Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108. |
téglatesó | Adatlap | 741019 | ma 14:16 | ![]() | |||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 741016 | ma 13:38 | ![]() | |||||||||||||||||||
Sziasztok! Ez egy Turán a T-21 kitekintőjével szerelve? Innen:itthonrolhaza.hu/turani-atok-a-40m-es-41m-kozepes-harckocsi-3-resz-a-40m-gyartasa-es-az-elso-tapasztalatok/ | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 741012 | ma 09:14 | ![]() | |||||||||||||||||||
Segíts kérlek megfejteni: "Egyébként a Steyrekből a magyar felépítmény mellett a 10 fős raj kocsikat (platós) is szállítottak, gyári németként." - ez a fa platós csapatszállító verzió? "A vontató pedig eltért a némettől." - ez az ismert, emelt csomagterű, magyar felépítmény? "A minta az Autó-Union volt." - mire minta? "Bár a kísérlethez használt Steyr rendes kivitelű volt, nem azt másolták le. (tehát volt egy német kivitelű is)" - a német kivitelű az A-002 rendszámú kocsi? Köszi! | |||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 740992 | tegnap 11:42 | ![]() | |||||||||||||||||||
Alapvetően az autó maga volt nagyon ritka, 1938-ban összesen kb 19 ezer személyautó volt az országban (ezt a számot egyébként a háború után az ötvenes évek végére érte újra el, ma meg 4 milliónál is több van) | |||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 740985 | tegnapelőtt 22:12 | ![]() | |||||||||||||||||||
Nem az amerikai autók voltak ritkák, de a nagy személyautók eléggé. a Buickon kívül Cadillacről is van fotóm is van HONVÉDSÉG rendszámmal, de ezek a luxus minősítésük, és főleg a sok ülőhely miatt kifejezetten törzs kocsiknak voltak tartva. A M-B 1500 és a Steyr 1500 felépítménye valóban nagyon hasonló, de nem egyforma. Főleg hátul. | |||||||||||||||||||||||
Emerick | Adatlap | 740984 | tegnapelőtt 22:09 | ![]() | |||||||||||||||||||
Szegény Finta bácsi néhány dologban tévedett, a 39M Ford közepes személygépkocsik pl németek voltak. Nem volt közük a Mávaghoz. A haderőben ötnél kevesebb Mávag-Ford autó volt, azoknak meg az Uhrihoz nem volt köze. Egyébként a Steyrekből a magyar felépítmény mellett a 10 fős raj kocsikat (platós) is szállítottak, gyári németként. A magyar parancsnoki és sebesültszállító változatokból csak próbakocsi készült. A vontató pedig eltért a némettől. A minta az Autó-Union volt. Bár a kísérlethez használt Steyr rendes kivitelű volt, nem azt másolták le. (tehát volt egy német kivitelű is) A haderő által beszerzett illetve főleg az igénybevett gépjárművek csoportját így meghatározni példákkal elég durva. Szinte minden amerikai, angol, német olasz márka szóba kerül. Makettben is egyre több kapható, lásd pl ICM. | |||||||||||||||||||||||
Citrom | Adatlap | 740961 | tegnapelőtt 15:52 | ![]() | |||||||||||||||||||
Köszönöm a képeket. Egyébként a korabeli autós újságokat, katalógusokat átnézve nem voltak olyan ritkák az amerikai autók mint gondolnánk. A saját kategóriájában nagyon jó volt az ár érték arányuk. Kisteherautoban meg méginkább. Az uhry könyvben is van egy jopar Chevrolet autó. Na meg ford , amcsi ford. | |||||||||||||||||||||||
Citrom | Adatlap | 740960 | tegnapelőtt 15:44 | ![]() | |||||||||||||||||||
Köszönöm. Ezt h901 képet nem ismertem . Csak a fortepanosat meg azt a hármat ami talán donnal készült.meg azokat amiket a fortepanon van . Annak idején sokat beszélgettem a Fintával. O mondta hogy a ford pk.kocsik a mavag alvásra készültek, némelyiken a hűtő bal oldalán mavag jelvény volt.van is róla kép. De nekem a72 mester darabhoz is amit q Hunor kiad akonyvben lévő rajz volt az alap, és a35hoz is. Az 1500 steyereket a tűzoltóság a hatvanas évek közepéig használta, szerintem az meg háborús beszerzések, egyébként szerintem a mb 1500 és a steyereknek ugyanaz volt a felépítmény. Most nekem evvel einhets pkw val bogarat tettél a fülembe. Jó lenne😊 | |||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 740959 | tegnapelőtt 15:14 | ![]() | |||||||||||||||||||
Horch 901. A 9A-842 a jelzések és a környezet alapján a 2. hadsereg törzskocsija volt, akárcsak a Buick. A Gépkocsiszertár képei szerint vissza is jött a Dontól, majd a HM-HIM Facebookos képei szerint kijavítás után "lefokozták". A Buick nem volt egy gyakori márka itthon, úgyhogy én úgy gondolom, hogy minden képen ugyanaz az egy db jármű látható. Tévedés joga fenntartva, forrásoknak bármikor behódolok. | |||||||||||||||||||||||
lkw | Adatlap | 740958 | tegnapelőtt 15:03 | ![]() | |||||||||||||||||||
Szia! Ez volt az. Középen és jobbra a dédszülők. Azt lehetetlenség megmondani, hogy az általad küldött képen az van-e, főleg ha átfestették. Volt még egy kép oldalnézetből is. Ha megtalálom átküldöm. Szerintem fényes fekete volt civilben. | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 740956 | tegnapelőtt 14:51 | ![]() | |||||||||||||||||||
Bocs, a Toldi mögött a nagyobb terepjáró Mercedes, a két kisebb passz egyelőre, de nem Steyr. | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 740955 | tegnapelőtt 14:46 | ![]() | |||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 740954 | tegnapelőtt 14:42 | ![]() | |||||||||||||||||||
A Toldi hátterében gyári német Steyrek vannak vagy még inkább Mercedesek. | |||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 740953 | tegnapelőtt 14:35 | ![]() | |||||||||||||||||||
Na akkor tételes válasz: @lkw: Opel super 6-ről is vannak képeim, de alig. Azokat írtam csak, amikből jelentősebb mennyiség volt. Kis túlzással elmondható, hogy ezek mellett bármit használtak, amit tudtak: Ford Taunus, Hanomag 1,3L, Skoda Popular var., Praga RV, Chevrolet Master var., Tartra 57, etc. A Fortepan Steyr képein csak alvázak vannak, arra itthon készült a felépítmény @Gabusch: Sokféle Fiat volt akkoriban itthon. Ha "kis Fiat"ként volt emlegetve akkor az 500-as vagy vagy 508-as lehetett, mert az 1100 és az 1500 már a "nagy" volt. Az 500-as sorozat többi típusa már túl elavult lehetett már addigra. @romsitsa: Valóban, Steyr 1500-ból csak magyar karosszériásat láttam én is. Az RSO-ról megfeledkeztem, mert alig van róla kép az ismert Uhry gyárudvaron készült fülkéken kívül. @Freddy: A Super 6 a Fortepanos egészségügyis kocsi. Mellékelek még képet, amit találtam Super 6-ről és Steryr 1500-ról. | |||||||||||||||||||||||
Citrom | Adatlap | 740951 | tegnapelőtt 14:09 | ![]() | |||||||||||||||||||
Most láttam a Budapesti tavasz című filmet. Ajánlom megtekintésre, én meg általános iskolás koromban láttam a sport moziban .sok minden van benne, ami most nekem jó, Például ford bb mentőauto. Rómsitsa kolléga írja: einhets pkw. Volt ilyenunk? Nincs róla képem. A g5 röl igen de más gyártású ( bmw,Horch.opel) nincs. N | |||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 740950 | tegnapelőtt 13:57 | ![]() | |||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 740949 | tegnapelőtt 13:56 | ![]() | |||||||||||||||||||
Kettőről is van kép, nem ezek valamelyike? :) | |||||||||||||||||||||||
lkw | Adatlap | 740948 | tegnapelőtt 13:47 | ![]() | |||||||||||||||||||
Iparcsarnokban (a képen hátul) látható pár példány de nem tudom hazai-e? | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 740947 | tegnapelőtt 13:31 | ![]() | |||||||||||||||||||
Szervusz, pár fotó és egy filmhíradó részlet, ami alapján annyi biztos, hogy a csomagtere eltér és a e miatt a vászontető is. | |||||||||||||||||||||||
tyimosenko | Adatlap | 740943 | tegnapelőtt 12:40 | ![]() | |||||||||||||||||||
Szia, Letezik rajz a magyar felepitmenyes Steyr-rol? Vagy foto, amin jol latszik? Nem is hallottam meg, hogy volt ilyen. Koszonom. | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 740940 | tegnapelőtt 11:51 | ![]() | |||||||||||||||||||
A Steyr 1500-ből szerintem csak hazai felépítményes volt, Mercedesből német. Lehet még RSO és szovjet zsákmány is. | |||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 740939 | tegnapelőtt 11:44 | ![]() | |||||||||||||||||||
Nagyapámnak valamilyen Fiatja volt, azt is. Azt anyámtól tudtam, hogy volt valamilyen autója, de konkrétumot nem és azt hiszem, fénykép sincs róla. Amikor 1990 körül szóba került a kárpótlás, akkor kérdezte viccesen az öreg, hogy a "kis Fiatért nem lehetne-e jelentkezni". Érdekes, hogy nem a lebombázott műhelye jutott eszébe. | |||||||||||||||||||||||
lkw | Adatlap | 740935 | tegnapelőtt 10:52 | ![]() | |||||||||||||||||||
lkw | Adatlap | 740934 | tegnapelőtt 10:49 | ![]() | |||||||||||||||||||
Szia, Opel Super is volt a m. kir. honvédségben. Egy biztosan mert dédfater autóját bevonultatták. | |||||||||||||||||||||||
begyuzs | Adatlap | 740926 | 2025. szeptember 13. 20:13 | ![]() | |||||||||||||||||||
Szia! Neked is köszönöm szépen a kimerítő választ,így már szerencsére bőven van miből választani 1:35-ben,az itthon is elérhető készletek közül :) | |||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 740918 | 2025. szeptember 13. 12:07 | ![]() | |||||||||||||||||||
Üdv! Személygépkocsik (kifejezetten katonai): 1942 előtt leginkább Fiat 508 különböző változatai (még a nagyon kübelwagen jellegű 508 CM is), Mercedes G5 (nem tudom, kapható-e de elég gyakori volt), Uhry-Ford V8-G81 (de volt civilben mindenféle Ford V8 sedan is, német és amerikai vonalról is, V8-81A, V8G81A, V8-91A, V8-G93A, ). Krupp Prozte különféle altváltozataiból is sok volt. 1942 után még több lett a Krupp és feltűntek a Horch 901-ek, Steyr 1500-ak is. 44-45-ben már megjelentek a Kübel- és Schwimmwagenek is elszórtan. Opel Kaptän, Kadett, Olympia, Adler Trumpf Junior minden időszakba beillik, civilben vagy katonai színben is. Teherkocsik: Ford G917T, leginkább vászontetős, osztott szélvédős Ford 817T és V8-51 az elejétől végéig sokvolt. Ex-lengyel Polski Fiat 621L is előfordult szép számmal. Klöckner-Deutz 330, főleg 1942 után. Opel Blitzből echte katonai leginkább a légierőnél volt, a többi egységnél csak civil bevonultatottat láttam eddig. Skoda 404 is volt egy sor a Fortepan szerint. | |||||||||||||||||||||||
begyuzs | Adatlap | 740896 | 2025. szeptember 12. 18:02 | ![]() | |||||||||||||||||||
Köszönöm szépen! | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 740894 | 2025. szeptember 12. 17:08 | ![]() | |||||||||||||||||||
Időponttól és attól függően, hogy magyar-e a másik kocsi és bot- vagy szalagantennás a Toldi elég sok megoldás lehet. Kübel és Schwimmwagen kevésbé, Blitz is inkább akkor, ha Uhri fülkés vagy ha 44-45-be helyezed a diót. A tuti a Ford917, Fiat 508, Einhets-pkw, Krupp Protze vagy valami civil. Esetleg a Balaton Hofherrje vagy egy jó BMW R12, R75. | |||||||||||||||||||||||
begyuzs | Adatlap | 740889 | 2025. szeptember 12. 14:08 | ![]() | |||||||||||||||||||
Sziasztok,egy Toldi 1 harckocsi diorámát készítek. Szeretnék mellé egy terepjáró ,vagy szállító járművet,tudnátok ajánlani valamit ami itthoni boltokban elérhető ? Azt látom az itt felrakott fantasztikus képekből,hogy pl opel blitz,krupp teherautót használtunk,de pl kubelwagen volt itthon ? Köszönöm! | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 740780 | 2025. szeptember 8. 19:35 | ![]() | |||||||||||||||||||
A túlélő kocsi alapján az alváz szegecselt, a felépítmény csavarazott lövésálló (kúpos) csavarokkal. Értelmezésemben a mezőgazdasági vontató megnevezéssel a papírokban rejtették a kocsikat, nem fizikai valójukban. | |||||||||||||||||||||||
KarBal | Adatlap | 740742 | 2025. szeptember 7. 21:32 | ![]() | |||||||||||||||||||
Igen, erre gondoltam én is. A lánctalpas alváz traktorként szerepelt (egyébként úgy is árulta a német cég a háború után), a felépítmény meg lapra szerelve utazott az országban. Ez megmagyarázná, hogy a végén miért csak öt volt használható. Azért egészben talán jobban megmaradt volna. Lapokra bontva jobban rozsdásodhatott, elveszhettek darabok belőle. Jó ötlet, hogy az eredeti csavarokat eltették és később azzal rakták össze, nem maguk szegecselték a lapokat újra. A kérdés, hogy vajon akkor a német eredeti milyen típusú csavarral érkezett. Most újranézve ezeket a képeket, a német változaton is kúposnak látom a fejét. (Pl. az elölnézetesnél a motor szellőzője mögött) Bár amilyen rossz minőségű a kép, akármi is lehet... | |||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 740711 | 2025. szeptember 7. 07:49 | ![]() | |||||||||||||||||||
Szerintem nem bontották tovább, legalábbis az alvázat. Azt írják róla mindenhol hogy traktornak voltak álcázva. Ugye a tank mint olyan a lánctalpas traktor alvázon alapul, tehát egy felépítmény nélküli korai tank alig különbözik tőle. A lemezfelépítményt lehet, hogy szó szerint lapra szerelték szét. Szerintem, ha az eredeti csavarozva volt, logikus lett volna a csavarokat is megőrzni (pontos méret, és darabszám miatt) és az eredeti csavarokkal összerakni újra. Szegecs vs csavar: Sok dolog amit szegecseltnek neveznek, valójában csavarozva volt. Pl a Csabán látszódnak belülről a hatlapfejű anyák, kívülről pedig a hasított fejű csavarok. Ugyanakkor a Turán belső képén az elnittelt szegecsfejek látszanak, szóval mindkettő volt. Sajnos a svéd eredetű magyar dolgok ebben nem relevánsak mert azok éppen hegesztett páncéltesttel rendelkeztek. | |||||||||||||||||||||||
KarBal | Adatlap | 740706 | 2025. szeptember 6. 21:23 | ![]() | |||||||||||||||||||
Köszi a választ. A svéd járgányt rendesen szétszedték, amikor felújították. Ez a régi technika még nem a mai kompakt megoldás volt, hanem a régi autókhoz hasonlóan "alváz" + felépítmény megoldás volt. A felépítményt így talán könnyebben szét lehet szedni. Nem tudom elképzelni, hogy vasúti kocsikba ilyen, a mellékelt képen látható állapotban tették rejteni. Inkább tovább bonthatták, nem? A svéd gép belsején látszanak az anyacsavarok. Ez vajon a svéd kúpos fejű csavar sajátja, vagy a német-magyar megoldásnál is inkább csavarok lehettek szegecsek helyett? | |||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 740693 | 2025. szeptember 6. 10:14 | ![]() | |||||||||||||||||||
A kép persze lemaradt... De akkor már felteszem a többit is amiről szó volt. Egyúttal pontosítanék, mivel a V-4 már hegesztett volt, a V-3 volt hidegen rögzítve. Hogy lencsefejű szegecsekkel vagy csavarokkal, azt sajnos nem lehet megállapítani. | |||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 740692 | 2025. szeptember 6. 10:07 | ![]() | |||||||||||||||||||
Még annyit a robbanószegecsről, hogy szerintem a Rába VP javítása is azzal, vagy popszegeccsel történt. Ez a kép a HM-HIM Facebook oldaláról szépen mutatja a kocsit. Háromszorosra nagyítva jól látszik, hogy a sárvédő mögötti lemez ferde élén 3 db szegecs közepe besüllyed. Itt látszik, hogy a világháború alatt már ismert volt: www.darabanth.com/hu/gyorsarveres/500/kategoriak~Mutargy-papirregiseg-egyeb/Militaria~1000011/A-robbanoszegecselesi-eljaras-1942-majus-ho-Nurnberg-Rheinisch-Westfallische-Sprengestoff-~II3410286 Maga a popszegecs 1916 óta létezik | |||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 740691 | 2025. szeptember 6. 09:33 | ![]() | |||||||||||||||||||
Üdv! Nem teljesen vagyok a dologban benne, de szerintem egy már elkészült, bekábelezett, becsövezett szerkezetet nem lehet rendesen újraszegecselni. Ahhoz hozzá kell férni mindkét oldalról és egy harcjármű nem épp tágas belülről. Lehetett még akár robbanószegecselés is (mint a popszegecs) ami kisebb szerszámigényű. ekkor már ismert technológia volt (múltkor láttam róla katalógust vaterán). Formában én a korabeli dolgokból indulok ki. A Rába VP szegecselése félgömb, ahogy a V-4 is. Az AC-II lemezei hatlapfejű csavarokkal vannak rögzítve (bár ott az oldhatóság számított a prototípus átépítései miatt) ez jól látszik a Fortepan 265953-as és 72133-as képén. | |||||||||||||||||||||||
KarBal | Adatlap | 740690 | 2025. szeptember 6. 08:27 | ![]() | |||||||||||||||||||
Sziasztok! Egy technikatörténeti kérdésem van. Megkapta Magyarország az LK-II-es harckocsikat Németországból. Amíg Svédország darabokban vette, és maga állította őket össze, szerintem Magyarorszagra egyben érkeztek. Aztán szétszedték őket, hogy "lapra szerelve" rejtsék őket évekig. Amikor összerakták őket, vagyon milyen szegecselési technikát alkalmaztak? Úgy tudom, a kúpfejű szegecsek kezelése könnyebb, talán ez magyarázza, hogy a svéd Strv m/21 és m/21-29 harckocsik kúpos szegeccsel szereltek. Vajon a német eredeti és a magyar újra összeszerelés kúp vagy félgömb szegecselést alkalmazott? (Hozzátéve, hogy a svéd és a magyar változatok olyan részletekben térnek el egymástól, hogy valószínűleg más német gyáeakból érkeztek.) | |||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 740688 | 2025. szeptember 5. 23:42 | ![]() | |||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 740580 | 2025. szeptember 2. 11:17 | ![]() | |||||||||||||||||||
Igen,a festés leromlását 2.vh-s technikán erősen túl szokták tolni, de por miatt szerintem nem baj, ha nem full fényesre van festve, hanem egy kicsit félfényesre inkább. | |||||||||||||||||||||||
tyimosenko | Adatlap | 740578 | 2025. szeptember 2. 10:24 | ![]() | |||||||||||||||||||
igen, bemattultak, bár annyi időt nem éltek túl szerintem jellemzően, hogy ez bekövetkezzen. A múzeumokban amiket szoktam látni eredeti német járműdarabokat, azok tipikusan nem mattok. Inkább talán a por, kosz, ami elvehette a festés fényét. | |||||||||||||||||||||||
Muzzy | Adatlap | 740575 | 2025. szeptember 2. 08:14 | ![]() | |||||||||||||||||||
igaz, hogy nem királyi, de Nagyatádon 82-83-ban a "bevetés " (használat) után a járműveket és a T-55-HK-kat is lemostuk és orsóolajjal átfújtuk. De a régen nem használt kocsikon megragadt por. | |||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 740569 | 2025. szeptember 2. 00:01 | ![]() | |||||||||||||||||||
Olajfestékek alapból fényesek vagy legalábbis félfényesek (nemhogy MH technikát, de még a T-72-eseket és UAZ-okat is simán lehet fényesre festeni.) Viszont a nap és a por gyorsan mattította a fényességet, hiszen nem rendes autófényezőmunka volt. | |||||||||||||||||||||||
tyimosenko | Adatlap | 740568 | 2025. szeptember 1. 22:40 | ![]() | |||||||||||||||||||
Köszi a képeket! Két Fiat képen is jól látszik, hogy volt fénye ezeknek a festékeknek, így a krétamatt megjelenítés maketteken szerintem nem szerencsés. Német járművek dettó. | |||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 740567 | 2025. szeptember 1. 22:12 | ![]() | |||||||||||||||||||
1. Felderítő zászlóalj (sok képen látszik jelzés, de gyanús, hogy az is onnan van, amin nem). Személyes kedvencem a Fordokra pakolt Ansaldok szemléje, ha jól tippelem a kísérleti páncélos fejvédőből, és a jelzések hiányából akkor a felvidéki bevonulás előtt. A jobb szélen lévő tankon a koponya mögött lévő jelzésen még gondolkodok, mi lehet. Mintha egy fehér kör alapra lenne feltéve a honvédelmi gépjármű matrica. | |||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 740525 | 2025. augusztus 31. 16:58 | ![]() | |||||||||||||||||||
Nekem a Postamúzeum honlapjáról volt meg, de azóta nagyon sok más képpel együtt ezek is lekerültek onnan. Csak hát ugye mint ismert, ami egyszer kikerült a netre az jó eséllyel ott is marad. De ha már így szóba került, a 2A-736-os Bredáról nincs valami információ, milyen alakulatnál szolgált? A jelzése egy kör, az alsó felében egy függőleges vonallal, és ez a tarackon is látszik. Ugyanez a jelzés, jobb oldalra álló vonallal feltűnik egy másik 210-es tarackon. A légből kapott elméletem az, hogy ez egy tüzér alakulat különböző ütegeinek a jelölése lehet | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 740515 | 2025. augusztus 31. 12:46 | ![]() | |||||||||||||||||||
Ha papírképek, akkor valószínű, hogy anno lemásolták (mint minden mást), bekerült egy gyűjteménybe, amit most felszámolnak. | |||||||||||||||||||||||
Emerick | Adatlap | 740492 | 2025. augusztus 30. 18:09 | ![]() | |||||||||||||||||||
Én inkább arra lennék kíváncsi, hogy a rádióadó fényképsorozata, ami 100%, hogy levéltári iratanyagban van, hogy a bánatba került fel az internetre engedély nélkül... Már megint. | |||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 740480 | 2025. augusztus 30. 11:34 | ![]() | |||||||||||||||||||
Köszi! A Breda igazából nem is ismert, csak nekem mert több mint 10 éves Vatera hirdetésből lett lementve. Legalább, már tudjuk, hová került. | |||||||||||||||||||||||
Wrecker | Adatlap | 740471 | 2025. augusztus 29. 19:13 | ![]() | |||||||||||||||||||
Face - Eladó régi fotók és papírrégiségek csoport. | |||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 740468 | 2025. augusztus 29. 15:37 | ![]() | |||||||||||||||||||
Szerintem ez ugyanez a löveg, csak szemből (lőirányban a Lánchíd és a mai Clark Ádám körforgó, mögötte a váralagút bejárata). (Amúgy lehet, hogy Teddy bácsi fingópárnáját is gyártásba vették végül, hogy azzal röhögtessék halálra a németeket...) |
Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108. |
Biztosan az, mert a T-21 homloka nem volt így kiszegecselve. Úgy tűnik, a protón kipróbálták a cseh kitekintőt is.