Pintér György - Múzeumi krimik
Ezt a gépet anno 2004-ben kezdtem el építeni. Egyik kedvenc típusom, nekem nagyon tetszik.
Az építés viszontagságai
Még ifjoncként dolgoztam Csehországban egy nyarat öntödében. Szabadidőmben bejártuk a hatalmas cseh bunker rendszer maradványait, mely ha időben megépül és a csehek nem tojnak be szokásukhoz híven, szerintem máshogy alakul a történelem.
Ott láttam egy páncélelhárító ojektumban kitéve egy képet valami furcsa harckocsinak látszó tárgyról.
Nagyon kíváncsi lettem, ez makettvadász túrára ösztönzött. Végül meló után Jablonec nad Nisou egy eldugott makett boltjában ráakadtam a CMK kiadásában megöntött Lt.vz.35-re. A viszontlátás euforiáját egy interior set-tel tetéztem. A munka leteltével még tettünk egy röpke látogatást a Lesany-i Páncélos múzeumban, ahol beszereztem hozzá egy nagyon korrekt típus füzetet, amit sajnos azóta elnyelt a káosz.
2004-ben kezdtem hozzá az építéshez, majd 4 évre abbamaradt a makettezés. 2008 telén eszembe jutott milyen jó volt makettezni, hát elővettem a régi alkatrészeket. Sajnos a műanyagok némelyike elkallódott, vagy eldeformálódott, vettem egy mörserzugmittelt, abból pótoltam. Pluszba még rendeltem egy Eduard exterior maratást is, meg motort is.
Lassacskán újra életet leheltem a projektbe, elkészült a komplett belső, pár drót kivételével dobozból az egész, nem akartam elaprózni nagyon, mert akkor sohase készülne el. Mostanság már elkészültem a felépítménnyel és a toronnyal is. A réz maratás is felkerült. Lényegében festéshez közeli állapotban van a gép, futómű és lánctalp ezután költözik rá.
A festéssel egy, a Honvédség által Nagymihálynál (jelenleg szlovákia sajnos) zsákmányolt harckocsit fogok megjeleníteni, amely 1943-ig Esztergomban szolgált kiképzőkocsiként.
A makettről pár szó
Méret és alakhűség szerintem tökéletes, ami érvényes a makettre és a kiegészítőkre is. Az idő vasfoga nem kímélte a készleteket, ma már sokkal korszerűbbek a szerszámok, de 96'hoz képest szerintem jó a minőség. Illeszkedésre egy 10/8 at tudok adni, sorja nem sok helyen van, beszívódás is csak pár helyen, egyedüli idegtépő rész a futómű, ott lehetne tömíteni pár helyen ha nem lennék lusta.
A makett mint látjátok még kb. 65%-ban van készen, majd tolom fel a képeket ha haladok.
Nagyon szépen köszönöm azoknak, akik rászánták az időt a liturgiámra. Ha kommentben kifejezitek az érdeklődést, tolok fel infokat a típusról. Illetve várom az építő kritikákat is!