A század gyökerei a 2. világháborúig nyúlnak vissza. A cigarettázó, bokszoló feketerigó az ötvenes évektől a század jelképe, amikor felvették a Blackbird nevet és a század elnevezése VA-45-re változott. A 4 and 20 szlogen a jelvényben azt jelenti, hogy 24 pilóta volt a századhoz beosztva, 4 hivatásos és 20 tartalékos, de rímel az angol gyerekversere is amiben szintén 4 meg 20 feketerigó szerepel.
Sing a song of sixpence,
A pocket full of rye.
Four and twenty blackbirds,
Baked in a pie. ...
Az Agatha Christie novellát nem másolom ide be, amiben szintén a 4 meg 20 feketerigó szerepel.
A feketerigóra azért esett a választás mert kitartóan és erőszakosan küzd az ellenségeivel. http://en.wikipedia.org/wiki/Common_Blackbird
1967-ben cserélték a Cougareiket TA-4J Skyhawkokra. A feladatuk azonos volt a korábban ismertetett Skyhawk századokkal.
1976 augusztusában kapták meg hivatalosan az agresszor feladatokat. Két gépet festettek át agresszor mintára, jelezve a század új feladatát. Az egyre szaporodó agresszor feladatok végül kiszorították az addigi műszeres tréninget, ami a tantermekbe szorult vissza. A század az egyéb feladataitól megszabadulva Cecil Fieldről áttelepült Key West légibázisra. Cecil Field a Floridai-félsziget tövénél van, Key West, meg a végén.
1984-ben a feloszló VF-171 agresszoroktól kaptak három A-4E gépet. A gépeken három szürkéből álló minta volt amit Boca Chica mintának hívtak, de hamarosan átfestették. A mintát a Key West környékén előforduló sok korallsziget és körülötte levő sekély, majd mélyebb tenger változatos mintája inspirálta. Ezeket a gépeket Boca Chica Bogeys nak hívták.
A key, korallszigetet, korallzátonyt is jelent.
Boca Chica (kis száj), a sziget neve, amin a Key West légibázis található, ahol a VF-171 települt és ahova a VF-45 is áthelyezésre került.
Bogey a mumus, a láthatatlan rém, a katonai szlengben az ellenséges gép, a radaron feltűnő jel, de akár UFO is lehet.
1985-ben a század elnevezése VF-45-re változott. Ebben az évben már Fallonra ideiglenesen áttelepülve repültek a CVW-1 gépei ellen gyakorló légiharcot.
A Cecil Fielden levő F/A-18 gépek növekvő száma szükségessé tette a csapásmérő gépek számára is a megfelelő légiharc oktató eljárások kidolgozását. A hasonló, F-14-esek számára készült FFARP program mintájára kidolgozták az SFARP (Strike Fighter ACM Readiness Program) programot.
1987-ben az első, a legnagyobb és az egyetlen keleti parti F-16N-el repülő agresszor századdá váltak. A legnagyobb és egyetlen cím csak 1989-ig élt, amikor hat gépet átadtak a VF-43-nak, amikor azok leadták a Kfirjeiket. Érdekes, hogy erre azért volt szükség, mert nem tudtak megállapodni az F-16N-ek civil üzemeltetőjével. A szerződés átdolgozását követően 6 gép végelegesen Oceana bázisra települhetett. A hat gép átadása érzékenyen érintette a század szuperszonikus tréning kapacitását, amit ex-USAF agresszor F-5E gépekkel pótoltak.
1989-ben 8 A-4E, 4 TA-4J, 10 F-16N és kettő TF-16N géppel rendelkeztek és nem csak az F/A-18-as századoknak de az F-14-es századoknak is repültek ACM-et.
A VF-101 F-14-esei akik a keleti parti RAG század voltak az Oceana bázisról, rendszeresen repültek át Key Westre kihasználni az agresszor repülési lehetőséget és a ragyogó jó időt, ami Oceana bázison messze nem volt általános. Néhány VF-101 oktató kiképzést kapott Skyhawkra és rendszeresen repültek a számukra biztosított gépekkel.
Az agresszor képességeik jelentősen növekedtek, miután a Navy-Air Force TACTS (Tactical Aircrew Combat Training System), a légierő és a haditengerészet, egyesített agresszor kiképzési programjának gyakorló területévé választották a Florida környékén lévő tengerrészt. Az eligazító és bemutató termek a VF-45 század szomszédságában épültek fel.
A VF-45 még túlélte az 1994-es költség csökkentési programot, de 1996-ban a századot megszüntették.
Érdekes sztori, hogy 1992-ben egy nem repülős tábornok látogatta meg a századot és megdöbbent, hogy a gépekre vörös csillag van felfestve. Azonnal elrendelte az eltávolításukat.
Ismert gépszámok
149651 17
149653 12 A 2. képen a Boca Chica kamó.
149977 01 15 A 15-ös gépen a minta nem szürke tigris akar lenni, hanem a hullámzó vizet imitálja.
151033 00
151038 16
151050 14 Ritkaság, amikor sima TPS kamóval látható agresszor gép. Az A-4 TPS színei 36320/36375/36495.
151064 10 Több képen a Boca Chica kamó és annak átfestett változata..
152004 11 A szürke szürke mellett, a kék szürke kombináció is több gépen előfordult. Több esetben a sötétebb színt átfestették később.
152067 11 Boca Chica és az utódja.
152070 13 Rövid ideig lehetett felfestve a dzsungel minta, mert csak kevés kép van róla. A púp, csak púp volt a Skyhawk hátán ezért hamar leszerelték. Extra tömeg, extra légellenállás, nulla haszon.
153461 T Az egyik első gép amit átfestettek az agresszorkodás kezdetén. A színek 36440, 36495, 36231.
153469 01 06 14 T
153471 02 06 T Érdekes, lehetett a barna barna kamós gép a tenger felett.
153497 T A másik korai átfestés. Talán 35414, 36307 és 35109.
153506 T
153690 01 04 T
154292 06 T Érdekes festés. A zöld valami kézi keverés lehet.
154298 04 T
154318 00 03 05 T Egy Ferris mintás gép 1984 körül.
154319 00 T
154327 03 05 13 T Talán ezen a gépen volt a legváltozatosabb festés, 7 mintát számoltam össze. A zöld mintája szinte mindhárom esetben azonos helyen van.
154617 03 T Egy másik zöld mintás gép.
155110 02 14 T Ezen a gépen is volt legalább három minta. Úgy látszik egy időben megunták a szürke mintákat és áttértek VSZ szimuláló üzemmódba.
158083 01 16 T Ezen a gépen is látható a Boca Chica minta.
158136 15 T És még egy zöld mintás gép. Sajnos nem tudom, hogy ezek egy időszakban voltak-e zöldek, vagy váltották egymást.
Jelzések, festés
A gépek nem voltak annyira egységesen festve, mint a VF-43 század gépei, de nem is volt olyan színkavalkád, mint akár a Topgun, akár a VF-126, esetén. Többnyire két három szürkét és kéket használtak.
A gépek függőlegesén rendszerint ott van az AD kód. Amiből az A, az Atlanti óceánt jelenti. Kezdetben nem volt vörös csillag a gépeken, majd később több méreteben megjelent a függőlegesen. Egy rövid ideig a csillag helyett a századjelvényt festették fel, majd ismét a csillagot, ekkor a piros orr szám helyett zöldet használtak.