A "Varacskos"

Fairchild A-10A Thunderbolt II

1:48, Hobby Boss
Pintér György - Múzeumi krimik Már régóta szerettem volna megépíteni ennek a "dög"-nek a replikáját, ám sokáig hezitáltam mely gyártó kit-jét válasszam. Első helyen a Revell (ex Monogram) szerepelt, mint potenciális áldozat. Mellette szólt a tökéletes alakhűség, pontos részletek, pozitív szegecsek tömkelege. Ellene viszont a pozitív panelezés. A második helyen az új Italeri kit állt, vésett vonalaival, új szerszámozásával, ám itt-ott elnagyolt és pontatlan részletekkel. Amíg a két makett közt gondolkodtam, színre lépett egy új játékos a Hobby Boss személyében. A verseny eldőlt, percig sem volt kérdés, melyik replikát válasszam!

A HB A-10-ese majdnemhogy tökéletes. A panelvonalak mélyítettek, a felületen szinte minden szerelőnyílás, szellőző, stb. megtalálható pontosan az eredetinek megfelelően. Amellett rengeteg szegecs tarkítja a makett egész felületét. Igaz hogy negatív szegecsek, de mégis jól mutatnak a viszonylag nagy felületen. Ügyes festéssel jól ki lehet emelni őket. A makett mellett szól még az is hogy nem egy régebbi típust mintáztak meg, hanem elkészíthető a korszerűbb L.A.S.T.E. verzió is. Bár a gyártók nem mindegyik módosítást mutatják be a kit-en. Talán azért, mert típuson belül is vannak eltérések, attól függően, mikor melyik gép esett át az upgrade-en. Ha egy adott masinát szeretnénk elkészíteni, feltétlen járjunk utána milyen átalakításokra is lesz szükség. Ezek általában külső jegyekben mutatkoznak meg, pl: GPS antenna, NVG lámpák az éjszakai láthatóságért, kötelékfények, antennák cseréje, stb. Természetesen ezzel egyetemben a gép elektronikáját is alaposan felturbózták. A dobozból egyébiránt két szokványos zöld-zöld-szürke gépet építhetünk meg. Az egyik egy 1990-es cápafogas, míg a másik a '91-es Öbölháborúban is részt vett repülő. Én azonban egy szürke-szürke modernizált Varacskos-t fogok megépíteni, amelyik Afganisztánban is "letette" kézjegyét.

Az építés közben ide-oda csapongtam, ugyanis nem a kabinnal kezdtem el, hanem a motorgondolákkal. Ezeket nyitottra is megépíthetjük (dioráma), viszont akkor fel kell javítanunk a motorokat, ugyanis a gyártó csak a "tiszta" hajtóműveket mellékeli. Mivel az alkatrészek nagyok, a gondolák még zárt állapotban is max belátást biztosítanak a motortérbe. Ezért egy kis feljavítást kellett eszközölni rajta.
Ezután tértem rá a kabinra. Az eredeti helyett az Aires kabin szettjét használtam fel. Hát, meg is szenvedtem vele rendesen. A gyantaöntvény annak ellenére, hogy fantasztikusan részletes, bizony az oldalfalakkal együtt sehogyan sem akart a két törzsfél közé beférni! Mind a makettből, mind a feljavítóból jócskán kellett anyagot leszedni a siker érdekében.
Attól tartottam, a törzs két fele lassan átlyukad a sok csiszolástól.

Következő be nem tervezett lépés a szélvédőüveg cseréje volt... Ugyanis mikor óvatosan leválasztottam a keretről, röviddel utána csodálkoztam is, hogy a közepe karcos lett. Mint később kiderült, nem karc volt, hanem egy helyes kis repedés, ami lassan végigkúszott az üveg aljáig lassan kettérepítve az alkatrészt. Gondolom valami felületi feszültség lehetett benne. Nem kicsit lettem ideges...
(04.19) Kicsit haladtam az építéssel.A szárnyak következtek,ahol is tartottam egy kicsit a nagy méretektől,de meglepő módon nagyon jól összepasszoltak.Alig használtam tömítőt.A futógondolák is tökéletesen a helyükre illettek.Itt eltömítettem a ragasztási pontokat,majd fotók alapján berajzoltam a hiányzó,vízszintesen futó panelvonalakat.A törzseknél már több volt a bibi.Ugyanis amíg a felső panelvonalak pontosan illeszkedtek,addig alúl jó fél miliméteres késéssel futottak össze.El kellett tömítenem az összes panelt pillanat ragaccsal,majd lecsiszolni és újra rajzolni mindet.Természetesen a sok szegecsnek is búcsút mondhattam.De jó is volt mindegyiket újra elővarázsolni a felületre...Ha már itt voltam,szorgalmi feladatként elkészítettem festékszűrőből a két nagyméretű szellőzőt.Nem bántam meg,sokat dobott a látványon.A törzs felső részén is meg kellett ismételni a panelvonal-szegecs akciót,plusz itt még be kellett rajzolnom a két,csiszolásnál eltűnt üzemanyagnyílást is.Végre elérkeztem a szárnyak és a motorgondola beragasztásához.Botor módon a motorral kezdtem,és jó tíz perc elteltével jöttem rá hogy nagy hülyeséget csináltam.Ugyanis a szárnytöveknél a gondola miatt lehetetlen a tömítés,csiszolás.Prímán takarja a munkafelületet...Hát akkor gyerünk,tépjük ki a törzsből!
Már vártam mikor reped,törik,szakad valami,de szerencsére megúsztam.Annyira még nem kötött meg a ragasztó.Nohát akkor következhetett a szárnyak törzshöz való rögzítése.Itt nem valami jó az illesztés,ezért lassan kötő ragasztóval ideiglenesen helyükre tettem őket,majd pedig zselés pillanat ragaccsal jól kitöltöttem a réseket.Száradás után csiszolás,polír,majd fotók és egy régi Verlinden kiadvány alapján a vonalak és szegecsek újrateremtése következett.Na most jöhetett a motor beragasztása a vízszintes vezérsíkkal egyetemben.Itt is a már említett füzetből puskáztam ki a pontos illesztési vonalakat,majd megint az eltünt szegecsek jelölésével múlattam az időt.Végre összeállt a törzs-szárny-motor egység!Ezek után felraktam néhány késantennát amit a géppel együtt akarok majd festeni,továbbá elkészítettem a szárnyvégen ill. a törzsvégen egy pár furatot.Ide majd az NVG lámpák kerülnek amiket átlátszó húzott szálból fogok elkészíteni.Kapott egy higítós mosást,majd Gunze 1200 alapozóval lefújtam.Jelenleg így állok most,mellékelek pár fotót a makett pillanatnyi állapotáról.
(08.26)Lassan-lassan finisbe érek...
A festésre előkészítvén a makettet először ún.preshading-et(előárnyékolást) fújtam fel a felületre.Ezt sötétszűrkével vékonyan a panelvonalakat követve festettem fel(már amennyire az AB pisztollyal lehet vékony vonalakat fújni...).Ezután a makettre rendszertelenűl matt fehér foltokat fújtam,leginkább a panelek belsejére és a szerelőnyílásokra koncentrálva.Száradás után a Gunze sötét szürkéjével(H308) vittem fel a felső színt,figyelve hogy a már sőtétített részeken ne takarjon teljesen a festék.Ezért kissé jobban higítottam a festéket.Később BlueTac és papírsablon segítségével kitakartam a felső kamót.Ezt követte a világosabb szürke felvitele(H307).Miután megszáradt a két szín,egy külföldi gyártó átmosó folyadékával kentem át a felületeket.Rövid száradás után nedves rongy darabbal áttöröltem a felületet,így csak a mélyített szegecsekben és a panelvonalakban maradt meg az anyag,még jobban elmélyítve az egyes panelek közti átmenetet.
Következhetett a matricázás.Mivel a Gunze szép fényes felületet ad,semmilyen alá lakkozást nem alkalmaztam.a TwoBobs kiváló matrica lapjáról egy alaszkai légibázison székelő gépet választottam,amely az afganisztáni harcokból bőven kivette részét.S hogy ez valóban így volt,arról a kabin alatt felfestett bevetési sziluettek árulkodnak amit a matrica gyártója is elkészített.
Amíg száradtak a jelzések a futószárakat vettem kezelésbe.A főfutókra ráöntött fékkábeleket leopráltam,helyükre különböző rézhuzalokat ragasztottam.Az akna ajtók behúzóvilláit nem használtam fel mert kissé vastagnak találtam őket helyettük húzott szálból készítettem újakat.Kivágtam továbbá a hidraulika szárakat,ezek helyébe villamossági szaküzletekben kapható érvéghüvelyeket építettem be.Ezeket többfajta méretbe lehet kapni,és valamelyikkel biztos ki lehet váltani a lecserélendő alkatrészt.Mindamellet semmilyen festékkel nem lehet pótolni a "króm" egyenletes csillogását.
Visszatérve a géptörzsre, a lakkozást a Gunze fényes-matt keverékével végeztem,ha jól emlékszem 4 vagy 5 alkalommal fújtam át az átlagnál jobban felhigítva.Így sikerült egy szép homogén fénytörésű felületet elérnem.
Következnek a függesztmények és a végszerelés....
(09.26.)A finisbe értem!
A függesztmények a Hasegawa modern fegyverkészletéből kerültek a gépre,illetve a makett sajátjai.A célzókonténer a WP.Design műgyanta másolata.Ennél annyit módosítottam hogy a lencsék helyét felfúrtam,majd króm festékkel kifoncsoroztam.Az üvegezést átlátszó keret anyagból készítettem majd Gunze fényes lakkal adtam magas fényt neki.Felkerültek még a kisebb antennák,ill.jelzőfények melyeket szintén keretanyagból csináltam,és végül a pitot cső.Itt megint ejtettem a makett műanyagból készült darabját,helyette kiürült Revell csőrös ragasztó fémcsövét használtam fel méretre vágva,melybe egy másik pontosan illeszkedő kisebb varrótűt ragasztottam.A végét Humbrol polish alumíniummal festettem.
A futószárakat 2komponensű epoxy-val ragasztottam be mert a felhasznált súly(kiürült alkáli elemek) a törzsben picit nehézzé tette a makettet,de csak így lehetett elérni nehogy seggre üljön.A futóaknák behúzó villáit raktam fel utoljára,melyeket húzott szálból készítettem el ugyanis a gyártó által adott alkatrészeket kissé vastagnak találtam.Majd egy napig hagytam kötni a ragasztót,miután VÉGRE talpra állhatott a tankgyilkos kicsinyített mása.
A-10_204
A-10_204
a101

A vízszintes vezérsík alja.Elkészítve a modernizált LASTE verzióra jellemző antennák,besugárzásjelzők.Ezeket felejtette el a gyártó.A függ.csíkok a felülettől elemelt kötelékfények foglalatai.
a101
a102

A motorgondola felső része.Levágtam a kissé vastag és bunfordi beömlőt,melyet sztirolból fogok elkészíteni.Alá pedig fetékszűrőből kivágott apró furatú szitát ragasztottam.
a102
a103

A törzsön kifúrtam az APU kipufogó nyílását,műanyagból pedig elkészítettem a hővédőpajzsot.
a103
a104

Hát igen.Minden bajok forrása,a szélvédő.Itt már kioperáltam a törött részt,az alsó keretet kétkomponenső epoxy-val ragasztottam össze.Jobbra a HUD,benne a két "üveggel".
a104
a105

Itt látható a pótlásra kerülő egyenes szélvédő darab.Az Aires szett csomagoló fóliája végezte eképpen...
A belső felülete átlátszó kékkel van kezelve.
a105
a106

Az összedolgozott gondola.A turbinalapátok Testors titán színnel vannak feste,majd fültisztító pálcával polírozva.
a106
a107

A gondola hátulja.A gyártó csak üres kiömlőket biztosított,ezért házilag kellett elkészítenem a hátsó turbina lapátsort.A gondola belsejét teljesen össze kellett dolgoznom,ugyanis a két fél között összeragasztás után egy kb. fél centi látható rés maradt.A belseje matt piszkos fehér színt kapott,míg a kiömlőket nagyon világos fehéres,szürkés árnyalatúra fújtam.Érdekes hogy az új gépeken már nem natúr fémszínüek.Talán valamilyen hőelvezető kerámia borítás lehet?Mindezek után grafittal enyhén bekoszoltam.
a107
a108

Az Aires szet ideiglenesen a helyén.Azért itt még lesz tennivalóm bőven.
a108
Kép 174
Kép 174
Kép 175
Kép 175
Kép 170
Kép 170
Kép 176
Kép 176
Kép 177
Kép 177
Kép 178
Kép 178
Kép 181
Kép 181
011
011
012
012
038

A felületek a Promodeller Dark Wash nevű folyadékkal lekezelve.
038
011

A kabin alatti bevetési jelzések.
011
002
002
001
001
005
005
013
013
022

Az infracsapda kivetők kifestve(betárazva).
022
134

A gyártó csak az egyébként fantasztikusan pontos szárnyvégi lámpákat adja,a többi házi készítés.
134
136
136
157
157
158
158
159
159
162

A pilonokra a jellegzetes függesztmény támasztó kapcsokat nem készítették el,ezt nekem kellett pótolnom.Tizenegy pilonra négyszer.....
Továbbá az egyes és tizenegyes pilon belső oldalára a villogót.Ezt egyik makettgyártó sem készíti el,pedig a Verlinden típusfüzet fotói szerint bizony ott vannak.Úgyhogy átlátszó keret anyagból ezt is orvosoltam.
162
65

Talán felismerhető a jeles úriember portréja.........:-)))
65
135
135
132

Ez a fegyverzet konfiguráció kerül a gépre.
132
133

A GBU-12 Lézerirányítású bomba.
133
134

Litening II célmegjelölő konténer.A modernizált L.A.S.T.E. gépekhez már hozzá van integrálva.
134
a-10 001
a-10 001
a-10 002
a-10 002
a-10 004
a-10 004
a-10 027
a-10 027
a-10 029
a-10 029
a-10 030
a-10 030
a-10 034
a-10 034
a-10 003
a-10 003
a-10 005
a-10 005
a-10 006
a-10 006
a-10 007
a-10 007
a-10 004
a-10 004
a-10 005
a-10 005
a-10 009
a-10 009
a-10 015
a-10 015
a-10 017
a-10 017
a-10 018
a-10 018
a-10 019
a-10 019
a-10 020
a-10 020
a-10 022
a-10 022
a-10 023
a-10 023
a-10 025
a-10 025
a-10 026
a-10 026
a-10 027
a-10 027
a-10 028
a-10 028
2008.03.09.
Utolsó módosítás: 2008.09.27.
csabbee
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
Emil
2008.08.28. 13:29:06
Heló!
Nagyon tetszik a maketted.A végeredmény lenyűgöző lesz :) Én viszont maradok a 72-es méretaránynál. Milyen gyártót
tudnál ajánlani? Mert énis tervezek egy A-10 est.
csabbee
2008.08.28. 16:46:29
Köszi Emil!
Szerintem '72-ben a legjobb választás az Italeri makettje.A régi Hasegawa és Academy sem rossz,de mindkettőnek rossz a hajtóműgondola hátsó részének a formája.Az Italeri-hez ráadásul beszerezhető egy csomó Aires és Eduard kiegészítő is.
Szia és sok sikert az építéshez!
Hawk
2008.08.30. 01:04:26
Nagyon jól néz ki nekem a 48 as ACC-tól átvett Italeri van meg. Azt hiszem néhány trükköt majd ellesek innen. Csak így tovább!!!!
csabbee
2008.08.30. 07:03:56
Köszi Hawk!
emerson
2008.08.30. 10:29:21
Szia!
Nagyon szep let a gep!Most kezdek egy 72 italerit.szeretnem kerdezni hogy letudnad irni par mondatban hogy is mukodik ez az atmosasos technika?ez olyan mint a panel vonal kiemeles,vagy ettol ninkabb olyan koszos hatas erheto el?Az atmosas utan meg panelezni kell?mig atmosojat hasnalod?roviden ennyi.Nagyon szepen koszonom
Udv.emerson
csabbee
2008.08.30. 11:41:03
Szia Emerson!Először is köszi a dícséretet.Valójában ez egy átmosásos-panelkiemelős módszer,attól függ milyen hatást akarsz elárni.Ha jól vissza törlöd a felületet akkor csak a mélyedésekbe marad meg a szer,ha ellenben csak itt ott törlöd vissza akkor el lehet érni vele egyfajta koszos hatást is.De ne kérdezd hogy mi a folyadék összetétele,fogalmam sincs.A hatás elérése érdekében azonban elég egy pár fültisztitó pálca meg egy pár nedves rongy.Itt megtudod nézni részletesen hogy műkxik a technika:www.promodeller.com
Emil
2008.08.30. 16:52:07
Heló!
Megvettem az Italeri termékét 72-ben. A makett szép csak a szegecselést hiányolom.Tudnál megadni olyan internet címet ahonnan tudok hozzá rendelni valamilyen kiegészítőt?
csabbee
2008.08.30. 17:14:41
Szia Emil!
Jól döntöttél hogy az Italerit vetted,szerintem is ez a legjobb 72-es A-10 makett.Kiegészítőt szerintem leginkább valamelyik külföldi cégtől tudnál beszerezni,az Aires-nek nagyon szép műgyanta kabinja van kizárólag ehhez a kit-hez.A Hannats-nál is és a Modell Hobbies-nál is van,sőt utóbbinál most le van akciózva.Ha tudod mindenképpen szerezd be.Az a baj az Italerivel hogy amíg a makett külsőleg nagyon szép,a belsejét(kabin) azonban ha igényes vagy mindenképpen cseréld le.
Emil
2008.09.13. 16:21:50
Heló!
Azt akarom kérdezni hogy mivel érdemes visszakarcolni panelvonalakat?
csabbee
2008.09.13. 16:47:02
Helló Emil!
Hát kaphatók panelezésre direkt speciális szerszámok,de én bevallom több fajta varrótűt használok e célra,sarokcsiszolón megmunkálva a tűk végeit.A tűket a szike nyelébe szoktam beszorítani és úgy használom karcolásra.Vezetőnek mindenféle ragszalag,régi rézmaratás széle,vékony vonalzó használható de bármi más is megteszi,szerintem Te is kitapasztalod nálad melyik lesz a legjobb.
Hawk
2008.09.14. 22:56:54
Sziasztok!
Úgy is ide vág a téma hát akkor megkérdezem itt: Szerintetek van értelme az Italer 48 as a-10 éhet megvenni a Legend Production Pilótafülkéjét amit egyébként a Monogram A-10-éhez ajánlanak vagy nincs értelme mert csak a baj lenne vele?
Hawk
2008.09.14. 23:20:34
Ja igen és még eziránt az Aires kabinfeljavító iránt érdeklődnék amit a kolléga úr is használt hogy ezt belelehet tuszkolni-e az Italeribe, mivel láttam egy képet ahol az Aires feljavító Italerihez teljesen úgy néz ki mint a Hobby Bosshoz való szóval most tanácstalan vagyok mivel ahonnan be akarom szerezni ott csak a Hobby Boss hoz való van és az jó-e az Italeriéhez.
csabbee
2008.09.15. 18:40:01
Szia Hawk!
A Legend feljavítóját nem ismerem,AZ Aires-sel azonban egy kicsit nekem is meg kellett harcolnom,igencsak nem akart beférni a törzsfelek közé.Én is láttam az Italerihez szánt kabincuccot,szerintem nagyon kis eltérés lehet a kettő között.
Egyébként ha Italerit készítesz,látogass el a twomikesresin.com-ra.Kiadnak egy fantasztikus turbinalapát sort gyantából amivel lecserélheted az Ita nagyon rossz formájú alkatrészét is.Ha tudod mindenképpen szerezd be.
Üdv.Csaba.
Zebi
2008.09.15. 18:46:07
Az Italeri maketthez a Quickboost (Aires) is gyárt lapátsort.
http://quickboost.net/Obrazky/48173.jpg
csabbee
2008.09.15. 18:58:01
Szia Zebi!
Bizony,bizony ők is kiadtek egyet.Mindenképpen érdemes lecserélni,már csak azért is mert az Italeri kevesebb turbinalapáttal készítette el a beömlőtminzt a valóságban vagyon.
Petibá
2008.09.15. 21:12:50
Kérdezném tisztelettel, a Lightening pod nem a készletből van, ugye?
csabbee
2008.09.16. 18:43:05
Szia Petibá!
A Litening-ot a Wolfpack Design követte el gyantából,szárazmatricákkal egyetemben szállítják.
Petibá
2008.09.16. 21:32:28
Köszi!
Cébés
2008.09.16. 21:46:35
Gratulálok,gyönyörű munka! Nincs túlcicomázva pont olyan amilyennek lennie kell!Nagyon szép!
csabbee
2008.09.17. 18:06:04
Szia Cébés,köszi a grat.-ot!
Remélem hanarosan már a kész gépről kerülnek fel a fotók.
Daala
2008.09.22. 20:24:26
Nagyon jó lesz a gép, kifejezetten tetszik a weathering! Egy apró megjegyzés: tudtommal a PACAF gépei nem használják az ALQ-131-est, hanem a 184-est. Ha tévednék, bocs!
Így tovább!
csabbee
2008.09.23. 18:54:09
Szia Daala.
Köszi a dícséretet,egyébként ALQ ügyben teljesen igazad van!Csak az a bibi hogy a gyártó a régi festésű konténerhez biztosított stencileket,és az új gépek csak szürke festésűvel repülnek.Hülyén néztek volna ki a színes jelek a szürke festésen.Ha tudok szerezni modern low-vis.stencileket a konténerhez,bizony lecserélem.
Üdv:Csaba
Daala
2008.09.23. 21:31:20
Szívesen, a SprueBrothers-nél van készleten WolfPack ALQ-184, szürke festéshez való stencilekkel, a doboztetőn pont A-10-esen van.
Hogy külön lehet-e valahol stencilhez jutni, azt sajna nem tudom.
Daala
2008.09.23. 21:46:40
Még valami, ha tényleg 184-est akarsz rá, és hiteles is akarsz lenni, akkor sajnos konténert is venned kell, ugyanis a te dobozodban a régi típusú van, a legasó részén túl rövid, a mostanin majdnem a konténer hosszának feléig elér!
Na, grat a maketthez, nem belepofázásnak szántam!
csabbee
2008.09.24. 18:28:23
Szia Daala,semmi "pofázás" érzetem nem volt,köszi a tippet.A Wolfpackról el is felejtkeztem pedig a Litening is tőlük van.Valszeg későbbiekben be fogok szerezni egyet.
Köszi és üdv:Csaba
Hawk
2008.09.27. 15:08:22
Szia!
Nincs mit mondanom a képek magukért beszélnek. De várom már a jövő nyarat hoyg én is hozzálássak az enyémhez :)
csabbee
2008.09.27. 15:21:21
Köszi,Hawk!
ltom74
2008.09.29. 10:06:27
Nagyon szep lett gratulalok!
Emil
2008.09.29. 10:22:04
Nemtudjátok honnan tudnék új szélvédőt szerezni 1:72 A-10 eshez? Mert az eredeti nagyon torzít :(
csabbee
2008.09.29. 18:26:57
Köszi Tamás!
Emil,próbáltad polírozni a szélvédőt?
Emil
2008.09.30. 14:32:21
Hát még olyat nem csináltam. Nemtudom mivel és hogyan kell :(
Ja mégvmi, nem tudod milyen színű az A-10 féklapjainak a belseje mert nyitott állapotban tervezem felrakni.
csabbee
2008.09.30. 18:48:10
Szia Emil.Ha a szélvédőd anyaga alapból torzít,akkor nemigen lehet rajta segíteni.Ha viszont csak felülethibás,karcos akkor finom vizes polírpapírokkal helyre lehet hozni.Ha a karc mély,1000-1200-essel elkezdheted megdolgozni,majd egyre finomabb 1500,2000,2500-ösel polírozni majd a végén valamilyen polírfolyadékkal vagy polírkrémmel beállítani a megfelelő felületet.
A második kérdésedre pontosan nem tudok válaszolni,de gondolom valamilyen alapozó szürke,vagy piszkos fehér színű lehet.
Üdv:Csaba.
OláhMatyi
2008.09.30. 20:10:08
Szia Csabi!

Nagyon szép makett, látod, lehet hiába vagyok beteg, ennyire tisztán nem tudok dolgozni, hiába pöcsölök a Jakovlevvel:)
Pár kérdés: a szélvédő sárgás áttetszőséfggét mivel érted el?Azt tudom h van a Tamiyának autók lámpáihoz átltászó festéke, de azok úgy tudom élénk színek!Másik kérdésem meg h a Blu Tack nem hagyott nálad nyomot?Azt látom h maszkolóval fogtad oda, tehát akkor nem is nagyon nyomkodtad, igaz?Nálam sajnos elég szép nyomot hagyott az első Jak-7nél...
Gratulálok!Szép makett, nagyon tetszik!

Matyi
csabbee
2008.10.01. 18:52:23
Szia Matyi,először is jobbulást,és köszi az elismerést.
Az arany színezést a Tamiya clear orange és füstszínének a keverékével állítottam be,kellően felhigítva és csak belülről festetten meg a szélvédő jobb és bal oldalát.A BT nálam is hagyott egy kis nyomot de a többször vékonyan felvitt lakkréteg tökéletesen eltüntette.Azért rá-rá kellett nyomkodni a felületre mert a Gunze fényes símasága miatt mindig ledobta.
Üdv:Csaba
Guliver
2009.09.15. 19:36:24
Szia Csaba!
Én az olaszok "Disznaját" kaptam tavaly karácsonyra,az sem túl rossz,sőt ilyen szép Italeri kit-et eddig még nem nagyon láttam. Nagyon szép lett a maketted,azt hiszem a cikked és aképeket is felhasználom a magamé építésénél! Kérdésem is van. Nem eladó véletlenül a fel nem használt kabinbelső? Az Italeri csak matricát ad,meg egy tök sima cockpit-et,az Aires viszon nekem mostanában túl drága.
Üdv, Guliver
csabbee
2009.09.15. 20:53:56
Szia Guli!
Köszi az elismerést.Sajnos nincs meg a HB kabinja,asszem a fel nem használt cuccokkal egyetemben kidobtam.Csak a fegyvereket hagytam meg.Nem tudom az Aires belső most milyen áron fut,de kapható az Italeri-hez eduard színes kabin maratás,lehet hogy az olcsóbb.A száma 49377.Esetleg ha tudod próbáld meg azt.Ja,és ha lehetőséged van rá cseréld még le a turbinalapátsort mondjuk a Quickboost gyártmányára,mert az Italeri azt sajnos nagyon elbarmolta.A lapátok mérete is és a darabszámuk is rossz.Ráadásul mindez szem elött van,úgy hogy megérne egy kis tuningot.
Üdv:Csaba.Ha kérdésed van nyugodtan keress mél-en.
Guliver
2009.09.15. 21:02:38
Szia Csaba!
Hát így jártam! Mindenesetre köszönöm és a tanácsot is! A turbinalapátok hibáit észre sem vettem!!! Köszönöm!
Guliver
szecsigeri
2011.01.12. 21:37:53
Üdv!
Nagyon élethű lett a makett ,nincs mit mondani gyönyörű! A "weathering" nagyon tetszik! Egy kérdésem lenne mégpedig az ,hogy a pozitív panelonalakat
hogyan tudnám kiemelni? Üdv Geri
csabbee
2011.01.13. 18:05:08
Köszi a dicséretet Gergő!
Szerintem a legegyszerűbb megoldás a pozitív paneleknél a fűltisztító+pigment.A pálcát bemártod valamelyen sötétebb színű krétaporba,vagy grafitporba,majd pedig egyszerűen végig húzod a kiálló vonalakon.Ha esetleg elrontod,könnyedén visszamosod aztán mehet előlről.A másik,kicsit időrablóbb megoldás meg ha egyszerűen lecsiszolod a kiálló vonalakat majd pedig újravésed azokat.
Üdv!
szecsigeri
2011.01.15. 09:36:02
Rendeben megpróbálom :). Én a revell A-10 Thunderbolt II-est választottam . A kitt amúgy pontos és szép. Lehet
megpróbálom énis bemutatni a Makettinfónak! Segítséged köszönöm! Üdv: Gergő!
BBalázs
2011.02.21. 17:51:57
Kedves Csabbee!
Segítséged kérném több dologban:
1. a kabinhoz lehet-e beszerezni maszkolót? Nem merem bevállalni a saját kezű legyártást, az előző 1:48 Hasegaea Stukámhoz tudtam szerezni.
2. a polótafülkéről és a kerekek nyílásairól képeket honnan tudnék szerezni?
Szecsigeri: én is a napokban szereztem be a Revell 1:48-asát, szerintem botrányos a minősége, az illesztések katasztrófálisak. Összehasonlításképp ismét az 1:48 Hasegaea Stukám tudnám felhozni. Ég és Föld a két makett minősége...
De nem adom fel könnyen, küzdeni fogok :)
BBalázs
2011.02.21. 18:05:41
http://www.eduard.cz/products/card.php?id_product=5340&name=a-10&catalogue_nb=&type=&pgroup=&scale=3&product_month=&product_year=&page_start=0

Még egy kérdés. Ez a maszkoló vajon jó a Revellhez is?
csabbee
2011.02.21. 18:14:59
Szia Balázs!
Szerintem nem túl bonyolult a kabintető maszkolása,lehet hogy az Eduard gyárt hozzá gyári maszkolót de szerintem egyszerűbb (és olcsóbb) ha Te saját magad készíted el.Nekem se tartott fél óránál tovább.A fülke meg a futóaknák belsejéről több helyen is találsz képet,pl:ARC,ZONE-FIVE,vagy csak írd be a keresőbe hogy A-10 COCKPIT,vagy A-10 WHEEL BAYS.
A Revell-hez meg sok kitartást és kötél idegzetet kívánok!Az egy régi Monogram kit újradobozolva.Pontosak a formái amúgy,csak kissé eljárt felette az idő.Én is egy régi Monogram kittel bajlódok,egy EA-6B-vel.Rengeteg munka van(lesz) vele az szent.
Üdv!
szecsigeri
2011.02.24. 18:19:14
Üdv!
Valami "okosságot" tudnátok arra mondani hogy az illesztéseknél tömítés után hogyan csiszoljam hogy minél kevesebb szegecs tünnyön el illetve ezeket újrateremteni rajta? Segítségetek köszönöm:D
csabbee
2011.02.25. 17:40:28
Pozitív szegecseket elég nehéz visszapótolni,próbáld meg a tömítéseket mondjuk két ragszalag közé beszorítani,és mikor visszacsiszolod a tömítést megkíméled a kitakart felületet.Persze így is valamennyi el fog tűnni,ezt szerintem legegyszerűbb ha tűvel besüllyeszted.Valahol olvastam hogy az ARCHER gyárt szegecs matricákat.Ezek műgyanta kis korongocskák leborítva a matrica fólia lakkjával,ugyanúgy kell feltenni a felületre mint a sima vizes matricát,majd pedig lefesteni.Festés után csak a kiálló szegecsek fognak látszódni.Persze gondolom csak külföldről lehet berendelni,itthon még nem találkoztam vele.
Üdv!
szecsigeri
2011.02.25. 20:33:12
Rendben köszönöm a segítséged!:) Üdv!
szecsigeri
2011.02.25. 22:19:51
Meg az Aries kabint honnan szerezted be és mennyiért?
Üdv!
csabbee
2011.02.26. 07:12:12
Külföldről rendeltem meg,aszt hiszem a Lucky-tól.Már nem emlékszem mennyi volt,de meg tudod nézni a weblapjukon,fel vannak tüntetve az árak.
Üdv!
cilus
2011.09.15. 17:37:50
Gyönyörű!!Egy kérdés a promodeller washt egyből kented a felületre vagy higítottad?
csabbee
2011.09.15. 19:04:47
Szia!
Köszönöm a dicsérő szavaidat.Igen,a megszáradt festékre egy az egyben kell felvinni a cuccot,csak előtte jól fel kell rázni.Mindegyik fajtája gyárilag van előhigítva, tele finom pigmentekkel.
Lorco
2013.01.01. 14:28:39
Elképesztően realisztikus, nagyon tetszik, grat!
csabbee
2013.01.01. 18:51:10
Köszönöm Lorco!
Johnie
2023.09.14. 21:53:02
Az építésed még most 2023-ban is remekül megállja a helyét, gratulálok, gyönyörű lett.
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció