Pintér György - Múzeumi krimik
1988-ban a turbókorszak utolsó évében sok csapat már áttért a szívó motorokra, hogy minél több tapasztalattal rendelkezzen ezen motorok terén, mert a következő évtől már csak ilyen motorokkal lehet versenyezni. A McLaren ekkor kötött szerződést a Hondával és elkezdte alkalmazni az RA168-E típusú hathengeres turbómotorját. Ez a motor nem csak rendkívűl erős volt, hanem alacsony konstrukciójának köszönhetően az autó súlypontja is alacsonyan volt, és ez rendkívüli stabilitást biztosított az autónak. A tökéletességét az is tükrözi, hogy a Senna-Prost páros ezzel az autóval 16 futamból 15-öt megnyert, ráadásúl ebből 10 kettős győzelem volt.
A makett
A gyártótól megszokott minőségtől eltérően rengeteg sorjával, beszívódással és kilökőtüske-nyommal találkoztam. Az építés során illesztési hibával nem nagyon találkoztam. Ha a leírást követjük, viszonylag könnyen lehet szép autót építeni a készletböl, bár nekem a doboz felhozatala eléggé részletszegény volt, ezért fotomaratásokkal és saját magam által "gyártott" alkatrészekkel tettem részletesebbé.
Viszonylag nehéz volt használható dokumentációt szerezni, főleg a motortérről. Ez némiképp meghosszabbította az építési időt.
Az építést a karosszériával kezdtem (festés, matricázás), majd a cockpit következett. A megfelelő mintázatú karbonmatricák és szegecsek felrakása után az összes matricázott részt átfestettem smoke-kal, majd matt lakkal és így eléggé élethű felületi mintát kaptam. Az ülésbe "gyárilag" bele volt öntve az öv mintája, ezt kicsiszoltam, majd fotomaratott övvel helyettesítettem. Ezután következett a motortér kialakítása, ahol a vezetékeket és a csöveket damilból és "gyöngyfűző" drótból készítettem el. A kerekekre sablonnal fújtam a feliratot, ez élethűbb, mint a matrica. Ezután a véső összeállítás következett, ahol semmi nagyobb gond nem volt.
Viszonylag sok munkával nagyon szép autót lehet a készletből építeni.