Pintér György - Múzeumi krimik
Igazából az utasgépek iránt rajongok, de talán egy teherszállító megépítésével nem követek el bűnt.
Még sehol nem láttam hasonló építést, mivel próbáltam modellezni a földet érés előtti pillanatokat, így nyitott fékszárnyakkal építettem meg.
Kicsit hiányos,mivel az antennákat és egyéb mütyüröket nem gyártottam le hozzá.
Az ablaksort betömítettem és ezzel megszüntettem az utasszállító mivoltát a gépnek. Nagyon különleges esemény nem történt az összeállítás és a festés során, talán a fékszárnyak okoztak gondot, megpróbáltam minél valósághűbbre csinálni, ez valamennyire sikerült.
A szárnyak tetejéről és aljáról levágtam a fékszárnyak "behúzott" részeit, elől az orrsegédszárnyakat szintén levágtam. Ezeket összeragasztottam, illetve a szárny fő elemeit is összeragasztottam, majd a hiányzó orrsegédszárnyaknál keletkezett űrt tömítettem, csiszoltam. A fékszárnyak elöl, hátuk farigcsálások, tömítések és helyükre próbálgatásuk után véglegesen fel lettek ragasztva.
Kerekei a 767-esre jellemzően kiengedett helyzetben előrebillennek,így egy kis állásszögű földet érésnél esetlegesen a főfutók első sor kerékpárja érintkezik a betonnal. (Tu-154-nél szintén). Bár lehet, hogy a kerekek bedöntése során túllőttem a célon.
Festése nem túlkomplikált. Sokan feketének nézik a festését, a valóságban, mint az UPS teherautók is, ez is sötétbarna, így fekete és piros színt használtam a festésénél.
A matricákat tintasugaras nyomtatóval nyomtattam, viszonylag jól sikerültek.
Egyetlenegy nagy hibája az asztali tartónak,hogy elég brutál szögben állna a gép rajta. Így annak ívét lecsökkentettem, a tartó szárából egy darabot kivágtam,majd pillanatragasztóval a megfelelő állásszöget elérve a leszállás ábrázolásához, összeragasztottam.
Nem nagy örömmel tölt el hogy alig-alig látni már csak itt utasszállító gépeket.