Pintér György - Múzeumi krimik
A makett a 5Star műgyanta készlete. Az építés nem indult könnyen, mivel az alváz mindkét darabja és jó néhány alkatrész deformálódott,valamint a kisebb alkatrészek közül több is törött volt, és részletfotókat is nehezen sikerült beszereznem. Helyrehoztam a megvetemedett alkatrészeket (többszöri forróvíz és szárazpróba segítségével),eltávolítottam az öntvényeket, majd nekikezdtem az építésnek. Az alvázzal kezdtem a munkát.Összeragasztottam a teknő két felét, de itt rögtön adódott több probléma is. Az alsó rész közel 2mm-rel rövidebb, 1-1mm-rel keskenyebb, valamint az egyik oldal 1mm-rel vastagabb is volt a kelleténél. A vasragságon maróval, a réseken pedíg többszöri tömítéssel segítettem. A két fél illaszkedése a frontlemezen sem volt tökéletes, itt is tömítenem és csiszolnom kellett. A jobb első sárhányót levágtam és sztirollapból elkészítettem a felfogatóját, majd kifúrtam a csavarozások helyét. A felépítményen fotók alapján drótból pótoltam a hiányzó kapaszkodókat, felraktam a fotomaratásokat. Az első fényszórókat tiszta műgyantából adják, ezeket kimartam és megfelelő méretű átlátszó műanyagra cseréltem. A test elkészülte után nekiláttam a toronynak, itt a fotók alapján rájöttem, hogy nem minden úgy néz ki a maketten ahogy az az eredeti járműveken! A radar tartórésze csak hasonlít az eredetire, de ezt kijavítani nagyon nehezen lehett volna és ezért nem is vállalkoztam rá, bár szerintem ez a kész jáművet nem rontja el. A tornyon is pótoltam a hiányzó vezetékeket szintén drótból, valamint bekarcoltam a hiányzó panelosztásokat is. A 30mm-es gépágyú kivitele láttán nagyon meglepődtem, nem erre számítottam egy ilyen drága makett esetében!! A 2-2 gépágyú egybe volt öntve, deformálódott volt és öntési hibákkal volt tarkítva! Úgy döntöttem , hogy saját magam készítem inkább el. Levágtam a csöveket, kifúrtam a helyüket és megfelelő méretű infúziós tűből méretre vágtam, majd a kisebb alaktrészeket műgyantából és fotomaratásból, valamint megfeleő méretű drótból pótoltam. A hüvelykivető részt kimartam, és az itt található csavarokat eltávolítottam (nem volt csavar formájuk) és pótoltam ezeket műanyagból. A rakéták konténerei szintén meg voltak vetemedve és itt is voltak öntési hibák ezeket kijavítottam.
A jármű különleges festéséről egyetlen fotót találtam, de bátorkodtam ezalapján elkészíteni, mivel sem sima zöldre, sem pedíg sivatagi terepszínűre nem akartam az egész járművet festeni. Valami különlegeset akartam! A festéshez a Model Master különböző kombinációit használtam, és ezzel végeztem a panelezést is. A torony terepmintázatát blue tack, humbrol maszkoló folyadék, és különböző maszkolószalag segítségével alakítottam ki. A koszolásokat többféle színű acryl festékek és pasztelporok segítségével végeztem.
Önkritikusan megjegyzem a talapzat és az azon elhelyezett terep nem úgy sikerült, ahogy azt szerettem volna!