1970-bem már alkalmanként agresszor feladatokat repültek, de az elsődleges feladatuk ekkor még földi műszeres képzés, repülés oktatás és rekvalifikáció volt. 1973-ban kapták meg hivatalosan az agresszor feladatokat, a század neve ekkor VA-43-ről VF-43-re változott. A korábbi TA-4J gépek mellé A-4E gépeket kaptak. A hívójelük ambush (rajtaütés) volt, ami passzolt a feladatukhoz. A gépek egy igen hatásos háromszínű kamuflázs kaptak. Ez az USAF Ghost színeivel egyezett (36307, 36251, 35237). A kamót yuk néven emlegették. Bármelyik jelentését is nézzük, a yuk semmi esetre sem jelent szépet, bájosat, kedveset :). Érdekes, hogy 1979-ben még voltak TA-4J gépeik, amelyek a NAVY standard kamuflázst hordták (16440/fehér). 1975-ben kaptak egy T-38-ast a Topguntól, majd 75-ben 4 F-5E gépet. A korábbi századjelvényük is megváltozott. Az ökölbe szorított páncélkesztyűs kézbe bekerült egy vörös csillagos gép. 1978-ra az agresszor feladatok annyira megszaporodtak, hogy a műszeres tréninget átadták a VA-45-nek. Az ACM feladatok növelték a balesetveszélyt, ezért vezették be az Out of controll kiképzéseket a VF-43-nél és a VF-126-nál. A kiképző gép a rendkívül jóindulatú T-2C gép volt.
A század úttörő szerepet vállalt a FFARP (Fleet Fighter ACM Readiness Program) program bevezetésében. Ez három hetes kurzus volt, tantermi foglalkozásokkal, majd ACM repülésekkel. 1985-ben az F-5E gépeket továbbadták és megkezdték az izraeli F-21 (Kfir) gépek rendszerbe állítását, amiket 1988-ig használtak. 1988 júniusában álltak át az F16N használatára, amiket a VF-45-től kölcsönöztek. 1989 végére megkapták a saját F-16-os gépeiket, valamint F-5E és F gépeket. Ezáltal igen változatos agresszor missziókat voltak képesek ellátni, az A-4 gépek szimulálták a fordulékony, kicsi ellenséges gépeket (MiG-17), az F-5E gépek a MiG-21, MiG-23, Mirage III gépeket, az F-16-osok pedig a negyedik generációs típusokat, a Su-27-est, MiG-29-est és Mirage 2000-est. 1994-ben ők sem úszták meg a kiadáscsökkentést. A századot felszámolták és a feladataikat a VFC-12-es kapta meg. A század életében az A-4 volt a biztos pont, gépek jöttek, mentek, de az A-4-es végig szolgálta az agresszor időszakot a kezdetektől a feloszlatásig.
Érdekes, hogy ez az egyik agresszor század, ahol ugyan változtak kismértékben a festések, de 20 év során végig valamilyen hatásos szürke kombinációval repültek a gépek, amiken még a minta is majdnem egységes volt egy egy periódus során.
A színekről a blogomban olvashattok.
http://kamuflazs-camouflage.blogspot.com/2011/04/4-agresszorok-5-resze-makettinfon.html
Ismert gépszámok
149985 27 28 29
150001 26 28
150132 24
151103
151110 nem biztos, hogy ez a gép ebben a században repült
151111 24
151118 24 320
151167 26 28
151186 25
152012 23 25
153516 01 40 TA
154172 21 25
154193 20 21 22
154211 20 21
154217 20
154292 02 TA
154296 07 42 TA
154298 303 TA
154343 43 TA
154973 22
154991 23
155026 24
155027 26
155033
155072 03 41TA
A 44-es számú TA-4J gyári számát nem ismerem.