-105 tornyával, de a kocsi mintája nem, szóval, ha ez is vas kocsi, akkor szintén a 104, 106, 107, 108 közül valamelyik, de nem az A-012-es.
Valahogy be lehet azonosítani, hogy az A-012-es melyik Pc számot kapta?

Üdv

Á
romsitsa 665653 2019. november 20. 14:19
Válasz erre
A lenti könyvben megvan a részletes leírása, csak sosem érdekelt...
téglatesó 665652 2019. november 20. 14:15
Válasz erre
static-cdn.hungaricana
static-cdn....

Akkor ez is 8cm 14M lesz (én eddig 14/19M 10cm-s ex-lengyel cuccnak néztem, de most jobban megnézve ott is látszik, hogy középen hiányos a lövegpajzs -megy is a megfelelő mappába):
romsitsa 665650 2019. november 20. 14:09
Válasz erre
“A 8 cm-es 14. M légvédelmi ágyú kerekes kivitelben készült... ...a 210. honi légvédelmi ágyús szakaszt végérvényesen csak 1941-ben törölték a hadrendből, amikor is anyagukat átadták a folyamzárzászlóaljaknak.”

Barzcy-Sárhidai - M.Kir.Honv. légvédelme 1920-45
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59.