1/24 Tamiya Peugeot 405 T16GR

Peugeot 405 T16GR

1:24, Tamiya No.24094 (1990)
Pintér György - Múzeumi krimik A Peugeot 205-ös makett beszerzése után gondoltam, beszerzem a nagytesót is. Régi álmom, hogy gyűjteményemet gazdagítsa ez a makett, végre beteljesült. Pár szó az eredeti autóról:

Az igencsak ritka típusként közismert Peugeot 405 T16-os neve bizonyára többeteknek - főleg a rali rajongóknak - ismerősen csenghet. Az 1988-ban „Az év autója” címet elnyerő 405-ös széria legnagyobb teljesítményű modellje több alkalommal is aranyérmet szerzett a Párizs-Dakar ralin. Neve szinte egybefonódik egy finn pilóta, Ari Vatanen nevével, aki a Colorado állambeli Pikes Peak ralin beállított rekordjával tette igazán híressé ezt a típust: a legendás 10:47,22-es időről videofilm is készült, amely számos helyről letölthető azóta világszerte.

A makett

Nekem abszolút a kedvencek közé tartozik a Tamiya eme makettje. Szerintem ezek a makettek tükrözik leginkább a Tamiya csúcspontját. Ebben az időszakban jöttek ki a legjobb makettek, melyek közül mára már majdnem mindegyik ritkaságnak számít sajnos, így a 405-ös is. Persze a beszerzése közel sem lehetetlen, csak meg kell fizetni busásan. Remek "kis" makett, a részletességre és a pontosságra most sem lehet panasz. Negatívum talán az abszolúte kidolgozatlan fék, de ez szerintem csak azért van így, mert elvileg a felnik mögül szinte nem is látni, tehát felesleges lenne nagyon kirészletezni. A matricák a makett korához képest remek állapotban vannak, kicsit megsárgultak.

A szinte már kamionguminak nevezhető papucsok nekem nagyon tetszenek, kevés sorja van rajtuk. Mégegy buta dolog van a maketten, méghozzá a pótkerék. Egy egybeöntött izé az egész, Tamiya-ék kiöntötték nekünk egyben gumistól-felnistől az egészet, aztán szórakozz hülyegyerek. :) Nem tudom, mennyivel lett volna bonyolultabb +1 felnit és +1 gumit mellékelni (mellesleg az újabb autóiknál hál' istennek már így csinálták, például Peugeot 206). Ahogy a 205-ösnél, úgy ennél a makettnél is az ülésekre vannak öntve a biztonsági övek, ezt a megoldást már a 205-ösnél sem kellett volna alkalmazni, nemhogy továbbvinni a 405-ösre.
A kasztnival semmi probléma, pontos és szép, sorjából nem kapunk túlzottan sokat. Az üveg alkatrészek, mint mindíg, úgy most is szép tiszták és hibátlanok.

Összességében szerintem remek kis makettről beszélhetünk. Azoknak, akik szeretik a 80-as, 90-es évek rally autóit, vagy egyszerűen csak oda vannak ezekért a makettekért, kötelező darab.

(u.i.: Bocsi a zacsis képekért, de nem volt szívem felbontani őket.)
DSC00114
DSC00114
DSC00115
DSC00115
DSC00116
DSC00116
DSC00117
DSC00117
DSC00118
DSC00118
DSC00119
DSC00119
DSC00120
DSC00120
DSC00121
DSC00121
DSC00122
DSC00122
DSC00126
DSC00126
DSC00129
DSC00129
DSC00131
DSC00131
DSC00132
DSC00132
DSC00133
DSC00133
2008.04.13.
Utolsó módosítás: 2008.04.15.
Raybrig_89
Makettinfo Online Klub
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció