1971 Plymouth Cuda Convertibile

Plymouth Cuda Convertibile 1971

1:25, Revell
Pintér György - Múzeumi krimik Pár hónapja vaterán vásároltam ezt a modellt, melyet a Revell cég gyárt.
A dobozt kibontva szembetűnik, hogy viszonylag elég részletes makettel állunk szemben, de azért vannak hiányosságok. Például a kipufogót már eleve az alsó fenéklemezzel együtt öntötték, így némi maszkolást kell alkalmazni körülötte. Sok lehetőséget nem ad a makett, "csak" a HEMI motort választhatjuk, ami nálam természetes dolog, amint erre már utaltam az 1968-as Chrarger eseténél.

Ha már szóba került. A 'Cuda párhuzamosan készült a '68-as Chargerrel, azonban a Plymouth-nál már kissé jobban sikerült a festés, persze azért ez is hagy kívánnivalót maga után.

Már akkor tudtam, hogy az "őrült szilva-lila" fényezést fogom választani, amikor lecsaptam rá a vaterán. Csak egy gond volt: én előnyben részesítem a Revell féle festékeket (gyorsabban szárad, szebb, teltebb színei vannak), de sajnos csak kevés kevert színt állítanak elő, én pedig a festékkeveréshez eléggé amatőr szinten állok és túl sok kedvem sincs azt a kevés időmet, amit a makettekkel foglalkozhatok, keverék-összeállításra feláldozni. Inkább keresgéltem egy kicsit, és rá is akadtam a megfelelő festékre, mégpedig a Humbrolnál. Korábban már használtam Humbrol típusú festéket, de nem sokat változott. Lassabban szárad és iszonyatos szaga van. A műhely ajtaját jó nagyra kellett kitárni, hogy kiszellőzzön.

Mivel párhuzamosan építettem a Chargerrel, ezért a motort is egyszerre készítettem el. A Dodge-nál az úgymond "gyári" kék kábelezést, míg a Plymouth-nál a színnel harmonizáló lilás kábeleket választottam, de itt is elkövettem ugyanazt a hibát. TÚL VASTAG KÁBELT HASZNÁLTAM!!! Ráadásul itt még kevesebb hely jutott a motornak, úgyhogy a papagájfogó megint előkerült és addig-addig nyomorgattam a helyére a kábeleket, míg be nem csusszant a helyére a motor. De végül sikerült. Aztán jött az újabb gond. Felrakni a motorháztetőn kikandikáló légbeszívót. A kábelek természetesen itt is útban voltak, viszont már nem tudtam hova hajtogatni őket, ezért egy kicsit átalakítottam a "shakert" és a végére minden passzolt.

Ennél a modellnél is lecseréltem az 1971-es felniket teljesen újakra, ráadásul ezt is szilva-lilára fényeztem, egy kis alu karikával megtoldva. A végeredmény szerintem elég jó lett.

A matricák felhelyezése elég sok gondot okozott, mivel eddig csak simán vízes felúsztatással vittem fel a felületekre, de mind a Charger, mind a 'Cuda esetében előjött ugyanaz a gond. A műszerfali matricák egyszerűen leváltak a felületről. Ekkor kezdtem utánajárni, hogy mi a fenét szúrhattam el. Így jutottam el odáig, hogy a matricák felragasztásához ajánlatos "matricafeszítő" folyadékot használni. Egyből nem volt gond a rögzítéssel, ráadásul a Charger piros csíkja és a 'Cuda fekete oldalmatricája sokkal jobban mutat, mint a korábbi modelljeimre, csak vízzel felúsztatott matricák. Lehet hogy ez nem így van, de szerintem sokkal élethűbb, olyan mintha tényleg festve lenne, nem pedig matricázva.
1971 Plymouth
1971 Plymouth
1971 Plymouth
1971 Plymouth
1971 Plymouth
1971 Plymouth
1971 Plymouth
1971 Plymouth
1971 Plymouth
1971 Plymouth
1971 Plymouth
1971 Plymouth
1971 Plymouth
1971 Plymouth
1971 Plymouth
1971 Plymouth
1971 Plymouth
1971 Plymouth
1971 Plymouth
1971 Plymouth
1971 Plymouth
1971 Plymouth
1971 Plymouth
1971 Plymouth
1971 Plymouth
1971 Plymouth
1971 Plymouth
1971 Plymouth
1971 Plymouth
1971 Plymouth
1971 Plymouth
1971 Plymouth
2008.12.21.
Lacus85, Érd
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció