Pintér György - Múzeumi krimik
Az egészet az építés hátterével kezdeném. Történt, hogy Milton Keynes-ben kaptam munkát és itt egy kedves idős hölgynél laktam legelőször. Csak két hétig voltam ott, de megkedveltük egymást. Kiderült, hogy még 73 évesen is nagy F1 és Red Bull (milton keynes-i csapat) rajongó. Közeledett a születésnapja és megláttam ezt a makettet egy áruházban. Jött is az ötlet, nosza, építsük meg neki ajándék gyanánt.
Korábban már építettem egy Revell Jordan-t és az emlékeim nem voltak jók. Abban a készletben a gumik olyan kicsi átmérőjűek voltak, hogy a kocsi a padlólemez koptató fabetétjén ült, a kerekek meg lógtak a levegőben.
Ez a készlet sem tűnt elsőre egy Tamiya makettnek. A matricalap viszont nagyon szépnek hatott! Megkapjuk még a szénszálimitációs matricákat a lengőkarokra, padlólemezre, szárnyakra.
Mivel tudtam, hogy kinek építem a készletet, nem törődtem a kasztni alatti dolgokkal. A padlólemezt lefújtam feketére és ment is fel a karbonmatrica. Itt megjegyezném, hogy eszébe ne jusson bárkinek matricafeszítő/lágyító nélkül hozzáfogni ehhez a maketthez. Nem egyszerű a bonyolult geometriákra felfeszíteni a matricákat!
Összeraktam a karosszériát és lefújtam Tamiya Surfacerrel. És itt el is érkeztünk ahhoz a kálváriához, ami ezután jött.
A maketthez mellékelték a Red Bull kéket Revell Aquacolor formájában. Na, ezt nekem sehogy nem sikerült értelmesen kifújnom, ez biztos az én hibám. Elmentem és hosszas válogatás után találtam egy Humbrol enamel-t, ami a tetőn lévő minta alapján RBR kéknek tűnt. Aha, ahogy én azt gondoltam, kifújva lila(!) lett. Itt már a sírás kerülgetett, mentem is a jól bevált DOT4-es fékfolyadékért... Elkezdtem az e-bay-t kutatni. Ki is derült, hogy ez az RBR kék létezik a Revell-nél flakonos spray formájában. Úgy megvettem, mint a huzat. Na, azt kifújva már szép volt a látvány. Elkerülendő ezt a kellemetlenséget ajánlom mindenkinek, aki ezt a kocsit meg akarja építeni (Revell Spray Color, 34200, RBR Blue).
A pilóta mögötti légbeömlő sárgáját nekünk kell kikeverni a mellékelt sárga és narancs színekből a megadott arányok szerint. Nekem nem sikerült tökéletesen, de talán nem zavaró a különbség az orrkúp sárgájához viszonyítva.
Jöhetett a matricázás. A lengőkarokat lefestettem előzőleg már feketére, ezek is megkapták a karbonmatricákat. A legnehezebb mutatvány a Red Bull felirat a kocsi oldalán és a bika a motortérburkolaton. Ezek nem kevés Decal Fix-et ittak fel. További nehezítő körülmény, hogy a matricák elég vastagok, nehezen idomulnak hozzá a felülethez és könnyen megrepedeznek.
A matricázás végeztével megkapta a verda a kötelező Humbrol Gloss Varnish-t is több rétegben.
A végén felkerült az első szárny és összeházasítottam a kasztnit, valamint a padlólemezt, majd felragasztottam a kerekeket.
Ezután már csak valamiféle dobozt kellett kerítenem. Az IKEA-ban találtam is egy olyan karácsonyfadísz csomagot, ami pont megfelelt a célnak.
Összességében a festésnél adódott problémától és a matricás szenvedéstől eltekintve jó volt építeni, különösen a cél miatt.
Mondanom sem kell, hogy azóta is a hölgy vitrinjének a közepén lakik Sebastian Vettel RB8-asának makettje.