Pintér György - Múzeumi krimik
Remélem a Mustangot nem kell senkinek sem bemutatnom, ezért inkább a Revell-félét mutatom meg a kedves Olvasónak, azt is az én előadásomban.
Nem ez az első ilyen makettem, ismertem már a készletet, bár az első próbálkozásommal nem dicsekednék. Ez, a második nagyobb megelégedettségemre szolgált. A biztonság kedvéért beszereztem egy Aires kabin feljavítót, ami jót is tett neki.
Az építést a kabinnal kezdtem, és nem volt valami egyszerű feladat belefaragni a helyére. Egyszerűen kicsi volt neki a hely, azért az oldalsó elemeket papírvékonyra csiszoltam, a makett műanyagával együtt. A festés könnyebb volt, hála az internetnek és a segítőkész makettező társaknak, pillanatok alatt épült össze, hogy aztán rövidesen bekerüljön a makett közepébe. Itt meg is jegyzem, hogy igazából három részletben készült a fülke, az oldalsó elemeket sok-sok szárazpróba után felragasztottam a helyükre, majd az egyik törzsfélbe a műszerfalat és az addigra elkészült padlót, ülést, társaikat. Amikor ezen a részen jártam eszembe jutott, hogy nem nézne ki jól, ha a beömlőnyílásokból belátni, ezért egy csatornát csináltam mindenke, aminek a belsejét feketére festettem és a végét lezártam. Ezután jött a másik törzsfél és a két szárny, ami eredetileg három darabból állt, de én a fék és a kormánylapokat kivágtam, majd visszaragasztottam, hogy látszódjon, azok különálló mozgatható részek a valóságba. Miután ezzel megvoltam következett a gép farka és a szintén kivágott oldalkormányt kissé kitérítve visszaragasztottam, majd ezután a vízszintes vezérsíkok következtek. Itt nagyon figyelni kell a derékszögekre! Ezután következett az igazi élvezet. A gerincen és a hason végigfutó ormótlan csík eltüntetése a többi illesztési hibával illetve egy ragasztó túladagolás miatti beszívódás is felkerült a listára Mikor ezzel képességeimhez mérten készen voltam színre fújtam a futómű és az aknák alkatrészeit, a légcsavarlapátokat kúpostul a kabintetőt kinyitottam, a „kannákat” ragasztottam csiszoltam és szintén lefújtam a Revell fémes alumínium színével. Azóta rájöttem, hogy az inkább autós szín, engem nem igazán emlékeztet az alu színére. A kész alkatrészeket elpakoltam egy gyufás dobozba, el ne vesszenek. Festés előtt a kabint kimaszkoltam, nehogy baja legyen.
Következett egy, majd még egy réteg Gunze Surfacer 1200, majd meleg vizes-szappanos mosás, majd az aljára a festék, ami a Revell 57, szürke. Ezután maszkoltam az egész hasát. Mikor elkészültem a „tapétázással” a felső részt festettem Revell 65-tel, ami szépen takart. Pár nappal később maszkoltam újra, ezúttal azokat, amiket zöldnek akartam megtartani. A következő réteg egy koktél volt. A Revell jó szokásához híven három(!) színből adta meg. Ezek a 79, a48 és az 57 volt. Nem érdekelt, hogy esetleg tévesen adta meg a gyár a színkódokat. Csak örömmakettezés volt a cél, és hogy jobb minőséget produkáljak az eddigieknél, így erre a színre festettem. Száradás és a maszkolás eltávolítása (kivéve a kabin) után következett egy réteg fényes akril lakk. Ez is hamar száradt, majd jöhetett a Gunze híres matrica lágyítója, amit természetesen egyből élesben próbáltam ki a sok eszemmel. Sajnos egy-két helyen túladagoltam a lágyítót és megoldotta a matrica anyagát, és apró sárgás pöttyök lettek rajta. Miután sikerült elkerülnöm a sírógörcsöt és az infarktust újra lakkoztam, még két fényes aztán egy matt lakk réteggel, így szép, selyemfényű lett a felület. Eldöntöttem, hogy visszafogom magam a koszolás terén. Festéklepattogzást csak a bal szárny tövébe csináltam, ahol a pilóta mászik ki-be a kabinból, illetve a belépőéleket húztam át grafitceruzával. Egy kis lőpormaradványt imitáltam a géppuskák köré, illetve a kipufogócsöveket és környéküket fújtam híg feketével, alacsony nyomáson. Mivel ez először nem igazán sikerült ezért a motorburkolat felső részébe jól láthatóan „belejavítottam”. Ezután a helyére kerültek a futóművek, póttartályok, a légcsavar és az átlátszó alkatrészek, valamit megfestettem a helyzetjelző fények lámpáit. A huzalantenna szándékosan maradt le a gépről, állítólag Európában nem használták.
Ajánlom mindenkinek a készletet és a feljavítót is. A pilóta az Airfix RAF készletből épült, miután megfogadtam Hooligan tanácsait