/ Fórumok /

Utasgépek

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.
mcs 142464 2012. január 30. 23:02
Válasz erre
haribo
haribo

akkor a kép ... :D
mcs 142463 2012. január 30. 22:54
Válasz erre
Tjoe és Fóka!
A csatolt gép szárnya egyszínű szürke? Ugye nincs benne semmi trükk? :D

Köszi előre is. Üdv:mcs
JazzZ 142461 2012. január 20. 08:19
Válasz erre
Nem nagyon láttam eladót, azért gondoltam, hogy nehéz beszerezni..:)
Egyébként igen, a klasszikus NDK-s 144esről van szó:)
Lapi 142460 2012. január 20. 08:10
Válasz erre
Miért ne lenne esélyed ?

Amennyiben a klasszikus NDK WEB Plastikart makettre gondolsz, akkor gyere el hozzám é s adok Neked !
Nem emlékszem mennyire teljas a készlet, be biztos, hogy több darabom is van !
JazzZ 142459 2012. január 19. 12:24
Válasz erre
Sziasztok!
Tu-144 "nagy"hoz van esély, hogy találok matricát? Minden darabja kellene sajnos..
Kösziköszi!
JZ
Richyke90 142458 2012. január 18. 23:32
Válasz erre
Sziasztok!
Keresek olyan "kollégát", aki tudna nekem segíteni matrica készítésben...
Főleg Corel Draw-ban. 1:144 Trumpeter IL-76 géphez kellene nekem kabin-, navigátor-, és az orrára a fekete fényvisszaverődés gátló matrica. Valahol láttam itt a fórumon, hogy valaki (már nem emlékszem, hogy ki) megcsinálta HA-TCB lajstromú gépet. Hasonlóban gondolkodom Én is. 
p-51 142457 2012. január 1. 22:04
Válasz erre
Tibcsi 142456 2011. december 31. 17:54
Válasz erre
b707_prop
b707_prop

Hát ennek meg mi nőtt az orrára? :)
Varjúbácsi 142455 2011. december 30. 10:24
Válasz erre
Kösz, ez nagyon jó anyag! Kár hogy anno nem figyeltem oroszórán! :-((
Evandro 142454 2011. december 30. 09:48
Válasz erre
Szia!

Az egyik orosz makettes oldalon egy úriember csinált hasonlót, képekkel és rajzokkal is gazdagon van illusztrálva. airliner-models.org/forum/topic/586-boeing-747-jumbo-jet/

Remélem tudtam segíteni!
Üdv.
Varjúbácsi 142453 2011. december 30. 00:25
Válasz erre
Sziasztok!
Keresek olyan háromnézeti rajzokat - nem Móricka vázlatokat! - aminek alapján elkészíthetném a Boeing 747SP-t. Esetleg ha valakinek meg van az a régi Fine Scale Modeller ujságja, amiben egy fickó bemutatja az átépítést az is érdekelne.
Kösz, előre is.
varjasikukacyahoo.com
Toth_Gabor 142452 2011. december 19. 09:42
Válasz erre
mindig szomorú látni, ahogy bedarálják ezeket a vasakat...
Tibcsi 142451 2011. december 19. 01:10
Válasz erre
Vagyis ha jól értem, sérült (repedt) volt a 3-as hajtóműfelerősítő konzol és nem volt tartalék. Leszerelték a hajtóművet és a gép főfedélzetén vitték...
Tibcsi 142450 2011. december 19. 01:06
Válasz erre
Legegyszerűbb, ha bemásolom az eredeti képaláírást:

N625PL (cn 20247/159) Flying with an engine missing! Ferry from Honolulu to Oscoda, after a crack was found in an engine mount and there was no spares there it was removed and carried onboard in the main deck.

