Arado Ar-196 A-3

Arado Ar-196 A-3

1:32, Revell No.04688 (2010)
Pintér György - Múzeumi krimik Ezt a készletet a Páromtól kaptam ajándékba tavaly Karácsonyra és ez volt a 10 éves szünet utáni első komoly építésem is.
Így utólag megvallva kissé nagy fába vágtam a fejszét,mivel a német gépek festése egy külön világ,ráadásul egy igencsak kevéssé ismert típusról van szó.

A repülőgépről:
A Kriegsmarine repülőcsapatai használták futár,felderítő és minimálisan csapásmérő feladatokra a II.világháború során.Viszonylag jól karbantartott gépek voltak,mivel fedett helyen tárolták őket és ritkán használták.

A makett:
Maga a készlet nagyon jónak mondható,dobozból építve is látványosat építhet a makettező.Az Eduard kínál hozzá maratást,bekötő hevedert mikroszövetből. Mire felfedeztem ezeket,már elkészültem a kabinnal...
A kereteken szépen öntött,sorja mentes alkatrészek találhatóak,egy-két helyen van csak beszívódás,ami könnyen javítható,vagy beépítés után egyáltalán nem is látszik (nálam az oldalgéppuska és a légcsavar volt ilyen).A készlet alapvetően könnyen építhető,de odafigyelést igényel,érdemes többször alaposan áttanulmányozni az útmutatót,mert ha valamit rosszul értelmezünk,annak később meg lesz az ára.Ez igaz főként az úszótalp és a dúcok esetében és az antennáknál.A kabint szépen kialakították,a matricából érdemes kivágni a műszereket és csak ezeket feltenni az előre festett műszerfalra,majd fényes lakkal "üvegezni".A védőgéppuskát célszerű a végén beépíteni.A motor szépen kidolgozott,a mögötte lévő tartály környékét néhány rézdrót fel tudja dobni,ha nyitott állapotban hagyjuk.A légcsavar és a légcsavar-kúp illesztését csiszolással kell segíteni,ha a rövidebbiket használjuk fel.A nagyobb alkatrészek jól illeszkednek,de tömítésre lehet szükség a törzsfelek és a has találkozásánál.Itt kell eldönteni,hogy a szárnyak milyen állapotban lesznek,illetve az antenna huzalozást is célszerű még a has beépítése előtt elvégezni.Ehhez össze kell állítani az úszótalpakat és a dúcokat.Ez kissé megnehezíti a festést szerintem,de ha újszerű gépet építünk,nincs más megoldás.Én beleestem abba a hibába,hogy a végére hagytam a huzalozást,bár egy kissé leharcolt gépet akartam,ott elmegy a laza huzalozás...Az úszókba 2x30 gramm súlyt írnak,ez kevés én többet tettem bele,nagyon fontos,hogy a test első harmadába tegyük,különben a gép törzse hátra húzza!Persze ha az úszótalp és a dúcok egyben vannak vigyázni kell,mert hamar elpattan a dúcmerevítő-saját tapasztalat.Nálam a hátsó felső száraiból csiszolni kellett a hosszából és a szélességéből is.A festés,lakkozás a megadott színekkel,ecsettel történt annyi változtatással,hogy egymáshoz igazítottam őket,mivel a megadott keverékek igen idegenül hatottak egymás mellett.A matricák szépek,jól használhatóak,mindenképpen fújjunk alá fényes lakkot és nem lesz kristályos alatta a felület.Sajnos a német törvények miatt a szvasztika kimaradt...
Az építésről készített képek az alábbi linken megtalálhatók:

http://s1372.photobucket.com/user/skulijani/library/
Az eredeti Ar-196 A-3
Az eredeti Ar-196 A-3
Kabin
Kabin
BAMO 323
BAMO 323
A kész gép
A kész gép
A kész gép oldalról
A kész gép oldalról
A gép hátulról
A gép hátulról
2014.08.25.
Utolsó módosítás: 2014.08.27.
skulo, Tatabánya
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
vrauko
2014.09.25. 14:00:15
Meg vagyok elégedve. Ámbátor, ha a szárnyak fel vannak hajtva, a motrot meg szerelik, akkor a bombát alighanem leszedik a szárnytartóról. De ez bocsánatos bűn, mer' az ember szeretné annyira teljessé csinálni, amennyire lehet.
Üdv: VT
skulo
2014.09.25. 16:00:11
Köszönöm.
Ez így van.Ezért nem lett dioráma,sem vignetta belőle.Egyszerűen csak meg szerettem volna mutatni,a kit szépségeit,lehetőségeit.:-)
Üdv:János
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció