Angol telivér

North American P-51B Mustang

1:72, Revell (1998)
Pintér György - Múzeumi krimik Remélem a Mustangot nem kell senkinek sem bemutatnom, ezért inkább a Revell-félét mutatom meg a kedves Olvasónak, azt is az én előadásomban.

Nem ez az első ilyen makettem, ismertem már a készletet, bár az első próbálkozásommal nem dicsekednék. Ez, a második nagyobb megelégedettségemre szolgált. A biztonság kedvéért beszereztem egy Aires kabin feljavítót, ami jót is tett neki.

Az építést a kabinnal kezdtem, és nem volt valami egyszerű feladat belefaragni a helyére. Egyszerűen kicsi volt neki a hely, azért az oldalsó elemeket papírvékonyra csiszoltam, a makett műanyagával együtt. A festés könnyebb volt, hála az internetnek és a segítőkész makettező társaknak, pillanatok alatt épült össze, hogy aztán rövidesen bekerüljön a makett közepébe. Itt meg is jegyzem, hogy igazából három részletben készült a fülke, az oldalsó elemeket sok-sok szárazpróba után felragasztottam a helyükre, majd az egyik törzsfélbe a műszerfalat és az addigra elkészült padlót, ülést, társaikat. Amikor ezen a részen jártam eszembe jutott, hogy nem nézne ki jól, ha a beömlőnyílásokból belátni, ezért egy csatornát csináltam mindenke, aminek a belsejét feketére festettem és a végét lezártam. Ezután jött a másik törzsfél és a két szárny, ami eredetileg három darabból állt, de én a fék és a kormánylapokat kivágtam, majd visszaragasztottam, hogy látszódjon, azok különálló mozgatható részek a valóságba. Miután ezzel megvoltam következett a gép farka és a szintén kivágott oldalkormányt kissé kitérítve visszaragasztottam, majd ezután a vízszintes vezérsíkok következtek. Itt nagyon figyelni kell a derékszögekre! Ezután következett az igazi élvezet. A gerincen és a hason végigfutó ormótlan csík eltüntetése a többi illesztési hibával illetve egy ragasztó túladagolás miatti beszívódás is felkerült a listára Mikor ezzel képességeimhez mérten készen voltam színre fújtam a futómű és az aknák alkatrészeit, a légcsavarlapátokat kúpostul a kabintetőt kinyitottam, a „kannákat” ragasztottam csiszoltam és szintén lefújtam a Revell fémes alumínium színével. Azóta rájöttem, hogy az inkább autós szín, engem nem igazán emlékeztet az alu színére. A kész alkatrészeket elpakoltam egy gyufás dobozba, el ne vesszenek. Festés előtt a kabint kimaszkoltam, nehogy baja legyen.
Következett egy, majd még egy réteg Gunze Surfacer 1200, majd meleg vizes-szappanos mosás, majd az aljára a festék, ami a Revell 57, szürke. Ezután maszkoltam az egész hasát. Mikor elkészültem a „tapétázással” a felső részt festettem Revell 65-tel, ami szépen takart. Pár nappal később maszkoltam újra, ezúttal azokat, amiket zöldnek akartam megtartani. A következő réteg egy koktél volt. A Revell jó szokásához híven három(!) színből adta meg. Ezek a 79, a48 és az 57 volt. Nem érdekelt, hogy esetleg tévesen adta meg a gyár a színkódokat. Csak örömmakettezés volt a cél, és hogy jobb minőséget produkáljak az eddigieknél, így erre a színre festettem. Száradás és a maszkolás eltávolítása (kivéve a kabin) után következett egy réteg fényes akril lakk. Ez is hamar száradt, majd jöhetett a Gunze híres matrica lágyítója, amit természetesen egyből élesben próbáltam ki a sok eszemmel. Sajnos egy-két helyen túladagoltam a lágyítót és megoldotta a matrica anyagát, és apró sárgás pöttyök lettek rajta. Miután sikerült elkerülnöm a sírógörcsöt és az infarktust újra lakkoztam, még két fényes aztán egy matt lakk réteggel, így szép, selyemfényű lett a felület. Eldöntöttem, hogy visszafogom magam a koszolás terén. Festéklepattogzást csak a bal szárny tövébe csináltam, ahol a pilóta mászik ki-be a kabinból, illetve a belépőéleket húztam át grafitceruzával. Egy kis lőpormaradványt imitáltam a géppuskák köré, illetve a kipufogócsöveket és környéküket fújtam híg feketével, alacsony nyomáson. Mivel ez először nem igazán sikerült ezért a motorburkolat felső részébe jól láthatóan „belejavítottam”. Ezután a helyére kerültek a futóművek, póttartályok, a légcsavar és az átlátszó alkatrészek, valamit megfestettem a helyzetjelző fények lámpáit. A huzalantenna szándékosan maradt le a gépről, állítólag Európában nem használták.
Ajánlom mindenkinek a készletet és a feljavítót is. A pilóta az Airfix RAF készletből épült, miután megfogadtam Hooligan tanácsait
DSC00683
DSC00683
DSC00684
DSC00684
DSC00685
DSC00685
DSC00686
DSC00686
DSC00687
DSC00687
DSC00688
DSC00688
DSC00689
DSC00689
DSC00690
DSC00690
DSC00691
DSC00691
DSC00692
DSC00692
DSC00693
DSC00693
bácsi

Airfix jómunkásember
bácsi
2008.04.26.
Utolsó módosítás: 2008.07.20.
borisz
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció