Pintér György - Múzeumi krimik
Bevallom őszíntén, a makett már egy ideje készen van, csak a cikk váratott magára egy kicsit.
A Wizzair A320-asát azért szeretem, mert különleges festése miatt bármelyik repülőtéren azonnal ki lehet szúrni, emiatt a makett is nagyon jól mutat a polcomon.
Fontos, hogy aki tervezi ennek a gépnek a megépítését, be kell szereznie hozzá a V2500-as hajtóműveket. A mostani Revell kit, ugyanis nem tartalmazza ezeket, csak a CFM 56-osokat.
Ez nekem a régi Condoros készletből volt meg, manapság viszont nem tudom, honnan lehetne beszerezni.
Az építés eleje a szokásos dolgokkal kezdődött, nem is történt semmi extra egészen a festésig.
Itt hosszú ideig leragadtam, mivel a rózsaszín színt sehogyan sem tudtam kikeverni. Egy idő után inkább rászántam magam és egy autófestékesnél kikevertettem. Itt már azt hittem, sínen vagyok, amíg rá nem jöttem, hogy a kellő mennyiségű edző hiánya miatt a festék nem hajlandó megszáradni. Vártam egy-két napot, majd 2 hetet, de a festék ugyanúgy ragadt, mint az első nap. Ekkor szomorú elhatározásra jutottam: a törzset újraépítettem egy másik makettből. Másodjára szerencsére már hibátlanul sikerült.
Következhetett a matricázás, amit a HAD biztosított számomra némi ellenszolgáltatás fejében. Ez a matrica még az általuk gyártott verzió, mostmár csak a BOA Agency gyártyja. Sajnos szerintem a régi verzió nem 100%-os, a méretekkel van egy kis hiba, de a matrica különlegessége kárpótol minket ebben.
A végeredmény nekem nagyon tetszik, minden olyan makettezőnek ajánlom a megépítését, aki egy kis színt akar vinni a sok fehér utasgépe mellé.