/ Fórumok /

Utasgépek

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.
Vackor 142261 2011. szeptember 8. 11:01
Válasz erre
Nem tudom, olvastátok-e már ezt a hírt ?

http://www.origo.hu/utazas/20110908-budapestre-jon-a-vilag-legnagyobb-utasszallito-repuloje.html
tjoe 142260 2011. szeptember 7. 13:28
Válasz erre
747sp1
747sp1

Köszi! Itt egy kép még a kezdetekről.
Fóka 142259 2011. szeptember 7. 12:58
Válasz erre
Hát ez parádés lett! És mindezt 400-asból... Csak ámulok, le a kalappal :-)

Fóka
tjoe 142258 2011. szeptember 7. 12:42
Válasz erre
jemen1
jemen1
jemen3
jemen3
jemen4
jemen4
jemen5
jemen5

Elkészült a faragvány :)
Newman 142257 2011. szeptember 5. 18:55
Válasz erre
Minőségre gondolom hasonló lehet, mint a 737-es soruk. Szerintem annyira nem veszélyes, bár ez csak az én véleményem. A kilépőélek elvékonyítása igényel nagyobb munkát, meg a felület, de a Minicraft makettek után ez nem nagy hiba. Ránézésre egyébként az Airbusnak van köze a német maketthez, csak az alkatrészbontás más.
bogarbalu67 142256 2011. szeptember 5. 18:53
Válasz erre
Köszönöm szépen a válaszodat :)
Úgy néz ki lesz valamikor folytatás, egy Malévos Tu-134-es!
Majd akkor jelentkezek megint!

ÜdVW Balu
Richyke90 142255 2011. szeptember 5. 14:53
Válasz erre
Sziasztok!
Keresek 1:144 Revell Boeing 737-800 kabin- és ajtómatricákat! Árban megegyezünk!
Elérhetőségem:richyke90@gmail.com
Varjúbácsi 142254 2011. szeptember 5. 08:07
Válasz erre
Köszönöm, ezt ismertem, pont a képeken látható minőség miatt kérdeztem a személyes tapasztalatról. Jobb lenne, ha nem kellene átfaragni, meg tömíteni a Revell-t, de ha nagyon kutyaütő, akkor inkább a Pilka.
Newman 142253 2011. szeptember 4. 19:56
Válasz erre
Szia Varjúbácsi!
Itt van egy dobozbontás:
airliner-models.org/forum/topic/2183-a-318-va/
A Revellnél biztos gyengébb, de annyira nem tűnik veszélyesnek.
Üdv.:
Péter
rolye2 142252 2011. szeptember 4. 19:31
Válasz erre
01
01
02
02
03
03

Sziasztok!Próbaképp felraktam a szárnyakat is:
Varjúbácsi 142251 2011. szeptember 4. 08:51
Válasz erre
Sziasztok!
Látta már valaki közelebbről az Eastern Express által gyártott A318-at? A minősége milyen a Revellhez képest?
rolye2 142250 2011. szeptember 3. 18:23
Válasz erre
a380
a380

Apró haladás ismét:
BalEee 142249 2011. augusztus 31. 22:38
Válasz erre
Én az A319-esemnek a belsejét lefújtam sötétszürkével és Clearfix-szel üvegeztem. Nagyon meg vagyok elégedve a végeredménnyel. Tény, hogy 747 jóval nagyobb, de ha van hozzá türelmed szerintem megéri :)
Fodi 142248 2011. augusztus 31. 21:25
Válasz erre
Én személy szerint egy 747-es beüvegezésére nem vállalkoznék, rengeteg rajta az ablak. :) Van egy A340-esem dobozban, nézegettem, forgattam, de azt hiszem matricázás lesz belőle.
Pár új maketthez, mint például a Revell 1:144-es Super Constellation készlete már adják az oldalsó üvegeket is, ott érdemes azt használni.
Ronin 142247 2011. augusztus 31. 16:44
Válasz erre
Sziasztok!

1:144-es B747-400 hoz keresnék Rolls Royce hajtómű gondolákat. Ha valakinek lenne, a Revell készletből megmaradt, vagy akár, roncsból bontott darabjai, szívesen megvenném, esetleg elcserélném.
A másik kérdésem inkább, technikai jellegű. Utasszállítóknál még nincs túl sok tapasztalatom, ezért szeretném tudni, egy ilyen méretű gépnél mi az elegánsabb(trendibb) megoldás: kidolgozni az ajtókat, ablakokat, és Clearfix-el beüvedezni, avagy eltömíteni, és a matricákat használni.

Előre is köszi a segítséget!
Üdv:Ronin
kelair74 142246 2011. augusztus 30. 23:31
Válasz erre
Sziasztok!

Előre is bocsi,hogy nem kifejezetten makettezés témában kérdezek,de gondoltam adok egy esélyt magamnak itt is.Ugyanis egy Malév reklámot keresek,de a neten ezt a bizonyosat nem találtam még meg.
Nem tudom ki emlékszik még rá,de 1988-ban volt Malév arculatváltása,és ennek alkalmából készítettek egy reklámfilmet.Ebben gyerekek festettek "össze-vissza"egy repülőt és abból bontakozott ki az új Malév dizájn.
A szlogenje: "Új gép,új szín,új arc" volt.
Ha tud valaki valamit erről,hogyan lehetne rátalálni,annak nagyon örülnék.
Előre is köszi!

Laci
Varjúbácsi 142245 2011. augusztus 29. 17:54
Válasz erre
Sziasztok!
Keresek megvételre 1/144 Revell B737-800-at, CSAK winglets nélkülit, vagy tippet, hogy lehet kapni.
varjasi@yahoo.com
Regal 142244 2011. augusztus 29. 08:22
Válasz erre
e839d29ea15d0f899f9bf93291fa1bbd_image_280x280
e839d29ea15d0f899f9b...

Szia,

megnéztem, a makett 1/100-as. Ha így is érdekel, akkor küldj egy mailt a tgea78@gmail.com-ra. A panelvonalai vésettek, szegecsek nincsenek rajta.
Üdvözlettel,
Regal
Murmuc 142243 2011. augusztus 26. 19:00
Válasz erre
Üdv regal!
Ha 1/72-es az a makett, akkor érdekel!
Vasárnap, vagy hétfőn jelentkezem az email címeden.
Addig is köszi!
Üdvözlettel,
Murmuc
Lapi 142242 2011. augusztus 26. 10:44
Válasz erre
Elételt néhány hónap, mióta kérdeztem, de még mindíg várok válaszokat !

Keresek régi NDK Tu-134 es makettet bármilyen állapotban !

Az sem baj, ha csak egy fél derab van meg, mindenre szükségem van !

Köszönettel : Lapi
Regal 142241 2011. augusztus 26. 09:12
Válasz erre
Szia Murmuc,

ha érdekel nekem van egy makettem, amit még azért vettem, hogy HA-LIX-et csináljak belőle, de a "soha el nem készülő makettek" polcára került. A méretaránya 1/72-es vagy 1/100-as, megnézem majd otthon, tudok adni egy a HA-LIX-ről kiadott kb A!-es méretű naptárat is mellé.
mailcímem: tgea78@gmail.com
Üdvözlettel,
Regal
rolye2 142240 2011. augusztus 23. 17:54
Válasz erre
20110823311
20110823311

Sziaszt:ok!Jelenleg így állok a repcsivel,most száradás aztán folyt.köv:
Tibcsi 142239 2011. augusztus 22. 04:46
Válasz erre
Én enyhén emelkedésbe állítanám be... de ez tényleg a makettezőre van bízva. :)
Egerészölyv 142238 2011. augusztus 22. 02:25
Válasz erre
Szia Fóka!

Köszönöm a választ.

Üdv:

Egerészölyv
Cébés 142237 2011. augusztus 21. 20:59
Válasz erre
Hozd el!Majd én megcsinálom! :)
rolye2 142236 2011. augusztus 21. 19:43
Válasz erre
Sziasztok!Kérdésem az lenne,hogy ti a repülőt,ha talapzatra rakjátok kb milyen szögbe állítjátok be?Én eredetileg a kerekeire akartam rakni,de kisebb hiba végett kerekek nélkül,egy házilag készített talapzatra raktam.A dőlésszög nem lett túl nagy,de már annak is örültem,hogy stabilan tudtam rögzíteni.A makettezőre van ez bízva,milyen szögbe állítja be,vagy kisebb dőlésszögnél nem lesz túl élethű?Üdv:rolye
Fóka 142234 2011. augusztus 21. 08:48
Válasz erre
Szia Egerészölyv!

Azok a járatok "code share" járatok, azaz egy repülőgép több légitársaság járatszámával is repül. New Yorkba az American Airlines, Pekingbe a Hainan légitársaság repül, Torontóba pedig az Air Italy (egy utazási iroda béreli), ők adják a repülőgépet, a Malév csak a járatszámot.

Fóka
Egerészölyv 142233 2011. augusztus 21. 02:13
Válasz erre
Sziasztok!

Az Avia-infón a következő adatok szerepelnek a B-767-ekről:

www.avia-info.hu/talalat.php

A Malév és a Budapest Airport honlapja szerint a magyar légitársaság New Yorkba, Torontóba és Pekingbe is indít járatokat. Ezeken az útvonalakon milyen gépeket üzemeltetnek, ha már nincsen nekik nagyhatótávolságú utasszállítójuk?

Üdv.

Egerészölyv
Lapi 142232 2011. augusztus 21. 00:07
Válasz erre
B-767
B-767

Több éve belekezdtem a Boeing 767-es repülőgépekbe, de lehet sosem fognak elkészülni.

Várományos vagyok egy 3. -ra, az 300 as lesz...

de már teljesen elszállt a reményem is, hogy egyszer mindenem készen legyen.
joe1967 142230 2011. augusztus 20. 22:56
Válasz erre
És mi van a HA-LHA és HA-LHC-vel?
kelair74 142229 2011. augusztus 20. 22:43
Válasz erre
Köszi a válaszokat,sajnos valami ilyesmire számítottam.Legalább díszíti azt a területet még.
Kár érte.:((
Fóka 142228 2011. augusztus 20. 20:51
Válasz erre
Szia Laci!

Én sajnos már 2001-ben pályaelhagyó lettem, ami repülőgépnek és malévesnek egyaránt szörnyű trauma. A hitvesem viszont még mindig a Malévnél dolgozik, megkérdeztem hát tőle. Nos, a HA-LHB rendezetlen jelzálog-ügyletek miatt jelenleg különféle bankok tulajdonában van, nem lehet túladni rajta (a 767-esek nem lízingelt repülőgépek voltak, mint a 737-esek). Már több éve elvégezték rajta a hosszútávú tárolási munkákat, és a rendszerek meg a berendezések lejáró naptári élettartama miatt egyre többe kerülne újra üzembe helyezni. A tisztázatlan jogi helyzet miatt erre amúgy sincs kilátás a közel- s távoli jövőben. A malévesek szerint ott fog megrozsdásodni... :-(((

Fóka
Toth_Gabor 142227 2011. augusztus 20. 20:38
Válasz erre
Mivel a ruszkik leállították a New Yorkot, a gép betonra került. Azt azonban nem mérték fel, hogy el tudják-e adni. Konkrétan a gép ott rohad el a betonon, hónapról hónapra egyre siralmasabb állapotban.
kelair74 142226 2011. augusztus 20. 19:44
Válasz erre
Szia Fóka!

Egy kérdésem lenne feléd,valszeg tudsz segíteni,jobban jártas vagy "Maléves-Ferihegyes" dolgokban.Az 1-es terminál közelében tárolják a Malév egykori zászlóshajóját,az egy megmaradt 767-es gépünket.(HA-LHB)Tudsz róla valamit,hogy mi lesz a sorsa?Már biztos nem lesz a flottában sajnos,pedig milyen jó is lenne...

Köszi

Laci
tégé 142225 2011. augusztus 20. 17:04
Válasz erre
Sziasztok!
Morava ügyben nyaggatnálak benneteket. A Malévos (HA-LDB) Moraváról keresnék részlet fotókat. Leginkább a kabinbelsőről kellene, de jöhet minden. Horváth Balázstól már kaptam egy párat (amit köszönök, de jó lenne minél több.
simonkaroly9 142224 2011. augusztus 20. 15:47
Válasz erre
Köszönöm a segítséget, mindjárt le is töltöm ha sikerül.
Nagyon irigylem azt a fantasztikus gyűjteményt.
Karcsi
Fóka 142223 2011. augusztus 20. 15:20
Válasz erre
Matrica

Matrica
Matrica

Kedves Károly,

Ejnye no, csak nem fogunk magázódni egy ilyen nemes fórumon... Azt hiszem, én vagyok az idősebb, szervusz :-)

Sz'al én a matricatervezéshez egy ősrégi programot használok, a PaintShop Pro-t. Ez nem vektorgrafikus, mint a mai modern cuccok, hanem bitmap-es (.bmp fájlok lesznek belőle), de 500 dpi-s felbontásban tökéletesen tűéles képet ad, még félmilliméteres betűknél is. A mellékelt táblázat mutatja annak a nyomtatásban A4-es méretű képnek a paramétereit, amire dolgozni szoktam.

Derűs napot,
Fóka
simonkaroly9 142222 2011. augusztus 20. 14:27
Válasz erre
Üdvözletem!
A segítségét kérném. Milyen programot használ a matricák meg rajzolásához?
A segítségét előre is köszönöm.
Simon Károly
Fóka 142221 2011. augusztus 20. 13:06
Válasz erre
Még valami: külön elismerésre méltó, hogy az apró részletekre is ügyeltél. Pl. az, hogy a pilótafülke feletti antennát az eredeti pédányoknak megfelelő formájúra alakítottad, nem pedig a maketthez adott Aeroflot-félét használtad fel.
Fóka 142220 2011. augusztus 20. 12:58
Válasz erre
Szia!

Nekem az NDK makettek a kedvenceim, a LCA-hoz pedig sok személyes emlék is fűz, de nemcsak ezért olvastam élvezettel az írásodat. Szép, igényes munka, remek végeredmény született. Az NDK Tu-154-es makettel kapcsolatos küzdelmeid a sajátjaimat idézték: bizony nem könnyű ebből az alapból igazán szépet csinálni. A festés teljesen rendben van. Az orrkúppal annak idején az eredeti Tu-154-eseknél is sok gond volt. Ahány példány, annyiféle színárnyalat és minta. Ennek oka az volt, hogy ezek a festékek eléggé gyorsan fakultak, ezért a különböző életkorú orrkúpok színárnyalata is észrevehetően más volt. Az íves csík folytatását pedig az utolsó időkben egyszerűen lehagyták, mert az egyes darabok emiatt nem voltak csereszabatosak, inkább az egészet lefújták egyenletes kékre. Ami aztán mattult és kopott, viszonylag gyosran.

Amit én még megcsináltam volna a maketten, az az átlátszó ablakok, ebben a méretarányban talán már indokolt, bár tudom, hogy ezzel az átlátszó-ablak mániámmal eléggé egyedül vagyok, ki tudja miért :-) Az örvényorsót említetted, azt én kétkomponensű epokittal vastagítottam meg, aztán csiszoltam: kis munkával tökéletes eredmény. Meg lehetne még csinálni a fedélzeti segéderőforrás* (VSzU) gondoláját a függőleges vezérsík kilépőélének tövénél, ez nagyon jellegzetes az eredeti repülőgépen - de töredelmesen bevallom, hogy én sem foglalkoztam ezzel a saját példányomon... A főfutó rugós tagjának megrövidítésével pedig ki lehetne alakítani a Tu-154-esek jellegzetes, kissé emelkedő orrú állásszögét, mert a makett főfutója gyárilag túl magas.

További sok sikert az utasgépek építésében!

Fóka

* - megjegyzés: a VSzU-t sokszor hallottam "segédhajtómű" néven emlegetni, de a műszakilag korrekt megnevezés a fedélzeti segéderőforrás, az orosz VSzU és az angol APU rövidítések is szó szerint ezt jelentik.
bogarbalu67 142219 2011. augusztus 20. 11:55
Válasz erre
Szisztok!

Ez az első komolyabb Repülőm amit készítettem, eddig zömmel VW Bogarakat építettem!

iho.hu/hir/lc-aladar-kismeretu-tortenete

Remélem tetszeni fog mindenkinek, kíváncsi vagyok a véleményekre!
Fóka 142218 2011. augusztus 20. 11:22
Válasz erre
Tristar_1

Tristar_1
Tristar_1
Tristar_2

Tristar_2
Tristar_2
Tristar_3

Tristar_3
Tristar_3
Tristar_4

Tristar_4
Tristar_4
Tristar_5

Tristar_5
Tristar_5
Tristar_6

Tristar_6
Tristar_6

Sziasztok!

Hát ez is elkészült, az 1:100-as Tristar. Méretre ez lett a legnagyobb makettem, és igazán nagy élmény volt megépíteni. A készlet a Doyusha remek kiadása, a matrica megintcsak saját gyártmány. Az utolsó kép jól szemlélteti az arányait a többi 1:100-as repülőgép közt.

Fóka
rolye2 142217 2011. augusztus 14. 18:05
Válasz erre
airbus a380
airbus a380

Sziasztok!Alakulóban az Airbus,bár még messze van a vége:
Varjúbácsi 142216 2011. augusztus 14. 11:56
Válasz erre
A Li-2-nek más volt a futója mint a DC-3-nak.
Chrisi 142215 2011. augusztus 13. 16:35
Válasz erre
Sziasztok,

A következő gyöngyszemet találtam a youtube-on:

www.youtube.com/watch

Ajánlom mindenki figyelmébe, aki érdeklődik a szovjet utasgépek iránt. Egy igényes összefoglaló az orosz utasszállító-repűlőgépipar remekeiről.

Üdv,
Chrisi
Newman 142214 2011. augusztus 12. 21:04
Válasz erre
Suhoj Superjet
Suhoj Superjet

Zvzda újdonság...
Tibcsi 142213 2011. augusztus 11. 18:18
Válasz erre
q400_retro
q400_retro

Ehhez képest ilyen lett. :)

(fotó: Kislőcsös)
viper 142212 2011. augusztus 10. 22:29
Válasz erre
Hali!

Én is Revell 72-esben csináltam meg. Vagyis még nincs kész.
Úgy emlékszek valahol felidegesített építés közben és félretettem egy darabig:)

viper
Tibcsi 142211 2011. augusztus 10. 08:54
Válasz erre
Én Revell 90-essel festettem, ez egy matt aluminium szín.
Murmuc 142210 2011. augusztus 9. 22:05
Válasz erre
Üdv Viper!
Köszi a tanácsot!
Mivel a gép mellett döntöttem már, így azért megpróbálom beszerezni a matricát.
Ha másképp nem megy, marad a "kézimunka".
Te melyik Li-2-est építed, és miből, milyen méretarányban?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.