Pintér György - Múzeumi krimik
A története:
1869. november 22-én bocsátottak vízre Clyde-on, a Scott és Linton hajókikötőnél Dumbartonnál egy 963 tonnás vitorlás hajót, a Cutty Sark-ot (nem Shark). Ez a hajó óriási hírnevet szerzett az egész világon. A Cutty Sark – korának -, legszebb, a legmodernebb, leggyorsabb hajó volt a "kínai klipper" típusú hajók közül. A klipperek nemcsak a leggyorsabb hajó címért falták a tengeri mérföldeket, hanem ezek szállították a friss teát Ázsiából. Útvonala Angliából indult ázsiai és óceániai kikötők felé. Ez a dobozbontás napjainkban főleg aktuális, mert a 138 éves, múzeumként funkcionáló hajó 2007 május 21.én leégett.
A makett:
Ezt a készletet az Academy több verzióban is árulta. Létezett „Clear” (átlátszó) és „Gold” (gyárilag aranyszínű keretek) kiadásban is. A doboz kibontása után 4 darab öntőkeret tárul a szemünk elé, ebből két barna, és két piszkos fehér. Kereken 50 alkatrészt tartalmaz a készlet, de ebben benne van a hajót tartó állvány alkatrészei is. A vitorlázat nagyon vastag, viszont a hajó ezek nélkül van/volt kiállítva, ezért ezek felhasználását nem javaslom. A törzs alkatrészei szépen megmunkáltak, jól látszik a fa erezet és a vízvonal alatti rész kiképzése. Az illeszkedésekkel sem lesz különösebb problémánk. A készlet tartalmazza a kötélzetként mellékelt madzagot és egy kis tubus ragasztót. Utóbbi felhasználása erősen kerülendő.
A gyártónak okos húzása volt, hogy ebben a (népszerű) méretarányban is kiadta a hajót. Remek készlet kezdőknek, és azoknak, akik csak bele akarnak kóstolni a vitorlások világába.