Pintér György - Múzeumi krimik
A Kit:
Nos,kezdjük az elején. 15 év kihagyás után újból belevágtam a makettezésbe. Mindig is szerettem volna építeni egy ’72-es Skyline-t, így most végre rászántam magam a beszerzésére. Dilemmáztam, hogy a Fujimi, a Tamiya vagy az Aoshima kitjét vásároljam-e meg,és végül is az utóbbira esett a választásom. A doboz kibontása után már láttam, hogy a három közül a lehető legrosszabbat sikerült megvennem. Sok pozitívumot nem tudok mondani, egyedül a kasztni és a belsőtér az, ami tényleg szépen van kidolgozva, illetve nagyon örültem a fotómaratott feliratoknak is, minden más viszont kritikán aluli! Az alváz,úgy ahogy van, botrány. Az egész kipufogórendszer egybe van öntve, az olajteknő szintén, a kerékfelfüggesztések nevetségesek, féktárcsák nincsenek,és a motor sem kapott kidolgozást semmilyen formában. Ennél vannak jóval minőségibb Aoshima-kitek is (van belőlük a szekrényemben pár), ezt sajnos nagyon elszúrták a készítők.
Az autót az alváz építésével kezdtem, a kipufogóvégeket levágtam és villanyszerelésnél használt fém érvéghüvelyt ragasztottam a helyükre, majd a rést putty-val betömködtem. Sorja ugyan nem nagyon volt sehol, de amilyen kevés alkatrészből kellett dolgozni, 2010-ben ezt azért már nem nevezném pozitívumnak. A kerékfelfüggesztések összerakása után tátongó rések maradtak a doblemezen, ezek mögé fekete színű posztóanyagot ragasztottam. Az már csak hab volt a tortán, hogy miután kész lett az alváz, a jobb hátsó és a bal első kerekek nem értek le a talajra. Az elsőt hamar kijavítottam, a rugó fölé egy műanyag gyűrűt raktam, ez kicsit megemelte a kereket, a hátsónál már nagyobb gondban voltam, de hellyel-közzel azt is sikerült megoldanom. A kasztnit Tamiya Bright Orange spray-vel fújtam, a többi alkatrész ecsettel lett lekenve, többek között azért, mert lusta voltam elővenni az airbrush készletet (pedig 3féle pisztolyom is van itthon), másrészt meg már annyira elment a kedvem a gyatra minőség miatt, hogy úgy voltam vele,jó lesz ez így.
Custom Parts:
A leglátványosabb kiegészítők a kerekek. Az Aoshima Star-Shark Slick 14”-os készlete került beépítésre, hozzáteszem,a szépségnek ára van, közel annyiba fájt a négy kerék,mint maga az autó. Egyébként a gyárilag mellékelt kerekek borzasztóak, a felni sorjás, a krómozás csúnya, a gumik minősége pedig a vicc kategóriájába sorolhatók. A D1 Grand Prix matricák szintén az Aoshima termékei, ezeket a GT-C felnikészlethez mellékelték. A kipufogóvégek ugye a már fent említett megoldással készültek,ill. az első lökhárító tartópilléreit is így csináltam, amikbe festés után forrasztóónt hajtogattam. A két első ülést is kicseréltem, ezek egy Nismo 350Z maradékai, a hátsó lökhárító helyét pedig betömítettem.
Amik kimaradtak:
A komplett hátsó lökhárító az indexekkel együtt, az első lökhárító, az oldalindexek (ezeket levágtam), a csomagtér alatt lévő Skyline logó (ezt lecsiszoltam) és a hátsó szárny.
Nagyjából így hirtelen ennyi jutott eszembe, végezetül pedig egy jó tanács: Az Aoshima ezen készletét messziről kerülje el mindenki, a gyárilag mellékelt alkatrészekből lehetetlen szépre megépíteni, a kiegészítőket pedig drágán mérik. Aki jobb minőségű makettre és kevesebb bosszúságra vágyik, az mindenképpen a másik két japán gyártó valamelyikét válassza...