Az utolsó karburátoros Superbike - Kawasaki ZX-7RR Superbike versenymotor

Kawasaki ZX-7RR Superbike

1:9, Italeri No.4613 (2003)
Pintér György - Múzeumi krimik Két év kihagyás után ismét szert tettem egy makettre, melyet a barátnőmtől kaptam szintén. A legutolsó kit ennek a makettnek az elődje volt, melyet 96-ban dobott piacra a Revell, mely szinte teljesen megegyezett a Protar kitjével. Ez az Italeri szett a ZX-7R Superbike versenyverzióját reprezentálja, mellyel 2001-ben versenyzett Yanagawa és Lavilla a Fuchs Kawasaki színeiben. Maga a makett egyébként 2003-as kiadás.
Kezembe véve a dobozt egy gyönyörű fénykép fogad az eredeti 7RR-ről oldalnézetben. Némi támpontot adhat a fotó azoknak, akik élethűbbé szeretnék varázsolni a makettet, bár akad elég sok anyag a világhálón a motorról. A doboz oldalán az összeszerelt makettről láthatunk képeket, és egyből feltűnik, hogy a hitelessége a makettnek hagy némi kívánnivalót maga után. Ránézésre is gyanús, de a doboz nyitása után egyértelművé válik, hogy a makett egyenesági leszármazottja a 96-os Protar-Revell szettnek, amivel alapvetően nincs is gond. A laikusok számára nem tűnik fel és ez nem is befolyásolja a tényt, hogy nagyon szép, impozáns versenymotor építhető a kitből, azonban aki benne van a témában, annak szemet szúrnak az apróságok.
Amiben eltér a kész makett az elődjétől, azok a következők: lengővilla, felnik, gumik, első féktárcsa, első féknyergek, fejidom, műszerfal, kipufogódob, lábtartó konzol.
Amiben viszont sántít: az egész villahíd, az összes kezelőszervvel együtt teljesen ugyanaz, mint az elődön, pedig a versenyverziónak semmi köze hozzá. A gázhúzó mechanika nem stimmel, a főfékhenger nem a Brembo PR, bár ezek annyira el vannak nagyolva, hogy nem érdemes foglalkozni velük. A tank elejéről hiányzik a nyomáskiegyenlítő cső, a betöltőnyílás sem stimmel. Hiányzik a villanyak mögött lévő 2D regiszter doboza.
A motorblokk teljesen ugyanaz, mint az elődön, innen a legszembetűnőbb dolog, ami hiányzik, az a Suter szárazkuplung. A vázon a hátsó villa változtatható forgáspontjának fedele hiányzik, ez az elődön sem volt meg. A hátsó féktárcsa sem stimmel és a hátsó féknyereg sem. A hátsó fékcső elvezetés a versenymotoron alul történik és a nyereg is teljesen más, mint a szérián.
Nézzünk bele a dobozba. Az öntőkeretek nagyjából kettesével vannak lefóliázva, minden alkatrész megvan, minden alkatrész rajta van a kereten az előző makettel ellentétben, de hát azt megviselte az élet, meg a kor. Látszik, hogy a makett az előd Revell öntöszerszámaival készült, de itt már „korszerűsítették” a technológoát, ugyanis sokkal kevesebb alkatrészből áll a szett. A motorblokk is csak pár alkatrészből áll és egybe van öntve a hátsó villával és rugóstagjával. Ez utóbbi fix, tehát nem rugózik. A lánc is rá van öntve a villára, szerencsére, mert egyesével elég gány munka volt az elődön összeszerelni. Az első villa szerintem ugyanaz, mint az elődjén, viszont ezen fixen be kell ragasztani, nem kapunk hozzá rugót, sem a szimmering porvédőjét külön, ami nem is nagy baj, viszont ettől kicsit exkluzívabb volt a Revell szett. Tank, sárvédő ugyanaz, a fejidom és az oldalidom viszont egybe van öntve, a fejidommal középen megfelezve, ami annyiban előny, hogy nem lesz 2mm hézag a fej és oldalidom között. Elméletileg ez utólag leszerelhető a motorról, viszont csak az első futómű kivételével?!...
Kapunk hozzá krómozott keretet, amin a szokásos alkatrészek mellett /féktárcsa, tanktöltőnyílás, lábtartókonzol/ tartalmaz egy másik lengővillát, ami igazából fölösleges alkatrész, ugyanis a blokkra rá van öntve egy másik villa.
A következő érdekesség, hogy a kit tartalmaz két komplett öntőkeretet, mely egy az egyben az elődé, amiről igazából egy két alkatrészt használunk csak fel. A tájékoztató előre jelzi, melyek a fölösleges alkatrészek. Az átlátszó kereten a plexin kívül megkapjuk az irányjelzőket és a fényszórót is, ami nem tudom mire kell…
Az összeszerelési útmutató világos, egyszerű, követhető, a matricák ránézésre jó minőségűek, két szetthez való anyagot kapunk.
Amit még pluszban kapunk, az egy hátsókerék emelő.
Hamarosan belefogok az összeépítésbe, amit részletesen dokumentálni fogok, majd megosztom Veletek!

Az előd makettről írt cikk:
http://makettinfo.hu/index.php?jobb=Az-utolso-karburatoros-Superbike-Kawasaki-ZX-7RR&&hash=
Doboz
Doboz
DSCF6534
DSCF6534
DSCF6535
DSCF6535
DSCF6536
DSCF6536
DSCF6538
DSCF6538
DSCF6540
DSCF6540
DSCF6541
DSCF6541
DSCF6543
DSCF6543
DSCF6544
DSCF6544
DSCF6545
DSCF6545
DSCF6546
DSCF6546
DSCF6547
DSCF6547
2011.01.17.
Utolsó módosítás: 2011.03.02.
F2Tom, Székesfehérvár
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
lori
2011.03.19. 14:11:23
Egy nagy hibája van... Az eredeti nem az én garázsomban áll :)
Széles utat és jó építést!
F2Tom
2011.03.19. 17:19:15
Ez az én nagy problémám is lori! Bár egy R-es példány azért áll a garázsomban! Széles utat!
lori
2011.03.20. 10:18:30
Nekem meg egy ZR-750F-em van :)
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció