Pintér György - Múzeumi krimik
1976 Augusztus 1. Nürburgring. Felhős,esős időjárás.A rajtrács éléről Lauda és Hunt várta a rajtjelet. A rajt után Hunt elhúz Lauda elől,aki a második kört az ötödik helyen kezdi meg, de nem fejezi be. Az egyik kanyarban megcsúszik és visszavágódva a szalagkorlátról,autóját elborítják a lángok. Több mint 50 másodpercig tart, mire Laudát kiszabadítják a lángok közül, aki szerencsésen túléli ezt a poklot.
Lauda súlyos égési sérülése ellenére a Monzai futamon újra rajthoz ált.
Szerettem volna megépíteni azt az autót,amiben Lauda a balesetét elszenvedte, de a monacoi verzió volt meg nekem készletben. Megfelelő mennyiségű dokumentáció beszerzése után világossá vált, hogy a motortér ,a hátsószárny és a cockpit igényel jelentősebb átalakítást.
A motor építésével keztem, ügyelve a gyújtási és a befecskendezési sorrend helyességére. Sajnos mikor minden ráépítésre került,ebből szinte semmi nem látszik. A Hasegawa saját fotómaratását használtam az építés során,ami a nürburgringi verziónál sok,számomra használhatatlan alkatrészt tartalmaz. A hátsó szárny átalakítása rengeteg időt vett el, mivel ott a gyári fotómaratást kellett átalakítani. Több helyen találkoztam illesztési hibákkal. Viszont beszívódás és kilökőtüskenyom alig volt az alkatrészeken.
A festéshez a leírásban szereplő Mrhobby mardel red-jét használtam,ami megdöbbentően színhű festést eredményezett. A matricakészletről ennyi jót sajnos nem tudok elmondani, ugyanis nagyon vastag és nem nagyon takar. Ami bosszantó volt a számomra,az a rengeteg gyárilag krómozott alkatrész, megyekről le kellett maratni a gyári festést.
Alapjában véve egy nagyon szép autót lehet kreálni belőle feljavítás nélkül is, ugyanis a készlet nagyon részletgazdag. Bár a festése nem tartozik az egyszerűbbek közé.