A Grumman F6F vadászgépet 1941 tavaszán kezdték el tervezni az F4F leváltására.
Mind méretben, mind motor teljesítményben nagyobb volt mint elődje. Az amerikai haditengerészet kezdetben elutasította a Hellcatet, de végül a csendes-óceáni háború legsikeresebb vadászgépe vált belőle. Összesen 5156 japán repülőt lőttek le vele, miközben a légi harcokban 270 Hellcat veszett oda.
A típus mindig is a kedvenceim közé tartozott. Tetszett a robusztus felépítése mellett a kiváló manőverező képessége. Nem utolsó sorban pedig ezt a gépet tartom a Tomcat nagypapájának és mivel Tomcatem van, ezért a Hellcatnek is ott a helye a polcomon. Végül sikerült beszereznem meglehetősen olcsón a Hobby Boss makettjét, ráadásul a kedvenc vicsorgó pofájú matricával.
A makettet szigorúan dobozból akartam elkészíteni, csak házilagos feljavítást alkalmaztam. Az építést a szegecsek hiányának pótlásával kezdtem. Ennél a gépnél jött meg a bátorságom, hogy kipróbáljam az évekkel ezelőtt vásárolt rádlizót. Először is az internetről letöltött rajzok alapján alkoholos filccel felrajzoltam a szegecsek helyét, utána szabad kézzel végig toltam a rádlizót a vonalakon.
A motor összeragasztása után elkészítettem a szemből látható vezetékeket 0,2-es ón huzalból, a kipufogó csöveket kifúrtam 0,2-es fúróval. Ezután lefestettem a motort matt feketére és különböző fém színekkel száraz ecseteltem. a kipufogót sötétbarnára festettem és száradás előtt ecsettel beporoztam különböző világos barna pasztell porokkal.
A kabin összeállítását a műszerpanel elkészítésével kezdtem. Először lecsiszoltam a gyári panelt, majd írásvetítő fóliából újat készítettem. Mintának a matrica lapon lévő műszert használtam. Ez után a gyári műszer panelre felhelyeztem a matricát és felragasztottam festés után az általam gyártott műszer panelt. A biztonsági övet maradék maratásból pótoltam. Mi előtt a törzset összeillesztettem, elkészítettem a kabin mögött az antenna csatlakozót injekciós tűből.
A futóműnél csak a hidraulika csöveket pótoltam 0,2 és 0,3 ón huzal segítségével. A motor burkolaton elkészítettem a jellegzetes vigyorgó beömlő nyíláson lévő szellőző rácsot réz hálóból.
Miután a feljavításokkal végeztem, összeragasztottam a törzset, szárnyakat és vezérsíkokat. a tartalék üzemanyag tartály felhelyezése után elkészítettem a tartó pántokat rézlemezből és műanyag szálból. A géppuska csöveket injekciós tűkből készítettem.
Festés előtt maszkoltam a kabintetőt, majd lefújtam a kereteket a kabin zöldjével. A festést a panel vonalak feketére fújásával kezdtem, utána következett az aljára a fehér, ill. felül egy két panelt is fehérre festettem, hogy ne legyen egységes a felső szín. A következő a sötétkék(Testors 1718) volt, majd maszkolás után a világoskék(Humbrol 109). A levegő beömlőbe a fogakat ecsettel festettem.
Matricázás elött kapott egy réteg fényes lakkot. A matricákat Gunze matricalágyító segítségével helyeztem fel, utána kapott még egy réteg fényes lakkot.
A koszolást sötétbarna és fekete pasztell por keverékével végeztem, a panel vonalakba 0/3-as ecsettel kentem be, a kipufogóknál és a hüvely kivetőknél 2-4-es ecsettel. Végül lefújtam matt lakkal.
Befejezés képen felragasztottam a kerekeket és az antenna huzalt fekete nylon harisnya szálból, a rádió csatlakozását pedig hangszóró vezeték szálból.
A makett ára kimondottan kedvező, az építés gyorsan és könnyen ment, bátran ajánlom mindenkinek aki kedveli a típust, vagy a csendes-óceáni légi csaták szereplőit.