/ Fórumok /

Német harcjárművek a II. világháborúban

Egy topic azoknak akik kíváncsiak a Német Harcjárművek festésére archív fotókra, vagy szívesen megosztanák azokat másokkal.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265.
Emerick 463937 2007. augusztus 16. 17:25
Válasz erre
Inkább az a félköríves nyavaja, az micsoda? Az jobban érdekel per pill. (a 234-es legenda sztem felejtős. Nem volt itt Puma, vagy vmi hasonló...)
Emerick 463936 2007. augusztus 16. 17:23
Válasz erre
Hali!

Néztem már én is, de sztem nem az. Bár a bánat tudja mi az! :) Az a bizonyos szellőző lamella vagy mi az ennél keskenyebb volt, a szélesebb alacsonyperemes meg középen kettéosztott. (Tipikus: a régi fényképeken most már a röppentyű óta mindenki a háttereket kémleli? Mert én biztosan. De sok mindent nem találtam, csak egyszer egy 231-est, egy Tante Ju szárnyat, és hasonló apróságokat. :))

E.
romsitsa 463935 2007. augusztus 16. 17:19
Válasz erre
234
234

Újabb teória:)

Mit látunk a 251-esben(mögötte)?

Szerintem pont úgy néz ki (és szerintem a méret is stimmel) mint egy 234-es motortér szellőző.

Üdv

ad
PanczelMatyas 463934 2007. augusztus 16. 17:18
Válasz erre
Sziasztok!

Muzzy!

A StuG III G altípusainak (korai-közép-késői) közel 7 alváltozata van... A trapéz alapú lövegpajzsot 1942.júniua óta gyártották az F/8-ra. 1942 decemberében érkeztek az első G-k (ezek a nagyon első példányok - Alkett gyár, 1943 február MIAG). 1943 végén - kb november - megjelent a saukopf lövegpajzs, DE tovább folyt a trapézblende gyártása. 1944 közepén párhuzamosított géppuska került mindkét lövegpajzsba.

A lövegcsere abszolút életszerű...

TANKOK! matyi
Emerick 463933 2007. augusztus 16. 17:04
Válasz erre
Csodabogár!

A két említett dandár sosem kapott Wirbelwindet. Az elméletem az, hogy csak Möbelwageneket kaptak, és legfeljebb a 109-es dd (később FHH) kaphatott Flakvierling auf Fahrgestell Pz IV (randa) nevű kísérleti jószágokat. Tudomásom szerint az 509-esek sem kaptak, csakis Möbelwagent. A legtöbb alakulat sosem kapott összesen 4 Flakpanzernél többet. (...és azokat sem kutyulták, hanem egy üteg, azaz 4 jármű az egyforma volt.)Amúgy meg a számok sem stimmelnének: ha ennyit kapott volna minden alakulat, akkor tucatnyi jármű lenne többször kiszállítva az egységekhez. Én spec a Möbelwagenből és a Wirbelwindből gyakorlatilag minden legyártott példányról megtaláltam -összeszedtem- hová is kerültek és mikor. :) (sajnos csak fényképek segítenének, mert a szállítási papírokon is csupán a Flakpanzer szó és egy űrméret van feltűntetve, illetve még az utóbbi sem.

Csáó!
E.
romsitsa 463932 2007. augusztus 16. 16:57
Válasz erre
Ja, mint a pz IV. Csak H volt, persze...

ad
muzzy 463931 2007. augusztus 16. 16:49
Válasz erre
Elnézést, hogy belekérdezek a nagyok dolgába, de a frissen gyártott alatt mit értesz? Meddíg gyártották a korai stugug III G-t? Ha jól tudom 44 szeptemberétől nem használták a zimeritet. Kérdés, hogy a Stug III G gyártása a szögletes lövegblendével mettől meddig tartott (Esetleg a zimmerit bevezetése előtt legyártott, valamilyen kiképző isklából származó felölés?)
Vagy esetleg kicserélték a lövegblendét nagyjavítás során?
Bocsi, csak kérdezek, (lehet, hogy hülyeséget, de nézzétek el repülős lelkemnek)! :)

Muzzy
Csodabogár 463930 2007. augusztus 16. 16:40
Válasz erre
Óóó, azok a hangok...! :-)
Eccer majd ezt is megtudjuk... (persze majd csak akkor, amikor én már teljesen másként elkészítettem a saját verziómat)

Cs
romsitsa 463929 2007. augusztus 16. 16:08
Válasz erre
Én sem tudom, de nekem azt mondják a hangok, hogy a Nadwornán átadottak használtak voltak, de a többi 30? között gyári frissnek is kellett lennie.

ad
Csodabogár 463928 2007. augusztus 16. 13:07
Válasz erre
Fene tudja... megint ugyanaz a talány: az egyik képen terepszínű, a másikon nem. Én abból indulok ki, hogy valószínűleg használt járműveket adtak, és én egyszínű páncélossal ritkán találkoztam...
romsitsa 463927 2007. augusztus 16. 12:50
Válasz erre
Cs.

a zimmeritben neked lesz igazad, de a terepezésben már nem lennék biztos.
A fronton átadott példányokon túl kaptunk még 40 darabot, ami szerintem lerakatokból jött, és szerintem nem kaptak csak sárga alapszínt.

ad
Csodabogár 463926 2007. augusztus 16. 11:51
Válasz erre
...egyébként, ha érdekel valakit: a Sturmpanzer Abteiulng 219 késői gyártású, "korong"-mintás páncélosai, többé-kevésbé szétkannibalizálva.
:-)
Csodabogár 463925 2007. augusztus 16. 11:49
Válasz erre
001
001
a
a

Veszprémi emberkék segítségére lenne nagyon nagy szükségem!

Lehet, hogy ez itt valahol arrafelé készült?
Csodabogár 463924 2007. augusztus 16. 11:27
Válasz erre
Hát nem tudom...
Wirbelwindet kicsit több alakulat használt Magyarországon annál, mint amit Emerick említett (Pz.Brig.109 és 110., s.Pz.Abt.509) Ezek felettébb vegyes megjelenésűek voltak, terepszínű, meszelt, miegymás. A nehézpáncélososztályok elméletileg 2x4 db légvédelmi páncélossal rendelkeztek - 2x Möbel, 2xWirbelwind, a páncélosdandárok pedig 4xWirbelwind-del.

Ahogy én elnézegettem a képeimet, mi nem kaptunk zimmerit nélküli StuG-ot, viszont a festése szerintem majd' mindnek terepszínű volt. A kilőtt 700-ból ne nagyon induljunk ki, mert elég gyatra a minősége a képnek.

Cs
muzzy 463923 2007. augusztus 16. 11:18
Válasz erre
Kedves Ad, Emerick!
Köszönöm a tájékoztatásokat!

Ad, ha esetleg eszedbe jut, akkor arról a CD-ről érdekelne az általad említett kép.
Még egyszer köszönöm!
Muzzy
romsitsa 463921 2007. augusztus 16. 11:01
Válasz erre
Emerick,

nem láttam a postod, bocsesz:)

ad
romsitsa 463919 2007. augusztus 16. 10:33
Válasz erre
Muzzy,

van egy Wirbelwindes fotó, korai Pz IV/H alvázon (vezető oldali kitekintőnyílás nincs, gumi visszafutógörgők, heggesztett láncfeszítő, fecsavarozott vonószemek) háromszínű terepre fújva széles mintával, zimmerit nélkül, az alapszíne szerintem sárga, alakultjelzés ill. szám nem látható. Ez szerintem nem kapott meszelést (vagy nagyon alaposan lekapargatták a meszelést mint a magyar Hetzerek esetében?), de a fotó a Tavaszi ébredés után készült, lehet, hogy télen nem is volt itt.
Téli meszeléssel Möbelwagent látta.
A Honvédségnek nem volt légvédelmi páncélosa a Nimródón kívül (ez viszont tökéletesen megfelelt erre a feladatra)

Stug:
Valaki felrakott egy fényképet egy korai telisárga zimm. nélküli Stug oszlopról, ez nagyon nagy valószínűséggel magyar volt.

A fotó eredetije egy magyar vonatkozású CD-n van (sem a címe sem a szerző neve nem jut eszembe) több magyar Stug képével egyetemben.

A betonréteg nem elképzelhetetlen, de eddig nem láttam erre utaló fényképet.
A csapatok által átadott Stugok esetében előfordulhatott, de a gyári példányok esetében kizártnak tartom. Mert ezt a réteget szerintem csapatszinten rakták fel a páncélosokra.

