The best Mid-Sized-Car!

1969 Ford Torino Cobra

1:25, AMT-ERTL No.31745 (2006)
Pintér György - Múzeumi krimik A története:

1969-ben a Torino az első születésnapját ünnepelte. 1968-ban debütált, mint a a Fairlane sorozat egy része. A hatvanas évek végére a Fairlane vonal eladásai kezdtek csökkenni, a FORD úgy gondolta, hogy ha megváltoztatja a nevet, akkor megcélozhatja a fiatalabb korosztályt, és növekedhetnek az eladási statisztikák. Igazuk volt. A kikopott Fairline nevet elhagyták, és az új autó a Torino lett! A Torino-t ma is a Ford legjobb közép méretű autójának tartják (Mid Sized Car). 1969-ben debütált a Torino Cobra. A Cobra kapta meg a 428CI-es (kb. 7 literes!) motorblokkot, és a Cobra Jet-el (általános jelzése: 428CJ) a "sima" verzió 335 lóerejét könnyen 400 fölé emelte. A típus egyik testvérével a Talladega-val karöltve nagyon sikeresek voltak a NASCAR szériában.

A makett:

A doboz egy olyan készletet rejt, ami három építési lehetőséget nyújt a makettező részére: Stock (gyári), NASCAR, Street Machine. Ezek a módosítások főleg a motorteret, belsőt és a futóművet (kerekeket) érintik. A készlet 117 darab alkatrészt tartalmaz. A kaszni mérete és kidolgozottsága megfelelő. Sajnos az alváz kidolgozása döbbenetes: a rossz hír az, hogy a hátsó tengelyt és a lengéscsillapítókat ráöntötték. Ezt orvosolni muszáj, kivitelezése nem csak a kezdőknek okozhat fejfájást! A jó hír viszont , hogy a kipufogó nem került erre a szomorú sorsra. Ezt nyilván azért úszta meg, mert a gyártó háromféle kipufogót ad, annak megfelelően, hogy melyik verziót kívánjuk megépíteni. A motorblokkja mindhárom típusnak azonos volt (a kitt természetesen a 428CI-es motort adja!), viszont mindegyikhez külön kapjuk a karburátort és a szívócsonkot. A motortér, és az ide tartozó alkatrészek szépen kidolgozottak, a teszt példányon nem találtam sorját. Az illeszkedésekre viszont több figyelmet kell fordítanunk. A belső tér kidolgozása sem példa értékű, de az alváz sokkja után egész jónak tűnik. Két fajta közül kellene választanunk: stock/street machine és a NASCAR között. Előbbi(ek) a szabványos utcai üléseket, és az általános berendezéseket tartalmazzák. Utóbbi viszont egy vérbeli versenygéphez méltóan, bukócsövezett, "együléses" kabint jelent. Az átlátszó alkatrészek kicsit vaskosak, de beépítés után nem zavaróak. Az utóhoz két fajta gumit (NASCAR verseny gumik, és stock/street machine), és háromféle felnit kapunk. A matrica precíz pontos. Viszont a NASCAR verzióhoz semmit nem tartalmaz, számomra megmagyarázhatatlan okból. Amerikában sok cég szakosodott NASCAR makettek matricáinak gyártására. Némi plusz pénzből ezeket be lehet szerezni. A makettnek sok előnye van, viszont nehezen ellensúlyozza ezeket a kevés, de nagyon nehezen megoldható hiba. A készletet inkább fanatikusoknak ajánlom.
torino01
torino01
torino02
torino02
torino03
torino03
torino04
torino04
torino05
torino05
torino06
torino06
torino07
torino07
torino08
torino08
torino09
torino09
torino10
torino10
torino11
torino11
torino12
torino12
torino13
torino13
torino14
torino14
torino15
torino15
torino16
torino16
torino17
torino17
torino18
torino18
torino19
torino19
torino20
torino20
2007.12.07.
Utolsó módosítás: 2008.01.03.
Braun Gergely Gábor (ChevyG)
Bajai Makettezők Egyesülete
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció