/ Fórumok /

Utasgépek

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125.
Fóka 141811 2011. február 21. 08:38
Válasz erre
Szia! Az a 2 szám a termék eredeti gyári és a magyarországi cikkszáma lehet. Akkoriban a Triál nevű cég volt a kizárólagos állami játékimportőr. Arra lehet a matricából következtetni, hogy ezt a példányt magyarországi exportra szánták, és valószínűleg itt is került forgalomba.

Fóka
Richyke90 141810 2011. február 20. 23:48
Válasz erre
Szia Fóka!
Az enyémben nem volt olyan "csomagolócédula". És ahogy te is észrevetted, az én gépem törzse inkább sárga, mint fehér.
De a doboz alján van egy matrica, ami nem sok mindent mond nekem.
ART-Nr 15812 és Trial 23140 van rajta. Ebből lehet következtetni valamire?
Fóka 141809 2011. február 20. 17:39
Válasz erre
Valami még eszembe jutott az NDK Tu-134-esről: a budiablakokat is javítani kell, pontosabban áthelyezni, mert az igazin nem olyan hátul volt, mint a maketten, hanem kb. a hajtóműkonzolok belépőélének vonalában. Ez sajnos az én példányomon nem látszik (nem csináltam meg, mit tagadjam...).
Fóka 141808 2011. február 20. 17:25
Válasz erre
Packzettel

Packzettel
Packzettel
TU3

Tu-134
TU3

Köszönöm az elismerő szavakat :-)

Ricsi, ez a fekete alapú doboz a Veb Plasticart késői, 80-as évek közepétől kezdődő időszakában volt szokásos, a makett tehát valószínűleg 1985. és 1990. között készülhetett. Erre utal a vajszínű törzs is, korábban ugyanis egészen fehér műanyagból csinálták a fehér részeket, esetleg egészen kicsit vajszínűből. Nekem volt szerencsém olyan késői készlethez, amiben az egyik törzsfél hófehér, a másik pedig már szinte sárga volt... Nem volt egy kis "csomagolócédula" (Packzettel) a dobozban? Azon szokták napra pontosan jelölni a gyártás idejét. Bár a vége felé már csak egy jelöletlen cetlit raktak a dobozba, aztán azt sem.

Maga a makett, a Tu-134-es szerintem a legjobban sikerült NDK makettek közé tartozik. A pilótafülke ablakának alkatrészén azonban pár ablakelemet el kell tüntetni (a helyére illesztés után tömíteni és befesteni), mert a valóságban csak egy sor ablak és 1-1 szemöldökablak volt a típuson. A műanyag alkatrészen lévő felső 3-3 kis ablak közül csak a középsőket kell átlátszóra hagyni, ezt fotó alapján érdemes megcsinálni. Nagyot javít a kész makett élethűségén.

Ami a matricát illeti, a dobozon egy korai Interflug festés látható, az NDK-ban eladott makettekhez adtak ilyet. Az Aeroflot szintén korai festésminta, az exportra szánt dobozokba tették, de két apró gond van vele: az orránál lévő Tupoljev embléma alapja a valóságban fehér volt, ezt aláfestéssel könnyű orvosolni, az viszont nagyobb baj, hogy az ablakvonal felső vékony csíkja a valóságban piros volt. Ezt én más matricákból vett csíkkal orvosoltam, de nem volt könnyű, ld. a képet. Tudni kell továbbá, hogy az eredeti repülőgépen az örvényorsó (a vízszintes vezérsík közepének orsószerű eleme) is kék volt. De te úgyis Malévre fested, ezt csak érdekességképpen írtam.

Talán mondtam már másutt, hogy ha átlátszó ablakokkal csinálja meg az emberfia ezeket az NDK maketteket (és hát miért ne tenné, hiszen a valóságban is átlátszó...), akkor feltétlenül be kell festeni a törzset belülről valami sötét színre, különben nagyon élethűtlen, játékszerű lesz a makett a végén. Ez persze minden más világos műanyagból készült utasszállítóra is igaz, nem csak az NDK példányokra.

Fóka
Richyke90 141807 2011. február 20. 14:53
Válasz erre
Szia Fóka!
Nagyon gyönyörű lett!
/OFF/ Van egy régi NDK-s Tu-134 makettem (összeépítetlenül), honnan tudom, hogy mikor gyártották? Olyan matricával van, mint a te utolsó képeden az AEROFLOT-os.
Dobozbontás itt: /makettinfo.hu/index.php/
Üdv
Ricsi
Airmax 141806 2011. február 20. 14:43
Válasz erre
Szevasz Fóka

Nagyon szép lett! Kalapemelés :)

Üdv: András
Fóka 141805 2011. február 20. 11:35
Válasz erre
...ehh, 3 "valóban" a hozzászólásomban :-( Úgy látszik, minden szellemi energiám elfogyott az éjszakai matricázástól.
Fóka 141804 2011. február 20. 11:33
Válasz erre
Szia, kösz :-) Valóban van egy kis különbség az eredeti formájához képest. Úgy vélem, azért gyártották olyan masszívra és nagyra a futókat, mert még valóban játéknak szánták a makettet 1958-ban, amikor tervezték. Manapság valóban furcsán mutatott volna a polcomon az élethűbb makettek között...
Vik30 141803 2011. február 20. 10:24
Válasz erre
Fóka 141802 2011. február 20. 08:57
Válasz erre
Il-14 1

Il-14 1
Il-14 1
Il-14 2

Il-14 2
Il-14 2
Il-14 3

Il-14 3
Il-14 3
Il-14 4

Il-14 4
Il-14 4
Il-14 5

Il-14 5
Il-14 5

Jó reggelt!

Véget ért az időutazás, elkészült a 45 éve gyártott Il-14.
Az összegzés:

Eredeti makett a következő feljavításokkal:
- mérethű futók és légcsavarok az eredeti helyett - saját gyártás;
- egyéb kis kiegészítők: antennák, pitot cső, stb.;
- Clearfix üvegezés a gyári celofán helyett;
- profi minőségű utángyártott matrica (eBay-ről) az eredeti elsárgult helyett.

Amit lehetett volna még tunningolni, de túl nagy falatnak tűnt:
- a bumfordi orr-rész élethűvé alakítása - talán majd egyszer...

Fóka
Newman 141801 2011. február 19. 20:59
Válasz erre
Hááát... én többre várom, sajnos... Viszont nem hinném, hogy alakhibás lesz!
PETI 141799 2011. február 19. 20:22
Válasz erre
Szia!

Szerintem az ICM makettek is szép lassan drágulnak, szóval én a bolti árát 4fél-5 körülire várom. Annál nemigen lesz olcsóbb, de a minősége szerintem oké lesz. (Csak ne legyen alakhibás..)

Üdv
Fodi 141798 2011. február 19. 18:50
Válasz erre
Hmm, nem rossz. Épp tegnap vettem meg a Minicraft DC-3-ast, eljátszottam a gondolattal, hogy átalakítom Li-2-vé, de most már marad DC-3. :)
(na és persze kíváncsi vagyok mit válaszolnak az amcsik a reklamáló e-mailemre, a lefóliázott dobozban tört alkatrészek voltak, hiányzó a matricalap és az útmutató)
Newman 141797 2011. február 19. 17:31
Válasz erre
Van nekik 757-300-asuk is, Continental matricával. Az A318 meg létezik Air France matricával, de a Frontier sokkal jobb témaválasztás!
www.club-tm.ru/showfirm.php
Richyke90 141796 2011. február 19. 12:55
Válasz erre
Airbus A318 Frontier
Airbus A318 Frontier
Airbus A318 Frontier2
Airbus A318...

Hoppááá!
Találtam még egyet!
Eastern Express 1:144 Airbus A318 Frontier
151 UAH = 3.775 Ft
Vik30 141795 2011. február 19. 12:54
Válasz erre
Megkérdezem majd a cimborámat mennyi!Asszonynak összeraktam 1 concordot mellé jól mutatna ez is!
Richyke90 141794 2011. február 19. 12:47
Válasz erre
Li-2
Li-2

Sziasztok!
Egy kis újdonság 1:144-ben!
Eastern Express Li-2 103 UAH = 2.575 Ft
Nem tűnik rossznak.
Richyke90 141793 2011. február 18. 14:31
Válasz erre
Sziasztok!
Kb mennyit kell majd kiadni ezért a szépségért?
Az ICM makettek drágák? Jó minőségűek?
Ha valaki talál, akkor szóljon nekem is.
(Valószínűleg a Kék Kobra is forgalmazni fogja.)
Szerintem érdemes lesz benézni!
Üdv

Ricsi
Sanjurjo 141792 2011. február 18. 13:03
Válasz erre
Sziasztok!

Gyerekek, hol és mennyiért lehet majd kapni, ezt a Tu 144-est. Apropó Il 62-est, 1/144-esben fröccsöntve nem add ki valaki, mert a kisszériás műgyanta makettje egy vagyon.
Fóka 141790 2011. február 18. 09:36
Válasz erre
Jajjj... Ez ráadásul a szériaváltozat, nem a prototípus, mint az NDK 1:100-as... Hát mehetek a boltba én is (hova is? Láttad már valahol?). Pedig az Il-14 után pihenni akartam egy kicsit
Tibcsi 141789 2011. február 18. 09:29
Válasz erre
ICM_Tu144
ICM_Tu144

Az ICM újdonsága ez a gyönyörűszég. :) Már megint makettet kell venni... ehhh! :)
Fóka 141788 2011. február 18. 09:09
Válasz erre
Szia Vackor!

Köszönöm :-) A papírmakettekre én is emlékszem halványan, talán egy jókora Mig-21-esem volt, amit a papám állított össze, meg egyszer kaptam egy kb. 1:100-as Tu-154-est csillogó papírból - azt is elkezdte összerakni a papám, a törzs első része el ia készült, de aztán valószínűleg elfogyott a türelme, mert egy szép nap eltűnt a fiókjából, én meg nem forszíroztam...

A német eBay-en rendszeresen megjelenik egy 1:50-es Il-18 papírmakett, látványos lehet a mérete miatt, de szörnyű ára szokott lenni, az is valami hatvanas évekbeli terméknek tűnik.

Fóka
Vackor 141786 2011. február 17. 23:23
Válasz erre
Szia Fóka !

Gratulálok mégegyszer a remekműhöz, még így is igazán klasszul néz ki, hátmég majd az új matricákkal ! Bár nem egészen ide tartozik, de én annak idején még az ezermester-boltokban kapható papírmakettekkel kezdtem "pályafutásomat": Jak-11, Spitfire, Magister, stb. Műanyagból az L-60 volt az első..
Fóka 141784 2011. február 17. 21:30
Válasz erre
Matrica

Matrica
Matrica

Ez a link már megint nem akar működni :-(
Akkor hát jöjjön megint a kép.
Fóka 141783 2011. február 17. 21:27
Válasz erre
Szia Peti!

Kösz az elismerést :-)

A matricát az Ebay-en árulták:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll

Voltak még más utángyártott matricái is ennek az eladónak a régi NDK makettekhez. Gondolom, ő gyártja, mert többször is listázta már őket. Valószínűleg hamarosan megint megjelenik velük.

Fóka
PETI 141782 2011. február 17. 20:06
Válasz erre
Szia Fóka!
Minden elismerésem, ez szép munka!
A matricát hol szerezted be?
Üdv
Fóka 141781 2011. február 17. 19:03
Válasz erre
2011_13

2011_13
2011_13
2011_14

2011_14
2011_14
2011_15

2011_15
2011_15
2011_16

2011_16
2011_16
2011_17

2011_17
2011_17
2011_18

2011_18
2011_18

Sziasztok!

Hát igazán élmény mostanában makettezőnek lenni. Nem hittem volna, hogy egy közel ötvenéves makett mellé profi minőségű utángyártott matricát is sikerül szereznem :-) Nem is kell mondjam, melyik az eredeti, és melyik az új - bár a replika tökéletesen pontos! A lakkréteg pedig nem a teljes ívet borítja, csak a mintákat, tehát éppen olyan, mint az igazi gyári matricák.

A makett is szépen alakul. Azután, hogy eldöntöttem, mérethelyes darabokra cserélem a bumfordi légcsavarokat és futóműveket, pár egyéb apróságot is ráraktam: a jellegzetes kettős pitot-csövet, a szálantennát, meg ilyesmit. Már csak a pilótafülke ablakkeretei maradtak kicsit bénák, de asszem, így hagyom, mert ha vékonyítanám őket, az ablakok túl nagyokká válnának. Eltüntetni sem akarom őket teljesen, mert mindenképpen átlátszóaknak akarom megcsinálni clearfixszel (kösz Tibcsi - még mindig van belőle, és használható), mert az összes többi makettem is egyetlen kivétellel átlátszó üvegezésű.

Gyönyörködve nézegetem ezt a kis gyönyörűséget, ahogy alakul. Mivel az első NDK makettem egy Il-18-as volt 1967 őszén, nekem az 1966. ápr. 29.-én gyártott Il-14-es igazi "történelem előtti" kincs. Ebben a festésre előkészített állapotában egészen úgy néz ki, mint az időjárás és az évtizedek által megtépázott öreg repülőgép egykori szovjet repülőterek sarkában...

Fóka
Airmax 141780 2011. február 15. 00:26
Válasz erre
Szevasztok

Ez az Ural Airlines "Logo" ja vezérsíkon.
MiG25Fan 141779 2011. február 14. 23:08
Válasz erre
Sziasztok,

A fotót Anton Petrov készítette, 2007-10-28-án Moszkva Domodedovo-n.
Ezeknél a légitársaságoknál repült a gép a gyártása óta:

OK-UCE, Tupolev Tu-154M, gyári szám:89A-804, gyártási év:1989
Czech Airlines 1989.06-2000.01.20

RA-85848, Tupolev Tu-154M, gyári szám:89A-804, gyártási év:1989
Bashkirian Airlines 2000.01.20-2005.06
Aeroflot (lízingben) 2005.11-2006.06
Bashkirian Airlines 2006.06-2006.08
Perm Airlines 2006.08-2007.09(~)
Atlant-Soyuz Airlines 2007.09(~)-2010.06
Zapolyarye Airlines 2010.06-jelenleg is(?)

Magyar lajstromban (a jelek szerint) nem volt a gép.
Üdv,
MiG25Fan
Lapi 141778 2011. február 14. 22:22
Válasz erre
kicsit elgondolkodtam közben !

Fóka mester segítségére lesz szükség !

amire én gondoltam (kis naiv) elsőre,nem is biztos, hogy jóó

az egyik 1975.09.30 óta bejrut közelében nyugszik
a másik 1977.12.02 óta bengazinál tért örök nyugalomba
a harmadik 93 óta RA-85051 re változott.

több nem jött Hoszni Mubarak-tól

amire én gondoltam az pedig 1973 szeptember 5 -től nekünk szolgált !

akkor mi ez ?

sokat segítene persze, ha biztosra tudnám hol fotóztad !
bár nagyon egyértelműnek látszik..
akkor meg miért ez a sok minta..

valaki másnak van ötlete segítségként ?
Lapi 141777 2011. február 14. 21:18
Válasz erre
Nagyon jó a rejtvény !

hihetetlen, ennyi év után még ott van a nyoma !

szenzációs !
Newman 141776 2011. február 14. 19:09
Válasz erre
Tu-154M
Tu-154M

Itt a kép hozzá...
Newman 141775 2011. február 14. 19:07
Válasz erre
Ma esti képrejtvény:
Hány légitársaságnál üzemelt ez a Tu-154-es?
Üdv.:
Péter
Airmax 141774 2011. február 14. 16:05
Válasz erre
Szervusz Fóka

Egy kis segítség az építéshez...
www.youtube.com/watch

Számtalan egyedi felvétel van a gépről.

Üdv neked
Robi 141773 2011. február 14. 15:29
Válasz erre
Fóka 141772 2011. február 14. 13:43
Válasz erre
An-10, -24

An-10, -24
An-10, -24

Hát persze, hogy találtam képet ezekről is. Még a kilencvenes évek elején csináltam őket, azóta már elajándékoztam mindkettőt, mert még ecsettel pingáltam őket. Pedig nem lettek rosszak, álló légcsavarokat és futókat is készítettem nekik.
Fóka 141771 2011. február 14. 13:38
Válasz erre
Már jó előre csináltam neki helyet a polcon, ott fog feszíteni az Il-18 mellett, ld. 3121. Tegnap már felszállt a fehér füst: megtöröm az eredetiséget és csinálok méret- és alakhű futókat, meg légcsavarokat. Legfeljebb nem lesz igazi oldtimer (VW bogárra is hányan raknak spoilert meg széles gumit - ez meg még szép is lesz). Az új, élethű légcsavarokat tegnap keső este már el is készítettem, a futókat ma csinálom meg. A hétvégén pedig festés :-)
Tibcsi 141770 2011. február 14. 13:08
Válasz erre
Ha mindenképpen futóra akarod állítani, az tényleg komoly dilemma. És ha állványra tennéd behúzott futóval? Kompromisszumos megoldás...
Tibcsi 141769 2011. február 14. 12:54
Válasz erre
Olyan An-10-esem nekem is volt gyerekkoromban. Futóműve nem volt, matricája sem. És "majdnem" An-12-es volt. :)
Fóka 141768 2011. február 14. 10:08
Válasz erre
An-24

An-24
An-24

Szia Robi!

Ez egy An-24 makettje, amint Sanjurjo kolléga írta. A Junij Tehnyik szovjet cég adta ki a hetvenes években, ritka darab. A méretaránya kb. 1:144-es, bár ez csal véletlenül jöhetett ki nekik. Egy lengyel cég rövid ideig utángyártotta a kilencvenes években LOT matricákkal.

A mellékelt képen látszik, milyen formájú a vízszintes vezérsíkja, azt kellene valahogy reprodukálni. A festést érdemes gyártott matricával megalkotni (rajzolóprogrammal megszerkeszt, matricaalapra kinyomtat). A légcsavarnak csak a kúpját kellene befesteni, az átlátszó korong önmagában is a forgó légcsavar illúzióját kelti, ez is volt a célja a gyártóknak. Ugyanez a cég ilyen megoldással egy An-10 makettet is kiadott, ritka, mint a fehér holló.
Lapi 141766 2011. február 13. 23:29
Válasz erre
Olyan ronda, hogy az már szép !

pótolhatatlan darab !

én a Winkler Putyinak ajándékoztam, mert nagyon sokat köszönhetek Neki !
Robi 141765 2011. február 13. 20:42
Válasz erre
HPIM4601
HPIM4601
HPIM4602
HPIM4602

A képeket lefelejtettem...
Robi 141764 2011. február 13. 20:37
Válasz erre
Rám a nagyapám tegnap bízta a régi makettjét amit internet alapján beazonosítottunk, egy Il-24-es. Nem tudjátok, hogy hogyan tudnám pótolni a hiányzó farokrészét házilag (gondolok itt rossz telefonkártyából vagdalásra) és, hogy az ablakokat, hogyan fessem meg, és a légcsavarokat olyanra, mintha forognának?
Chrisi 141763 2011. február 13. 19:51
Válasz erre
Én is épp most nézegettem a Baade-152-ről készült fényképeket és jellegrajzokat, és eljátszottam a gondolattal milyen lenne megépíteni, hogy mutatna 1:72-ben.
Fóka 141762 2011. február 13. 16:54
Válasz erre
Il-14

Il-14
Il-14

Meghoztam a nehéz döntést. Mégis inkább élethű és mérethelyes futókat készítek az Il-14-esre. Már kerestem is hozzá kerekeket.

Viszont merész terv kezd kibontakozni bennem. Egy 1:144-es B-52-esből talán lehetne 1:100-as Baade-152-t csinálni. Elkezdem körbejárni a témát.
Fóka 141761 2011. február 13. 16:04
Válasz erre
És itt látható az a bizonyos egymilliós makett összerakva, négy oldalon:

www.familie-wimmer.com/hobby/hr06/hr06-veb/hr06-v27a/ba152-s1.html
Fóka 141760 2011. február 13. 16:00
Válasz erre
Baade 152

Baade 152
Baade 152

Eladni? Ó, semmiképp :-) Hiszen ezáltal már majdnem teljes az NDK gyűjteményem. Amúgy is elkezdtem már összerakni, ezek a megszállottak pedig érintetlen példányokért fizetnek ennyit, és össze sem rakják őket, úgy őrzik a szekrényben.

De ezt is lehet ám überelni. A Plasticart első makettje a Baade 152, ami egy furcsa, NDK gyártmányú utasszállító volt. Még az Il-14-esnél is ritkább és keresettebb, és legutóbb az eBay-en 3630 Eurót (majdnem egymillió forintot) fizettek érte! 90 napnál régebben történt, ezért már nem látszik a neten, de a kollégáimat annak idején sikeresen sokkoltam a látvánnyal. Besenyő Pista Bácsi erre már meg sem tudna szólalni... Ez itt egy német fórum, valahol a vége felé van egy utalás az eseményre, ott sem mindennapos az ilyesmi ("...3.630,00 Euronen für die Baade 152...")

www.flugzeugforum.de/forum/archive/index.php/t-6642.html
sanyi 141759 2011. február 13. 15:12
Válasz erre
Erre Besenyő Pista Bácsi tud mondani valamit:
"Há Margit! Há nóóórmális?"
Kétlem. Oké hogy ott ez nem akkora pénz, mint itthon, de egy ottani félhavi fizetés...
Vik30 141758 2011. február 13. 15:06
Válasz erre
Meg sem merek szolalni!Add el:)Nyugdíjad meg van oldva belöle:)
Fóka 141757 2011. február 13. 15:03
Válasz erre
Íme a legutóbbi Il-14-es aukció az eBay-en. Ehhez a Lufthansa példányhoz az eBay-es árfekvéshez képest szokatlanul olcsón hozzájutott a vevője, 857 Euróért (kb. kétszázhuszonnyolcezer forintért):

cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125.