Üdv

ad
Emerick 463918 2007. augusztus 16. 10:28
Válasz erre
Hali!

Wirbelwindről nyilatkozok:
azok az egységek, amelyeknek volt ilyen járművük, 45 februárjától (1. és 12. SS a Dunától északra), majd márciustól még a 2. SS, az 501. SS nehézpáncélosok rendelkezhettek több példánnyal Magyarországon. Nekik zömmel már zimmerit nélküli verzióik voltak, mivel az utolsó szállításaik 44 őszén, szeptember-októberben-november során lettek teljesítve.
Szintén zimmerit nélküliekkel rendelkezhettek az 560-as nehézpáncélvadászok, mert ők pedig 44 decemberében kapták a maguk 4 darabját. (előtte is mind 4-et kapott, és általában volt mellé másik 4 Möbelwagen.) És természetesen volt az 503-as nehézpáncélosoknak, amiről egy fotó is létezik -bár nem látni, hogy zimmerites-e, de sztem igen. 44 szeptemberi szállításúak, de az abban a hónapban érkezett tankok között nemtom volt-e zimmerites. Elvileg nem.-
Az összes többi Wirbelwind gyakorlatilag nyugatra lett szállítva, és az említett SS-egységek is elvesztettek többet az állományból az Ardennekben.

Remélem segítettem. :)
Csáó!
E.
muzzy 463917 2007. augusztus 16. 09:06
Válasz erre
Kedves Ad!
Köszi az infókat!
Akkor ha egy sima sárga Stug III G korait zimmerit nélkül készítek, akkor elviekben akár még hiteles is lehetek? Ez jó hír :)
A betonozottan azért gondolkodtam el, mert azon is a szögletes lövegpajzs van.

Köszi
Muzzy
romsitsa 463916 2007. augusztus 15. 23:21
Válasz erre
Bár nem én lettem megszólítva,

A betonozott Stug német, nekünk korai és közép G-ink voltak, zimmerittel és anélkül, feltehetőleg vegyesen sárga és terepszín festéssel. A zimmerit lehet gofrimintás és a vízszintesen csíkozott is.
A közép verziókon feltehetőleg nem volt Rundumfeuer mg, hanem egy lemezzel takarták a nyílását. A blende lehet korai heggesztett vagy késóbbi öntött.
A 700-ason kívül a magyar Stugokon nem látszik alakulatjelzés ill. számozás.

Néhány kép a 700-asról:
memoir44.hu/showImage.php

Üdv

ad
muzzy 463915 2007. augusztus 15. 23:00
Válasz erre
Na kedves Csodabogár, akkor a levezetésed alapján a következő kérdésel fordulok a nagyérdeműhöz:
1.
Magyarországi harcokban használtak-e Pz IV alvázra épített wirbelwindet? (4x20mm légvédelmi ágyút) Ha igen, akkor milyen volt a festése? (Számvéber Norbi szerint 44-45 telén lehetett itt és fehérre meszelt) Következő, volt-e nekünk, vagy csak a német egységek alkalmazták? Hazai vonatkozású jelzések? Volt-e zimmeritezve?
2. Láttam itt korai STUG III G-ről fényképet, amelynél betonnal növelték a védettséget. Ez magyar járgány volt, vagy német? Van-e STUG III G-hez zimmerit térkép? (magyar 700-as jeklzésű stug zimmeritezve volt, és állítólag egyszínű sárga.
Azt hiszem egyenlőre ennyi.
Segítségeteket előre is köszönöm!
(Remélem eléggé szakszerűen tettem fel a kérdéseket :))
Muzzy
Csodabogár 463914 2007. augusztus 15. 16:21
Válasz erre
Kinek mi jut esszébe... :-)
romsitsa 463913 2007. augusztus 15. 16:14
Válasz erre
Német, vagy magyar személyzetű német harcjárművekről beszélünk?
:)

ad
Csodabogár 463912 2007. augusztus 15. 16:09
Válasz erre
Ez már csak sorrendiség kérdése. És, mint írtam, csak példa volt. Leegyszerüsítve ugyanitt kéne kezdeni szerintem: Én harckocsikat szeretnék építeni, veszek egy nekem tetsző T-34-t. Utána nézek, kinek, mikor és hol volt ilyenje. Ez lehet a makett összeállítási rajzán szereplő példány is!!! Akkor azt tanulmányozom át! Ezután állok neki makettezni. Már tudom, hogy mit akarok építeni, tudom, mennyire akarom újnak, vagy használtnak bemutatni, stb. Ezután kinyitom a dobozt, és lássuk!!!
Ásó-kapa-nagyharang, meg a többi szerszám. Kell ez, meg az, essünk neki...!

