Airfix Messerschmitt Bf-109 E-4

Messerschmitt Bf-109 E-4

1:72, Airfix
Pintér György - Múzeumi krimik Az egyik játékboltban jártam,amikor megpillantottam ezt az Emilt.Rögtön meg is vettem.A makettnek nincsenek hibái,egyedül az üveg nem illeszkedett a helyére.Egy kis csiszolással és tömítéssel helyre lehet hozni.Mindenkinek ajánlom ezt a készletet!

A Messerschmitt Bf 109[1] a második világháborúban alkalmazott és a németek által legtöbbet gyártott vadászrepülőgép. A kor első igazi modern vadászgépe, olyan tulajdonságokkal, mint például a csupa-fém félhéj építésű sárkányszerkezet, alsószárnyas elrendezés, zárt pilótafülke, vagy a behúzható futóművek. A Bf 109 volt a Luftwaffe alap vadászgépe a világháború alatt. A Bf 109-es több légi győzelmet aratott a második világháborúban, mint bármely más gép a történelem folyamán.
Az Bf 109-et számos célra használták, például kísérőgépként, elfogó vadászként, éjszakai vadászként, felderítőként, vagy földi célpontok ellen. A Messerschmittet nagyobb számban gyártották, mint bármelyik másik vadászgépet. Több mint 31000 (más források szerint 33000) darab készült belőle. A Bf 109-nek voltak gyengeségei, például a rövid hatótáv és a leszálláskor könnyen összecsukló gyenge futóműve és a viszonylag rossz kilátás a pilótafülkéből, amit a háború vége felé megpróbálták orvosolni, de sosem sikerült megoldaniuk teljesen. Továbbá igen sok pilóta panaszkodott a gyenge fegyverzet miatt. Volt lehetőség plusz ágyúkat tenni rá, de az annyira megnövelte a tömegét, hogy nagyon leromlottak a repülési tulajdonságai. Már 1940-ben kezdett elavulni a konstrukció, és 1942-re elérte fejleszthetőségének határait, de gyártását és fejlesztését folytatták. Az 1942-től utódtípusának szánt Focke-Wulf Fw 190 sohasem tudta teljesen kiszorítani, egyrészt mivel a gyártósorok átállítását a háborús szükséghelyzet miatt nem lehetett megoldani, másrészt a 109-es pilótái bíztak gépükben, nem szívesen cserélték le egy új típusra, ráadásul a korai 190-esek hűtési problémákkal küszködtek, amiket nehezen tudtak megoldani (csak 1944-re sikerült). Mindezek ellenére a Bf 109-es a háború végéig csapatszolgálatban maradt és az utolsó percekig nagy ellenállást fejtett ki az egyre erősödő szövetséges nyomás alatt.
A Bf 109-es valós értékét mi sem bizonyítja jobban, hogy ezzel a géppel repült Erich Hartmann is, aki 352 igazolt győzelemmel minden idők legtöbb légigyőzelmét aratta. Hartmann elutasította a háború alatt, hogy bármilyen másik géppel repüljön. Hans-Joachim Marseille szintén a Bf 109-essel repült, 158 légigyőzelmet aratott a szövetséges pilóták felett Észak-Afrikában, azonban egy balesetben életét vesztette. Volt olyan nap, mikor 23 szövetséges gépet lőtt le.

Tipusok:


Bf 109 A/B/C - "Anton", "Berta", "Cezar"
Bf 109 D "Dora"
Bf 109 E "Emil"
Bf 109 F "Friedrich"
Bf 109 G "Gustav"
Bf 109 H
Bf 109 K "Kurfürst"
Bf 109 T "Trägerflugzeug"
Bf 109 Z "Zwilling"


Bf 109 E "Emil"


Bf 109E4
Az Emil egy DB601A vagy DB601N motorral, átalakított fülketetővel készült. Fegyverzete a korai típusoknak (E-1, E-2) két MG 17-es géppuska a szárnyban, valamint ugyancsak 2 MG 17-es géppuska a motorra építve. E-3-tól 2 darab 20 mm-es MG FF gépágyú a szárnyban és 2 MG 17-es géppuska a motorra építve. Magyarország 1943-44-ben használt 50 db Bf 109E-t kiképzési célokra, Börgöndön. A gépeket később bombatartókkal szerelték fel,és német pilóták ismeretlen helyre repülték őket.
PIC_1207
PIC_1207
PIC_1195
PIC_1195
PIC_1196
PIC_1196
PIC_1205
PIC_1205
PIC_1206
PIC_1206
PIC_1209
PIC_1209
PIC_1210
PIC_1210
PIC_1232
PIC_1232
2011.08.01.
Utolsó módosítás: 2011.08.02.
voivod, Kaposkelecsény
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
Farkas_Máté
2011.08.07. 11:25:31
Nekem is megvolt ez a készlet, és borzasztó! Pozitív panelvonalak, sok sorja, illesztési hibák, kevés részlet. Az egyetlen pozitívum az olcsó ár.
vrauko
2011.08.07. 12:08:41
Borzasztó? Talán csak régi. A divat változik. Valamikor a kerékakna és a kabin kidolgozottság nem volt követelmény, a mozgatható csűrő pl. annál inkább. A legtöbb új kitnek is vannak hibái; az Academynek elég sok, pedig első pislantásra szépnek tűnik. A kérdés mindig inkább az, hogy mit tud kihozni belőle az ember. Az Airfix alakhűsége jó, van hozzá bombatartó bombákkal, amit a legtöbb makettgyártó nem ad, és újabban szép matricalapot mellékelnek hozzá. A szélvédő illeszkedése tényleg pocsék, de nem javíthatatlan.
Papa74
2011.08.07. 12:25:25
Ha jól emlékszem nekem pedig egy ezelőtti dobozolású, G6-os van. Sorjás, pozitív vonalas, elnagyolt, viszont lehet rajta gyakorolni.
Átkarcolni, szegecselni, futó aknát, kabint felépíteni.
Van egy pár ilyen régi készlet erre a célra, csak lenne időm rájuk!
Lucky13
2011.08.09. 00:28:01
Hát tényleg nem mai darab ez a makett, az biztos. Itt nem csak az a baj, hogy a "divat" változott, egészen egyszerűen napjainkban ez a minőség elfogadhatatlan hiányosságokat eredményez. Kezdőknek és fanatikusoknak persze tökéletes alany, ahogy annak idején én is tudtam örülni egy- egy ilyen készletnek. Érdemes azonban jobb minőségű makettet választani, mert így több energiánk marad a részletek finomítására. Ebben a méretarányban talán a fine molds gyártja a legszebb 109- est, de az elég ritka madár nálunk, de akkor is százszor inkább az academy készlet az airfix helyett. Bocsánat a kicsit OFF hozzászólásért...
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció