A "csehszlovák rém" - KP Avia B.35

Avia B-35

1:72, KP (1980)
Pintér György - Múzeumi krimik Ezt a maketett egy vásárláskor kaptam afféle grátiszként már le volt vágva a keretről és el volt kezdve.

Néhány adat a gépről:
- Hossz: 8,50 m
- Szárnyfesztáv: 10,85 m
- Magasság: 2,60 m
- Szárnyfelület: 17,00 m²
- Üres súly: 1,690 kg
- Max felszálló súly: 2,200 kg
- Erőmű: 1 Hispano-Suiza 12Ycrs, 640 kW (860 hp)
- Maximális sebesség: 495 kilométer/h (308 mph)
- Emelkedés: 13,0 m/s

Most jön a borzalom.

A gépen annyi sorja van, hogy alig fér el rajta, alig lehet kivenni, hogy az sorja vagy a géphez tartozik. Ezzel küzdöttem egy egész délután.
A sorját eltávolítottam, most jön a ragasztás. Aha, csak hogy olyan rosszak az illesztések, hogy több tömítőpaszta kellet bele, mint bármibe amit eddig építettem, pedig egy kis gépről van szó.

A kabin annyira elhanyagolt (ha belenézel a kabintetőn át, akkor látod a gép alját), hogy inkább össze sem raktam, hanem lefestem a kabintetőt.

A kész makett nem lesz soha verseny első az tuti bár ez nem csak a rossz minőség miatt van hanem én sem vagyok egy profi építő. Nekem eltér a polcon.

Köszönet Aknay Elemérnek, aki adta ezt a kitet.
Így kaptam
Így kaptam
Sárgult matrica lap
Sárgult matrica lap
tartó és légcsavar
tartó és lé…
gép
gép
Doboz
Doboz
leírás
leírás
leírás 2
leírás 2
leírás 3
leírás 3
20090513245
20090513245
2009.05.13.
Utolsó módosítás: 2009.05.29.
Beri, Budapest
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
Kamovos
2009.05.28. 08:30:01
Üdv!

A makett nem Szlovák!
Mivel eredeti KP így még Csehszlovák!(Made in Czechoslovakia Bratislava Praha)

Amúgy a makett jó!
Csak kicsit foglalkozni kell vele!

Az alkotó elemeket, mint a törzs, a szárnyak, előbb szárazon kell össze próbálni, csiszolgatni és csak utánna ragasztani!

A ragasztást pedig úgy kel csinálni, hogy + kened mind 2 oldalt ragasztóval, és vársz 1 kicsit majd ismét + kened az 1-ik oldalt, és össze paszintod a két elemet!

Mivel müanyagot ragasztasz oldószeres ragasztóval, így mindkét ragasztandó felület felpuhul, és az össze nyomáskor tökéletesen fognak passzolni, sőt esetenkét még kitüremkedésekre is lehet számítani amiket száradás után szikével könnyen lelhehet vágni, és nincsen szükség a mázsányi gitre!

Ezeken a meketteken 1 épként sokan "felnőttünk" és nagyon örültünk mikor nagy nehezen, sok-sok várakozás után 1-1 KP makethez hozzá jutottunk!

A KP makettek jó makettek, csak dolgozni kell velük!

Szorgos népkünk győzni fog!

Üdv: kamovos
Beri
2009.05.28. 13:36:56
Hello Kamovos!
Javítom a hibát köszi,hogy szóltál.
Akkor régen még ez volt a csúcs de ma már nem állja meg a helyét a többi makettel szemben semilyen téren esetleg csak árban.
Gondolom,hogy örülhettetek neki hiszen akkor még alig volt makett.
:-)
üdv
Beri
2009.05.28. 13:41:10
a paszta az meg azért kellet mert nagyon nagy rések voltak nem azért mert rosszul ragaszottam.A gép orrán a "tető" egyáltalán nem passzol és oda kellet a legtöbb.
sanyi
2009.05.28. 18:06:26
Szia!
Ne értsd félre, de ne írd le a KP gépeket. Ők rendelkezenek a legjobb Mig sorozattal a legjobb Szu-25-öt is tőlük gyűjtheted be. Az igaz hogy van velük munka, de várhatod amíg a Revell vagy Hasegawa kiadja a Szu-7-et, vagy CS-199-et... Szóval igaz hogy nem épp a legjobbak, de téma választásban valamint alakpontossaágban nagyon jók a cseh termékek. Arról már nem is beszélve hogy a legszebb Mi-4,-8,-17 masinákat is ők készítik...
Egyébként nekem is megvan ez a gép, de én átépítettem egy B-135 változatra. Nekem tetszik mert nincs agyon bonyolítva és óccsó:) Arról pedig nem beszélve hogy egy elfelejtett makett. A vetemedést lehet korrigálni forró vizes fürdőve, nálam a törzsfeleknek kellett pancsolniuk.
További szép napot és jó építést!
Sanyi
sanyi
2009.05.28. 18:07:06
Bocs, de most jut eszembe a Revell Frogfoot...
Beri
2009.05.28. 21:37:46
Szia!
Nem ismerem a Kp termékeket és nem is tudtam hogy gyártanak ilyen típusokat is.
Megtudnád mondani hogy hol tudok bezserezni a MI szériából?
Ezek a makettek is ilyen elhanyagoltak vagy már újabbak?
Nem akartam leszólni meg nem is szóltam le (annyira) csak nekem nem jön be a minőség.
köszi a hozzászólást
Üdv:Beri
Sámán
2009.05.28. 23:23:52
Istenem! Életem első makettje volt még 1991-ben. A helyi papírboltban vettem 65 Ft-ért. (Akkor 7 Ft 40 fillér volt a tízóraim: fél liter kakaó és a három kifli.) Kerítésalapozó festékkel festettem le. Még ma is megvan, soha nem adnám el senkinek. Most bent van az iskolai makettezőköri szobámban. Minden makettezni vágyónak meg szoktam mutatni, hogy honnan indultam mire eljutottam a versenyeket nyert makettekig...
Építs belőle SZÉP gépet!
Beri
2009.05.29. 13:19:29
Szia Sámán!
Az eléggé régen volt,akkor én még csak lazultam :)
Egy pár napig kellet rá spórólnod.Ami nekem van azon 47Ft-van van egy másik KP makettem is Letov S.328 ő 48Ft volt doboz szerint de én kicsit többért vettem.
köszi a hozzászólást
Üdv:Beri
badgo
2009.06.01. 13:24:01
Szevasztok. en is most epitem, igazabol mar csak a festesre var...kepekrol kicsit feljavitva, gazkar, racsszerkezet, hevederek...bar ugyse sok fog latszodni a kisse homalyos dekni miatt...:(
Beri
2009.06.01. 21:34:14
Hello!
Én ilyen dolgokkal nem foglalkoztam hanem csak lefestettem a kabintetőt szerintem nagyon sok munka és türelem kellene ahoz hogy a kabinból lehessen valamit összehozni.
Badgo várunk képeket!
üdv
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció