Pintér György - Múzeumi krimik
Az általam elmentett képek közt leltem egy ötletadót... mivel volt négy ilyen járművem, igy úgy döntöttem, hogy a legrosszabikat átfestem és új kihivás elé vetem. Ezzel megszületett a következő dioráma.
Az alap hungarocel (egy müszaki cucc csomija volt), ezt megtörtem a kivánt mélyedés elérésért, a darabok adták a sziklákat. Majd az egészet bevontam faragasztóval és szitált homok, sóder keverékével megszórtam, majd hagytam száradni. Az elsőre nem ragadt keveréket lesöpörtem és újból megismételtem többször is e müveletet. A festést ecsettel és pisztolyal végeztem, a szürke és egyéb szinekkel(xf20,49,59,69,68,58-h313,h404), majd ez száradt pár napot.
Következő lépésként sóder nagyobb szemcséjét szórtam a tetejére, és matt lakkal fixáltam. A növényzet izlandi moha és egyéb gazból van.
A jármű az afv terméke (ezen példány 80%a műgyanta másolat) viszonylag könnyen épithető, bár a rakétaállványt gondosan kell ragasztani, ha szt akarjuk hogy mozogjon. A pilonokat tartó kerek alatrész átmérőjét csökkentettem a biztos mozgás végett. A szemenkénti lánctalp illesztése jó, bár az enyémen a gumibetéteknél beszivódások voltak, könnyű javitani csak időrabló munka. Sajnos az öt fős személyzetet szinte lehetetlen bepréselni, csak ha vannak academy vékony gnóm embereink, az meg csúnyácska mint tudjuk. Ha a járművünket nyitva akarjuk megépiteni érdemes a belsejét összeillesztés előtt kidolgozni, és néhány aprósággal házilag feljavitani. Festése tamiya akrillal történt először nato szinek, majd a gunze H313 és khaki-fekete lett. Ezeket szórópisztollyal vittem fel. A koszolását is pisztollyal végeztem de még nem végleges, mert a képen egy nagyon poros-leharcolt jármű van. Azt nem állitom hogy nagy durranás a makett, de mindenképp egy üde szinfolt a modern világban.