/ Fórumok /

Utasgépek

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125.
Fóka 591453 2015. szeptember 5. 14:59
Válasz erre
Szia Vackor!

Köszönöm, és neked is sok sikert az Iskrához! Én 3 (három) éves koromban kaptam egy "zacskós" Mig-15-öst, és abban a pillanatban el is kezdődött a máig tartó makettező szenvedélyem. A következő makettem pedig egy Iskra volt :-) Utána pedig az első "nagy makett", az NDK Il-18...

Ami a Lancastert illeti: nehéz a szívem: lehet, hogy megkísérlem továbbadni. Gyönyörű készlet, még 4 parányi, működő elektromotor is van benne, ami a légcsavarokat forgatja. De egy ilyen 1:48-as makett egészen más, mint amiket gyártani szoktam - már csak a belső részletezést illetően is. Ilyesmiben nincs gyakorlatom. Meg hát katonai. A Lancastrian átalakítás nem lenne rossz, de nem vagyok benne biztos, hogy szépen meg bírnám csinálni ekkorában.

Fóka
vackor 591441 2015. szeptember 5. 12:24
Válasz erre
Szia Fóka !

Gratulálok az újabb szépségekhez! A Lancaster-projekted nem fog átváltani esetleg Lancastrian-be, hogy a fő profilodnál maradj ?

A Karas-zacskós sorozatból sikerült a TS-11 Iskrát beszereznem, előbb-utóbb talán elkészülök vele.

További jó alkotókedvet: Vackor
Fóka 591438 2015. szeptember 5. 11:38
Válasz erre
Felujitas_1

Felujitas_1
Felujitas_1
Felujitas_2

Felujitas_2
Felujitas_2
Lancaster

Lancaster
Lancaster

Sziasztok!

Elkészültem 3 romos NDK makett felújításával.

Chrisi! A DC-8 Skybus projektet kicsit halasztani szeretném, mert van még egy pár újjáépítésre váró darab, ráadásul egy 1:48-as Tamiya Lancaster is landolt nálam, ami - bár meglehetősen távol áll a profilomtól - túl szép ahhoz, hogy ne essek neki a közeljövőben.

Derűs napot,
Fóka
Fóka 590973 2015. augusztus 27. 22:52
Válasz erre
Csodálatos... Köszönet érte!
Fóka
sanyi 590952 2015. augusztus 27. 16:19
Válasz erre
Fóka 590555 2015. augusztus 19. 09:10
Válasz erre
Kedves Lajos!

Az NDK Mi-1-es készletek az eBay-en a koruktól függően 5-10 Euró között szokták hirdetni. Ha hiányos a készlet, az viszont jól lecsökkenti az értékét. Szerintem hazai viszonylatban ~800 Ft-nál nem érdemes többet kiadni érte. Gyűjtői tételként ugyanis nincs értéke a hiányok miatt, összeállítani viszont mág így is élmény lehet.

Fóka
slaviamarksman 590525 2015. augusztus 18. 17:55
Válasz erre
Tiszteletem Fóka
Gratulálok a neked tetsző vételhez . Amikor láttam a hirdetést a sok állványra gondoltam , olyan ndk-s utasszállítóhoz volt nekem is a nagy repcsihez .
Más: szintén ndk-s makett mi-1 olvastam amiket írtál és vasárnap a kezembe került egy de hiányosan bolhapiacon . A kabintető nem volt benne és a matricalap se . Ragasztó magyar nyelvű nyomtatvány más mintha meglett volna . A zöld műanyag kereten van kettő sisakos figura is! Ha mégegyszer a kezembe kerül mennyire pofátlan árat érdemes érte mondani ? válaszodat előre is köszönöm . Jó szerencsét ! Vörd písz . Lajos
Fóka 590504 2015. augusztus 18. 12:58
Válasz erre
1

1
1
2

2
2
3
3

Juhééé, mit szereztem :-)
15 db. használt makett egyetlen Vatera aukcióval!

Remek darabok jól felújíthatók. Az ablakok nincsenek összeragacsolva, a többi pedig csak türelem dolga. Van köztük egy egészen érdekes példány, az Ogonyok An-10-ese, ami ritka darab volt annak idején is. Amelyiken a légcsavarokat 4 átlátszó korong jelképezi.

Az Il-18 és An-12 légcsavaroknak a négytollú Spitfire légcsavarok éppen megfelelnek 1:72-ben. Azokat valószínűleg a Hannants-tól szerzem majd be (mindenféle gyártótól árulnak a műgyanta kiegészítők kategóriájában).

A nagy utasszállítókat szét fogom szedni, hogy a belsejüket sötétszürkével befesthessem. Ez szerintem kötelező technológiai lépés, mert a fehéren hagyott belső felület zavaró, életszerűtlen műanyag jelleget adna a kész makettnek az ablakokon keresztül, különösen a pilótafülke szélvédőjénél. Aztán újraépítés, tömítés, hiánypótlás, festés, matricázás - öröm így az élet :-)

Fóka
Fóka 590503 2015. augusztus 18. 12:48
Válasz erre
Szia Chrisi!

Kösz a számolást és a kivitelezési javaslatot. Az ablakokon én is töröm a fejem, az ötletekből majdcsak kijön az optimális megoldás.

A továbbiakat majd levélben egyeztessük!

Fóka
migi 590494 2015. augusztus 17. 20:52
Válasz erre
Szia
Egyszer csináltam egy felujjitást ott úgy oldattam meg hogy bőrlukasztóval kivágtam a kerek ablakokat , belülről behelyeztem őket a ablakba és az egészet széles szintelen celluxal rögzitettem ,
Chrisi 590487 2015. augusztus 17. 18:17
Válasz erre
Méretek

Méretek
Méretek

Szia Fóka,

Kicsit számolgattam, nekem ezek a méretadatok jöttek ki.

Magát a géptörzset, a szárnyakat, a vezérsíkokat illetve az orr-részt és a pilótafülkét szerintem meg fogjuk tudni oldani alumíniumból. Amin kicsit gondolkozni kell az az átlátszó felületek (ablakok illetve pilótafülke szélvédő) kialakítása. Erre én régebben, amikor 1:72 méretarányban dolgoztam átlátszó PET palackot használtam, viszont a beragasztásnál sosem tudtam elkerülni, hogy ne legyen ragasztófoltos a felület, de majd menet közben erre is biztos lesz megoldás.

A kérdés már csak az, mikor akarod kezdeni az építést?

Üdv,
Chrisi
Fóka 590433 2015. augusztus 16. 18:03
Válasz erre
Dart_Herald_1

Dart Herald 1
Dart_Herald_1
Dart_Herald_2

Dart Herald 2
Dart_Herald_2
Dart_Herald_3

Dart Herald 3
Dart_Herald_3

Szia Chrisi!

Köszönöm a közös projekt ötletét, nagyon ígéretes lehetőség!

Lassacskán nekiállok a méretezésnek, idő kérdése csupán. Ami a donort illeti, Lapi barátom szokta mondani: Mercure-ból mindent el lehet készíteni. Nos, első megközelítésben úgy tűnik, a légcsavaros DC-8 törzse 1:72-ben hasonló átmérőjű lenne, mint az 1:100-as Mercure-é. Van még egy másik makett, amin viszont az orr-rész kialakítása tűnik ígéretesnek: a két orosz gyártó, a Novo vagy a Maquette Dart Herald-ja (ex Frog készlet). Ennek a típusnak a pilótafülkéje jellegzetes "békaszem-ablakkal" készült, ami a DC-8 Skybus sajátossága is. Csak hát ezek eléggé ritkán elérhető készletek, én 10 éve a moszkvai GUM makettosztályán bukkantam rá. Na, majd meglátjuk.

Derűs napot,
Fóka
Chrisi 590317 2015. augusztus 13. 13:30
Válasz erre
Szia Fóka,

Az első lépés az lenne amit ha jól látom már el is végeztél: meghatározni a gép befoglaló méreteit illetve a törzs átmérőjét.

Ezt követően érdemes átgondolni, hogy milyen gépet lehetne donorként felhasználni. Ennél a gépnél (tekintettel arra hogy egy elég egyedi koncepcióról van szó) ami a donorjárműről használható lenne azok a légcsavarok illetve a futómű, esetleg a pilótafülke, ha azt is ki akarjuk dolgozni. A többi szerkezeti elemet (törzs, szárny, vezérsíkok) én az általam preferált gyártási technológiát felhasználva alumíniumból készíteném el.

Ha gondolod, és lenne kedved egy közös projekt keretei közt megalkotni ezt a makettet, akkor nagyon szívesen besegítenék a szerkezeti elemek legyártásában illetve megmutatnám hogyan és milyen anyagokból lehet ezeket az elemeket házilag elkészíteni. Cserébe biztos vagyok benne, hogy én is el tudnék lesni jó pár hasznos trükköt és technikát tőled.

Üdv,
Chrisi
Szabi77 590186 2015. augusztus 10. 13:46
Válasz erre
Varjubácsi!
Szerintem a Revellben ugyanaz van mint a Zvezdában,csak a Revellnek jobb a matricája valószínű.
Szabi77
Varjúbácsi 590184 2015. augusztus 10. 13:27
Válasz erre
Sziasztok!
Segítséget kérnék a guruktól! A Kék Kobrában kapható a Revelltől is, és a Zvezdától is a 787 Dreamliner. Melyik a jobb, részletesebb? A Zvezda felé húz a szívem, mert az utóbbi gépi nagyon tetszenek.
totya72 590087 2015. augusztus 8. 09:26
Válasz erre
Sziasztok!

Ez nagyon jó. Tud valamit.
PETI 590086 2015. augusztus 8. 08:39
Válasz erre
Jó reggelt!

A saját építés másik nagy példája, bár ez itt kicsit off, mert nem utasgép, de akkor is:

www.britmodeller.com/forums/index.php

Ha már ez a téma, megosztom itt az urakkal, ötletek vannak benne és hát az elszántság látszik benne. Tehát nincs lehetetlen saját építés.. :)

Üdv
Chrisi 590066 2015. augusztus 7. 10:11
Válasz erre
Sziasztok,

Az alumíniumlemezes gyártási technikámmal szívesen besegítek bárkinek különböző szerkezeti elemek kialakításában.

A DC-8-ról szóló bejegyzés az én fantáziámat is megmozgatta, azóta is azon agyalok melyik gépből lehetne a legjobb donorjármű. Ha bárkinek van ezzel kapcsolatosan ötlete ne habozzon megosztani.

Üdv,
Chrisi
PETI 590035 2015. augusztus 6. 14:20
Válasz erre
Fóka 590034 2015. augusztus 6. 14:01
Válasz erre
Szia Peti!

Hát ez bámulatos kreativitás :-)
Kösz a linket!

Ha jól meggondolom, a Mercure törzsének dimenziói éppen megfelelnének az én dédelgetett tervemnek is...

Fóka
PETI 590032 2015. augusztus 6. 13:35
Válasz erre
Szia Fóka!

Hát pl. így készülhet házilag:

pwm.org.pl/viewtopic.php

De ha van jó ötlet még, azt szívesen veszem én is, mert én is gondolkodom 1 ilyen projectben. Csak a típus más... :)

Üdv
Fóka 590030 2015. augusztus 6. 09:27
Válasz erre
Szia Chrisi!

Te már elég sok makettet csináltál a "semmiből", nagy csodálója vagyok a munkáidnak. Titkon rád gondoltam, hogy megkérdezem: szerinted mekkora erőfeszítés lenne ezt a korai DC-8-as tervet megvalósítani 1:72-ben? Hamarjában kiszámítottam, hogy a hossza ebben a méretarányban 31,9 cm, a fesztávja 45,8 cm lenne.

A cikket olvasgatván egészen beleszerelmesedtem a koncepcióba, annyira új és merész. Jól meg is előzte volna a korát, ha elkészül (az orr-részbe helyezett motorok és a kb. 25 méteres kardántengely, ami a tolólégcsavarokat hajtotta volna, egészen felizgatta a fantáziámat...). 1 szó mint 100, belém fészkelődött a gondolat, hogy elkészítem.

Én eddig csak egy Il-18-ast állítottam elő seprűnyélből és műanyag vonalzóból 1:144-ben a múlt évezred ínséges 90-es éveiben, amikor az eBay és az Eastern Express még a távoli jövő ködébe burkolózott, de okvetlenül szerettem volna egy Il-18-ast 1:144-ben. Izgalmas munka volt, de ez a DC-8 Skybus nagyobb kihívásnak tűnik, már csak a törzsátmérő miatt is, ami kb. 4,5 cm lenne.

Chrisi, és bárki más - ti hogyan állnátok neki egy ilyen projektnek? Anyag, technológia, szerszámok stb.

Derűs napot,
Fóka
Chrisi 590023 2015. augusztus 6. 07:36
Válasz erre
Érdekes koncepció, soha még csak nem is hallottam róla. Köszönjük hogy megosztottad.
simonkaroly9 590020 2015. augusztus 6. 06:28
Válasz erre
Jó reggelt!
Nekem az Elektra meg van most is.
Fóka 590019 2015. augusztus 5. 23:49
Válasz erre
(érdekes makettező csemege lenne legyártani, mondjuk 1:72-ben)
Fóka 590018 2015. augusztus 5. 23:48
Válasz erre
Sziasztok!

Ismeritek a DC-8-ast? Tudjátok, a két dugattyús motoros, tolólégcsavaros repülőgépet.
Nem, nincs semmi bajom :-) A Douglas gyár a DC-7 után egy kisebb repülőgép tervezésébe fogott a DC-3 leváltásának szándékával. A tervekből fura, szokatlan megoldások sorát felvonultató járgány bontakozott ki, és a DC-8 Skybus nevet kapta. A piackutatások eredményei alapján azonban leállították a fejlesztést, és a DC-8 végül a közismert, 4 sugárhajtóműves konstrukcióé lett.

Pár évtizede olvastam erről, és most végre a neten is megtaláltam, képekkel. Íme, szerintem érdekes történet:

www.dc8.org/library/Skybus/article.php

Fóka
zsocate 589998 2015. augusztus 5. 17:34
Válasz erre
Ugyan már, ezek az árak nem fehér embernek valók, szimplán ez az oka.
Fóka 589996 2015. augusztus 5. 17:10
Válasz erre
Nahát, találtam egy helyet (alternatív csehszlovák eBay), ahol még árulják őket. Na de 42-45 USD ekkorka makettekért. - nem csoda, hogy nem kelendő.
air-bay.com/catalogue/index.php
Fóka 589995 2015. augusztus 5. 17:01
Válasz erre
Szia Vackor!

Ó igen, a bájosan egyszerű Dubena készletek :-) Parányi de meglepően élethű makettek, bár a futóművek csak imitálva voltak, és a kerekeket meg a légcsavarokat csöppnyi gombostűkkel kellett rögzíteni... Néha megjelenik egyik-másik az E-bay-en, de még nem éreztem késztetést az újbóli beszerzésükre. Íme a teljes sorozat (10 db), én is szoktam nosztalgiázni rajta:
www.scalemates.com/companies/company.php
PETI 589986 2015. augusztus 5. 12:31
Válasz erre
Szia Fóka!
Szép lett, köszi a képeket!
Üdv
KP
vackor 589974 2015. augusztus 4. 22:16
Válasz erre
Szia Fóka, szokás szerint remekművet alkottál ! Van egyébként olyan maketted, amit még nem állítottál fel erre az üveglapos vasasztalkára ? A korábbi fekete-fehér képeid bennem is nosztalgikus érzéseket keltettek, különösen a "mini" Tu-104. Abból a sorozatból nekem egy Electra, egy Connie és egy F-27 volt meg...
Fóka 589971 2015. augusztus 4. 21:20
Válasz erre
Doboz

Doboz
Doboz
DC-4_1

DC-4_1
DC-4_1
DC-4_2

DC-4_2
DC-4_2
DC-4_3

DC-4_3
DC-4_3
DC-4_4

DC-4_4
DC-4_4
DC-4_5

DC-4_5
DC-4_5
Polc

Polc
Polc

Sziasztok!

A forró nyári éjszakákon mit is csinálhatna az emberfia? Gyártja a maketteket.
Megint elkészült egy.
A Revell 1:72-es C-54 készlete pompás alap a DC-4 elkészítéséhez.
Csodás, harmonikus formájú repülőgép, már 1942-ben a levegőbe emelkedett, messze megelőzve korát. A Braathens színeiben csináltam meg, annak emlékére, hogy egyszer láttam egy ötvenes évekből származó plakátot, amin ez a repülőgép szerepelt, és nagyon megmozgatta a fantáziámat. Az első a dobozkép, a többin a makett a feleségem virágai társaságában látható (neki ez a kedves szabadidős tevékenysége). Az utolsó kép a polcon mutatja, az ötvenes-hatvanas évek amerikai gyártású nagy négyhajtóműves típusai között.

Fóka
Fóka 589558 2015. július 26. 12:56
Válasz erre
1979_1

1979_1
1979_1
1979_2

1979_2
1979_2
1979_3

1979_3
1979_3

Sziasztok!

Né, mit találtam. A Fóka-gyűjtemény 1979-ben, 15 éves koromban. Akkoriban szüleim szerint a szobámban már mindent elborítottak a makettek. Hát igen, a képek alapján 54 db. volt. Most egy kicsit több... Ennek örömére az itteni profilképeimet is aktualizáltam, pár makett még nem volt fent az utolsó feltöltés óta.

Fóka
Wedge 589520 2015. július 25. 22:56
Válasz erre
Sziasztok! Tud valaki nekem segíteni 1:144 Airbus A320 Wizz Air színeihez? A HADmodels matrica szettjén kívül. Autókat építek, ebben nincs járatosságom, ajándék lesz :)

Előre is köszi a segítséget
sanyi 589516 2015. július 25. 20:17
Válasz erre
Sziasztok!
No comment...
www.airportal.hu/ap/viewtopic.php
Fóka 589475 2015. július 24. 08:27
Válasz erre
...korrekció:
--- A Qantas 747-200-asa ---
Fóka 589474 2015. július 24. 08:26
Válasz erre
747_4

747_4
747_4
747_5

747_5
747_5
747_6

747_7
747_6
747_7

747_7
747_7
380

380
380

Sziasztok!

Elkészült egy új makett. A Quantas 747-200-asa a boldog emlékű 70-es évekből, amikor a repülőgépeken az ablakcsík szinte kötelező tartozék volt. A Qantas megoldása egyedi volt: Ausztrália talajának nagy részére jellemző vöröses homokszínű volt, és ez nekem mindig nagyon tetszett. A szárnyas kengururól nem is beszélve. A 80-as évek közepétől aztán oda is begyűrűzött a világtrend, a Qantas repülőgépek törzséről eltűnt az ablakcsík, a kenguru pedig elveszítette a szárnyait :-/ De hála a makettezésnek, az eredeti pompás festés is megmaradt az örökkévalóságnak.

Derűs napot,
Fóka
PETI 589232 2015. július 17. 13:44
Válasz erre
Fóka 589230 2015. július 17. 10:28
Válasz erre
Tu-114_1

Fúvócsövek
Tu-114_1
Tu-114_2

Rátétlemez
Tu-114_2

Sziasztok!

Két apró tuning, amivel a Tu-114-est véglegessé tettem. Legalábbis remélem.

A gyári fúvócsövek elég gyengécskék voltak, ezért vastag szívószálból gyártottam újat, és lecseréltem őket. Szerintem így sokkal szebb.

A típus jellegzetes részlete, hogy a natúr alumímium törzsre eltérő szímű, vastagabb rátétlemezt erősítettek a törzshöz közelebbi hajtóműveg légcsavarjainak síkjában. Erre azért volt szükség, hogy a légcsavartollakról lerepülő jégdarabok és egyéb szennyeződések ne kezdjék ki a törzs borítását. Ezt a lemezt is előállítottam a maketten, most élethűbb.

Fóka
Fóka 589110 2015. július 14. 11:16
Válasz erre
Kedves Károly!

Nekem a következő beállítás vált be:

felbontás: 600 DPI
formátum: .bmp

Ezzel a legvékonyabb vonalak is tökéletesen átjönnek és nincs adatvesztés.

A .jpg formátum tömörítő algoritmust használ és ez adatvesztéssel jár (a vonalak és minták elmosódhatnak), ezért ezt semmiképpen sem ajánlom.

Fóka
trooper 589109 2015. július 14. 11:15
Válasz erre
Kedves Kollégák!

Egy jó barátom életében először ült repülőn, és beleszeretett A madárkába, ami egy Ryanair B-737-800-as.

Az a kérdés, hogy nincs-e valamelyikőtöknek eladó ilyen makett, akár bontatlan, akár javítani való, megunt, stb. (A Ryanair festés nem kritérium, csak non plus ultra)

HA valaki segíteni tud, az alábbi mailcímen megtalál! Köszönöm!

girirzli@gmail.com
simonkaroly9 589107 2015. július 14. 10:51
Válasz erre
Szép napot!
Ha a matricát szretném beszkennelni akkor milyen formátumba tegyem? A jpg nyomtatásánál mindig a fotónyomtató ablak ugrik fel.
Köszönöm a segítséget!
Fóka 588944 2015. július 10. 12:15
Válasz erre
...és még valami: a készletben a főfutók - mint szinte minden utasgép-makettnél - kirugózott állapotban vannak, tehát a földön álló repülőgép valós állásszögének beállításához a főfutószárakat meg kell rövidíteni. A Tu-114 esetében én 1,5 mm-rel kurtítottam meg mindkettőt. Enélkül az orr-rész alacsonyabbra kerülne, mint a svanc, ami nagyon élethűtlen látvány lenne.

Tehát összegezve, a javítandó tételek:

- a szélvédő keretei;
- a gyenge matrica helyett inkább festés/utángyártás;
- szürke helyett ezüst az ablakcsík alatt;
- főfutó-rövidítés.
- továbbá az itt-ott beszakadó műgyantaréteg a törzsön (ez lehet, hogy csak az én példányomon jelentkezett)

Fóka
Fóka 588904 2015. július 9. 14:47
Válasz erre
Jaj, egy nagyon fontos dolgot elfelejtettem az Amodel Tu-114-esével kapcsolatban megemlíteni. A festési útmutató az ablakcsík alatti területet szürkének jelzi, pedig a valóságban natúr alumínium volt. Szürkére csak a Moszkva melletti Monyino múzeum kiállított példányát festették!

Fóka
Fóka 588902 2015. július 9. 14:31
Válasz erre
Sziasztok!

Köszönöm továbbra is :-)

Szia Peti!

Hát igen, a végén már a fülemből is adrenalin folyt... Most éppen úgy vagyok vele, hogy nem vágyom a folytatásra, mert amit szerettem volna 1:72-ben tőlük (An-8, An-10, An-24, Il-18, Tu-114, Tu-134A), azt már mindet megcsináltam. De ha véletlenül kiadnák a Tu-104-est, akkor lehet, hogy ismét belevágnék az Amodel-kalandba.

Fóka
PETI 588854 2015. július 8. 09:35
Válasz erre
Szia Fóka,

akkor nekem is lesz egy pár álmatlan éjszkám? :) Amikor ilyen vasat épít az ember, nem csodálom, hogy nem tud aludni. Az egyik legkeményebb élvezeti szer végül is...
Nekem is van a raktáramban néhány nagyobbacska Amodel. :)
zoli1989 588836 2015. július 7. 17:05
Válasz erre
Hát ez gyönyörű lett ! :) Gratula!
Fóka 588833 2015. július 7. 14:25
Válasz erre
Sziasztok!

Köszönöm :-)

Íme pár remek filmfelvétel a típusról (holland, orosz és angol nyelven):

www.youtube.com/watch
www.youtube.com/watch

www.youtube.com/watch

A Malév Főmérnökségén volt 1 kollégánk, aki arról volt híres, hogy repült a Tu-114-essel. A hetvenes évek elején járt a Kijevi Repülőmérnöki Egyetemre, és egy nyári szakmai gyakorlatra Taskentbe utaztak ezzel a csodálatos repülőgéppel, amiből csak 31 készült összesen. Bizony szívesen lettem volna a helyében...

Fóka
PETI 588832 2015. július 7. 14:04
Válasz erre
Nagyon komoly lett! Gratulálok! :)
Rumcájsz_52 588823 2015. július 7. 09:14
Válasz erre
Ez igen, impozáns és mutatós madár, gratula
Üdv R.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125.