A francia nehézsúlyú

Char B1 bis

1:35, Tamiya No.35282 (2006)
Pintér György - Múzeumi krimik Ismét egy Tamiya készletet osztok meg azokkal akik nem ismerik. Régóta fájt már rá a fogam, aztán karácsonyi meglepetés lett belőle. És igazi nagy meglepetés! Utólag is köszönöm Szállítónak, hogy ilyen profi és titkos módon leemailozta a feleségemmel!
Szóval vissza a maketthez!

Korábban már olvasgattam itt-ott róla, gondolom, többeteknek ismerős már. (Dehát ez a szép a dobozbontásban nem? Én kíváncsi vagyok mindig mások véleményére.)
A doboz - hagyományosan - nagyon szépre sikeredett, az oldalán festési grafikával, egy-egy képpel a kész makettről és a lánctalpról. A fedélgrafika gyönyörű és azonnali építésre csábít.

Kapunk egy érdekességet a készlethez. Egy folttérkép-rajzot, amin négy festési variáció közül választhatunk Tamiya festékkódokkal - természetesen mindezt színesben. Ennek a szinte takaró méretű lapnak a hátoldalán a B1 harcainak egy sikeres fejezetéről olvashatunk, négy nyelven. Az összeállítási útmutató részletes és jól áttekinthető.

Az öt öntőkeretet, a test felső részét, a matricalapot és a szemenkénti lánctalpat egy kis fémlánc kíséretében, mind külön zacskóba csomagolták (a kis fémlánc még a lánctalp zacskóján belül is kapott egy saját kis zacskót).
Az alkatrészek nagyon szépek, sorját csak a figurán találtam. Ahogy írni szokták, amit ma fröccsönteni lehet, azt fröccsöntötték ezen a készleten a japánok. Gyönyörű részletekkel találkozni, amit eddig összepróbáltam, az gyönyörűen illeszkedett, viszont én picit keveslem az öntött felületek rücskösségét. Túl síma és egyenletes az eredetiről készült képekkel összehasonlítva.

Kapunk néhány variációs lehetőséget, ebből valamelyik festéshez kötött, tehát már építés közben ajánlatos eldönteni a kamót! A periszkópok nyitott vagy zárt állapotban rögzíthetőek, a búvónyílások szintén. Ezek belső felére nagyon szép záró szerkezetet kapunk, de a harckocsi belseje sajnos teljesen üres, az ajtók viszont jó nagyok. Úgyhogy hajrá! :)
A testre néhány alkatrészt ráöntöttek, néhány hasonló kialakításút pedig nekünk kell felragasztani. Mintha az alkotók nem tudtak volna megegyezni az alkatrészek számában.

A fémláncocskát a test hátuljára kell rögzíteni, mégpedig az útmutató szerint úgy, hogy az U alakú rögzítőt óvatosan kettévágjuk, ráhúzzuk a láncot, majd összeragasztjuk. Hogy mindezt festés előtt vagy után, azt mindenki döntse el maga.

A lánctalp ugyan műanyag, viszont szemenkénti és összepattintható, így nem kell ragasztani és élethűbb marad. Szerintem óriási ötlet, habár valószínüleg a szemek speciális alakja miatt lehetett így megoldani és ebből fakadóan van egy hátránya is. Nevezetesen, hogy az eredetihez képest nagyon vastag az anyaga. Dehát nem lehetünk telhetetlenek.

Magában is gyönyörű makett. Az egyik legszebb, amit eddig láttam. Szerintem dobozból, pár apró pótlással is nagyon szép és látványos darab lesz. Mindenkinek csak ajánlani tudom! Ja és végre egy kis színes felüdülés a német dömpingben. Remélem így folytatódik ez az ígéretes kezdet! A Tamiya kiadta külön dobozban német festéssel is. :-)
A dobozgrafika
A dobozgrafika
A csomagolás
A csomagolás
A lánctalp szemek a fém láncocskával
A lánctalp szemek a fém láncocskával
Keretek
Keretek
Megint keretek
Megint keretek
A test (sajnos ennyire mosottra sikerül a gépemmel azért látszik a sok szép szegecs)
A test (sajnos ennyire mosottra sikerül a gépemmel azért látszik a sok szép szegecs)
Láncdarabok
Láncdarabok
2008.12.30.
Utolsó módosítás: 2008.12.31.
Tujmer Csaba (T.Csaba), Sopron
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
Spity
2009.01.22. 21:55:17
Szia!
Valamelyik külföldi oldalon láttam a kész makettet.Nekem is tetszett ez a nagy batár!Sok sikert hozzá!
Spity
Rag
2009.01.23. 11:30:55
Az utolsó pro modellben is volt egy :)

Sok sikert!
T.Csaba
2009.01.23. 19:16:14
Köszönöm a jó kívánságokat!
Olyan kb.3/4-ig készült el.Egyébként nem is olyan nagy batár.Én is meglepődtem.Nagyobbnak hittem.Főleg mikor egy JS-3 mellé raktam. :) Majd teszek fel képeket,ha már szalonképes állapotban lesz.
Közben az építés közben vannak már tapasztalataim.Ahogy a cikkben is írtam van néhány érdekes alkatrész bontás,na ezekhez közben találtam még.Szerintem értelmetlen közülük pár darab.Lehetett volna más alkatrészekkel növelni a darabszámot ezek helyett.De ez csak az én véleményem természetesen.
Csaba
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció