A kis japán

Kyushu J7W1 Shinden

1:72, Hasegawa No.hasD20
Pintér György - Múzeumi krimik - Mit csinál az elvtárs?
- Kiskaput.
- Hová?
- Hát, a nagykapu mellé


Ez a Hofi-tól örökölt párbeszéd jutott eszembe, amikor kicsomagoltam a legutóbbi 1:48-as kalandom kistesóját. Kíváncsi voltam, mennyiben fog különbözni az alkatrészelosztás és a kisebb alkatrészek minősége a nagytól. Így első ránézésre csak a méreteiben – ami nem csoda, hiszen ez a madárka 1:72-es.

A műsor szinte ugyanaz volt, mint az 1:48-asnál, bár az apróbb alkatrészeket egyszerűsítették. Például a tűzoltókészüléket egybeöntötték a tűzfallal. Szinte álommakettezés lett volna az utolsó előtti lépésig. Itt aztán belefutottam a csőbe. A feliratokat még csak le tudtam oldani, de a hat "felkelő nap" több órás áztatás után csak darabokban jött le és így használhatatlanná vált. (Az igazsághoz hozzátartozik, hogy egy teljes éjszakán át tartó áztatás után némelyik hajlandó volt elengedni a hordozó papírt.) Persze, mindenre van megoldás. Egy üres matricalapot lefújok pirosra, lelakkozom, aztán egy, illetve két megfelelő méretű körvágóval kivágom és mehet a helyére. Nem azonos átmérőjű a törzsön, illetve a szárnyon alkalmazott felségjel. Ami a jó hír, hogy nem, vagy nehezen pótolható jelzéseket sikerült épségben leimádkozni a hordozófelületről.
Aztán következhet a záró lakk.

A festés esetében érdekes a "propeller"-szín, ami egyfajta fémes, vöröses-fekete, a japán repülőgépek sajátossága. Amúgy semmi extra. Fölül zöld, alul kék, ahogy kell.

Van cég, amelyik legyártotta a sugárhajtóműves változatot is, de ez valójában egy tervezőasztal-szökevény, ami soha nem valósut meg. Jelent meg a maketthez számtalan kiegészítő is. Én maradtam a dobozból épített változatnál.

Eltekintve a matricák okozta feszkótól, szerethető, jól építhető makettkészlet azoknak, akik szeretik a nem hagyományos elrendezésű repülőgépeket.
Nos, egyrészt az ember mindig tanul, másrészt van, amikor a legegyszerűbb megoldás jut az ember eszébe legkésőbb. A japán felségjelzés abszolút nem bonyolult. Egy piros korong az egész. Mit vacakolok én matricákkal? A maszkolófólián vágtam akkor lyukakat, mint amekkorának a felségjelzés kell, hogy legyen és egyszerűen megfújtam szép pirosra. Így most úgy néz ki, ahogy kell. Ennyi.
A dobozfedélrajz
A dobozfedélrajz
Egy kis maszk ide-oda
Egy kis maszk ide-oda
Maszkolva
Maszkolva
Ennyi volt az összes tömítés
Ennyi volt az összes tömítés
Ha fújhatjuk, hát fújjuk!
Ha fújhatjuk, hát fújjuk!
Fújt felségjelekkel
Fújt felségjelekkel
Ilyen lett kék alapon a felkelő nap
Ilyen lett kék alapon a felkelő nap
Nem minden tökéletes, de már sokkal jobb
Nem minden tökéletes, de már sokkal jobb
Vége a történetnek
Vége a történetnek
2024.12.02.
Utolsó módosítás: 2024.12.04.
Miggyuri
Makettinfo Online Klub
Minimánia Makettépítő Kör
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
Yuki
2024.12.04. 13:45:57
Üdvözletem ez is szép lett mint a másik gratulálok tetszik.

Üdvözlettel:István.
Miggyuri
2024.12.04. 14:55:55
Köszönöm! Igyekszik az ember. :)
Muzzy
2024.12.05. 07:56:00
Amikor a nagytesót építettem, meglepődtem, hogy milyen nagy is a gép!
Én a japán gépek felségjelét nagyon régóta fújom. A sorrend, felfújom az alapozót, erre jön a piros, ezt kitakarom körkivágóval kivágott maszkolóval, esetleg átfújom fehérrel, v szűrével tompítom a sablon melleti piros részt és utána erre jön a festés többi része. Utólag is lehet, de ekkor érdemes a terepszínre először fehéret v szürkét fújni és erre mehet a piros.
Miggyuri
2024.12.05. 08:53:32
Köszi!
Mekett
2024.12.05. 09:41:53
Köszönjük!
A következő 1:144-esre inflálódik?
Miggyuri
2024.12.05. 12:45:35
Nem hiszem. Ahhoz más nem elég jó a szemem. :D
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció