/ Fórumok /

Utasgépek

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127.
Fóka 592874 2015. szeptember 29. 20:53
Válasz erre
Szia Vackor!

Olvastam, nem is 1x :-) Melyik részre gondolsz?

Ami a csiszolást illeti, nemcsak a tömítőpasztával kellett megküzdenem. A Plasticart 60-as években szokásos előfestett technológiájának volt 1 nagy hátránya (illetve több is, de azok itt nem relevánsak): a festék felmarta a műanyagot. A mostani 6-ból 3 makettem ilyen, ezért ezeknek a teljes felületét át kellett csiszolni 400-as, 600-as majd 800-as papírral, végül fogkrémmel átpolírozni. Sz'al jól elvoltam vele, az éjszakámból 5 óra ment rá. Most viszont már kedvtelve nézegetem az eredményt - és mintha a kezeimet is kicsit tudnám már mozgatni...

Fóka
vackor 592857 2015. szeptember 29. 14:58
Válasz erre
Szia Fóka !

Olvastad véletlenül a "Három ember egy csónakban" örök klasszikust ? Onnan is tudnék citálni egy idézetet állapotodra... De mi lett volna, ha nem 100-as, hanem 72-es léptékeket szereztél volna be ?

Ettől függetlenül gyógyuljon meg a könyököt mielőbb, mindannyiunk gyönyöre érdekében !
PETI 592855 2015. szeptember 29. 14:49
Válasz erre
Szia!

:)

Jobbulást!
Fóka 592852 2015. szeptember 29. 14:13
Válasz erre
Sziasztok!

Friss tapasztalaton alapuló jótanács: 5 nagy makettet egy menetben átcsiszolni nem tanácsos, mert cudar izomlázat és átmeneti mentális zavarokat okozhat, hosszú távon pedig kialakulhat az ún. makettkönyök.

Fóka
Pilatus 592769 2015. szeptember 28. 11:51
Válasz erre
amodel_1425

8500.- ft
amodel_1425
Eastern express_14401

5500.- ft
Eastern...
revell _04215

3500.- ft
revell _04215

Sziasztok !

Árak a képek alatt !
Elérhetőségem : lutyoludovikusz@gmail.com

üdv
P.
V43-1123 592743 2015. szeptember 27. 21:13
Válasz erre
Jó estét!
Ha még nem unjátok az NDK maketteket :))
www.wettringer-modellbauforum.de/forum/index.php
Fóka 592728 2015. szeptember 27. 17:50
Válasz erre
Szia Vackor!

Ez tetszik :-) Ami azt illeti, a Tu-114 szárnyait és hajtómű-gondoláit már megkurtítottam (ajánlott átalakítás, mert nem mérethű - ld. az "NDK makettek" c. cikkem vonatkozó bekezdését), és a négy kis csődarab meg a két kb. 8 cm-es szárnyszelvény akár ki is adna egy újabb makettet...

Fóka
vackor 592725 2015. szeptember 27. 17:28
Válasz erre
Szia Fóka !

A képekeről eszembe jut egy réges régi ifjúsági könyv egyik alszereplőjének jellemzése: szerette szétszedni az órákat és összerakás után mindíg maradt elegendő alkatrész egy új órához...
Fóka 592721 2015. szeptember 27. 17:15
Válasz erre
NDK_makettek_felujitasa_1

NDK_makettek_felujitasa_1
NDK_makettek_felujit...
NDK_makettek_felujitasa_2

NDK_makettek_felujitasa_2
NDK_makettek_felujit...

Sziasztok!

Helyzetjelentés. A két kép a szombat és vasárnap délutáni állapotot tükrözi.
Következik a tömítés, csiszolás, polírozás.

Fóka
merciboy 592608 2015. szeptember 25. 13:43
Válasz erre
Sziasztok keresnék veb tu 114-t.ha valakinek... habelemihaly@gmail.com
newman 592589 2015. szeptember 25. 06:49
Válasz erre
Szia Kiskukac!
A makett Zvezda gyártmány, szerintem a jobb makettboltokban beszerezhető. Kb. 6 e forint körül lehet. A matrica PAS decals gyártmány, ezt viszont nehéz beszerezni.
Üdv.:
Péter
Kickukac 592569 2015. szeptember 24. 17:33
Válasz erre
Szia!
Gratulálok a madárkához!
Az "alapot" honnan, merről és mennyiért szerezted be?
Lapi 592568 2015. szeptember 24. 17:16
Válasz erre
Szia Misi !
0630-7472945
Gyere.. itt van !
merciboy 592559 2015. szeptember 24. 15:19
Válasz erre
Lapi tu 20 ha meg van venném számodat elkevertem...habelemihaly@gmail.com
zoli1989 592557 2015. szeptember 24. 15:11
Válasz erre
Lapi 592553 2015. szeptember 24. 09:09
Válasz erre
Sziasztok !
Eladásra kínálok pár repülőt, dobozban.. újak.
WEB Plastikart Tu-20
Dobozban 5000.-
WEB Plastikart Boeing 727 do ozban 5000.-
És egy régi Airfix 737-200 1:125 méret.
Szintén dobozban 3500.-
Képet nem tudok most linkelni mobiltól,
newman 592511 2015. szeptember 23. 17:43
Válasz erre
Il-86
Il-86

Sziasztok!
Egy frissen elkészült vas...
Üdv.:
Péter
Fóka 592455 2015. szeptember 22. 17:28
Válasz erre
A nagyon makacskodó alkatrészeket pedig a műszerészfúróba fogott, éles peremű köszörűkoronggal dolgozom meg, de ilyenkor már anyagvesztéssel is kell számolni.
Fóka 592454 2015. szeptember 22. 17:26
Válasz erre
Snitzer

Snitzer
Snitzer

Szia Vackor!

A ragasztásokat a snitzer néven emlegetett éles, mozgatható pengéjű késsel szoktam megbontani. Amit most használok, azt a Kék kobrában vásárolam, a Revell által csomagolt példány, remek darab.

Fóka
Varjúbácsi 592448 2015. szeptember 22. 15:04
Válasz erre
B747SP
B747SP

Volt egy B747SP verzió, ami rövidebb törzzsel készült.
vackor 592445 2015. szeptember 22. 14:33
Válasz erre
Szia Fóka !
Ha jól rémlik, a B 747-nek volt (van ?) egy rövidített törzsű változata. De ha boncolgatás, az érdekelne, hogy a ragasztásokat hogyan és mivel szoktad megbontani?
Fóka 592442 2015. szeptember 22. 12:54
Válasz erre
Nagyon szép ez a Pan Am Boeing flotta!
Fóka 592440 2015. szeptember 22. 12:45
Válasz erre
A300-as típuscsalád = A320-as típuscsalád
Mert kapkodok, és csak akkor ellenőrzöm, amit írtam, miután már elküldtem :-/
Fóka 592439 2015. szeptember 22. 12:44
Válasz erre
727-100-200_konverzio_plus

727-100-200_konverzio_plus
727-100-...

...és ha már toldozgatunk, szabadjon bemutatnom a projekt továbbgondolását: a maradékból előállítható az extra-rövid 050-es verzió, ami persze nem létezett, de akár létezhetne is, elég, ha az A300-as típuscsalád kurta A318-asára gondolunk :-)
Fóka 592438 2015. szeptember 22. 12:32
Válasz erre
Fóka 592437 2015. szeptember 22. 12:32
Válasz erre
727-100-200_konverzio

727-100-200_konverzio
727-100-...
727-737

727-737
727-737

Szia Chrisi!

A mellékelt képen látható az elképzelésem, amint két 100-asból 200-ast csinálnék.

Tpasztalatom:

Makett-törzs hosszabbításakor célszerű a két hosszirányú törzsfelet külön-külön toldani, és azután összeragasztani, mert így sokkal pontosabban szintbe illeszthetők, mint ha a "csöveket" próbálnánk toldani.

A festés egészen bizonyosan Air France lesz:

www.airliners.net/photo/Air-France/Boeing-727-228/1672907/L/&sid=1db4e7d51afdc242de35897f8abfb072

Nagyon tetszik, hogy a középső hajtómű szívócsatorna-burkolatát nem mázolták fehérre, hanem natúr alumíniunszínűre hagyták. Ezt a festést már 1:144-eseben elkészítettem az Airfix makettjén (ld. második kép - ezek így ketten gyakorta voltak láthatók Ferihegyen a 70-es években), szerintem még impozánsabb lesz másfélszer nagyobban.

Fóka
Chrisi 592429 2015. szeptember 22. 10:25
Válasz erre
15.

727-100
15

Szia,

A 727-200-as átalakításra nagyon kíváncsi vagyok. Pont ezen agyaltam amikor feltetted a képeket a legújabb szerzeményekről és megpillantottam a 727-est, hogy ha 1:100-as méretarányban tevékenykednék, biztos elkészíteném a 727-200-as verziót.

Mivel az én méretarányom 1:144, így nekem pont az ellenkező megoldás jutott, az Airfix 727-200 készletét alakítottam át a rövidebb törzsű 727-100-ra.

Festés terén mi az elképzelés?

Jó munkát az átalakításhoz. Kíváncsian várom a végeredményt.
Fóka 592426 2015. szeptember 22. 10:02
Válasz erre
A ragasztótól behomályosodott ablakok átlátszóvá varázslása - hátha valakit érdekel...

A régi utasgépek jellegzetes problémája, hogy készítője annak idején kicsit összekente az ablakokat ragasztóval (főleg az olyan típusokra jellemző, mint a Tu-114 vagy a DC-8, amiken az utastér-ablakokat egyesével kellett beragasztani), és ez az évtizedek során teljesen homályossá teszi őket.

A most kipróbált megoldás:

- kézi miniköszörűvel az ablakokat belülről addig vékonyítani, amíg elérünk az oldószer által már nem érintett részig, ez az NDK makettek kb. 2 mm vastagságú ablakainál akár 1,5 mm-es réteg lecsiszolását is jelentheti

- 400-as majd 800-as polírpapírral átcsiszolni

- műszerészfúróba fogott filckoronggal befejezni a polírozást

- átlátszó fényes lakkal (pl. Revell 01) átkenni

...és belülről már kész is.

Kívülről ugyanez ismétlendő, az első lépés kihagyásával. Tehát az egész törzset ablakostól átpolírozni. Ha egyik-másik, vagy akár az összes ablak mélyebben van, mint a törzs felülete, akkor Uverapid kétkomponensű műgyantával lehet befolyatni a mélyedést. Száradás után csiszolható, polírozható. Így teljesen sima törzsfelületet lehet nyerni, még az ablakoknál is.

Fóka
Fóka 592423 2015. szeptember 22. 09:34
Válasz erre
A Boeing 727-esből pedig megcsinálom a 200-as verziót, azért fehér még. Már megrendeltem 1 másik példányt is a törzsbetoldáshoz.
Fóka 592422 2015. szeptember 22. 09:32
Válasz erre
Felujitas

Felujitas
Felujitas

Sziasztok!

Adrenalin-szintem az egekben, a felújítás azon stádiumánál tartok, amikor a makettek a legapróbb részeire vannak szétszedve, innen már az újra összeállítás következik.

Törzsfelek belülről befestve sötétre (ez kötelező lépés a fehér belsejű maketteknél), ólomsúlyok beragasztva, minden alkatrész kívül-belül alaposan letisztítva. Csuda élmény, jobban szeretem, mint újonnan építeni valamit.

Fóka
newman 592356 2015. szeptember 21. 13:44
Válasz erre
Sziasztok!
Eladó makettek 1/144-ben:
Airfix DC-10 6000Ft,
Airfix A300 6000Ft,
Airfix Comet 4 4000Ft,
Airfix VC-10 Tanker (megkezdett, törzs összeragasztva) 2500Ft,
Welsh Model Tu-114 9000Ft,
Eastern Express An-14 3000Ft.

1/72-ben
Amodel An-10 15000Ft,
Amodel An-32 10000Ft.

Üdv.:
Péter
peterpontnewmankukacfreemailponthu
Fóka 592276 2015. szeptember 19. 18:39
Válasz erre
Kedves Migi és Slaviamarksman!

Igen, erre a hirdetésre mozdultam rá :-)

A vitrin impozáns volt, a hatvanas-hetvenes évek tárgyi emlékei közül emeltem ki az én 6 makettemet. Pár darabot ott is hagytam, és persze sok egyéb izgalmas dolgot is láttam: ha pl. az italgyűjtés lenne a profilom, akkor bizonyára nem hagytam volna ott azt a kis üveget, amire még gyerekkoromból emlékszem, és a kissé bizarr Boszorkánytej márkanevet viseli.

Fóka
migi 592272 2015. szeptember 19. 18:06
Válasz erre
Fóka mester nézzél csak erre a hirdetésre rá .

www.jofogas.hu/budapest/Repulogep_hajo_auto_makettek_eladok_32053636.htm
slaviamarksman 592269 2015. szeptember 19. 17:43
Válasz erre
slaviamarksman 592268 2015. szeptember 19. 17:42
Válasz erre
Csak nem a vitrinből szabadultak a cigarettás dobozok és a piás üvegek mellől ? http://www.jofogas.hu/budapest/Repulogep_hajo_auto_makettek_eladok_32053636.htm
Gabusch 592266 2015. szeptember 19. 17:27
Válasz erre
Értem. Akkor a hiba talán az lehet, hogy a Takom nem szándékozik kiadni belátható időn belül a Skoda 30,5 M11-es mozsarat. Meg, hogy alapvetően vágyaim beteljesítésére nagyjából az összes istenek pénze sem lenne elég. :)
Fóka 592261 2015. szeptember 19. 15:57
Válasz erre
Hmmm, az "NDK" esetleg ízlés szerint behelyettesíthető az érintett makettező kedvelt kategóriájával. Az biztos azonban, hogy akinek egyáltalán semmilyen makettje sincsen, az más szörnyűségekre is képes, azért van annyi békétlenség a világban ;-)
migi 592259 2015. szeptember 19. 15:52
Válasz erre
Gabusch 592258 2015. szeptember 19. 15:50
Válasz erre
Akkor én azért vagyok idegbeteg (feleségem állítása), mert nincs egy darab NDK makettem sem? :)
Fóka 592257 2015. szeptember 19. 15:48
Válasz erre
Newton négy alaptörvényben fektette le a klasszikus mechanika alapjait, kicsit szerénytelenül szabadjon hát nekem is együtt szerepeltetnem az összes makettezéstani megfigyelésemet. Nekem egyelőre csak három van, ez is mutatja, hogy nyomába sem léphetek az ősz Mesternek (de van még időm...).

Első törvény:
Nincs olyan szoba, ahová még egy makett ne férne be.

Az első törvény kiterjesztése:
Minden szoba makettbefogadó képessége végtelen.

Második törvény:
Az ember belső harmóniájának mértéke egyenesen arányos az elkészítésre/felújításra váró NDK makettjeinek számával.
Fóka 592256 2015. szeptember 19. 15:40
Válasz erre
Szia Vackor!

Köszönöm! Egyelőre csak kedvtelve nézegetem a készletet, és megalkottam egy újabb Fóka-fajta szabályt: az ember belső harmóniájának mértéke egyenesen arányos az elkészítésre/felújításra váró NDK makettjeinek számával.

Az biztos, hogy a Malév Il-18-nak csak a szélső hajtóműveit és a vízszintes vezérsíkjait tervezem megfordítani, máson nem változtatok, hiszen ez annyira ritka darab, hogy végzetes hiba lenne levakarni róla a matricát és átfesteni. Ez így önmagában egy makett-történeti emlék.

A Tu-114-re van egy kósza ötletem. Mivel az Aeroflot első két festésével már több példányban megcsináltam, a harmadik minta pedig túl snassz, egy "mi lett volna, ha..." festésben gondolkodom:

wp.scn.ru/en/ww3/t/730/5009/0/1

Az bizonyos, hogy az Interflugnak sohasem volt Tu-114-ese, de erre a képre már régebben rábukkantam, és nemtom hova tenni: lehetséges, hogy annak idején szóba került a vásárlása, de egyelőre semmi egyéb erre vonatkozó infót nem leltem.

(esetleg valaki?...)

Fóka
vackor 592253 2015. szeptember 19. 14:20
Válasz erre
Szia Fóka !

Lesz munkád bőven, sok kitartást hozzá ! Az első képen a Maléves Il-18-at meghagyod két húzó- két tolólégcsavarosnak ? Olyanod még úgysem volt...
Fóka 592252 2015. szeptember 19. 14:07
Válasz erre
Makettek_1

Makettek 1
Makettek_1
Makettek_2

Makettek 2
Makettek_2

Sziasztok!

Mai szerzemény: napra pontosan 1 hónappal az előző beszerzés után újabb 6 db. felújítható NDK makett a ritkábbak közül! Köszönet Vackor kollégának, aki felfedezte a hirdetést, és hitvesemnek, aki még az átvételre is elkísért.

Fóka
newman 591878 2015. szeptember 12. 09:25
Válasz erre
Il-62
Il-62
Il-86
Il-86
Jak-40
Jak-40
Tu-134
Tu-134
Tu-154
Tu-154

Sziasztok!
Eladók az alábbi matricák, 1500Ft/db áron.
Üdv.:
Péter
peterpontnewmankukacfreemailponthu
Mandras 591690 2015. szeptember 9. 08:31
Válasz erre
Sziasztok!

A Malév Tu-134-esei között csak négy olyan volt, amelyeknek rövid volt az örvényorsójuk. Ezek a HA-LBA, a HA-LBC, a HA-LBD és a HA-LBE lajstromjelűek voltak. Két gépen, a HA-LBC és a HA-LBE jelűeken a rövid örvényorsót hosszúra (csúcsosra) cserélték a Szovjetunióban 1972-ben. (A másik két gép ezt az átalakítást már nem érte meg az ismert balesetek miatt.)

A HA-LBF, a HA-LBG és a HA-LBH lajstromjelű Tu-134-esek már eleve hosszú (csúcsos) örvényorsóval érkeztek a Gyárból. Ezeket a gépeket ugyanis már a Tu-134A változat gyártása közben szerelték össze a Tu-134A-ra készült örvényorsókkal.

A hosszú örvényorsó a Mikron-3V rövidhullámú rádió antennája miatt kellett, de a HA-LBF, a HA-LBG és a HA-LBH jelű Tu-134-es gépekbe azt még nem szerelték be. Tehát volt már hosszú örvényorsójuk, de nem volt az antenna-rész a rádióhoz bekötve. Ezért ennek a három gépnek egyszerre volt szálantennája is a régi 1RSzB-70 típusú rövidhullámú rádióhoz, és volt már hosszú örvényorsója is. A HA-LBF 1975-ig, a HA-LBG és a HA-LBH 1978-ig volt ilyen, akkor át lettek alakítva az új rádióra, és akkor megszűnt a szálantennájuk is.

Egy további változás volt ezzel egyidejűleg, hogy a régi RV-UM típusú rádió-magasságmérőt a Tu-134A változaton alkalmazott RV-5 típusra cserélték, és emiatt megszűntek a fordított T-alakú antennák a törzs alatt. Az RV-5-nek már tölcsér-antennái voltak, amelyek besímultak a törzs alsó felületébe.

A HA-LBC és a HA-LBE jelű gépeken a rövid örvényorsóval együtt szűntek meg a T-alakú antennák és a szálantenna is, amikor kicserélték a rádió-magasságmérőt, a rövidhullámú rádiót és az örvényorsót. A szálantenna megszűnésével együtt természetesen eltűnt a törzs tetejéről az antenna-tartó árboc is az URH antenna mellől.

A Tu-134A változaton kétféle örvényorsó-forma létezett, a hosszú és a meghosszabbított hosszú. Ez utóbbi csak a HA-LBP és a HA-LBR lajstromjelű gépeken volt, mert ezek már gyárilag egy új antenna-változattal voltak felszerelve. Ennek egy előre nyúló egyenes szakasza is volt, tehát nem csúcsban végződött. A korábbi gépeken viszont már nem végezték el ezt az átalakítást.

A csúcsos forma létezett a HA-LBI, a HA-LBK, a HA-LBN és a HA-LBO lajstromjelű Tu-134A gépeken mindig, valamint a HA-LBF, a HA-LBG és a HA-LBH lajstromjelű Tu-134 típusú gépeken mindig. A HA-LBC és a HA-LBE jelű gépeken pedig 1972-től.

A Tu-134A-3 változatról.
Mind a hat Malév Tu-134A át lett alakítva A-3-ra. A HA-LBI, a HA-LBK, a HA-LBN és a HA-LBO 1984-ben, a HA-LBP és a HA-LBR pedig csak 1988-ban, miután átvette a Malév a Kormányőrségtől. Ez az átalakítás egyrészt azt jelentette, hogy a Tu-134A változaton alkalmazott D-30 széria 2-es (tehát sugárfékes) hajtóműveket széria 3-asokra cserélték (ezeknek egy kompresszor-fokozattal többjük volt), másrészt át kellett szabályozni a leszállóhelyzeti fékszárnykitérést.

Az új hatóművel ellátott gépekre kisebb fékszárnykitést írt elő a Tervezőiroda, 38 fok helyett 30-at. Ez az érték a belső fékszárnyra vonatkozott, miközben ezzel egyidejűleg a külső fékszárny 35 fok helyett 28 fokra tért ki az átszabályozás után. Ezekkel a módosításokkal vált egy gép Tu-134A-3 típusúvá függetlenül minden más sajátosságától. (Pl. hogy üvegorrú volt-e vagy sem, avagy milyen műszerberendezései voltak stb.)

Üdv., András
Fóka 591655 2015. szeptember 8. 11:00
Válasz erre
HA-LBP

HA-LBP
HA-LBP

A toldást a szárny elé kell beilleszteni. Ami az örvényorsót illeti, érdemes fénykép alapján átalakítani, az a biztos. És van még egy különbség, ami most jutott eszembe: a Plasticart készlet hajtóműve a sugárfordító nélküli verzió, ezért az "A" változatok esetében azt is át kell alakíani fotó alapján. Továbbá: a Plasticart makett jobb oldalán két kis ablak van, ahol az első csomagtér van. Ebből a hátsót el kell tüntetni, mert a Malév gépeken ez be volt fedve. A mellékelt képen igyekeztem bejelölni a szükséges módosításokat.

Fóka
simonkaroly9 591649 2015. szeptember 8. 10:03
Válasz erre
Nagyon Köszönöm az információt!
A terv a következő:
Tu-134 üvegorral classic festés. M a függ.vezérsíkon.
Tu-134A "teli" orral az utolsó festés. Nagyon elegáns.
Hova kell toldani a +ablakot? A szárny elé vagy mögé? Az örvényorsó mannyivel hosszabb kb.?
Fóka 591647 2015. szeptember 8. 09:31
Válasz erre
...tehát a Plasticart készletből minden változtatás nélkül a lista első 7 (HA-LBA - HA-LBH) példányát lehet megépíteni, az üvegorrú Tu-134-eseket. A többinél a törzs és az örvényorsó átalakítása szükséges, és az LBI és LBK kivételével az üvegorrot is be kell fedni, és az orr-rész alatti radarburkolatot nem felrakni.
Fóka 591646 2015. szeptember 8. 09:27
Válasz erre
Szia!

A Tu-134 és Tu-134A között 2 feltűnő különbség van:
- az "A" változat törzse hosszabb egy ablaknyival
- az "A" változat örvényorsója (a vízszintes vezérsíkok közti orsó) jóval hosszabb.

Az "A" változat készült üvegorral és zárt orral is.

A Plasticart készlete a "sima" Tu-134-est ábrázolja jó alak- és mérethűséggel. "A" változat készítéséhez tehát át kell alakítani az örvényorsót és egy ablaknyi törzsszelvényt betoldani.

Az "A-3" változat külsőre egyezik az "A"-val, a "3" a továbbfejlesztett elektronikus rendszereket jelöli és egy TU-134A repülőgépből is válhatott élete során Tu-134A-3. A következő listában tehát csak a Tu-134 és Tu-134A típusokat különböztetem meg.

A Malév saját (tehát nem bérelt) repülőgépei:
HA-LBA Tu-134 üvegorrú
HA-LBC Tu-134 üvegorrú
HA-LBD Tu-134 üvegorrú
HA-LBE Tu-134 üvegorrú
HA-LBF Tu-134 üvegorrú
HA-LBG Tu-134 üvegorrú
HA-LBH Tu-134 üvegorrú
HA-LBI Tu-134A üvegorrú
HA-LBK Tu-134A üvegorrú
HA-LBN Tu-134A
HA-LBO Tu-134A
HA-LBP Tu-134A
HA-LBR Tu-134A

Fóka
simonkaroly9 591643 2015. szeptember 8. 09:13
Válasz erre
Szép napot!
Sikerült vennem Tu-134st. A Malév A3-st szeretném megépíteni belőle. Plasticart makett. Van különbség a doboz tartalma és az igazi között?
Van 1 másik készletem is abbol pedig az üveg orrú Malév gépet szeretném megcsinálni. Annál van külömbség? Az is Plasticart.
Köszönöm a segítséget!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127.