Pintér György - Múzeumi krimik
Ezt a makettet még 6 éve vásároltam és mostanáig pihent. Legfőbb oka, nemrég van csak internetem és hát a képanyag stb. Na meg nyáron sikerült beszereznem a tipushoz egy kipufogót, mert az eredeti nem valami jó.
A dobozbontás után tipikus "Academy-s" kép tárult elém. Nagyon szépen kidolgozott felület,futómű (az akna persze nem elég mély) a kabinbelső ebben a méretarányban még jó. Az építést a kabinnal kezdtem, feljavításként pár rézdrót került bele. Festése H78,ami a legjobban adja vissza az angol gépek belső színét (szerintem). Hegyesre faragott fogpiszkálóval és nagyon vékony ecsettel festettem a különböző vezetékeket és gombokat. Majd beragasztottam a törzsbe. Előtte a régi kipufogót kellet kimarnom a helyéről, ami nem ment könnyen,részint azért,mert először csináltam ilyet,részint azért,mert a nyíláshoz viszonyítva túl vastag volt az anyag. Meg is lett az eredménye: nagyobb lett a rés. Sebaj, kitöltve 0.5mm. sztirollappal és becsiszolva.
A törzsfelek egyesítésekor semmi problémó. Tömíteni csak az olajhűtőnél kellett. Újabb csiszolás egyre fínomabb vizes polírpapírral. Az eltűnő panelvonalak újrakarcolása, amiben szintén nincs nagy tapasztalatom. Meg is látszik!!! A szárnyak összeragasztása előtt javasolják a rakétavetők helyének kifúrását,ám én ezt elhagytam ,mivel találtam olyan fényképet,ami enélkül ábrázolja a gépet. Ragasztás,csiszolás. A 20 mm.-es gépágyúk csövét szerettem volna lecserélni injekcióstűre,de ilyen átmérőjűt nem találtam. Maradt a kifúrás,ami kettőnél jól sikerült,kettőnél nem, sajna.
A szárnyak beragasztásakor csak az egyik oldalon kellett egy vékony tejfölösohár-darabot beilleszteni,ragasztás,csiszolás. Legjobban a törzs alján volt "lépcső". Azt nem tudtam eldönteni,melyik antennával készüljön,de azt gondoltam,ez egy korai verzió,ezért a vizszintes vezérsík végeit kifúrtam,majd vékony drótból kis csapokat ragasztottam be.A törzset a megfelelő helyen szintén kifúrtam.
Majd jött a festés: elöször a törzsgyűrű és a légcsavarkúp Humbrol 23-mal,utána a szárny alját festettem le fehérrel(itt elfelejtettem a sárga belépőél alá alapozni )majd Tamiya-szalaggal kitakartam és jött a fekete. Ezek Humbrol és Tamiya színek voltak. Elöször azt gondoltam,ezek inváziós csíkok,később derült ki, hogy azért festették fel ezekre a gépekre,mert szemből könnyen összetévesztették a Fókákkal... Jött a sárga belépőél, majd az egész maszkolása. Most próbáltam ki előszöt a Vallejo festékeket(dark green, dark sea grey, light grej).Sokan sokféleképpen mondták mivel és mennyire higítsak. Maradt a desz víz és a 40-60% keverési arány. Bejött két finom rétegben. Maszkolni csak az olajhűtő oldalánál kellett, a többi szabadkézzel.Utána Tamiya akril fényes lakk, majd a borzalom.
Szinte minden matrica több darabban jött le a hordozóról,még jó,hogy nem volt sok belőle. Segítségül hívtam a Gunze matricafeszítőjét. A futóműnél csak egy pár fékcsövet készítettem rézdrótból,amit feketére festettem. A törzsre fúrt lyukon először egy vékony rézdrótot dugtam át, erre ragasztottam ciánnal az antennazsinórt,majd áthúztam. Majd először az egyik vizszintes vezsíkon rögzítettem,majd feszesre húztam és ugyanígy tettem a másik oldalon.
Festettem de a festék mindig kis gömböcskében összeugrott a felületén. Mi a megoldás?
A panelvonalakat nagyon híg enamel feketésszürkével futtattam be. Eddig jutottam,most jön a végleges selyemfényű lakk és a kipufogó kormozása,és a helyzetjelző lámpák festése.
Várom a kritikákat, véleményeket!