A kép itt található: www.airliners.net/photo/American-International-Airways/Boeing-747-132(SF)/0224038/L/
Toth_Gabor 142449 2011. december 19. 00:20
Válasz erre
ööö... Mi a történet e mögött? (missing_3)
Tibcsi 142448 2011. december 18. 23:57
Válasz erre
missing_3

- Kapitány úr! Elvesztettük a 3-ast!
- Ezt hogy érti, elsőtiszt?
- Szó szerint, uram!
missing_3
pokemon_747

Gyönyörű... :-/
pokemon_747

Hogy mik vannak? :)
Lapi 142447 2011. december 18. 00:07
Válasz erre
Szia !

regisztrált tag vagyok, ott a nevem mellett a címem  :)

picinypg@freemail.hu
merciboy 142446 2011. december 17. 15:23
Válasz erre
lapi adj egy elérh légyszives
köszönöm
aabb 142445 2011. december 13. 21:12
Válasz erre
érdeklődni a folnagy.andras@gmail.com e-mail címen!
aabb 142444 2011. december 13. 21:12
Válasz erre
737-300
737-300

Kézzel készített fa repülők eladók. Kb. 40cm hosszúak. Lakkozva. Kitűnő dísze a lakásnak, íróasztalnak.
merciboy 142443 2011. december 13. 21:00
Válasz erre
kedves lapi
köszönöm a cimem habelemihaly@gmail.com
Lapi 142442 2011. december 13. 20:42
Válasz erre
Van valami Lufthansa matricám a revell 747-hez..

mivel semmi köze a Malévhoz, ezért szívesen adom !

e-maliben folyt. a részletek 
merciboy 142441 2011. december 13. 19:42
Válasz erre
restaurállni szeretnék
köszönöm előre is
üdv
merciboy 142440 2011. december 13. 19:39
Válasz erre
747-100_1971_nyc_art_brett
747-...

üdv urak!
valakit esetleg nem -e lehetne rávenni matrica gyártásra.
konkrétan 1:144 lufthansa 747-hez kellene matricát nyomtatni
és szükségem lenne 2db hajtóműre 2,3-as kellene bontott 144-es
Kislõcsös 142439 2011. december 13. 18:08
Válasz erre
Egy kis frissítés. Így áll most a repterem:
www.facebook.com/media/set/
Gavallér 142438 2011. december 13. 03:23
Válasz erre
Ronin 142437 2011. december 12. 23:53
Válasz erre
dra47010_1
dra47010_1
dragon-air-force-one-boeing-vc-25a-747-200b-cut-away-boeing-747-147-scale-1-144-47010-18152-p
dragon-air-force-one...

 Sziasztok!

 Nem tudja valaki, hogy ezt a modellt kiadták-e már?

 üdv:Ronin
Newman 142436 2011. december 12. 18:27
Válasz erre
Kíváncsi leszek a véleményekre! Hamarosan Tu-154M azonos festéssel, csak én nem Revell 91-el festettem...
Tjoe 142435 2011. december 12. 15:24
Válasz erre
zoli1989 142434 2011. december 12. 10:51
Válasz erre
Magamban egyből eltaláltam, hogy revell 91. :) Sokan szidják a Revell festékeket, pedig szerintem jók.
Engem az érdekelne, hogy lakkozást kapott még a fémszín ?
Tjoe 142433 2011. december 12. 10:00
Válasz erre
Tjoe 142432 2011. december 12. 09:58
Válasz erre
Newman 142431 2011. december 11. 23:02
Válasz erre
Tjoe!
Mivel festetted a Superjet törzsét?
Üdv.:
Péter
Tibcsi 142430 2011. december 10. 19:17
Válasz erre
Nekem gyerekkoromban volt ennyi NDK-s utasgép a szőnyegen. :) De akkor a szőnyeg volt a reptér és komoly légiforgalmat bonyolítottam le a két szoba között. :)
Tjoe 142429 2011. december 10. 18:07
Válasz erre
superjet1
superjet1
superjet2
superjet2

A héten először látogatott Budapestre a Szuhoj Superjet. Ebből az apropóból készült el ez a madárka.
Tjoe 142428 2011. december 10. 18:03
Válasz erre
Nekem ha 100 évig maketteznék sem lenne ennyi! :)
Fóka 142427 2011. december 10. 13:52
Válasz erre
Takaritas_1

Takaritas_1
Takaritas_1
Takaritas_2

Takaritas_2
Takaritas_2

És persze arról az izgalmasan szürreális látványról se feledkezzünk meg, amit a nappalit mindenütt beborító makettek tömege nyújt takarításkor :-)
Fóka 142426 2011. december 10. 13:29
Válasz erre
+++ A makettporolás dícsérete +++

Az évente esedékes nagy makett-takarítás kellős közepén tartok, és nagyon élvezem, ezért ezt most meg szeretném osztani.

A gyűjteményemet megpillantó -általában nem makettező- ismerőseim első mondata a Homo Sapiens mindenben a negatívat meglátó természetének köszönhetően jellemzően ez:

- De hát ki tisztítja ezeket? Bizonyára szörnyen porosodnak.

Vagy esetleg eredeti, szellemes jópofasággal:

- Ugye az asszony porolja őket, és közben jól kidobná mindet, höhö.

Nos nem, én magam tisztítom a makettjeimet, és ezt nagyon élvezem. Ezért:

- Porolás közben minden egyes makettet újra részletesen szemügyre vehetek minden oldalról, közelről, és gyönyörködhetek bennük.

- Olyan nézőpontből is látom ilyenkor őket, ahogy a polcon sohasem, így új élményt nyújt minden egyes darab.

- Nosztalgiát ébreszt a régmúlt szép világom iránt. Egykori kellemes tersz- és hangáremlékek sora bukkan fel bennem egy-egy maketten való merengés közben.

- Minden egyes darabnál újraélhetem az építés minden örömét és nehézségét. Utóbbiak különösen kellemesek, hiszen a nagy küzdelmek emlékében az a legjobb, hogy túl vagyok rajtuk.

- Elmerenghetek az idő könyörtelenségén. Nemcsak a régebbi makettek egy-egy kevésbé szerencsés megoldással elkészült, esztétikai szempontból nem tökéletes kivitelén, hanem pl. a festékek öregedésén: a sárguláson. Szerencsére ez nem frusztrál, hanem inkább úgy érzem, patinásabbá válnak ezáltal a repülőgépeim. Hiszen egy szabadtéri múzeumban kiállított igazi repülőgépen is meglátszik a kora.

- Fentiek miatt a makett-takarítás egész hétvégi program, így az átélt élmények után új életre kelve veselkedhetek neki a következő hét értelmetlen és teljesen felesleges, ám társadalmilag elvárt tevékenységének, az általam igencsak megvetett szakterületen (informatika) végzett pénzkereső munkámnak.

Fóka
Fóka 142425 2011. december 10. 11:43
Válasz erre
Azt a mindenségit, hosszú elmélkedést írtam ide az imént műszaki-technológiai okfejtéssel, esztétikai elemzéssel és érzelmes, nosztalgikus visszaemlékezésekkel - és rossz gombot megnyomván az egész elveszett. Méghogy a szó elszáll, az írás megmarad... :-/

Mindegy, a lényeg: egyetértek :-)

Fóka
Sanjurjo 142424 2011. december 8. 14:35
Válasz erre
Sziasztok!

Én csak egy lelkes amatőr vagyok, a repülés, és a haditechnika minden kisebb szeletébe bele kóstolgatok. Az utasszállítók festésével kapcsoltban azt olvastam valahol, hogy nemcsak marketing szempontból (hát abból biztos nem, mert szerintem óriási melléfogás volt, a csupasz fehér géptörzsek mutogatása) hanem súly, és üzemanyag megtakarítás véget is szüntették meg a szép ábrákat, mintákat, cheat line-okat (ez utóbbi ha jól tudom az ablakokon végig futó sávot jelenti). Állítólag ugyanis, már néhány négyzetméternyi festék is jelentős súlyt, és bár a rétegek gondolom tized (ha nem század) milliméteresek jelentős légellenállást, vagyis, többlet tüzelőanyag fogyasztását eredményeznek. 
Na de könyörgöm, a vissza fejlődünk (ezek szerint a repülésben is) a húszas, harmincas évek kezdetleges utasszállítóin, Ford tri motorokon, majd a későbbi Dc 2 es és 3- masokon, Junkers 52-eseken még elhiszem, hogy számított ez valamit, azokjórésze állítólag ezért is repült, szinte festetlenül fémtisztára polírozva, némelyik még mutatott is úgy, ahogy valahogy. Na de a huszonegyedik században ennyi gondot okozhat egy pici festék a High tech utasszállító repülőgépeken. Szóval ha igaz, ez ha nem, én is veled értek egyet a hatvanas, hetvenes évek légitársaságinak festésénél, nincs szebb. Világ szép egy régi Malév festés akár a hatvanas évekbeli akár a Tupoljeveken bevezetett, de nem feledkezünk, meg az olyan egzotikumokról, mint a néhai iraqi airways (most kezdik talpra állítgatni az "új" Irakban) zöld, világos zöld sémája, az ehhez hasonló csak pirossal festett Kolumbia Avianca, vagy már nem létező Braniff airlines (USA) narancstól, a kéken, zöldön át, mindenfélében játszó színeiről. Mi itt Magyarországon jórészt csak a KGST országok légitársaságaival találkozhattunk, de azoknak is nagyon szép festéseik voltak, Iraqi airways talán néha jött, de Braniff, meg Avianca biztos nem. Sajnos ez már mind a múlt, még szerencse, hogy azért néhány retro festés felidézi ezt.  

Sziasztok!        
Fóka 142423 2011. december 8. 12:02
Válasz erre
...persze egykori szakmabeliként azt kell mondjam, elismerem a modern típusok kifejlesztése mögött álló mérnöki teljesítményt és bámulatos teljesítményüket is, de ezekkel a mai elektronizált, egyenszabású, repülő fehér kályhacsövekkel úgy vagyok, mint Petőfi a Kárpátokkal: "tán csodállak, ámde nem szeretlek"...
Fóka 142422 2011. december 8. 11:54
Válasz erre
Szia Chrisi!

Bizony, szépek voltak... Én meg is akadtam annál a korszaknál, nem véletlen, hogy a gyűjteményem csak 1979. előtt repült példányokból áll.

A szép klasszikus szín és formavilág végének első jelét nekem a LOT Il-18-asainak új festése hozta. Emlékszem, milyen elborzadva bámultam a 80-as évek legelején a feketébe hajló sötétkék csíkot a teljesen fehérre mázolt repülőgépen, és persze az ormótlan, formátlan LOT feliratot. Amikor pedig már malévesként végig kellett asszisztálnom a jelenlegi cikcakkos, ám olvashatatlan felirat, meg a többi -szeintem- teljesen öncélú és erőltetetten modernkedő grafikai megoldás bevezetését, meg is szűnt bennem a korábban szilárd érzelmi kötődés a Cég külső megjelenéséhez.

A Pan Am 727-eshez sok sikert kívánok! Ahhoz nem repülőtéri emlék is fűz: az angyalfüldi Thälmann utcai lakótelepen lévő közlekedési játszóparkban szoktam kisiskolásként bicajozni, és többször is láttam, amint FRA felől a 13. pálya felé érkezvén épp a kerület felett tért rá a siklópályára egy jobbforduló után, én meg tátott szájjal bámultam :-) A futókibocsátást is rendszerint Angyalföld fölött indították akkoriban (ma már jóval később) a 13-ra érkező repülőgépek, így minden arra járó típus jellegzetességeit meg tudtam figyelni.

Kösz a jókívánságot, de már nem aktuális :-) Amint itt is hírt adtam róla, 2011. október 15.-én leraktam a szórópisztolyt, és a gyűjteményt befejezettnek nyilvánítottam. Mivel a múlt hétvégén csináltam nég pár állagmegóvó kezelést néhány maketten, a teljes absztinenciát december 2-ától számolom. Meg kellett tennem, mert túlzásba vittem: túl sok makettet csináltam és túl gyoran, gyönyörködni bennük pedig nem maradt időm. Meg aztán témából is kifogytam, nincs, ami izgatna, de hiányzik. Amióta tiszta vagyok, rengeteget bámulom őket, és élvezem, hogy nem nyomasztanak már a magamnak felállított ütemtervek, technológiai lépések, teljesítési határidők, és persze nincs "Halasztott munkák jegyzéke" :-)

Ez persze az én utam, mindenki másnak kellemes, makettezős időtöltést kívánok!

Derűs napot,
Fóka
Chrisi 142421 2011. december 7. 20:35
Válasz erre
Szia Fóka,

Remek látványt nyújthattak a Ferihegyről felszálló Pan Am gépek. Én sajnos csak elképzelni tudom milyen lehetett a repülés történetének ez a romantikus periódusa. Talán innen a rajongásom a Pan Am klasszikus utasszállítói iránt. Most amúgy pont egy Airfix 727-200-ason dolgozom, amit körülbelül 1 éve vásároltam Lapitól és amihez szintén beszereztem a klasszikus Pan Am matricákat, viszont már most látom, hogy nem lesz egyszerű dolgom. A matrica a 727-100-as típushoz való, és nem kimondottan az Airfix makettjeihez gyártották, szóval lesz vele bajom bőségesen. Jelenleg azon agyalok, hogy a gépet alakítsam a matricához, vagy a matricát a repőlőhöz.
Remélem te is dolgozol valamin, amihez jó munkát kívánhatok.

Üdv,
Chrisi
Newman 142420 2011. december 7. 14:35
Válasz erre
Tu-114
Tu-114

Az oroszok megint alkottak...
NhZsolt 142419 2011. december 7. 10:48
Válasz erre
Köszönöm Nektek a segítséget! Elküldöm a Kék Kobrába. (vagy lehet, hogy elkísérem, és nézelődök egy kicsit a Kék Kobrában nosztalgiából)
zoli1989 142418 2011. december 6. 23:34
Válasz erre
A Gyáli utat én is ajánlom, mindig vannak raktáron utasgépek, ráadásul egész jó áron, és mivel festékeket is árulnak, (meg sok mást is) egyből meg lehet venni azt is a maketthez :)
Newman 142416 2011. december 6. 21:58
Válasz erre
A legjobb választék a Kék Kobrában (Gyáli út) van, ott talál Revell és Zvezda utasszállítókat egyaránt. Ezek jó minőségű makettek, nem igazán tud mellényúlni.
Üdv.:
Péter
NhZsolt 142415 2011. december 6. 21:10
Válasz erre
Sziasztok!
Nem vagyok otthon repülős témában, de egy barátom szeretne venni egyet (aztán majd szerintem többet is, mivel imádja a fia a repülőket, főleg az utasszállítókat) karácsonyra, és az érdekelne, hol érdemes nézelődni, mi az, amit tudtok ajánlani egy kezdő számára, mint minőséget, ami ha szépen dolgoznak, megfelelően jó eredményt hoz?
A barátom régen autókat rakott össze, így nem idegen számára a makettezés, de vissza kell rázódnia.
Köszönöm a segítséget! (akár itt, akár az nhrallye kukac citromail pont hu címen várom a tanácsokat, ötleteket)
Newman 142414 2011. december 5. 23:20
Válasz erre
Hát ez nagyon kemény! Reméljük RD-33-assal nem találkozunk...
sanyi 142413 2011. december 5. 20:19
Válasz erre
"Sima ajánlott levélként mennyi lesz a postaköltsége?"
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.