VF-126 Bandits
A század VA-126 jelzéssel 1956-ban alakult Miramar bázison. Először F7U-3 Cutlass, később F9F-8 Cougar és FJ-4 Fury gépekkel repültek. Később A-4-es átképző század lettek, a típus korai változataira képeztek át pilótákat. 1960-ban kapták a F9F-8T gépeket és kezdték meg a sugárhajtású gépekre való felkészítést és a műszeres repülő tréninget a Csendes-óceáni flotta részére. A nevük hivatalosan VF-126 Seahawks lett és 1965 októberében átálltak a TA-4F gépre. Az agresszor tevékenységet 1964 októberében kezdték TF-9J, TA-4F és A-4E gépekkel az F-8 és F-4 típusátképző századok részre, majd később az A-6-os századok részére is. Ekkor még a gépeket nem festették át, azok az eredeti festésüket viselték. 1972-ben a század közvetlen támogatást nyújtott az új F-14-essel felszerelt VF-124 századnak. 1978-ban A-4F gépeket kaptak, hogy ezzel erősítsék az agresszor lehetőségeiket. 1981-ben a nevüket az agresszorokhoz jobban passzoló Bandits-ra (banditák) és a jelvényüket is megváltoztatták. 1987-ben megkapták a csúcs agresszor gépeket az F-16N-t. A századot 1994 áprilisában feloszlatták. A század szoros együttműködésben dolgozott a Topgun és a VFC-13 századokkal.
Az agresszor feladatok mellett Out-of-Control tréninget is folytattak T-2C gépekkel 1978-tól. Itt azt gyakorolták, hogy ha a gép kontroll nélkül dugóhúzóba kerül, átesik stb., akkor mit lehet és kell tenni a gép megmentéséért.
Egy kis magyarázat a Navy századneveihez, a VF = Navy Fighter, VA = Navy Attack; VC = Navy Composite, VFA = Navy Fighter/Attack, a V a merevszárnyú gépeket üzemeltető Navy és Marines századok kezdőbetűje. A composite, vegyes századot jelent, ahol több típus is van.
Festés
Az agresszoroknál szokásos tarkabarka állomány repült a VF-126-nál. Nem igazán lehet mindig korrekt festés kódokat adni, mert a festések nagy része adhoc mix volt. Ott és akkor, csak arra a gépre festették fel. El lehet indulni szabványos FS színekből, de ne legyen senkinek lelkiismeret furdalása, ha saját színeket kever a kiinduló festékekből.
Ismert gépszámok
149666 30
150073 31
150110 26 35
151044 24 33
151059 32
151988 30 34
152858 07 15 T Jól látható a hátsó kabinban az elhúzható függöny, amit a vakrepülés gyakorlásához használtak.
152861 00 14 600 T
153489 15 T
153491 16 T
153512 06 11 16 T
153513 12
153518 04 T
153525 02 T
153678 10 T
154181 20
154183 00
154190 24
154209 21
154288 622 T
154289 06 13 613 T
154313 03 13 T
154314 601 621
154325 17 T
154330 05 10 15 605 T
154334 15 T
154338 04 11 T
154631 14 T
154632 14 T
154634 02 T
154657 04 13 T
155017 21
155018 24 27
155025 26
155030 24
155031 22
155036 23 52
155064 25
158477 16 T
159483 30
Szu-27-es kamó
Az utolsó években a maradék gépek egységes kamuflázst kaptak. A mintát állítólag a Szu-27-es mintája inspirálta. Az AMARC-on az el nem adott gépek ezzel a kamóval állnak a mai napig. A gépeken lovis századjelvény látható.
154173 22
154183 23
154209 21
154334 15 T
154632 14 T
155018 27
155030 24
155034 ?
155037 26
155064 25
158454 12 T
158477 16 T
159483 30
159486 32
160039 33
Pár gépnél bizonytalan a gyári szám. Ezek képét a végére tettem. Sajnos a MiG-21 standard mintás TA-4J-ről ez az egyetlen fotó.