A készletett kb. 8 éve szereztem be, akkor kb. 3000 Ft-ért. Használt készlet volt,de hiánytalan,és senki nem bontott fel benne semmit. Olyan volt,mintha újonnan vettem volna. Ezután jó pár évet pihentettem a raktáramban,amíg elég erőt nem éreztem hozzá,hogy egy ilyen komoly készletett megépítsek. Mert bizony ez egy nagyon komoly készlet! Vitathatatlanul csúcstechnikával készült, főleg ha azt nézzük,hogy az első dobozokat még a kilencvenes évek elején dobták a piacra. A készlet még mai szemmel nézve is etalon!
A nagyméretű doboz kibontása után öntőkeret halommal találjuk szembe magunkat, egy lepedőnyi matricával és egy kiskönyvnek is beillő összerakási útmutatóval, továbbá egy kisméretű maratást(kilencvenes évek!)is találunk.
Az alkatrészek kidolgozása ránézésre pazar, bár egy kis sorját már lehet találni,ha nagyon akarjuk. A felületek kidolgozása mintaszerű, bár egy-két helyen találunk durvább vésetet, elhalványuló panelvonalat (jellemzően a szárny alján). A részletek kidolgozása is nagyszerű, némi kritikát a pilóták létrája (kinyitott állapotban),valamint szerintem a fülke érhet, de ezt már csak szigorúan mai szemmel nézve mondom.Amikor kiadták,akkor "überállat" lehetett. Egy igazán nehezen megoldható feladat van,és ez a fülketető hosszában végigfutó sorja eltávolítása nyom nélkül. Ezt leszámítva nemigen van problémás alkatrész.
Megtiszteltem ezt a készletett azzal,hogy dobozból építettem meg és nem szereztem be hozzá semmilyen feljavító készletet. Ahogy már irtam,a kabin nagyon jó,bár az újabb készletekben lehet már szebbet is látni. A maratás egy részét itt kell felhasználni, kombinálva a műanyag alkatrészekkel, vagy matricát is lehet alkalmazni. Rengeteg variációs lehetőség van,azt az útmutató pontosan jelzi,hogy melyik alkatrészt melyik verzióhoz lehet felhasználni. Variálni lehet az orr alatti TCS-t, a főfutó felnijét, valamint a törzsvéget, ezekkel más-más verziót lehet megépíteni. Ezenkívül lehet választani kinyitott törzsféklap, lenyitott szárnymechanika, kinyitott pilótafülke-lépcső, valamint katapultálásra kész orrfutó közül. Általánoságban elmondható,hogy az alkatrészek jól illeszkednek, problémát a következő helyeken tapasztaltam:
-az orr és a géptörzs csatlakozása: itt az alsó rész pontosan illeszkedik,de a felső résznél(a kabin mögötti rész)egy elég nagy lépcső keletkezik, ezt elég nehéz úgy eltüntetni,hogy sok részletett ne csiszolnánk le.
-a hajtóműgondolák is elég rosszul illeszkednek (végig kell tömíteni az egész gondola mentén)
- a szárny mögötti függőleges rész: itt van a ragasztási vonala a törzsnek,ez biztos hogy nem fog jól illeszkedni (vagy én nem voltam elég ügyes)
- a hajtóműkiömlő előtti rész (itt csak egy keveset kell tömíteni)
Általánoságban elmondható,hogy problémamentes az összeállítás,bár a nagy alkatrészszám gondolkodásra késztet, hogy a festésnél mi lesz útban, nem érdemes-e később felrakni a kérdéses alkatrészt.
A festés után jött a matricázás. A matricák "Hasegawásan" vastagok, de puhák, szépen felsimulnak. Kisebb próblémával a cápaszájnál, valamint a függöleges vezérsíkok matricájánál találkoztam. A koszolást nem akartam túlzásba vinni (bár a Tomcatekre jellemző,hogy koszosak, főleg a hasuk), így grafitceruzával húztam ki az összes panelvonalat és szegecset, valamint az alját egy kis felhígított feketével kezeltem. Fegyverzetet nem tartalmaz a készlet,így egy Academy F-15E készletből Sparrow és Sidewinder rakétát tettem fel rá. A fő fegyverzete ugyan a Phoenix volt de elég ritkán hordozták, ezért gondoltam úgy,hogy nem teszek más rakétát fel. A Hasegawa egy TARPS konténert is mellékelt,ezt viszont feltettem.
Összeségében egy nagyszerű készlet. Ajánlom mindenkinek,hogy ha belevág az építésbe,keressen előbb az interneten képeket (főleg a koszolás és színezés miatt), majd vegyen nagy levegőt,ne ijedjen meg a megtiszteltetéstől,és készítse el a legjobb tudása szerint. A végeredmény kárpótolni fogja (ez szinte garantált).