Pintér György - Múzeumi krimik
Egy általam eddig ismeretlen gyártó termékével foglalkozom ebben a cikkben. A török eredetű PM Model egy különleges, a II. világháború végén készített gépet kicsinyített le. Mivel régóta vadászom a különleges makettekre, ezért azonnal „rácsaptam” a ritkaságra. „Second Hand” makettről lévén szó nem eredeti, hanem zacskós csomagolásban jutottam hozzá, azonban a gondos eladónak hála nem lett baja az alkatrészeknek.
A készlet minősége nagyjából közepes szintű, de inkább annál alacsonyabb. Méret szempontjából megfelelő a készlet, de az alkatrészek elég sorjásak, többségük pedig elnagyolt vagy vastag. A kabin részletessége kimerül egy padlólemezben, két ülésnek titulált műanyagtömbben és egy „girnyó” botkormányban. Ráadásul a pilóta mögött ülő rádiós-lokátoros felett a szárnynál kialakított ablak sincsen. Ezt majd szép kis szobrászmunkával lehet csak megformálni. De ha már egyszer a szárnycsatlakozások íves részét és a motorgondolák hátsó felét is ki kell alakítani, akkor miért ne? :) A szobrászmunka mellett a panelvonalakat is be kell karcolni, lévén a makett pozitív vonalas. Ez még önmagában nem lenne baj, de teljesen rendszertelenül, itt-ott jelennek meg a felületen. A kormányfelületeket szintén elvétve jelölték.
A motorok területén hasonló a helyzet. A gondolákban nincs kialakítva a főfutók aknája (az orrfutóé sem egyébként), valamint a motor környékét sem részletezték. Ha a futóaknákkal végeztünk, a futószárak és a kerekek kialakítása már nem okozhat gondot...:)
Erőnk végső maradékával pedig elkészíthetjük az apró alkatrészeket (antennák, levegőbeömlők, etc.), valamint összeollózhatjuk a jelzéseket más készletekből. A sajátok ugyanis az idő vasfoga miatt totálisan besárgultak...:S
Végső konklúzióként a következő mondatban tudom összegezni érzéseimet: a makett kezdőknek vagy örömmakettezőknek kiváló a szakmai fogások gyakorlására, de a megszállott szőrözős profik inkább kerüljék el nagyon messzire.