Achtung, ein Sturmovik!
1:35
Pintér György - Múzeumi krimik Ez egy régi diorámám. Az ötletet a „Tavaszi Ébredés” hadművelet adta. Láttam pár fotót a sárban elsüllyedt járművekről és egyből szerettem volna építeni egy hasonló témájú kompozíciót. A maradék alkatrészeim között véletlenül találtam egy kifeszített drótkötelet, ami még egy Academy Panzer IV-esből maradt, és így jött az ötlet, hogy egy mentést jelenítsek meg. A háború végén gyakran előfordult, hogy a benzintakarékosság jegyében egyik harckocsi a másikat vontatta. Így nem tartottam elképzelhetetlennek, hogy egy sárba ragadt harckocsit, műszaki mentőjármű hiányában, egy másik harckocsi próbáljon kiszabadítani. Az „Achtung, Jabo” készletet egy karácsonyra kaptam és velük lett majdnem teljes a dioráma. Azért írom, hogy majdnem teljes, mert lassan öt-hat éve tervezgetem, hogy még néhány figurát rakok a harckocsik mellé, de ez eddig különböző okok miatt még nem sikerült.

A dioráma témája, hogy az itt harcoló egyik nehéz-páncélvadász osztály harckocsija a fák alá húzódott, hogy a legénység könnyen tudja álcázni, ám ott a felázott talajban elsüllyedt. A következő napon arra haladó harckocsi, amely a 2. Das Reich SS-páncéloshadosztály Párduc harckocsija volt, megpróbált segíteni a vadászpárduc legénységének. A vontatás megkezdődése előtti pillanatban azonban az egyik harckocsizó észrevett egy Il-2-es Sturmovikot, amely épp támadásba lendült ellenük.

Az építés fázisaira, már nem igazán emlékszem, mint már említettem régen volt. A Vadászpárduc (Jagdpanther) az Italeri terméke és még a dioráma ötlete előtt jó pár évvel raktam össze és festettem le (Jó vastagon, mert gyerekkoromban úgy gondoltam, hogy a vastag festék az biztos jól takar.). Így ő egy nagygenerált kapott, ami az akkori tudásom szerint egész jól sikerült. A harckocsi oldalára drótból kis füleket készítettem, amibe az álcázáshoz szükséges növények rögzítését segítő drótot lehetett behúzni. A Párduc szintén Italeri termék, ott csak az egyik szerszámtartó dobozt cseréltem le, az „újat” festetlen rozsdásodott fémre festettem, amit a legénység tábori körülmények között rakott fel a korábban megrongálódott helyére. A figurák a Dragon termékei. A festésüket az útmutató szerint készítettem el.

A talaj egy hungarocell alapra került, mert így könnyen be tudtam süllyeszteni a Jagdpanthert. Maga a talaj Sulifix ragasztó és homok keveréke, amit utána lefestettem egy szürkésbarnás színre. A növények még csak most éledeznek, a fű, ami megmaradt a hó alatt, kifakult és világos, valamint elég alacsony. A fák kopaszok még. A levágott nagy fa egy dióág része. A kis fák, különböző ágak, amiket az erdőben találtam. A kerítés oszlopai bodza ágak belső puha anyagából készültek, a tartólécek gyufából, a lécek pedig falapocskákból.
Teljes
Teljes
kép1
kép1
kép2
kép2
kép3
kép3
kép4
kép4
kép5
kép5
kép6
kép6
kép7
kép7
kép8
kép8
kép9
kép9
kép1
kép1
2009.09.03.
Utolsó módosítás: 2009.09.06.
Régert András (Régert), Siklós
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
Guliver
2009.09.07. 10:31:18
Szia!
Szép munka,nekem tetszik az 5let és a kivitelezés is.
Guliver
Régert
2009.09.07. 10:50:13
Szia!
Köszönöm, az elismerő szavakat.
András
Égi lovag
2009.09.07. 15:08:41
Szia! nekem is nagyon tetszik, szépen kivitelezett jól megépitett makettek. Nem akarok hülyeséget mondani, de viszont nem vagyok benne biztos, hogy egyetlen párduc egyetlen vadásztigrist kitudna vontatni, ugyanis a TigrisI-nél egy üzemkééptelen harcjármű elvontatásához 2 másikra volt szükség, tudom a párduc család könnyebb és ugyanolyan motorjuk volt, ebből következően a teljesitmény-tömegarányuk jobb volt, de biztosan anyival, hogy egy harckocsi egy harckocsit elbirt huzni? a fontoskodó (és esetleg buta) kérdésem kérlek ne vedd sértésnek, de ha esetleg nekem van igazam, akkor mégegy járművet bele kéne rakni a képbe.
sanyi
2009.09.07. 15:16:23
Sziasztok!
És akkor mi van ha a Tigris húzza a Párducot a biztonságot rejtő fák közzé:D Szerintem is kettő kellett volna, de nehogy félre értsd, nagyon tetszik a műved, ötletes és nincs agyonbonyolítva! Egyébként pedig a háborúban sok minden történhetett - és történt...
Szép munka!
Sanyi
DrJoci
2009.09.07. 16:07:09
Szia!
Szerintem is nagyon jó én még max annyit változtatnék hogy ahol sáros ott átkenném fényes lakkal szerintem:) de nagyon jó lett tényleg
Régert
2009.09.07. 16:31:13
Igen, igazatok van, általában egy üzemképtelen harckocsi elvontatásához két másikat használtak, vagy pedig a féllánctalpas vontatókból alkalmaztak többet. A helyzet az, hogy amikor ezt összeraktam, akkor nem volt még egy Párducom. És arra gondoltam, hogy a félig beragadt Vadászpárducot (ami egyébként nem sokkal volt nehezebb mint a Párduc) az "Azért mégiscsak próbáljuk meg kiráncigálni a sárból, ha már egyedül nem megy neki!" felkiáltással biztos legalább egyszer megpróbáltak megmenteni. Természetesen igaz, hogy egy harckocsit több másik tud vontatni, mindamellett láttam egy képet, ahol egy Bergepanther vontat az úton egy lerobbant párducot. Pedig mindkettőben ugyanaz a motor van (Igaz a Bergepanther erre lett kitalálva). (http://panzerkeil.dre.hu/harcjarm/panzer/panther/bergepanther_working.jpg). Ha újra kezdeném biztos tennék rá még egy harckocsit, vagy két-három FAMO-t alkalmaznék, természetesen ezek a tervek már komolyan terhelnék a pénztárcámat. A kérdéseknek és tanácsoknak pedig nagyon örülök, mindig jó hallani az építő kritikát. Egyik barátom a még anno 5 éve a dioráma elkészülte után megjegyezte, hogy a középen álló figura nem a szabályzatnak megfelelő helyen áll, hiszen a vontatás biztonsági előírásait nem tartja be. Ezért írtam, hogy ez a pillanat még a vontatás előtti pillanat, és Jürgen épp a helyére igyekszik. Mégegyszer köszönöm a hozzászólásotokat, először publikálok itt cikket és jólesik, hogy érdeklődnek a diorámám iránt.
András
Rommel93
2009.09.07. 18:03:50
Nagyon tetszik, főleg az alapötlet!!
zsugabubus2
2009.09.07. 19:24:52
Nemrég csatlakoztam az oldalhoz és egyből írtam 2 cikket is.a gondom csak az hogy nem látom őket a főoldalon.Ez miért van?
Hrothgar
2009.09.07. 21:31:35
Szervusz, és üdvözlet mindenkinek!
Nagyon ötletesnek találom a művedet! Nekem nagyon tetszik!
Illetve az egy tank vontat, vagy két tank vontat dologhoz szólnék hozzá...
Mivel a vadászpárduc nem sokkal nehezebb egy sima párducnál, (kb. 46-47 t körül mozog) lehetséges, hogy egyetlen ilyen "nagymacska" elvontassa... Legalábbis olvastam hasonlót Ernst Barkmannal kapcsolatban. Ott Barkmann vontatott a párducával egy másik párducot.
Lényegében ennyit akartam...
További jó makettezést mindenkinek!
Hrothgar
2009.09.07. 21:50:25
Hoppá! Egy megjegyzés, ha szabad: a panzerkeil-en is fent van egy cikk Ernst Barkmann-ról (Az imént néztem meg az oldalt) Így utólag gondoltam bele, hogy ha már ide írom valakinek a nevét, akkor illendő, hogy akit érdekel, annak valami utánanézésre alkalmas helyet ajánljak. (persze sokan mondják azt is, hogy: "-Barátunk a google" :) )
És ezúton kérnék elnézést "rituálisan" azoktól az emberektől, akiknek nem kell "bemutatnom", vagy egyszerűen nem érdekli őket Barkmann bácsi, és a párducának története.
A diorámához visszatérve: Még mindig tetszik! :)
magyarzoli1@vipmail.hu
2009.09.08. 09:56:40
Szia!
tetszik a kivitelezés és jó a táma. Igen a háború végefelé már huzogatták egymást a tankok, még akkor is ha csak 1 volt .Főleg ha a másik csak elakadt, mert így az is tudott segíteni.És itt úgy látom hogy csak a sár fogságábol kell menteni, tehát a mentett is tud segíteni. Ötletes szépen kivitelezett munka . Tettszik Garulálok. Decemberben VÁRUNK Baktalórántházára.
Régert
2009.09.08. 18:43:55
Köszönöm a kedves és elismerő szavakat, nem gondoltam volna, hogy a harckocsik vontatása, illetve annak technikai és történeti háttere ilyen komoly szakmai beszélgetést idéz elő. Nagyon örülök, hogy ennyire érdeklődik mindenki. Zsugabubus2-nek üzenem, hogy nem tudom miért nem jelentek meg eddig a cikkei a főoldalon, de biztos meg fognak, és azokat is mindenki ilyen nagy lelkesedéssel fogja fogadni. Magyarzoli meghívását pedig nagyon köszönöm, és ha tehetem és lehetőségem lesz rá megpróbálok majd elmenni.
András
Papu Rapava
2009.09.08. 21:44:00
Csáó Andris!
Nagyszerű munka!
Csak így tovább!
:))))))
Üdv.
Régert
2009.09.08. 23:23:49
Szevasz Robi!
Köszönöm. Ha hazamentem megírom a bosnyákokhoz tartozó cikket is és azt is föl szeretném majd tölteni ide.
Üdv!
Régert
2009.09.08. 23:24:35
Szevasz Robi!
Köszönöm. Ha hazamentem megírom a bosnyákokhoz tartozó cikket is és azt is föl szeretném majd tölteni ide.
Üdv!
lavidzs
2009.09.12. 06:39:57
Szia
Nagyon tetszik az alapötlet és a mevalósítása is, de hiányolom a vontatókötél nyomait a földön mert ekkora kábelt lehetetlenség a levegőben igy kihúzni vagy ha már vontatnak akkor a figurák nem tudnak ebben a pózban megálni a gépeken.
Régert
2009.09.19. 15:45:27
Szia!
A vontatókötél nyomaiban igazad van, akkor erre még nem gondoltam. A figurák pedig azért állnak így, mert még mindenki igyekszik a helyére, avontatás előtti pillanatban. Köszönöm mégegyszer mindenkinek, hogy ilyen részletesen és tüzetesen megnézitek a maketteket.
Üdv András
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció