Pintér György - Múzeumi krimik
Ezt a készletet a Páromtól kaptam ajándékba tavaly Karácsonyra és ez volt a 10 éves szünet utáni első komoly építésem is.
Így utólag megvallva kissé nagy fába vágtam a fejszét,mivel a német gépek festése egy külön világ,ráadásul egy igencsak kevéssé ismert típusról van szó.
A repülőgépről:
A Kriegsmarine repülőcsapatai használták futár,felderítő és minimálisan csapásmérő feladatokra a II.világháború során.Viszonylag jól karbantartott gépek voltak,mivel fedett helyen tárolták őket és ritkán használták.
A makett:
Maga a készlet nagyon jónak mondható,dobozból építve is látványosat építhet a makettező.Az Eduard kínál hozzá maratást,bekötő hevedert mikroszövetből. Mire felfedeztem ezeket,már elkészültem a kabinnal...
A kereteken szépen öntött,sorja mentes alkatrészek találhatóak,egy-két helyen van csak beszívódás,ami könnyen javítható,vagy beépítés után egyáltalán nem is látszik (nálam az oldalgéppuska és a légcsavar volt ilyen).A készlet alapvetően könnyen építhető,de odafigyelést igényel,érdemes többször alaposan áttanulmányozni az útmutatót,mert ha valamit rosszul értelmezünk,annak később meg lesz az ára.Ez igaz főként az úszótalp és a dúcok esetében és az antennáknál.A kabint szépen kialakították,a matricából érdemes kivágni a műszereket és csak ezeket feltenni az előre festett műszerfalra,majd fényes lakkal "üvegezni".A védőgéppuskát célszerű a végén beépíteni.A motor szépen kidolgozott,a mögötte lévő tartály környékét néhány rézdrót fel tudja dobni,ha nyitott állapotban hagyjuk.A légcsavar és a légcsavar-kúp illesztését csiszolással kell segíteni,ha a rövidebbiket használjuk fel.A nagyobb alkatrészek jól illeszkednek,de tömítésre lehet szükség a törzsfelek és a has találkozásánál.Itt kell eldönteni,hogy a szárnyak milyen állapotban lesznek,illetve az antenna huzalozást is célszerű még a has beépítése előtt elvégezni.Ehhez össze kell állítani az úszótalpakat és a dúcokat.Ez kissé megnehezíti a festést szerintem,de ha újszerű gépet építünk,nincs más megoldás.Én beleestem abba a hibába,hogy a végére hagytam a huzalozást,bár egy kissé leharcolt gépet akartam,ott elmegy a laza huzalozás...Az úszókba 2x30 gramm súlyt írnak,ez kevés én többet tettem bele,nagyon fontos,hogy a test első harmadába tegyük,különben a gép törzse hátra húzza!Persze ha az úszótalp és a dúcok egyben vannak vigyázni kell,mert hamar elpattan a dúcmerevítő-saját tapasztalat.Nálam a hátsó felső száraiból csiszolni kellett a hosszából és a szélességéből is.A festés,lakkozás a megadott színekkel,ecsettel történt annyi változtatással,hogy egymáshoz igazítottam őket,mivel a megadott keverékek igen idegenül hatottak egymás mellett.A matricák szépek,jól használhatóak,mindenképpen fújjunk alá fényes lakkot és nem lesz kristályos alatta a felület.Sajnos a német törvények miatt a szvasztika kimaradt...
Az építésről készített képek az alábbi linken megtalálhatók:
http://s1372.photobucket.com/user/skulijani/library/