A Pacsirta

Polikarpov Po-2 (CSS-13)

1:72, KP
Pintér György - Múzeumi krimik A Po-2 szép formájával és jellegzetes csattogó hangjával azonnal megszeretteti magát a repülést kedvelő emberekkel. Nem is volt kérdés, hogy kell építenem egyet.

Az építés egyszerű volt és gyors. A makett dobozból építve sem rossz, viszont sokat javíthatunk rajta. Az alapvető probléma a hanyagul öntött alkatrészekben van, mert egyes darabok két fele egymáshoz képest kb. 1 mm-rel el van csúszva. Ez különösen a motornál és a hosszúkás, vékony alkatrészeknél okoz gondot. Beszívódott felületet nem találtam, tömítőanyagot sehol se kellett használnom. Meg kell jegyeznem, hogy az én madárkám talán a '90-es években készülhetett, az újabb KP-kat már elvileg feljavított minőségben lehet kapni. Az átlátszó öntőkeret tartalmazza a szokásos KP talapzatot és két, golyóálló vastagságú szélvédőt.

A vászonnal borított felületeken a bordák és a főtartók vastag, domború vonalakkal vannak ábrázolva, ezeket érdemes csiszolással finomítani. Az összes kormányfelületet kivágtam és elkészítettem hozzájuk a bekötő füleket. A magassági kormányt enyhén lefelé kitérítve, a csűrőket és az oldalkormányt középhelyzetükben tettem fel. A motorra szívó-és kipufogó csöveket, szelepemelőket, szelepeket, gyertyakábeleket és indítólevegő-csöveket készítettem. Ha jól emlékszem, a légcsavar formáját kissé korrigálni kellett. A szélvédők átlátszó műanyag csomagolóanyagból vannak. A földöntartó és légbentartó huzalok valamint a kormánykötelek tekercselő rézhuzalból készültek. Az első pilótafülke bal oldalánál lévő dúcra készítettem egy tükröt.

A dobozból a világháború félelmetes éjszakai bombázóját építhetjük meg, nekem viszont a vontatógépek jobban tetszenek.

A festés (ami egyben első szórópisztolyos próbálkozásom) a HA-PAO mintájára készült, lajstromok nélkül, mert ilyen apró méretben nem tudtam volna elkészíteni a sablonokat. A felső rész Humbrol matt 67 enyhén keverve zölddel és kékkel, a hasa Humbrol matt 65. Végül kapott egy matt lakkot.
IMAG0265
IMAG0265
IMAG0266
IMAG0266
IMAG0267
IMAG0267
IMAG0270
IMAG0270
IMAG0271
IMAG0271
IMAG0272
IMAG0272
IMAG0273
IMAG0273
IMAG0275
IMAG0275
IMAG0276
IMAG0276
DSC00317[1]
DSC00317[1]
DSC00316[1]
DSC00316[1]
DSC00310[1]
DSC00310[1]
DSC00311[1]
DSC00311[1]
2012.11.23.
Utolsó módosítás: 2013.01.02.
futár, Budapest
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
piratvitorla
2013.01.06. 07:26:32
Szia
Szép lett, ügyes vagy!
Végre valami ritka, magyar és civil a sok F-16-os és Messzer között...
Azért az az igazi KP, ami még az "átkosban" készült és retró doboza van :)
További jó makettezést!
Zoli
Hrothgar
2013.01.06. 09:09:58
Ó! Egy jó kis Po2 a budaörsi reptéren!
Nekem ennél nem is kell több, hogy jól induljon a napom!
Gratulálok hozzá, és üdvözletem!
badboy
2013.01.06. 09:59:04
Szia!

Szép munka, gratulálok hozzá! Vagy húsz éve én is próbáltam építeni egyet, de nem igazán jött össze akkor. Azóta is tervben van, de lehet, hogy az ICM-et fogom kivárni/megvenni. Valaki esetleg találkozott már ezzel? tapasztalatok?
lacipapa
2013.01.06. 11:08:41
Szia!
Nagyon tetszik a gép,nekem is volt hozzá szerencsém,amikor még volt Békéscsabán egy.Nekem is van egy,még dobozban,1/48-ban,Gavia kiadásba.Egy kis réz,gyanta motor,ilyen nyalánkságok vannak hozzá.A huzalokat nem próbáltad még damilból?Nekem bejött,befúrni és pill.ragaccsal rögzíteni,ha laza marad az sem baj,mert ha hajszárítóval óvatosan "megcsapatod",megfeszül.Matricát egy B.csabai kolléga biztosan csinálna ,ha érdekel,keress meg.Az infón meg találsz.Így is nagyon szép kis madár!További jó munkát!
Zoli
2013.01.06. 17:56:55
Szia,
Nekem is nagyon tetszik, gratulálok! Egy apróság csak, amit már más is említett. A huzalok nagyon vastagok, érdemes lenne lecserélni. Régen nekem volt valami vékony, de merev drótom, azt jól lehetne erre is használni. Nem tudom már, hol találtam, de sokszor hasznát vettem, hogy merev és hajlítható, alaktartó volt. A cikk is tetszik, sok sikert a továbbiakhoz!
z
futár
2013.01.06. 18:29:36
Sziasztok!
Köszönöm mindenkinek az elismerést és a tanácsokat.
A huzalokat valami világos színűre festettem, ezért kissé szerencsétlenül vastagnak látszik a képeken, de a valóságban nem ilyen durva. Bár tényleg lehetne vékonyabb, majd a következőn az lesz. A kormánykötelek összekuszálódtak szállítás közben, de vissza lehet őket egyenesíteni. Javítani már nem tudok rajta mert elajándékoztam, most kb. két emelettel magasabban van mint a nagy testvére.
Piratvitorla: ezt a podvát még tőled vettem valamikor.
Lacipapa: a damilos módszert nem próbáltam még, milyen zsinórral csinálod? 0,15-0,20mm? A nagy Po-2-t hol lehet beszerezni?
Zoli: An-2 maketten próbáltam biciklibovden kiegyenesített elemi szálait, az se túl rossz.
piratvitorla
2013.01.06. 18:36:51
Szia
Igen, örülök, hogy így látom viszont :)
Én a huzalokat fedélzeti adatrögzítő vagy fedélzeti hangrögzítő fémszálából csinálom. Persze ilyet se lehet akárhol találni...
üdv
lacipapa
2013.01.06. 22:07:58
48-ban építek és a Bü-131-es huzalozását,0.3mm-es damillal csináltam.Van 0.1.esem is a csűrő bovdeneket abból csináltam.A festésnél vastagabb lesz mindegyik,de a damil nem lazul be.AN-2-esre 0.3 ast tettem.A PO-2-est itt az infón kerestem és egy társunk fel ajánlotta.Kb. 2 éve kerestem.A hajszárítós feszítésnél vigyázni kell,mert könnyen túl feszül és el szakad,aztán lehet újra fúrni.
Üdv.
Takacssanyi
2013.02.22. 13:01:16
Szia!
Láttam ezt a gépet élőben, sőt le is vagyok fényképezve mellette :-) Nagyon jó lett, teljesen olyan mint az igazi!
Gratulálok!
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció