Pintér György - Múzeumi krimik
Pár hónapja vaterán vásároltam ezt a modellt, melyet a Revell cég gyárt.
A dobozt kibontva szembetűnik, hogy viszonylag elég részletes makettel állunk szemben, de azért vannak hiányosságok. Például a kipufogót már eleve az alsó fenéklemezzel együtt öntötték, így némi maszkolást kell alkalmazni körülötte. Sok lehetőséget nem ad a makett, "csak" a HEMI motort választhatjuk, ami nálam természetes dolog, amint erre már utaltam az 1968-as Chrarger eseténél.
Ha már szóba került. A 'Cuda párhuzamosan készült a '68-as Chargerrel, azonban a Plymouth-nál már kissé jobban sikerült a festés, persze azért ez is hagy kívánnivalót maga után.
Már akkor tudtam, hogy az "őrült szilva-lila" fényezést fogom választani, amikor lecsaptam rá a vaterán. Csak egy gond volt: én előnyben részesítem a Revell féle festékeket (gyorsabban szárad, szebb, teltebb színei vannak), de sajnos csak kevés kevert színt állítanak elő, én pedig a festékkeveréshez eléggé amatőr szinten állok és túl sok kedvem sincs azt a kevés időmet, amit a makettekkel foglalkozhatok, keverék-összeállításra feláldozni. Inkább keresgéltem egy kicsit, és rá is akadtam a megfelelő festékre, mégpedig a Humbrolnál. Korábban már használtam Humbrol típusú festéket, de nem sokat változott. Lassabban szárad és iszonyatos szaga van. A műhely ajtaját jó nagyra kellett kitárni, hogy kiszellőzzön.
Mivel párhuzamosan építettem a Chargerrel, ezért a motort is egyszerre készítettem el. A Dodge-nál az úgymond "gyári" kék kábelezést, míg a Plymouth-nál a színnel harmonizáló lilás kábeleket választottam, de itt is elkövettem ugyanazt a hibát. TÚL VASTAG KÁBELT HASZNÁLTAM!!! Ráadásul itt még kevesebb hely jutott a motornak, úgyhogy a papagájfogó megint előkerült és addig-addig nyomorgattam a helyére a kábeleket, míg be nem csusszant a helyére a motor. De végül sikerült. Aztán jött az újabb gond. Felrakni a motorháztetőn kikandikáló légbeszívót. A kábelek természetesen itt is útban voltak, viszont már nem tudtam hova hajtogatni őket, ezért egy kicsit átalakítottam a "shakert" és a végére minden passzolt.
Ennél a modellnél is lecseréltem az 1971-es felniket teljesen újakra, ráadásul ezt is szilva-lilára fényeztem, egy kis alu karikával megtoldva. A végeredmény szerintem elég jó lett.
A matricák felhelyezése elég sok gondot okozott, mivel eddig csak simán vízes felúsztatással vittem fel a felületekre, de mind a Charger, mind a 'Cuda esetében előjött ugyanaz a gond. A műszerfali matricák egyszerűen leváltak a felületről. Ekkor kezdtem utánajárni, hogy mi a fenét szúrhattam el. Így jutottam el odáig, hogy a matricák felragasztásához ajánlatos "matricafeszítő" folyadékot használni. Egyből nem volt gond a rögzítéssel, ráadásul a Charger piros csíkja és a 'Cuda fekete oldalmatricája sokkal jobban mutat, mint a korábbi modelljeimre, csak vízzel felúsztatott matricák. Lehet hogy ez nem így van, de szerintem sokkal élethűbb, olyan mintha tényleg festve lenne, nem pedig matricázva.