Pintér György - Múzeumi krimik
Az eredeti Baldwin-Motion Performance Csoport (1967-1974) egy társulás volt a Baldwin Auto Company (ami az 1920-as évektől egy Chevrolet viszonteladó) és a Motion Performance között, amely főként Chevy-k tuningolására specializálódott autós bolt volt. Mindkét üzlet Baldwinban, Long Island-an, New York-ban volt fellelhető.
Az egész 1967- ben kezdődött és egészen 1974-ig tartott. Baldwin Motion főleg a SS és Phase III big block-os Chevy-kből (Nova, Chevelle, Corvette, Biscayne) igazi Street Racer-eket készített. Teljesítményük 425, 500 és e fölötti lóerőt produkált. Az átalakítások a Motion Performanc-nál történtek,az eladás meg a Baldwin Chevrolet-nél. A 427-es és a 454-es autók Joel Rosen (Motion fő autóépítője) által garantált negyedmérföldes szörnyetegek voltak.
A speciális programot Joel Rosen és Marty Schorr alkotta meg, John Mahler-er együttműködve. Mindezt 1967-ben a Camaro megjelenésekor vetették fel Ed Simonin-nak és Dave Bean-nek a Baldwin Chevrolet vezetőinek. Az üzlet beindult,és a megrendelések jöttek, főleg az ütős reklámnak köszönhetően.
A népszerűséget bizonyítja, hogy Svájctól Norvégián át egészen Kuvait-ig exportálták az autókat. A legértékesebb és keresettebb típusok a Phase III GT Corvette-k és a 1967 Phase III Camaro-k voltak.
Baldwin Motion főleg a 1967-ben sok helyi és nemzetközi gyorsulási versenyen döntöttek rekordokat a 289-es és 427-es Shelby Cobrák-kal.
A legerősebb Cobra a 427 King Cobra volt amely egy 2005-ös Scottsdale árverésen 525 000 $-ért kelt el.
A jól működő vállalat viszont nem tudott mit tenni az új jogszabályokkal és a környezetvédelmi előírásokkal, amelyek miatt a 70-es évek közepén az izomautók "kihaltak". Továbbra is jelen voltak, de nem az új modellekre koncentráltak, hanem a régebbi modelleket népszerűsítették.
2006-ban "új" modellel jelentkeztek,aminek egy 1969 Camaro az alapja. A modell ötvözi a régi ismertetőjegyeket és a modern technikát.
A makett
A makett egy Revell 1970 Chevrolet Chevelle Baldwin Motion,amit ChevyG-től vettem a miskolci makettversenyen. A makett minősége jó, de nem tökéletes. Az alvázon elég sok felesleges lyuk van,ami a makett többfajta kiadásának tudható be. Furcsálltam a hátsó felfüggesztés és az alváz szárazpróbájánál, hogy merev tengelyes, hiszen sem laprugó, sem lengéscsillapító nem volt a kithez.
A motornál kipróbáltam pár új dolgot,mint például a gyújtáskábelek gyújtássorrendben való bekötését,illetve a motor koszolását,ezzel azt a látszatot keltve mint amit használnak. A Makettinfó, muscle car fórumon sok segítséget kaptam ez ügyben Novák Gabitól és a többiektől akik véleményt alkottak és tanácsokat adtak.
A felfüggesztésekkel különösebb gondom nem volt. A első felfüggesztésnél egyedül a lengőkarok voltak csúnyán kidolgozva, mivel egybeöntötték a többi alkatrésszel,és ez a festést megnehezítette.
Később bekötésre kerültek az első és hátsó fékvezetékek, amelyeket rézdróttal oldottam meg. Legvégül hígított matt feketével elvégeztem a koszolást. A rozsdásabb részeket matt fekete és bordó festék keverésével és felhígításával végeztem.
A beltérrel különösebben nem akartam átalakításokat végezni és színekkel variálni. Fekete és a króm kombinációja megfelelő. Az újdonság a saját gyártású öv, illetve csatok,amelyeket öntőkeret-maradványból és vékony műanyag lapból készítettem. Az öv maga pedig a műbőr kabátomat ékesítette. A műszerfallal kicsit több dolgom volt, mert a sok vékony króm csík miatt nagyon biztosan kellett festenem.
A felnik át lettek festve. A krómot lecsiszoltam róla és szimpla ezüstre lefestettem mert így szerintem élethűbb és nem annyira kirívó, a küllők közti apró réseket is kifúrtam.
Az első és hátsó lökhárítót újra krómoztam amit a Prisma Color Chrome Effekt spray-el végeztem.
A festésnél a kék színt választottam mivel ehhez jobban illik a fekete csíkozás. A csíkok matrica formájában jártak a maketthez, de úgy gondoltam egyszerűbb kimaszkolni és megfesteni, mivel nincs nagy tapasztalatom a matricázás terén.
Egyedül a motorháztetőn lévő első minta ami matrica, mert azt nem tudtam megfelelően kimaszkolni.
A csíkok megfestése után következett a lakkozás. Az időjárás hirtelen hidegre fordulásával jól meg is jártam mivel 2 lakkréteg után is matt felületet kaptam :S Végül 1 heti száradás után a teljesen matt felületet sikerült teljesen felpolírozni.
A polírozás után megfestettem a díszléceket amit a Model Master Chrome festékével végeztem.
Összességében egy jó kit és profi munkával és feljavításokkal szép autót lehet építeni.
Köszönöm a figyelmet!
Üdv.: Robi