Arleigh Burke-osztály

Arleigh Burke-osztály

1:78 (kb.), sajátkészítés
Pintér György - Múzeumi krimik Nemrég (2010 novembere) arra gondoltam,hogy készítek egy hajómakettet. Sokat nézelődtem,meg egyébként is érdekelnek a haditengerészeti \"cuccok\",ezért az Arleigh Burke-osztályt mellett döntöttem (szerintem gyönyörűek azok a hajók). Annyira kezdő modellező vagyok,hogy igazából ez első modellem (volt régebben terepasztalom 1:72 repülőkkel, még régebben pedig egy igencsak kezdetleges vitorláshajóm, amit elvitt a Duna, és volt egy rc-helikopterem,ami lezuhant még mielőtt felszállt volna-ott amúgy is nagyon gyorsan történik minden, lehet,nem nekem való-,de mondjuk átmentettem belőle az összes elektronikát…).
Na szóval,mivel sem tervrajzot,sem semmit nem tudtam beszerezni, csak képeket a netről,kicsit nehezen indult a dolog,de mára egész jól néz ki (szerintem).
Amikor megvettem a léceket,hirtelen azt sem tudtam,honnan kezdjem, szóval az első pár kép még igencsak kezdetleges hajót mutat. Mivel elég sokminden kész,csak összefoglalom,amit érdemes infónak tartok:
Meghajtás:2 x 500-as kefés motor egy-egy csuklós tengelykapcsolóval rákötve a kihajtókarokra(nincs áttétel).Van benne egy 12V-os 12 Ah órás ólomakku(elég masszív), plusz egy 11voltos 4700 mAh Li-Ion, ami működteti a távirányítót meg a szervókat.
A lapátokat egy kis szervó mozgatja (az csak 5 grammos,de elég izmosnak tűnik egyenlőre).
Van benne egy hajós szabályzó a motorokra, 72 Ah kéne kibírnia 12 volttal.Vízhűtéses csak jó lesz, szárazon üresjáraton szépen működik egyébként.(a mocikat párhuzamosan kellett kötni,mert sorosan nem jutott a hátsóba elég \"kraft\")
Hajótest balzafa, ami elég puha(talán túl puha is,legközelebb biztos nem ebből építem),ami fullba ki van gittelve. Azon lesz 2 réteg alap (jelenleg rajta van az első réteg),ipari faragasztó tartja egyben az elemeket.
Amit meg kellett vennem,az a tönkcsövek (kihajtókar + kormánylapátok), mivel szerintem nem sikerült volna vízhatlanra legyártanom.Egyébként a hajótest 100x10-es balzalécekből lett megoldva. Csak a vastagságuk különbözött. (ha bárki ebből szeretne építeni nagyobb hajót,szerintem ne tegye, habár könnyen megmunkálható,szerintem igazából erre nem alkalmas...)
Ha a képek alapján úgy tűnik,hogy a hajótest nem igazán olyan pont,mint egy Arleigh Burke-osztályú rombolóé,akkor sajnos jól látja. Az eredetié nem igazán ilyen, de majd legközelebb remélem jobban sikerül.
Még van mit csinálni rajta,de ha nagyobb ugrások történnek majd felrakom a képeket.

Volt motor próba:
http://www.youtube.com/watch?v=AGKG0KiD4QE
gitt nélkül a kezdetek
gitt nélkül a…
gitt nélkül felülnézet
gitt nélkül felü…
gittelés első fázisai
gittelés első fá…
gittelés első fázisai kicsit közelebbről

mivel gittelni is akkor gitteltem először annyi anyagot hordtam fel aminek valószínűleg egyharmada is elég lett volna ha okosan csinálom
gittelés első fá…
így készült az orr rész 

elég sokáig 2 részben volt a hajó, kicsi volt a lakás jobban elfértem vele
így készült az…
így készült a tőkesúly 

balza lécekből hengereket vágtam, azokat félbe  és az egyre kisebbeket egymás mögé ragasztottam.
kialakult egy "csepp" forma
így készült a tő…
a tőkesúly másik szögből
a tőkesúly másik…
a tőkesúly ráragasztva a hajóra

plusz nem kevés gitt
a tőkesúly rá…
a horgony helye kivreszelve

mint említettem balza nagyon puha egy sörös dobozra rátekertem smirglit majd kidörzsöltem a horgony helyét (előtte néhány réteg fát beragasztottam belül hogy legyen mibe belereszelni a vájatot)
a horgony helye…
az orr részt befedtem

az orr részt befedtem majd. ott csak belső bordák vannak és igazából nem lehet bejutni de ki van merevítve az egész, szóval tartós, csak üres...lehet majd befúrok ha kell bele plusz súly
az orr részt…
tat

ide kerül a kormánylapátokat mozgató szervó (meg a többi cucc, tolókarok stb... kicsit már máshogy néz ki a cucc)
tat
hátulról
hátulról
kihajtókarok 

nos itt volt némi átalakítás az idő során de most ez a végleges.
A kormánylapátok egy mini tönkcsövön keresztül jönnek nem úgy mint az eredeti hajón
kihajtókarok
készül a felépítmény
készül a felépí…
felépítmény felkerült a hajótestre

ezen a képen még azt is lehet látni hogy az irányító rész hogy néz ki jelenleg.ez a végleges.a két kiálló csavarra kerül a szervó
felépítmény…
test + felépítmény kezdetek
test + felépítmé…
felépítmény ragsztva

itt látható hogy a a "bemeneti nyílások mekkorák"
a két résen lehet betenni meg kivenni a cuccokat a hajóból.már egybe van az egész csiszolva szóval ezen a képen látható az ami "egyben" van.
felépítmény…
felépítmény ragsztva
felépítmény…
jelenlegi állapotok

itt a hajón rajta van minden ami eddig készült.
jelenlegi állapotok
jelenlegi állapotok
jelenlegi állapotok
jelenlegi állapotok
jelenlegi állapotok
jelenlegi állapotok

egyébként azért barna az alapozó hogy lehessen látni hol festettem és hogy milyen rétegben.majd visszafestem fehérre ugyan ilyen fajta alapozófestékkel, lecsiszolom, majd azt fújom színre.
jelenlegi állapotok
hajócsavarok

ez tömör gyönyör számomra:)
Ausztriából kellett megrendelnem (Magyarországon nem igen találtam) laza 5 hét után el is küldték, persze előre kellett fizetni, kicsit izgultam is:)
hajócsavarok
jelenlegi állapotok

hátsó nagy-totál, csigákkal
jelenlegi állapotok
készül a felépítmény
készül a felépí…
hajtómű
hajtóm
az elektronika

vízhatlan kajahordó dobozban:)
az elektronika
lassan elkészül a parancsnoki híd
lassan elkészül a…
a híd egy kicsit közelebbről

a felépítmény hátsó részére már felkerültek a szellőzők
a híd egy kicsit k…
hátulról
hátulról
lassan de biztosan készül:)
lassan de biztosan k…
hajócsavar + kormánylapát összkép
hajócsavar + kormá…
hajócsavar + kormánylapát összkép felülről
hajócsavar + kormá…
oldalról
oldalról
tat
tat
egy antennás (az még nem végleges...)

ezen a képen azért látni hogy durvák még a felületek, és nem is minden illik egymásba 100% de majd összehangolom...
egy antennás (az m…
vizipróba

súlyozás miatt gondoltam kipróbálom.
még sok van hátra de már pofás. kellett bele plusz 6-5 kiló hogy bemerüljön vízvonalig.
vizipróba
vizipróba  szemből

kisújozva
vizipróba szemből
még egy úszós kép
még egy úszós ké…
készül a korlát

rézdrótokból van összecinezve, ami nem a leg precíz de igazából nem tudtam máshog ymegoldani.
készül a korlát
korlát az orr részen
korlát az orr ré…
korlát az orr részen 2
korlát az orr ré…
következő fázis
következő fázis
következő fázis
következő fázis
következő fázis
következő fázis
következő fázis
következő fázis
következő fázis
következő fázis
2012.04.28.
Utolsó módosítás: 2012.06.01.
damolnar85
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
akos1945
2012.07.16. 23:44:33
Nem semmi amit csináltál :D
szecsigeri
2012.07.18. 10:46:10
Őszintén le a kalappal, nem kis mmunkába kerülhetett eztmegcsinálni! Gratulálok hozzá nagyon jó lett, a korlátok szerintem külön dícséretet érdemelnek!!! :-)
Üdv és további jó makettezést/modellezést!
szecsigeri
damolnar85
2012.07.22. 19:16:42
Köszi szépen:)igyekszik az ember:)
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció