Pintér György - Múzeumi krimik
Ez második példány, amit készítettem. Főként azért álltam neki az építésnek, mert mindig is tetszettek ezek a böszme nagy országúti futárok.
A doboz felnyitása után a csomagolt keretek épeknek látszanak. A kaszni egyes részeit már eleve sötétzöld színre fújták, ami a színárnyalat tekintetében nem nyerte el tetszésemet. A leírást követve kezdtem az összerakást. Először az alvázat és részeit raktam össze, aztán rá a futóműveket, a kormányművet és a légtartályokat, majd a hűtőt és a ventillátort. Ezután következett a motor. Semmi lényegesebb feljavítást nem végeztem. Egyedül pár kipufogórészt festettem be fémszínűre és illesztettem a helyére. Ezután belehelyeztem a helyére. Ragasztás előtt még a kardántengelyt is hozzáadagoltam, mert azt utólag már nem lehet egyszerűen berakni.
Nagyjából kész volt az alváz. Felhelyeztem a Motip krómfestékkel lefújt üzemanyagtartályokat, a lépcsőket és a sárvédőket. A kerékfelniket összeragasztottam, rá a gumiköpenyeket, és fel a tengelyekre. Így már saját lábán állt a masina. A kaszni építésétől tartottam, mert a Ford Aeromax illeszkedései után erre is gyanítottam hogy nem lesz eccerű. Tévedtem. A dolgok szemrevételezése után egész pontosak az illeszkedések. Miután a fülkét összeraktam és lefestettem tamiya TS-43 festékkel, nekiálltam a belső résznek. Az üléseket barnára festettem ecsettel, a műszerfalra felhelyeztem a matricát. A fülkét teljes száradása után az alvázra rögzítettem, majd a szintén lefújt és megszáradt motorháztetőt is a helyére raktam.
Az első gallyráccsal viszont nem voltam kibékülve. A keretről való leszedés nyomai ott díszelegtek jobb és baloldalt, ezért felhelyezés előtt szintén Motip krómfestékkel átfújtam az egészet.
Felkerültek a fényszórók előre, majd a hálófelépítményt rögzítettem. Helyükre kerültek a króm fogantyúk, a szintén Motip krómmal lefújt kipufogók, a tükrök, a motorháztető lefogópántjai. Végezetül a matricázás maradt. Amit minden extra segítség nélkül feldobtam, de száradás után nem tetszett a látvány, így utólagos matricafeszítővel adtam neki. Most már úgy, ahogy kinézett. Négy heti indexfesték-kajtatás után végre ráakadtam egy üvegre, így befestettem a felső lámpaburákat és a két oldalon elhelyezkedő irányjelzőket.