A Kawasaki Ki-60-ast Takeo Doi és Shin Owada tervezte a japán légierő kérésére, mely szerint az elfogó vadászgépet nehéz fegyverzettel kell felszerelni, valamint a repülőgép erőforrásául a német DB-601 licensze alapján gyártott Ha-40 motort kell alkalmazni. A repülőgépnek képesnek kell lennie nagy sebesség elérésére, gyors emelkedésre, mindezt gépágyúkkal a fedélzeten.
Az első prototípus 1941 márciusán szállt fel, importált DB-601 motorjával, két Ha-103 (12,7 mm) és két MG-151 Mauser (20 mm) gépágyúval a fedélzetén.
Ezt a későbbiekben további 2 módosított prototípus követte, de ezek egyike sem érte el a tervezett végsebességet, valamint az emelkedési értékeket. A kudarcok hatására a fejlesztést végül abbahagyták, és a két mérnök nekilátott a könyebb Ki-61 tervezéséhez.
A makett
Az RS Models cég termékeihez korábban még nem volt szerencsém, így, kíváncsian nyitottam ki a makett dobozát, mikor megkaptam.
Az alkatrészek számán elsőre picit meglepődtem, hiszen mindössze 31 (+2) műanyag alkatrész található a dobozban, azonban az összeállítási útmutató lapjai közül kícsúszott egy apró zacskó, amely a matricákat, a 2 darab átlátszó műanyag alkatrészt, valamint egy szép darab fotómaratást tartalmazott.
A fotómaratást az Eduard készítette, a 2007-es technológiájuknak megfelelően, előre festve. Ezen a lapon találhatóak a futóakna takarólemezei, a pilótafülke műszerei és az egyéb apró alkatrészek. Összesen 35 db alkatrész található a maratáson, mely így már egész részetes makett készítését teszi lehetővé.
A műanyag alkatrészek barnás árnyalatúak (mint az újabb cseh maketteknél általában), a felületi kidolgozás nagyon szép, a panelvonalak hajszálvékonyak. Sorja csak elvétve fordul elő, azonban az öntéstechnológia miatt rengeteg kiálló tüske található az alkatrészeken, amit macerás lesz eltávolítani. Viszont a jó a rosszban, hogy ennek eredményeként nem találtam semmilyen beszívódást az alkatrészeken, ami véleményem szerint nagy szó.
Az összeállítási útmutató hagy némi kívánnivalót maga után, az egész útmutató ráfért egy darab A4-es lapra, nagyon egyszerű rajzokkal, az alkatrészek festékkódjainak megjelölése nélkül. A matricák két különböző festésű gép elkészítését teszik lehetővé, melyek ábrái a doboz alján találhatóak, Gunze és Agama festékkódokkal.
Összegzés
A makett kellemes benyomást tett rám - egyszerűsége ellenére -, azonban a kezdőknek nem ajánlanám a maratás és a hiányos útmutató miatt, a japán repülőgépek kedvelőinek viszont kötelező darab!
A bemutatott makettet a
Szikla-Főnix Kft. bocsátotta rendelkezésünkre, köszönjük!