Baldwin Motion szörnyetege

1970 Chevrolet Chevelle Baldwin Motion

1:24, Revell
Pintér György - Múzeumi krimik Az eredeti Baldwin-Motion Performance Csoport (1967-1974) egy társulás volt a Baldwin Auto Company (ami az 1920-as évektől egy Chevrolet viszonteladó) és a Motion Performance között, amely főként Chevy-k tuningolására specializálódott autós bolt volt. Mindkét üzlet Baldwinban, Long Island-an, New York-ban volt fellelhető.

Az egész 1967- ben kezdődött és egészen 1974-ig tartott. Baldwin Motion főleg a SS és Phase III big block-os Chevy-kből (Nova, Chevelle, Corvette, Biscayne) igazi Street Racer-eket készített. Teljesítményük 425, 500 és e fölötti lóerőt produkált. Az átalakítások a Motion Performanc-nál történtek,az eladás meg a Baldwin Chevrolet-nél. A 427-es és a 454-es autók Joel Rosen (Motion fő autóépítője) által garantált negyedmérföldes szörnyetegek voltak.

A speciális programot Joel Rosen és Marty Schorr alkotta meg, John Mahler-er együttműködve. Mindezt 1967-ben a Camaro megjelenésekor vetették fel Ed Simonin-nak és Dave Bean-nek a Baldwin Chevrolet vezetőinek. Az üzlet beindult,és a megrendelések jöttek, főleg az ütős reklámnak köszönhetően.

A népszerűséget bizonyítja, hogy Svájctól Norvégián át egészen Kuvait-ig exportálták az autókat. A legértékesebb és keresettebb típusok a Phase III GT Corvette-k és a 1967 Phase III Camaro-k voltak.
Baldwin Motion főleg a 1967-ben sok helyi és nemzetközi gyorsulási versenyen döntöttek rekordokat a 289-es és 427-es Shelby Cobrák-kal.
A legerősebb Cobra a 427 King Cobra volt amely egy 2005-ös Scottsdale árverésen 525 000 $-ért kelt el.

A jól működő vállalat viszont nem tudott mit tenni az új jogszabályokkal és a környezetvédelmi előírásokkal, amelyek miatt a 70-es évek közepén az izomautók "kihaltak". Továbbra is jelen voltak, de nem az új modellekre koncentráltak, hanem a régebbi modelleket népszerűsítették.

2006-ban "új" modellel jelentkeztek,aminek egy 1969 Camaro az alapja. A modell ötvözi a régi ismertetőjegyeket és a modern technikát.

A makett

A makett egy Revell 1970 Chevrolet Chevelle Baldwin Motion,amit ChevyG-től vettem a miskolci makettversenyen. A makett minősége jó, de nem tökéletes. Az alvázon elég sok felesleges lyuk van,ami a makett többfajta kiadásának tudható be. Furcsálltam a hátsó felfüggesztés és az alváz szárazpróbájánál, hogy merev tengelyes, hiszen sem laprugó, sem lengéscsillapító nem volt a kithez.

A motornál kipróbáltam pár új dolgot,mint például a gyújtáskábelek gyújtássorrendben való bekötését,illetve a motor koszolását,ezzel azt a látszatot keltve mint amit használnak. A Makettinfó, muscle car fórumon sok segítséget kaptam ez ügyben Novák Gabitól és a többiektől akik véleményt alkottak és tanácsokat adtak.

A felfüggesztésekkel különösebb gondom nem volt. A első felfüggesztésnél egyedül a lengőkarok voltak csúnyán kidolgozva, mivel egybeöntötték a többi alkatrésszel,és ez a festést megnehezítette.
Később bekötésre kerültek az első és hátsó fékvezetékek, amelyeket rézdróttal oldottam meg. Legvégül hígított matt feketével elvégeztem a koszolást. A rozsdásabb részeket matt fekete és bordó festék keverésével és felhígításával végeztem.

A beltérrel különösebben nem akartam átalakításokat végezni és színekkel variálni. Fekete és a króm kombinációja megfelelő. Az újdonság a saját gyártású öv, illetve csatok,amelyeket öntőkeret-maradványból és vékony műanyag lapból készítettem. Az öv maga pedig a műbőr kabátomat ékesítette. A műszerfallal kicsit több dolgom volt, mert a sok vékony króm csík miatt nagyon biztosan kellett festenem.

A felnik át lettek festve. A krómot lecsiszoltam róla és szimpla ezüstre lefestettem mert így szerintem élethűbb és nem annyira kirívó, a küllők közti apró réseket is kifúrtam.

Az első és hátsó lökhárítót újra krómoztam amit a Prisma Color Chrome Effekt spray-el végeztem.

A festésnél a kék színt választottam mivel ehhez jobban illik a fekete csíkozás. A csíkok matrica formájában jártak a maketthez, de úgy gondoltam egyszerűbb kimaszkolni és megfesteni, mivel nincs nagy tapasztalatom a matricázás terén.
Egyedül a motorháztetőn lévő első minta ami matrica, mert azt nem tudtam megfelelően kimaszkolni.
A csíkok megfestése után következett a lakkozás. Az időjárás hirtelen hidegre fordulásával jól meg is jártam mivel 2 lakkréteg után is matt felületet kaptam :S Végül 1 heti száradás után a teljesen matt felületet sikerült teljesen felpolírozni.

A polírozás után megfestettem a díszléceket amit a Model Master Chrome festékével végeztem.

Összességében egy jó kit és profi munkával és feljavításokkal szép autót lehet építeni.

Köszönöm a figyelmet!
Üdv.: Robi
P1170963_1
P1170963_1
01
01
DSCF2613_1
DSCF2613_1
DSCF3958
DSCF3958
DSCF3959
DSCF3959
DSCF3966_1
DSCF3966_1
DSCF3972_1
DSCF3972_1
DSCF3974_1
DSCF3974_1
DSCF4107_1
DSCF4107_1
DSCF4093_1
DSCF4093_1
DSCF4103_
DSCF4103_
DSCF4104_1
DSCF4104_1
PB030559
PB030559
PB030565
PB030565
PB030567
PB030567
PB030573
PB030573
PB030581
PB030581
PB030588
PB030588
PB030597
PB030597
PB030599
PB030599
PB030600
PB030600
PB150621
PB150621
PB150637
PB150637
PB150638
PB150638
PB150648
PB150648
PB150653
PB150653
PB150669
PB150669
PB210746
PB210746
PB210751
PB210751
P1171008_1
P1171008_1
P1171004_1
P1171004_1
P1170985_1
P1170985_1
P1170995_1
P1170995_1
P1171001_1
P1171001_1
2009.09.14.
Utolsó módosítás: 2010.01.18.
Kajtor Róbert (spike428), Szeged
Makettinfo Online Klub
Forrás: http://www.officialbaldwinmotion.com
Makett: ChevyG
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
novakgabor
2009.09.25. 08:08:30
Hi !
Nagyon szépen alakul ! Nekem a 'szíve' tetszik legjobban, majd visszaolvasom miket írtam mert nekem nem szokott ilyen valószerűre sikerülni ;-) Az intró is érdekes, köszönjük hogy dolgoztál vele !
A felnik is ismerősek valahonnan a képen...
^Sunrise^
2009.09.25. 15:21:02
Ezeknek a dögöknek még volt autó formájuk. :) Szép lesz a makett is! :)
proo0
2009.09.25. 17:47:35
cső jó lesz,ha én építenék egy ilyet biztos nem bírnám ki hogy ne amortizáljam le:)s
spike428
2009.09.29. 16:46:41
Köszi a kommenteket. Gabi a felni hasonló de nem tőled van, azokat különleges autókhoz tartogatom, nagyon jó minőség. Egyébként kezd biztos lenni, hogy nem készül el a Bólyaira, mert már megint elszámoltam magam, tavaly is ez volt. A tippeket a koszolással kapcsolatban köszi nem hittem volna, hogy ennyire tetszik mindenkinek.
Rocker
2009.10.26. 13:57:26
Hello!! Szeretem az amcsi dogoket es a kepek alapjan ez kivetelesen szep "Amcsi dog"
lesz!!Bocs hogy nincs ekezet!!! Franciabol irok!!
Mexx
2009.12.17. 00:43:24
Nagyon igényes munka,gratulálok! Egy kérdésem van, a gyújtáselosztó kábelezését hogyan oldottad meg? gondolok itt a rögzítésre
spike428
2009.12.17. 07:43:38
Mexx: A kábelek fülhallgatóból vannak. Először egy a vezetéknél kicsit nagyobb átmérőjű vezetéket ragasztok a gyújtás elosztóra (ez lesz a gyújtáselosztón lévő pipa) és ebbe bele tudod dugni a gyújtáskábeleket, ha rendesen belemegy akkor be is lehet ragasztani. Nekem ezt a módszert sikerült kikísérleteznem, de vannak akik másként csinálják.

Üdv.: Robi
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció