A VFA-127 eredetileg a VFA-126 kihelyezett egysége volt. A feladatuk a műszeres képzés Lemoore bázison 1961-től. 1962-ben önálló alakulattá szerveződtek VA-127 néven. 1966-ig Cougarrel repültek, majd TA-4J gépekre váltottak. 1970-től A-4 átképző századként (RAG) folytatták a tevékenységüket, amit 1975 júliusáig folyattak. Ez év októberétől vették fel az agresszor kiképzést a feladataik közé. Az átfestett gépek itt is megjelentek, jelezve, az agresszor mivoltukat, bár standard festésű gépeik is voltak a 80-as évek közepéig. Ez volt az utolsó század amelyik utolsóként szerzett be együléses A-4-eseket. 1987-től az F/A-18-as lemoori megjelenésével felértékelődött a szerepük. Még ebben az évben a század jelzése VFA-127-re változott és nevadai Fallon bázisra költözött, ahol sokkal jobb feltételek voltak a repülésre. Ez az év már eddig is mozgalmas volt, de még nem volt vége, mert ekkor rendszeresítették az F-5E gépeket, amik a VF-126-tól és a Topguntól, valamint az alconbury 527. századtól érkeztek. Az 527-esek F-16C-re váltottak igaz csak rövid ideig élvezhették őket. A VF-126 és a Topgun pedig F-16N-re váltott. 1992-ben az F-5E és Skyhawk gépeket F/A-18A/B gépekre cserélték. Ez volt az első század amelyik agresszor célra használta az F/A-18-ast. Érdekes, hogy a könnyített A és B modellek repülési jellemzői annyira eltértek a fegyverzettel megpakolt F/A-18C/D gépektől, hogy megfelelőnek találták őket DAC tréningre is.
Festés
A VFA-127 gépei igen változatos mintákkal és színekkel voltak festve. Több gépen az aktuális standard kamó volt látható, de a sivatagi színektől, a kék, szürke gépeken át a zöld barnákig sok minden előfordult. Érdekes, hogy több gépen a TPS kamó sötétebb szürkéje nem 36320, hanem valami sötétebb szürke. Érdekes volt a MiG-17-est utánzó festés, amihez hasonlót korábban az egyik Topgunos gépre is felfestettek. Ezzel kapcsolatban további képek a blogomban. A 02 A-4F-en is egy ismerős minta volt, ami szintén egy Topgunos A-4M gépen volt látható. Ez a minta a MiG-21-esen előforduló standard mintákra hasonlít, akárcsak a 12-es TA-4J-hez, ahol az alap nem szürke hanem sárga volt. A 11-es TA-4J gépen levő foltos minta teljesen egyedi, csak ezen a gépen fordult elő. Több mintáról állították, hogy konkrétan egy orosz vagy VSZ 21-es illetve 23-as gép pontos másolata. Ez akár igaz is lehet, kivéve a kék színekkel festett gépeket és 00 számú F-et, amin az F-5 gépek Asia Minor festése köszön vissza. Érdekes kísérlet lenne, 21-esekre illetve 23-asokra átfesteni az agresszor mintákat.
Jelzések
A kezdeti időkben semmilyen megkülönböztető agresszor jelzést nem viseltek a gépek. A korai századjelvényen szürke körben egy vörös csillagban MiG-19-es volt látható, később ezt F-18-ra cserélték. Majd a szürke kör eltűnt és maradt a csillag. Az orrszám kezdetben nem a szokásos agresszoros piros sárga volt, hanem szürke vagy fekete, esetleg kék, aztán ahogy "belemelegedtek" az agresszor tevékenységbe az orrszámoknál is agresszorosra váltottak.
Ismert gépszámok
153482 06 T
153483 03 14 T
153488 13 T
153504 16 T
153672 02 07 11 16 T
153676 11 T
153679 05 705 T
153681 13T
153683 01 06 12 T
153690 01 02 11 T
154172 02
154181 20
154183 01 02
154190 00 01
154334 04 12 14 T
154656 10 T
154657 04 15 T
154970 04
154973 03
154992 04
155000 02
155025 03
155081 00 20 T
158465 00 14 T
Az utolsónak feltöltött képnél bizonytalan vagyok, hogy ez a 158465 gyárszámú gép-e.