Cs

...egyébként, érdekelnek itt valakit a német harcjárművek??? :-)
romsitsa 463911 2007. augusztus 15. 16:06
Válasz erre
CSodabogár,

nagyon szép levezetés. Tényleg.

Ha ismét meg tudnád tenni (persze nem kell ilyen részletesen) csak ezúttal Magyarország 44-45 tele=párduc+251 egyenlet keretében, azt hiszem megúszol egy újabb adag kérdést.

(emlékeim szerint ez volt Krissz eredeti kiindulópontja)

Üdv

ad
Archy 463910 2007. augusztus 15. 15:29
Válasz erre
Igen, de hanem tudod eltömíteni a beszívódást normálisan, stb, akkor igazából tökmindegy. Amit leírtál, aszem megkövetel egy bizonyos tudást, és IQ-t. Főleg az utóbbit. Mindenesetre nekem teccett.
Áron
Csodabogár 463909 2007. augusztus 15. 14:41
Válasz erre
...kérdés, van-e foganatja... :-)

Egyébként, lehet, hogy hülye vagyok, de lehet, hogy valahonnan innen kéne elkezdeni egy Makettező ABC-t, nem? Vagy valami ilyesmi... :-)
Archy 463908 2007. augusztus 15. 13:56
Válasz erre
Jó volt CS! Erről írhatnál egy könyvet... :)
Áron
Russell 463907 2007. augusztus 15. 13:34
Válasz erre
Csudibogi!!!

Ne hagyd abba kérlek, eddig olyan jó! :-DDD
Na, de tényleg!

Üdv:
Russell
Csodabogár 463906 2007. augusztus 15. 13:20
Válasz erre
Oddball is back! :-)

Krissz!

Igazán ne vedd otrombaságnak, de kicsit összeszedhetnéd a mondandódat! De tényleg!

Csak arra akarok kilyukadni, hogy pl. az előző írásodnak gyakorlatilag se' füle, se farka. A saját kútfejemből kiindulva úgy értelmezem, hogy a "835" az egy, az útmutató által adott toronyszám. Akkor már csak azt kéne tudni, hogy milyen alakulatról van szó! Felteszem, ez az 5. "Wiking" SS-páncéloshadosztály páncélosa. Eddig megvagyunk. Akkor már csak azt tisztázzuk, hogy melyik időszakról tárgyalunk! Feltéve, hogy ragaszkodsz ehhez a példányhoz.
Hidd el, mindenki szívesen segít, feltéve, ha tud. Ahhoz viszont az kell, hogy kicsinykét összeszedettebben kérdezz.
Van egy Panther Ausf. A-d, egy Sd.Kfz.251-d, ezekkel szeretnél építeni egy diorámát. Találd ki, hogy melyik időszakból, melyik hadszíntéren! Szeretnél hozzá egy löveget is.
Nézzük, mit lehet ebből kihozni!
Jómagam a löveget nem erőltetném, több okból kifolyólag. Egyrészt, bár előfordult, hogy 251-sel vontattak PAK 40-est, sőt, lFH 18-t is, de nem ez volt a jellemző. A másik ok, amiért lebeszélnélek róla, az a zsúfoltság. Gondold végig! Kell hely a Párducnak is meg a 251-nek is. Ez már alapjában viszonylag nagy alapterület. Ha ehhez még hozzáteszel egy löveget, már elkezd átláthatatlanná válni a dioráma. Persze, ez attól is függ, hogy milyen elképzelésed van a történéssel kapcsolatban. Egy dioráma lényege, hogy valami sztorit mondjon el, ne egyszerűen csak típusfelsorolás legyen. Vegyünk egy egyszerű alapállapotot, ami tökéletesen elképzelhető:
A felderítők, a rádión leadott jelentés után további parancsra várnak.. A páncélosok a felderítők által közölt jelentések alapján indulnak bevetésre, s közben találkoznak a felderítők egyik járművével. Ekkor, hogy a rendelkezésükre álló adatokat pontosíthasság, egyeztetést kezdenek a felderítőkkel. A harckocsi parancsnoka a kupolából tárgyal a lövészpáncélosban álló felderítő tiszttel. Pontosítják, hogy a felderítők hol, milyen erősségű ellenséges erőkkel találkoztak, milyen megközelítési útvonalakat találtak, stb.
Ez csak egy példa, amit már meg lehet tervezni egy pofás kis diorámára.
Most jön azonban a fogas kérdés. Időpont és helyszín. Teszem azt, Te egy normandiai diorámát szeretnél készíteni. Ez 1944 nyara. Szerencsére ebben az esetben rengeteg alakuatot lehet itt találni. Válasszuk ki, mondjuk, az egyik örök kedvencet, a 12. "Hitlerjugend" SS-páncéloshadosztályt!
Remek!
Nekik 1944 nyarán volt A változatú Párducuk és Sd.Kfz. 251-ük is. Egyre jobban haladunk, lehetőségeink kiválóak! :-)
Hangsúlyozom, most csak példát próbálok felhozni, és segíteni abban, hogyan készülj neki a dioráma elkészítésének!!!
Szóval! Nézzünk utána, hogy a "Hitlerjugend" mikor és hol harcolt! Nos, állapodjunk meg a normandia-i harcok első szakaszánál, Caen környékén.
Itt és ekkor tökéletesen elképzelhető és elfogadható, hogy a páncélos-felderítőosztály egyik Sd.Kfz. 251-e találkozott a páncélosezred egyik Pantherével.
A következő lépés, hogy utána kell néznünk a festéseknek. Ez már kicsit komolyabb ügy, tekintve, hogy a német járgányokat felettébb kuszán festették. Értem ez alatt, hogy 1943 elejétől egészen 1944 őszéig nem volt egységesítés. Annyi történt, hogy a járműveket a gyárakban egyszínű sárgára fújták, így kerültek a csapatokhoz. A terepszínek felvitele már ott történt, ahol éppen az adott alakulat állomásozott. Mivel nem volt szabvány és előírás a festésre, ezért az alakulatonként, sőt, néha még azon belül is változott. Ez így még nem sok segítség, tudom, de legalább van honnan elindulnunk. Lássuk! Ilyenkor, mikor már tudjuk, hogy hol, mikor játszódik az általunk elképzelt dioráma, és azt is tudjuk, hogy melyik alakulat történetéből szeretnénk bemutatni valamit, a következőt tehetjük:
Felkutatunk mindenféle képeket, amin a "Hitlerjugend" járművei láthatóak. A mi esetünkben szerencsések vagyunk. Az ő Párducaikról található pár kép, ami Normandiában készült. Nosza, elemezzük ki ezeket, hiszen így már nagyjából tudjuk, hogy néztek ki, milyen számok voltak rajtuk. Ugyanígy, a 251-ről is találhatunk fotókat, tehát máris előrébb vagyunk.
MEgvan a terepfestés, jöhetnek a számok! Ehhez bizony nem árt legalább nagyjából tisztában lenni a német számozási rendszerrel. Ebbe most nem megyek bele, mert az idők végezetéig tartana, és már így is írtam egy kisregényt. A lényeg, hogy ha idáig eljutottunk a tervezésben, akkor már segítséget is könnyebben, ráadásul több eredménnyel tudunk kérni.
Tehát: tudjuk a helyszínt, az időpontot, a járművek típusát, festésüket, számozásukat. Ezeket persze nem egyedül találtuk ki, sokan segítettek a dologban. Innen már csak neki kell állni és makettezni!

Még egyszer szeretném hangsúlyozni, hogy a fentebb leírtak csak példaként szolgálnak, s még csak véletlenül sem kioktatni akartalak (sem Téged, sem másokat!), sak egy picit segíteni.

A makettezés, mint szinte minden más, fejben kezdődik. Először vedd számba, mid van! Aztán találd ki, mit szeretnél belőle készíteni. Nyugisan, nem kapkodva. A kérdéseiddel az a legnagyobb probléma, azt hiszem, hogy olyan sebességgel gépeled be őket, ahogy azok az eszedbe jutnak.
Nyugi! :-)
Tudod, van egy mondás: Lassan járj, tovább érsz!

A legfontosabb, hogy elhidd, nem kioktatni akarlak, hanem segíteni, de ehhez az kell, hogy Te is segíts nekünk!

És most jöhet a dioráma tervezés!
Szedd össze a kérdéseid és tedd fel őket!

:-)

Üdv

Cs

Bocs, remélem nem ábrándítottam ki senkit! :-)
Emerick 463905 2007. augusztus 15. 13:06
Válasz erre
Krissz 463904 2007. augusztus 15. 10:52
Válasz erre
Hello

Azt még tudt hatom, hogy ha egy másikat választok ez a 835-ös az útmutaton
fehér, de én nem fehéren szeretném akkor végül is a festésében szabad kezem van
úgye!!
Emerick 463902 2007. augusztus 15. 10:41
Válasz erre
Ha nézelődtél, mindenféle sémákat keresgéltél, de nem tetszett egyik sem, sztem semmi gond. Ha nem fényképről építesz vmit, akkor fennáll a lehetőség, hogy kicsit szabadon kezeld a dolgot, és a magad izlése után menj. Azaz ha magad tervezed meg a festéseket, úgy, hogy vmi nagyon apró hasonlóság legyen (pl a homok alapon lévő álcafestés ecsettel volt-e festve, vagy fújva, vagy a téli álca mennyire lett felmaszatolva mésszel...), akkor sztem senki nem köt bele. NEKED kell tetszen a végeredmény! Mi aztán mondunk itt rá vmit, de ne vedd teljesen komolyan. (...ha bírálnák, ne lombozzon le...)
Szóval menj a magad kedve szerint a dolognak. Az összeállítási utasításokban a festési sémákat meg pláne ne vedd úgy figyelembe, hogy az tökéletes. Általában vmi mindig hibádzik.
Ha viszont fényképről dolgozol, és arra törekedsz, megépíted, amit látsz, már nem állsz ilyen könnyű helyzetben. (...bár magadnak készíted, szóval még így sem kell mindennek stimmelnie!)

Na, már annyit írsz és érzem, hogy építesz, de tehetnél fel képeket is!

Csáó!
E.

Ui.: az ágyú meg sztem Pak 40-es legyen, ha ragaszkodzs hozzá, de mondjuk azt ritkán vontatták 251-essel. (...túl kevés bevethető 251-es volt ehhez!) Inkább vmi utánfutót (Italeri lőszeres ládája; kettő is van a dobozban.) tegyél utána. Különben túl zsúfolt lenne az az életkép. (Ja, és öregasszony-makettfigurát (...de sz*rul hangzik :)) is kapni vhol, de nem tom hol és melyik gyártótól.)
Krissz 463901 2007. augusztus 15. 10:03
Válasz erre
Helló IRon

Csak annyit teszek még hozzá, hogy ammi az útmutatoban vannak ott át cseszik az ember fejét!! Mivel tényleg nekem egy dragn párducom van a miben a festésnél azt mutatja, hogy az R02 sima harckocsi, de ez parancsnoki volt és a 625 is simának mutatja, de az sem mivel a torony oldalán lévő ködvető csővek hely nics és a rajz sem mutatja!!!
IRon 463900 2007. augusztus 15. 09:52
Válasz erre
Szia Krissz!

Kicsit kapkodva irsz, gondold át logikusan mit szeretnél kérdezni!
A most következő mondandómmal nem akarlak megbántani:
Te gondolom még elég kezdő vagy. Ez nagyon jó, mert örülök mindenkinek aki elkezdi ezt a hobbit. Ám sajnos úgy látom hogy Te is beleestél abba a hibába, hogy úgy érzed, hogy ha már az első diorámád nem lesz tökéletes akkor kár is belefogni. KEZD EL valahol!!! Mindegy milyen lesz a végeredmény. Az első diormaddal nem fogsz új alapokat teremteni a makettezésben, senki sem igy kezdi. Az első makkettjeink kicsit buták kicsit ügyetlenek de ezek szárnypróbálgatások. Nagyon jó, hogy kérdezel, de ne tévesszen meg az itt irogató pár vén róka (vagy Panther) ;) akik már egyfajta perverzióból képesek az utolsó csavarfejet is kicserélni a történelmi hűség kedvéért.
A kezdő szinten legyen az a célkitűzés hogy amit a dobozban találsz azt szépen rakd össze, és az összerakási rajzban található festési leirást követve fesd le a páncélost. Így kapsz egy történelmileg is korrekt és látványra szép makettet.
Ez legyen először a cél. A diormadra pedig sztem válassz egy PAK 40-et fesd hasonlora mint a többi járgányt.

Jó makettezést!
üdv,
Áron
Panther 463899 2007. augusztus 15. 08:51
Válasz erre
Bikedoki!

Ez egy roppant egyszerű minta csak bonyolultnak tűnik! A cikkemben részletesen le van írva!
www.attilaproductions.com/forum/viewtopic.php

GS
Krissz 463898 2007. augusztus 15. 08:45
Válasz erre
Hello

Tudt valaki segíteni a Diorámámhoz már majd nem minden megvan csak az ágyú fajtájára nics ötlet mivel az úgy lett eltervezne, hogy azt egy Sd.Kfz 251/1 "D" vontatja?

Azt seretném még tudni, hogy a dion van még egy civil idös asszony miböl tudtnám
kialakitani?

Párduc "A" Sd.Kfz 251/1 "D" és az ágyúnak és a többinek milyen lehetett a festése és tudt valaki valamilyen ötletet addni mivel én mér 40 lapon volt próbáltam ki, hogy milyen legyen a festése, de egyik sem volt az igazi tehát tudtok segiteni ebben??
bikedoki 463897 2007. augusztus 15. 07:11
Válasz erre
Sziasztok!

Az alábbi linken található korai G Párduc zimmerit mintáról keresek képeket, mivel kézzel szeretném elkészíteni a bevonatot, de nem műgyanta másolat alapján.
A link: www.perthmilitarymodelling.com/reviews/vehicles/atak/atak35006.htm

Segítségeteket előre is köszönöm: bkiedoki
dani.p90 463896 2007. augusztus 14. 11:02
Válasz erre
Panther!

Ok,rendben,egyszer válaszolt ide Kalóz és megkérdezte a kiadóját,azért írtam le másodszorra mert hátha nem látta a választ a hszéhez,és ezért lett többször leírva,nem akarok senkit se zargatni!

Üdv:Dani.p90
Panther 463895 2007. augusztus 14. 09:08
Válasz erre
Dani!

Ha nem válaszol senki az nemazért van mert esetleg ellened lennének, henem mert ez a könyv majd 40.000 Ft értékű ergó nem mindenki engedheti meg magának. Kövesdd a maketten lévő mintát, az helyes.

GS
dani.p90 463894 2007. augusztus 13. 14:31
Válasz erre
Sziasztok!

Abban szeretnék segítséget kérni,hogy meg van-e vlakinek itt a Federovitz kiadó altal kiadott "Tiger In Combat II". nevű könyv,ha igen hálás lennék a segítőnek.

Üdv:Dani
Emerick 463893 2007. augusztus 12. 15:32
Válasz erre
forum.panzer-archiv.de/viewtopic.php

Hali!

Találtam egy képet, amin állítólag budapesti Bergepnther van. Ez a 110-es számú és Ausführung D-nek tűnik, zimmerittel. Stimmel? (...és mennyire érdekelne az a 251-es, ami előtte van ráállva a Bergepz orrára! :D)

Pá!
E.
Panther 463891 2007. augusztus 10. 22:53
Válasz erre
Batya 463890 2007. augusztus 10. 22:35
Válasz erre
Batya 463889 2007. augusztus 10. 22:34
Válasz erre
Emerick 463888 2007. augusztus 10. 22:02
Válasz erre
Tuti, hogy Bergepanter. Amúgy meg ez egy szovjet zsákmány Stug, nem? Feketére vannak pingálva a kerekei.

E.
dani.p90 463887 2007. augusztus 10. 20:44
Válasz erre
Szia Kalóz!

Ez a könyv kiadójának a neve amiről beszéltem,és kérdezted hogy mi a kiadója:Federovitz.Kösz a segítséget,
Üdv.dani
gábor76 463886 2007. augusztus 10. 12:20
Válasz erre
romsitsa 463885 2007. augusztus 10. 12:16
Válasz erre
mi_ez
mi_ez

Hali,

mi az ott a háttérben?

Köszi

ad
Krissz 463884 2007. augusztus 10. 11:06
Válasz erre
Helló!

Nem tudt valaki olyan képet adni amiről biztosan tudtja, hogy Magyarországon van és egy Panther "A" variánst ábrázol valami táltszik a torony száma!?

Előre is Köszönöm Krissz!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265.