Múlt hónapban került le a munkaasztalról ez a makett. Amolyan "kísérleti projekt" volt,ha lehet így fogalmazni, mivel sem ezt a típust, sem pedig német gépet egyáltalán nem építettem még.
Magáról a makettről annyit érdemes tudni, hogy a Fujimi újabb kiadású terméke, ha jól emlékszem,valamikor a kilencvenes évek elején jelent meg a piacon. A dobozt kibontva meglepően kevés alkatrész tárul a szemünk elé, de ez ne tévesszen meg senkit, nem egy egyszerűen építhető makettről van szó. Az illesztések nem túl jók,és mivel a gyártó az öntőszerszámot úgy alakította ki, hogy a lehető legegyszerűbben gyárthassák a típus különféle alváltozatait, az alkatrészbontás sem éppen a legjobb. Ez különösen igaz a törzs motorburkolat körüli részére, ezt ugyanis külön darabként adják, az alkatrész illesztése viszont a G6/AS változatnak megfelelően van kialakítva. Ha valaki netán arra adja a fejét, hogy megépíti ezt a készletet, érdemes a motorburkolat ténylegesen nyíló részét lefűrészelni,és az egészet így a helyére ragasztani. Ez sokkal könnyebbé teszi a pontos beállítást.
Ami a kabint illeti, elég szegényes kialakítású, én ezt a részt házilagosan feljavítottam kicsit, csukott tetővel amúgy sem sok látszik belőle.
A futóaknák sincsenek agyonrészletezve, én itt kimartam a kerekek számára a dudorokat,és elkészítettem a bordázatot. A "bőrözés" hiányzik a makettről, mivel nem akartam túl sok időt beleölni, ezért nem készítettem el.
Az építés többi része relatíve gyorsan ment, tuningként megcsináltam a szegecselést Z63-féle rádlival többnézeti rajzok alapján, elkészítettem a pozíciófényeket átlátszó öntőkeretből, az égők helyét kifúrtam,és a megfelelő színű festéket cseppentettem bele. A motorburkolat zsanérja 0,3- as ónhuzalból készült.
A festés Gunze akrilokkal történt, szabvány RLM74 75 46. Az alapszínekbe "belepiszkáltam" kicsit, mindhárom szín világosítva lett a méretaránynak megfelelően, az RLM 74 be cseppentettem egy kis zöldet is, nekem szemre így megfelelőbbnek tűnt. A camo szabadkézzel készült 0,2-es dűznivel, a festéket 96%-os alkohollal higítottam. Van még mit gyakorolni ezen a téren, nem véletlenül mondják, hogy a német gépek festése egy "külön világ" a makettezésben.
A matricákat egy Academy G6- os készetből kölcsönöztem, a minőségükkel nem volt semmi probléma. Sajnos elkövettem azt a hibát, hogy valamennyi stencilfeliratot felraktam a makettre, holott a gépről fennmaradt fotó tanúsága szerint nem voltak fennt.
Fényes lakkozást követően átmostam az egész repülőt szürkésfekete olajfestékkel, majd néhány panelvonalat és a szárnyon a járófelületet pisztollyal koszoltam. A kipufogók Quickboost termékek (a maketté használhatatlan,szerintem), sajátkeverésű rozsdaszínnel fújtam le őket, majd feketével kormoltam.
A végső lakkréteg Gunze fényes és matt lakk keverékéből állt.
Összeségében,bár elég sok hiba bennemaradt a makettben, elégedett vagyok a végeredménnyel, és végre egy "Messzer" is van a gyűjteményemben.